Jump to content

Szybowiec F3J/MINI


Guest Anonymous

Recommended Posts

Guest Anonymous

Witam!

 

 

Przedstawiam Wam mój model klasy F3J/MINI (1,5m rozpiętości);

 

Rozp. 1,5m

Dł. ok. 1m

Masa: nie więcej jak 400g w finalnej wersji

 

Obecnie w modelu są skrzydła z poprzedniego modelu(był wcześniejszy nie opisany), (rdzenie będą dopiero w następnym tyg. a w sobotę i niedziele startuję modelem w zawodach) Model posiada, zdejmowane ustrzenie V, docelowo będzie płat z lotkami.

 

Co pozostało do zrobienia? Nie wiele, właściwie tylko napęd stateczników (części będą jutro) oraz zamocowanie pakietu i odbiornika... (nie licząc nowego skrzydła które narazie jest na dalszym planie.

 

zdjęcia:

 

0138e8de2159ec5fm.jpg

 

fb95fbfa4859b550m.jpg

 

563d28fb76b07a9em.jpg

 

1e7401f374ba89d6m.jpg

 

Jeżeli ktoś chcę zdjęcia jakiś szczegółów to proszę pisać.

Link to comment
Share on other sites

Czyżby moja uwaga z innego forum podziałała i przedstawiasz ten szybowiec?? :twisted:

 

Przedstawiam Wam mój model klasy F3J/MINI (1,5m rozpiętości);

A czy nie powinno być F3MINI?? Czy to inna klasa?? Jeżeli tak to rozumiem że będziesz startował w klasie PRO bo chcesz mieć lotki??

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

No będę miał lotki...

 

Ale do startów w klasie STANDART będę miał ten lub inny płat jak sobie zrobie...

 

Nie wiem jak to jest z tym F3MINI, mi się wydaje że F3J mini bo wiadomo że chodzi o szybowce termiczne... :roll: a może być F3A, F3F itd...

 

Co do tej uwagi to powiedzmy że zadziałała... :roll: :D

Link to comment
Share on other sites

Na niektórych stronach pisze F3MINI a na niektórych F3Jmini, więc ja też nie wiem. Zawody w radawcu są niby F3MINI ale wszyscy mówią F3jmini :roll: Jakie będziesz miał rdzenie, profil itd??

Link to comment
Share on other sites

heh co do F3J MINI to mini wedlug mnie jest zla nazwa:P na kazdych zawodach i mistrzostwach ta klasa jest opisana F3J/m :P zreszta kazdy mowi jak chce nie zebym sie czepial :P

 

fajny szybowiec :) a tak wogule bierzesz go na Durbaszke?

Link to comment
Share on other sites

Poszukałem troche po forach i znalazłem to:

F3J - modele szybowców do lotów termicznych powyzej 2m

F3J/M - modele szybowców do lotów termicznych ponizej 2m

Z tego co wiem to w F3j/m nie mozna miec lotek.

P.S.

w F3J/M sprawa ma się następująco:

rozpiętość ograniczona jest do 2m, holowanie za pomocą żyłki 100m bez użycia bloczka, holownikiem musi być młodzik.

 

A tak pozatym to fajny modelik zrobiłes :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Armand to szybowiec o rozpiętości 1,5m i nie chce go zmieniać... Ogólnie w regulaminie AP, nie ma mowy o f3jmini/f3mini (jednak f3mini jest dużo powszechniejsze więc niech tak zostanie), są to zawody organizowane przez aeroklubu miejscowe (np. 25-27 maj-Pińczów, 22-24 czerwiec Chełm/swoją drogą zapraszam/).

 

Co do rdzeni to będzie profil HN1033, 75cm połówka, cięciwa nasadowa 18cm, skrajna 13cm. Jeśli jeszcze jakieś szczegóły proszę pytać...

 

A ja dzisiaj się biorę do roboty jeśli przyjdą snapy i bowdeny... :roll:

 

Kamil fajny to on będzie jak będzię wyszlifowany i pomalowany 8) Ale dzięki!

 

BTW czy ktoś wie gdzie mogę kupić kadłub do joty (F3J 8) )? Nie licząc kadłubów od P. Byrskiego i jaka może być jego cena?

Link to comment
Share on other sites

Armand to szybowiec o rozpiętości 1,5m i nie chce go zmieniać... Ogólnie w regulaminie AP, nie ma mowy o f3jmini/f3mini (jednak f3mini jest dużo powszechniejsze więc niech tak zostanie), są to zawody organizowane przez aeroklubu miejscowe (np. 25-27 maj-Pińczów, 22-24 czerwiec Chełm/swoją drogą zapraszam/).

 

(..)

 

No jak chcesz co prawda duży może więcej ale to Twój szybowiec i Twoje starty.

A taki sobie link do AP

http://modelarstwo.aeroklubpolski.proart.pl/36mpf/przepisytechniczne.htm

A co chciał byś więcej?? To konkurencja dla juniorów młodszych.

 

Jeśli chcesz startować to proponował bym dwa rodzaje skrzydeł - jedne "latająca gazeta" jak nie wieje i nie ma silnych noszeń drugie na pogodę wietrzną bo taką "gazetą" może się nie udać dolecieć na ta 100 m od punktu lądowania - a jesteś obowiązany. Masz prawo do zapasowego modelu i to Ty decydujesz którym startujesz.

Szybowiec musi być dość trwały 30 pkt. piechotą nie chodzi za lądowanie i to norma jak "przesmarujesz" lądowanie to od siebie drąg i lekki kret w okrąg lądowwania.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Armand widze że nie bardzo się rozumiemy (tak mi się wydaje) znalazłem przepisy do F3MINI:

 

http://radawiecrc.pl/readarticle.php?article_id=8

 

 

Co do tych dwóch par skrzydeł to pisałem że jedne z lotkami ale zrobie też uszatka do startu w klasie standart, co do doważania chce zrobić rurki w skrzydłąch do których będę wkładał ołowiane ciężarki.

Link to comment
Share on other sites

co do doważania chce zrobić rurki w skrzydłąch do których będę wkładał ołowiane ciężarki.

 

nie kombinuj bo cie przerośnie. Lepiej ołów wkładaj do kadłuba w zrobić rury w skrzydle trzeba idealnie w OBLATANYM SC, bo inaczej nie dojdziesz ładu po doważeniu :D

Link to comment
Share on other sites

A to przepraszam - to po prosu jest regulamin jaki ktoś sobie wymyślił

(słusznie zresztą i naukow i bardzo dobrze że tak zrobił)

Ja myślałem o F3J/M - opartego o FAI jako wstęp do F3J dla juniorów młodszych.

Możliwe, że ten regulamin też opiera się o FAI - nie znam całego zbioru przepisów sportowych FAI.

Link to comment
Share on other sites

To co napisaliście to się wszystko zgadza ale ja się dalej zastanawiam czy powinno być F3mini czy F3jmini.

 

Armand, kiedyś była dyskusja na forum alexa o tym czy F3j/m powinny mieć 1500 czy 2000 rozpietości i z tego co pamiętam to jednak stanęło na 1500.

Link to comment
Share on other sites

Armand, kiedyś była dyskusja na forum alexa o tym czy F3j/m powinny mieć 1500 czy 2000 rozpietości i z tego co pamiętam to jednak stanęło na 1500.

 

Może i był nie pamiętam.

Nie zmienia to faktu, że ja myślałem o F3J/M całkiem innej klasie niż Bartek miał na myśli.

A w przepisach technicznych dla tej klasy jest do 2 m rozp. i nie bardzo widzę powodu aby to zmieniać i co zresztą nie zostało zmienione jak do tej pory. Takie przepisy obowiązują na Mistrzostwach Polski. To na czym staneło na tym czy innym forum nic nie ma do przepisów technicznych dla tej klasy sportowej. Bez względu czy 2m to dobrze czy źle.

Link to comment
Share on other sites

Źle się zrozumielismy :D

Oczywiście co do regulaminu to 2000 jest i nie ma co zmieniać, ale chodziło mi o to że dużo osób w tej klasie robiło modele 1500 i ktoś się zapytał dlaczego 1500 a nie 2000 przeciez 2 metrówka to większa powierzchnia i wogóle lepiej się lata i rozwineła się dyskusja i ogólnie 1500 wygrała jeśli tak to mozna okreslić. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Heh to ja tym ktosiem byłem :-)

I jest inaczej niż mówisz. Stanęło na tym, że jedyne co przemawia za 1,5m to były własności eksploatacyjne (łatwość transportu itd), a nie lotne. Stosowanie mniejszej rozpiętości wynikało po prostu wtedy z mody :lol:

Link to comment
Share on other sites

Stanęło na tym że mozna zrobić model o rozpiętości 1500 który będzie latał tak samo jak 2000 (zależy od techniki wykonania) a przez mniejszą rozpiętość bedzie łatwiejszy w transporcie i nie trzeba dzielić płata(zwiększenie masy - czasem także wytrzymałości).

 

Nie będe dyskutował bo przyznam że czytałem to dosyć dawno i nie mam tak dużego doświadczenia z "zawodniczymi" szybowcami, może macie racje ale jak bym miał robić to 1500mm.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.