pastooh Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Witam wszystkich to mój pierwszy post na forum i chciałbym go poświęcić w całości dla motoszybowca firmy Pelikan a dokładniej modelu FOCUS. Jestem początkujący w temacie lotów samolotami RC jedyny kontakt mój to było chyba rzucenie się z motyką na słońce czyli zakup balsowego Pipera z silnikiem spalinowym w stanie agonalnym, doprowadziłem go do stanu używalności, uruchomiłem serwa i silnik który okazał się w dobrej kondycji, odbyłem nim 2 loty(15 sekundowe) które skończyły sie tragicznie, wtedy też stwierdziłem że dla kogoś kto nie ma żadnego doświadczenia w lataniu samolotami najlepszym wyborem będzie coś co ma dużą powierzchnię nośną i małą wagę, pierwsza myśl to oczywiście motoszybowce, po wielu godzinach spędzonych na szperaniu w necie doszedłem do wniosku że model Focusa z firmy Pelikan będzie idealny pod każdym względem a mianowicie jest lekki, zrobiony z EPP i oczywiście tani. Ze względu na to że kiedyś kleiłem modele redukcyjne doszedłem do wniosku że fajnie byłoby złożyć go sobie samemu co także powinno obniżyć koszty i wyposażyć wedle własnego uznania. Myślałem nad ASW-28 ale w wersji ARF wraz z akumulatorem kosztowałby koło 450zł a chciałbym zejść poniżej tej kwoty bo wg mnie nie jest sztuką wywalić pieniądze za gotowca który ideałem nie jest(np. podobno felerne regulatory) KUPIŁEM: -kadłub wraz z cięgnami, ciężarkiem, mocowaniem silnika i osłonkami serw za 48zł -stateczniki poziomy i pionowy za 15zł -skrzydła za 48zł -rurkę aluminiową na dźwigar fi 9mm za 17zł wszystko oczywiście nowe ze sklepu(nie wiem czy mozna umieszczać nazwy sklepu więc nie piszę, jak ktoś zainteresowany to podam na priwa) I w tym miejscu rodzą się moje pytania: -czym skleić kadłub? są taśmy klejące ale słyszałem że lepiej skleić przy pomocy kleju -jakie serwa zastosować (proszę mieć na względzie koszty bo jak powiedziałem ma to być sprzęt ekonomiczny) czy takie może być? http://allegro.pl/item1178219562_serwo_turnigy_tg9e_9g_micro_1_5kg_gw_jakosci.html -myślałem o silniku bezszczotkowym bo fajnie by było jakby miał wystarczająco dużo mocy żeby wyciągnąc go z opresji a kiedyś może po zainstalowaniu lotek pozwoliłby na jakieś wygłupy w powietrzu, jaka moc, jaki regulator jakich producentów się wystrzegać -jakie śmigło -jaki pakiet (czy seria turnigy jest dobra?) posiadam aparaturę z zestawu ASW-28 4CH wraz z odbiornikiem 35Mhz proszę o pomoc w uzupełnieniu wyposażenia i porady które nie jednemu rozjaśnią w głowie, ale proszę nie pisać że najlepszy to byłby silnik Masakrator z regulatorem Wyrwiśmigło za 1500zł bo ma być to tani zestaw którym miło można by polatać i wcale nie musi robić zawisów w powietrzu. Na razie zapłaciłem 128zł i brakuje mi 2 serw, regulatora, silnika, pakietu i śmigła, serwa wolałbym nowe, silniki bezszczotkowe i regulatory chyba się bardzo nie zużywają więc mogą być używane, pakiet rzecz jasna nowy Pozdrawiam i czekam na wszelkie sugestie.
cobra Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Czytałeś kilka wątków o Focusie na tym forum? Znajdziesz tam kilka sugestii co do wyposażenia. Ja w swoim mam: - silnik: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4708 ze śmigłem 6x3 - 4 x serwo hxt900 - pakiet 2200 3s - regulator 30A Klejony średnim CA + przyspieszacz.
pastooh Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Moja przeglądarka znalazła tylko 15 wyników ale to tylko dlatego iż szukałem w dziale motoszybowców czyli tam gdzie powinno być tym czasem na całym forum jest 151 wyników. mój błąd Dzisiaj posklejałem prowizorycznie cały samolocik poloplastrem, dociążyłem przód i próbowałem lotów szybowcowych pięknie się wznosi do góry ale kiedy straci prędkość nastepuje kretobicie efektem czego jest złamany dziób, juz wiem że należy go wzmocnić przy użyciu kleju UHU por lub CA ale czym jest skrót CA czy to nazwa producenta kleju? Zamówiłem dwa serwa Turnigy TG9E będą na wtorek:) Intensywnie poszukuję napędu czy coś z tego się nadaje? http://allegro.pl/item1187621951_super_zestaw_napedowy_tower_pro_w_dobrej_cenie.html lub http://allegro.pl/item1183278415_silnik_3000_kv_regulator_30a_bec_3a_5v_mystery.html czy firma mystery jest godna zaufania? lub taki http://allegro.pl/item1188313178_sprzedam_silnik_keda_28_47_15_t_2600_kv_nowy.html czy lipole Turnigy są w porządku? bo cena jak najbardziej zachęca do zakupu? jeśli nic z powyższych to prosiłbym o jakieś linki ew propozycje zakupu silnika z regulatorem w okolicach 100zł
ppompka Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 dociążyłem przód i próbowałem lotów szybowcowych pięknie się wznosi do góry ale kiedy straci prędkość nastepuje kretobicie A mi sie wydaje że jest to efekt zbyt tylniego wyważenia, albo Sw jwst zadarty do góry.
Miłosz Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Silnik: http://www.emodel.pl/emax-silnik-cf-2822-p-39.html Regulator: http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=3 Oczywiście wszystko można dostać taniej np. na allegro lub HK Pakiety turnigy jak najbardziej można polecić Edit: Zobacz sobie też prywatną galerię Pana baxter12 na 5 stronę. Jest tam zdjęcie jak przymocował silnik i zrobił lotki w swoim focusie.
Cimek Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 A ja Ci powiem tak emax 2812 ,regulator 18 A , smigło 7x4 E pakiet turnigy 2200 3s pakiet kupisz na allegro za jakies 60 zł szt. reszta w sklepie http://www.rc-abc.com/
Qbatus Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Intensywnie poszukuję napędu czy coś z tego się nadaje? http://allegro.pl/item118...brej_cenie.html To chyba będzie najlepsze. Cena dobra a odpadnie Ci problem zadawania nowych pytań odnośnie regulatora bo jest już w zestawie a te silniki są b. dobre. dociążyłem przód i próbowałem lotów szybowcowych pięknie się wznosi do góry ale kiedy straci prędkość nastepuje kretobicie Daj sobie na razie spokój z lotami. Szkoda modelu a nie masz jeszcze pakietu i silnika to nigdy go dobrze nie wyważysz.Serwa jak podałeś będą ok, nadadzą się też TowerPro, są powszechnie dostępne i do takich modeli wystarczające. ale czym jest skrót CA czy to nazwa producenta kleju?Kleiłeś modele redukcyjne a nie wiesz co to cyjanoakryl? Kup sobie od razu np coś TAKIEGO + przyśpieszacz. UHU POR też się zawsze przyda, no i jakaś żywica epoksydowa. Na początek jak nie będziesz potrzebował dużo to może być zwykły przeźroczysty POXIPOL
pastooh Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Zawsze używałem do tego celu kleju wikol bo po wyschnięciu robił się przezroczysty i nie pozostawiał śladów. Cytat: Intensywnie poszukuję napędu czy coś z tego się nadaje? http://allegro.pl/item118...brej_cenie.html To chyba będzie najlepsze. Cena dobra a odpadnie Ci problem zadawania nowych pytań odnośnie regulatora bo jest już w zestawie a te silniki są b. dobre. No tak ale w tym zestawie jest regulator Toward PRO który jest chyba podróbką produktu Tower pro, a silnik to chyba outrunner a wolałbym inrunnera bo chyba łatwiej jest zamontować w fabrycznym uchwycie. Cytat: odpadnie Ci problem zadawania nowych pytań odnośnie regulatora myślę że mając silnik i znając jego zapotrzebowanie na energię sam coś wybiorę
Qbatus Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Wikol raczej Ci się do tego modelu nie przyda. Jest za sztywny i zbyt kruchy. Zaopatrz się w takie kleje jak napisałem, a na pewno na początek wystarczą. -CA daje szybką i mocną spoinę ale bardzo sztywną. Dobry do klejenia pęknięć w EPP. Nie klej tylko zwykłego styropianu i niektórych rodzajów depronu bo go rozpuszcza. -UHU POR daje spoinę niezbyt mocną ale za to bardzo elastyczną, a wszelkiego rodzaju żywice (w zależności od proporcji mieszanki) daje coś po środku. Dobre mocnego "dużego" do klejenia sporych elementów. Nie łapie gładkiego plastiku.
kojot Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Wikol raczej Ci się do tego modelu nie przyda.To tzw. prawda pierwszego rodzaju Jest za sztywny i zbyt kruchy.Ale za to kolejne zdanie, to klasyczna prawda trzeciego rodzaju :wink: Oczywiście przy zastosowaniu do drewna.
pastooh Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Ale Wikol do statycznych modeli kartonowych był prawie idealny Jeśli dobrze zrozumiałem to czy np. klej Kropelka nada sie do klejenia mojego Focusa bo to przecież cyjanoakryl? Jeśli już jesteśmy przy temacie klejenia to czym najlepiej dokleić rurki do kadłuba w których biegną cięgła do sterów?
Qbatus Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Jeśli dobrze zrozumiałem to czy np. klej Kropelka nada sie do klejenia mojego Focusa bo to przecież cyjanoakryl? No widzisz jak szybko sam dochodzisz do prawd pierwszego rodzaju :devil: (cokolwiek by to nie znaczyło). Kropelka jest dobra, tylko tubka mała i kupienie CA w większym pojemniku bardziej się opłaca. Poza tym można dobrać gęstości do różnego rodzaju klejenia. Popróbujesz to dojdziesz który do czego. Moim zdaniem średni jest najbardziej uniwersalny. A co do rurek (bowdenów) to musisz sam zadecydować. Nie wiem do czego będziesz to kleił. Znasz specyfikacje różnych spoin więc do dzieła
konstruktor Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 dociążyłem przód i próbowałem lotów szybowcowych pięknie się wznosi do góry ale kiedy straci prędkość nastepuje kretobicie A mi sie wydaje że jest to efekt zbyt tylniego wyważenia, albo Sw jwst zadarty do góry.A mi sie wydaje ze to jest jak najbardziej prawidlowe zachowanie w sytuacji gdy predkosc spada ponizej minimalnej na wartosc tej predkosci polozenie SC nie ma wplywu
ppompka Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 prawidlowe zachowanie w sytuacji gdy predkosc spada ponizej minimalnej konstruktor, ok zgadzam sie, ale model dobrz wyważony ze sterami w neutrum powinien lecieć prosto, a nie do góry, przez co potem nastepuje przepadanie w wyniku zbyt małej predkości
konstruktor Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 ale model dobrz wyważony ze sterami w neutrum powinien lecieć prosto, a nie do góry... Nie do konca to jest prawda. Bo to czy model opada i sie wznosi zalezy od sumy momentów na w osi podluznej, a wartosc zalezy od momentu od sc, skrzydla i statecznika. Wiec wystarczy ze ma zly kat zaklinowania jednej z tych powierzchni i nie bedzie latal prosto przy sterach w neutrum.
pastooh Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Zakupiłem silnik wraz z regulatorem http://allegro.pl/item1187621951_super_zestaw_napedowy_tower_pro_w_dobrej_cenie.html jest to Tower Pro 2408-21T seria black 1400kv wraz z reglem TOWER PRO MAG 8 25A przekonał mnie wątek na innej stronie w którym był easy star z zamontowanym takim silniczkiem i śmigłem 7x5, który nosił na plecach aparat foto o wadze 300g i dawał radę no i cena na poziomie 60 zł też do przyjęcia. 1 pytanie - odnośnie montażu to czy kable od regla puścić kanałem do tego przeznaczonym czy może wentylacyjnym, bo i tak będę wzmacniał dziób co wiąże się z zaklejeniem wlotów a silnik przecież jest outrunnerem więc i tak bedzie na zewnątrz, a chciałbym już zacząć sklejanie kadłuba. 2 pytanie - czym wzmocnić kadłub, słyszałem że firanka się do tego nadaje, są jakieś inne patenty, czym nasączać, tylko proszę o podanie jakiś materiałów ogólnie dostepnych bo nie mam w pobliżu mojego domu sklepu modelarskiego (samolot kupiłem w Krakowie) a nie chce znowu czekać nie wiadomo ile na paczkę, 3 pytanie - czytałem o wydłużeniu steru kierunku czy to konieczne czy tylko w fpv należy taki zabieg przeprowadzić 4 pytanie - jaka jest wydajność prądowa tego regla chodzi mi o prąd ciągły, bo chyba nie jest to 25A
kojot Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 ad 2) - http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=10099 ad 3) na reglu napisane 25A, w opisie aukcji 25A, w sieci regulator opisany25A. Chcesz kwitu od Pana Boga? A rozrzut jakości adekwatny do ceny. I tak nie potrzebujesz tych 25A w tym modelu, ani silnik tyle nie wytrzyma.
Cimek Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 1. Regulator najlepiej wypuścić za silnikiem ,aby miał dobre chłodzenie 2--... ja tam nie miałem i było ok 3.Mam ten regulator, prąd do 25A, Szkoda że nie wziąłeś sprzętu który Ci podałem, Emaxik dobrze Ciągnął mojego Focus'a i było cudownie
pastooh Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Szkoda że nie wziąłeś sprzętu który Ci podałem, Emaxik dobrze Ciągnął mojego Focus'a i było cudownie Nic straconego jeśli tylko uda mi się opanować sprzęt w locie na pewno zamontuję mocniejszy silniczek Dzisiaj skleiłem kadłub, przymocowałem stery, rurki prowadzące popychacze, zamontowałem cięgna do sterów i wykleiłem dziób od wewnątrz siatką szklaną teraz tylko czekam na silnik regiel i serwa, zamówiłem także pakiet turnigy 3S 1000mAh niektórzy krzykną że mały ale zapłaciłem za niego śmiesznie małe pieniądze i myslę że na początek wystarczy w końcu to szybowiec i chyba da radę nim polatać "na luza".
Cimek Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 będziesz miał problem z wyważeniem ! ja musialem 2pakiety 3 1000mah aby dobrze wyważyć pakiet 2200 3s turnigy jest w sam raz a pieniadze też smieszne za niego
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.