Skocz do zawartości

Pelikan Focus WADEMECUM dla początkujących


pastooh

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj przyszły serwa i już są zamontowane tylko mam problem z zamontowaniem cięgła do steru kierunku ponieważ w moim zestawie był tylko jeden snap(? to się chyba tak nazywa) i już go wykorzystałem w sterze wysokości, ma ktoś pomysł jak to zamocować ew. jak wykonać taki zaczep domowym sposobem.

 

Dodany:

 

Na razie cięgło zagiąłem prowizorycznie do czasu jak coś konkretnego wymyślę, wyważyłem model wg zasady 30% od natarcia płatu skrzydła nośnego przy użyciu dwóch pustych butelek po Tyskim wypełnionych piaskiem, w które włożyłem dwa bambusowe kijki do podtrzymywania roślin, po wyważeniu (małym pakietem aku i jedną baterią typu paluszek) model puszczałem siedząc na trawie aby ograniczyć wysokość z której ewentualnie będzie spadał i ku mojemu zaskoczeniu przeleciał pięknym lotem ślizgowym jakieś 9metrów wykonałem jeszcze parę prób i myślę że jak na razie model rokuje bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Z tego wszystkiego to zapomniałem o fotkach i niestety pospieszyłem się z montażem więc będą fotki już sklejonego kadłuba wraz z zamontowanymi serwami i odbiornikiem

Dołączona grafika

 

tutaj rozłożony na części wraz rurką aluminiową (można także użyć węglowej która podobno jest lepsza ale przy dużej kraksie podobno pęka a aluminium można kilka razy prostować zresztą się trochę pospieszyłem bo znalazłem taką samą rurkę u siebie w garażu no cóż 17 zł będzie droższy :))

 

Dołączona grafika

 

wnętrze i widoczny odbiornik(jeszcze nie zamontowany)

Dołączona grafika

 

serwo, podciąłem trochę kadłub i przesunąłem serwo do góry o jakieś 4 mm żeby orczyk był w osi z cięgłem

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki już działa

 

W oczekiwaniu na resztę części zrobiłem mały kosztorys:

-kadłub plus cięgna obudowa silnika i rurki - 48zł (nowe)

-skrzydła nośne - 48zł (nowe)

-stateczniki pionowy i poziomy 15zł (nowe)

-rurka aluminiowa na dźwigar 17zł (nowa)

-serwa mini TG9e 2szt - 27zł (nowe)

-silnik Tower Pro 1400kV wraz z piastą śmigła i regulator Tower Pro 25A - 67zł (używane)

-pakiet li-pol Turnigy 1000mAh 3S 25-30C - 15zł (używany)

-klej Kropelka 2 szt. - 5zł

 

Ceny za wszystkie części podane są razem z kosztami przesyłek więc jeśli ktoś mieszkałby blisko sprzedających mógłby jeszcze trochę obniżyć cenę.

 

Jeśli dobrze policzyłem wychodzi 242zł do tego trzeba doliczyć jeszcze koszt śmigła, chyba to nieźle jak na budżetowy sprzęt.

Do kosztów należałoby także doliczyć koszt aparatury, a taką żeby liznąć latania można już kupić za 50zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj również o skłonie i wykłonie silnika to jest bardzo ważne! ja na początku miałem problem ,a później jak zrobiłem wszystko jak trzeba model piekno latał :)

Myślałem i nad tym, silnik zamontuję tuż za oryginalnym mocowaniem z zachowaniem wszystkich kątów, będzie jedynie przesunięty do tyłu modelu

 

 

 

Pojawił się problem z którym nie wiem co zrobić a dotyczy aparatury jest to oryginalny zestaw z ASW-28 , a chodzi dokładnie o zasięg. Wszystko używałem w samochodzie spalinowym a później w elektryku i miała zasięg co najmniej 300 metrów (samochód puszczany na prostej drodze znikał z pola widzenia) aż do momentu jak sądzę w którym wpadł do rowu i został zachlapany wodą, potem jeszcze pojeździł aż do dzisiaj kiedy po tygodniu stania zamontowałem odbiornik do Fokusa i po próbie zasięgu przeprowadzonej z Tatą wyszło mi że niewiele ponad 50m serwa zaczynają nerwowo drgać i metr dalej zasięg się urywa, faktem jest że znajdowałem się pod liniami wysokiego napięcia i mogło to mieć jakiś wpływ ale wcześniej ten sam samochód jeździł pod nimi bez przeszkód, Czy może być to wina słabych baterii w nadajniku (czerwona dioda jeszcze nie świeci) czy też może urwanego kawałeczka anteny choć wcześniej chodziło wszystko bez problemu bez tych paru centymetrów (jaką długość ma oryginalny przewód antenowy odbiornika od ASW) czy też może zachlapanie wodą zrobiło swoje? I po co jest ten opornik na kablu od anteny odbiornika?

 

 

Dodano:22:20

 

Posiedziałem, pomyślałem i zrobiłem, winnym całego zamieszania był opornik zamontowany na kablu anteny odbiornika, musiał chyba być uderzony bo po obraniu go z koszulki pękł na pół (wcześniej zmierzyłem omomierzem cały kabel antenowy i miał przerwę), internetowy kalkulator kodów rezystorów i okazało się że ma 1,5 ohm, znalazłem o takiej samej wartości w starym tel bezprzewodowym, wlutowałem założyłem koszulkę termokurczliwą i musi być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mocowania silnika, ja zrobiłem to w bardzo prosty sposób, wziąłem parę kwadratów izofloor'u skleiłem na kanapkę klejem polimerowym, wszystko ładnie podkleiłem do kadłuba, wyszlifowałem i półeczka która została mi z mocowania silnika AXn'a przykręciłem silnik wkleiłem łoże klejem na gorąco i wuala! fotki słabej jakości ,aczkolwiek widać mniej więcej jak to zrobione. Mocowanie silnika spokojnie możesz zrobić ze sklejki :)

Jak przyjadę to wkleje Ci foteczki, aktualnie musiałbym poszukać w komputerze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przyszedł silnik z regulatorem

Dołączona grafika

 

Nie mogłem się powstrzymać od wypróbowania go i podłączyłem pod pakiet 7.2V z mojego elektryka, zmierzyłem i silniczek kręci 10500obr/min, założyłem trójłopatkowe śmigło z wentylatora ZEFIR i mało mi głowy nie urwało:) taki ma ciąg a przy tym się nie nagrzewa za bardzo po 2 minutach katowania silnik był ledwo ciepły a regulator kompletnie zimny więc jest nieźle mam jednak wrażenie że ten silnik był przewinięty. Niestety śmigło jest trochę za duże a szkoda mi go ucinać w końcu ma jakieś 40lat. Dzisiaj biorę się za montaż silnika i spróbuję jakieś zdjęcia powklejać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedstawiam relację z montażu silnika

 

Dołączona grafika

 

tutaj silnik z już przygotowanym łożem które zrobiłem z aluminium o grubości 1,8 mm takie miałem ale 2mm byłoby lepsze, ma kształt koła o średnicy 30mm

 

Dołączona grafika

 

tutaj próba montażu łoża

 

Dołączona grafika

silnik wymagał przełożenia kabelków od tyłu, oryginalnie wychodziły bokiem, właściciele emaxów mają to z głowy

 

Dołączona grafika

przedłużenie kabelków

 

Dołączona grafika

i montaż całości

 

Dołączona grafika

tak wygląda wnętrze mocowania silnika, dla pewności dałem trochę poxipolu na śruby aby się nie odkręciły od wibracji

 

Dołączona grafika

a tak wygląda zamontowany zespół napędowy, jeszcze nie przyklejony bo daję sobie czas na próby silnika, całość (silnik i obudowa) trzyma się tak solidnie że nie wymaga jakiegokolwiek klejenia wystarczą fabryczne śrubki dodane do obudowy nie mniej jednak kapnąłem trochę poksipolem bo mi zostało z klejenia śrubek, mocowanie w moim wykonaniu nadaje się pod każdego outrunnera, jest bardzo solidne a przy tym bardzo estetyczne wygląda prawie jak wypuszczone z fabryki:)

 

 

Dołączona grafika

 

tutaj całość z przyklejonym poloplastrem silnikiem oraz poprawionym i wyważonym śmigłem od zefirka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam ale na allegro ktoś sprzedawał takie z wyciętymi oryginalnie lotkami i miejscem na serwa.

 

Jakie śmigło zamontować do mojego focusa? Sprawdziłem i wejdzie takie o średnicy max 15cm czyli 7 cali będzie chyba za duże? jaki skok powinno mieć śmigło? silnik ma 1400kv i zasilany będzie pakietem 3s czyli max obroty będą na poziomie 15800obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem śmigło 7x4 i znów muszę czekać:( jednak dzisiaj nie mogłem oprzeć się pokusie i spróbowałem polatać, założyłem moje nieśmiertelne śmigło od Zefirka wcisnąłem pakiet od mojego elektryka i poszedłem próbować. Odbyłem dwa loty podczas których wytrymowałem samolot(ster kierunku) i muszę przyznać że jest ok, jednak problemem okazał się akumulator który waży aż 315 gram i chyba to trochę za dużo jak na ten samolot zresztą SC był przesunięty mocno do przodu i to też może wina tego że samolot przy pełnym ciągu wykonał lot na odległość 60m i pięknie wylądował nie przynosząc żadnych strat, po drugiej próbie dałem sobie spokój

 

 

 

Dzisiaj dostałem pakiet, zamontowałem i wszystko niby działa ale regulator odcina po jakimś czasie zasilanie nie działa silnik ani serwa i pika, tak jakby dostawał za mało prądu choć akumulator jest naładowany, wymysliłem że zasilę dodatkowym akumulatorem odbiornik żebym miał chociaż kontrolę nad serwami a oprócz tego przyda się lekkie doważenie przodu modelu po tym zabiegu wszystko działa ok i już regulator nie odcina zasilania, czy tak może być rozwiązane zasilanie z drugim akumulatorkiem? czy nic się nie stanie?i dlaczego się tak dzieje bez dodatkowwego pakietu zasilającego odbiornik?

Teraz czekam jeszcze na śmigło bo z moim trzypłatowym na maksymalnych obrotach silnik się dość mocno grzeje.

 

 

 

 

No i znowu chęć latania wygrała, wykonałem trzy loty jednak trochę się przestraszyłem brakiem miejsca i rozwaliłem sprzęta, efektem jest złamany kadłub, który właśnie się klei:)

skutki upadku

Dołączona grafika

i jeszcze jedna

Dołączona grafika

 

Podsumowując, samolot zachowuje się całkiem nieźle lata prosto tylko trochę ciężko nim manewrować ale to pewnie skutek mojego małego doświadczenia i braku wyczucia w palcach albo sterowania na dużych obrotach silnika, na śmigle od starego wiatraka ma taki ciąg że idzie do góry pionowo :) prawie jak akrobat, i podczas lotu silnik nie grzeje się już tak bardzo jak na ziemi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj zamontowałem wreszcie śmigło 7x4, ale musiałem je przyciąć bo się nie mieściło, teraz już wiem że najlepsze byłoby 7x5 do przycięcia albo 6x5(o ile takie istnieje),

Samolot waży z całym wyposażeniem 700gram, zbadałem ciąg statyczny i wyszło mi 510 gram, po dzisiejszych oblotach wyszło mi że najlepiej jest startować przy minimalnych obrotach tak na 1/4 gazu, a dopiero później zwiększyć do połowy, po dodaniu gazu na maksa samolot ma tendencję do lekkiego nurkowania, tak jakby go dociskało do ziemi, czy to normalne zachowanie czy też może skłon silnika jest niewłaściwy (zastosowałem taki jak w oryginale).

 

fotki z wyważania modelu, widać jak bardzo go wzmocniłem przy pomocy rurek aluminiowych poxipolu i taśmy zbrojonej, teraz jest nie do rozbicia

 

Dołączona grafika

 

Jak przestanie tak mocno wiać to nagram jakiś filmik na weekendzie z konkretnego lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.