Skocz do zawartości

Pelikan Focus WADEMECUM dla początkujących


pastooh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich to mój pierwszy post na forum i chciałbym go poświęcić w całości dla motoszybowca firmy Pelikan a dokładniej modelu FOCUS.

 

Jestem początkujący w temacie lotów samolotami RC jedyny kontakt mój to było chyba rzucenie się z motyką na słońce czyli zakup balsowego Pipera z silnikiem spalinowym w stanie agonalnym, doprowadziłem go do stanu używalności, uruchomiłem serwa i silnik który okazał się w dobrej kondycji, odbyłem nim 2 loty(15 sekundowe) które skończyły sie tragicznie, wtedy też stwierdziłem że dla kogoś kto nie ma żadnego doświadczenia w lataniu samolotami najlepszym wyborem będzie coś co ma dużą powierzchnię nośną i małą wagę, pierwsza myśl to oczywiście motoszybowce, po wielu godzinach spędzonych na szperaniu w necie doszedłem do wniosku że model Focusa z firmy Pelikan będzie idealny pod każdym względem a mianowicie jest lekki, zrobiony z EPP i oczywiście tani. Ze względu na to że kiedyś kleiłem modele redukcyjne doszedłem do wniosku że fajnie byłoby złożyć go sobie samemu co także powinno obniżyć koszty i wyposażyć wedle własnego uznania. Myślałem nad ASW-28 ale w wersji ARF wraz z akumulatorem kosztowałby koło 450zł a chciałbym zejść poniżej tej kwoty bo wg mnie nie jest sztuką wywalić pieniądze za gotowca który ideałem nie jest(np. podobno felerne regulatory)

KUPIŁEM:

-kadłub wraz z cięgnami, ciężarkiem, mocowaniem silnika i osłonkami serw za 48zł

-stateczniki poziomy i pionowy za 15zł

-skrzydła za 48zł

-rurkę aluminiową na dźwigar fi 9mm za 17zł

wszystko oczywiście nowe ze sklepu(nie wiem czy mozna umieszczać nazwy sklepu więc nie piszę, jak ktoś zainteresowany to podam na priwa)

 

I w tym miejscu rodzą się moje pytania:

-czym skleić kadłub? są taśmy klejące ale słyszałem że lepiej skleić przy pomocy kleju