Skocz do zawartości

Spalinka 10ccm 4ro takt - Trainer 60 - Jako pierwszy samolot


bh91

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mogę napisać od siebie tyle.

 

 

Benzynę sobie daruj.

 

 

A skoro nie wiesz co zatankować do tego silnika to polecam Ci powrócić do czytania forum.

Najlepiej odstaw to wszystko kup coś ze epp i naucz się latać. Bo szkoda żebyś po 3sec. lotu chciał wszystko wysprzedać i zrezygnować z latania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

T-rexa 450 opanowałem i eksploatowałem pewien czas to czemu miałbym sobie darować samolot ze spaliną? Nie pytałem co lać (wodę czy benzynę) tylko bardziej o polecaną firmę przez was. Bo znając życie w sklepie doradzą super ultra full za sporą kase. Czemu wszyscy biorą na poważnie wszystko :D Benzynę leję do baji 5b :P toteż mam takową w domu, takoż całe zdanie było pisane z przekąsem :wink: . A czas spędzony na kosmicznie dokładne czytanie forum wolę spędzić na pojeżdźenie/polatanie moimi modelami. Tudzież czasu wolnego nie mam za wiele.

 

Dwutaktową benzynę z niedziałającej sobie odpaliłem i wyregulowałem z 3 wskazówkami toteż chyba dam radę z 4ro taktem. Kilka wskazówek będzie pomocne. Zakładam że Wy od razu na rowerze nie jeździliście, a jak poszliście pracować na nowym stanowisku to też był ktoś, kto wam pokazał i wytłumaczył. MOŻNA samemu, ale to trwa i kosztuje błędy.

 

Epp odpada - od styropianów mojej dziewczynie "zęby odpadają" :D po 10. Kiedys nie było epp depronu itd i ludzie latali. Jak nie za pierwszym to za 10 razem, ale polece O! :wink:

 

P.S nie jestem ani za usunięciem krzyża ani za jego pozostawieniem toteż u nikogo nie chcę wzbudzać zbędnej agresji! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bh91

 

Spoko ja tylko coś zasugerowałem. Czytanie co ludzie piszą, a latanie obsługa modeli , regulacja to zupełnie inne bajka.

 

 

Ale z przyjemnością oglądnę Twój pierwszy lot ( Kiedy Będzie ? )

 

 

P.S.

 

Baje Też miałem Fajna maszyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też przed lotem spotkam sie z doświadczonym modelarzem, który da ostatnie wskazówki lub też odwoła lot :wink:

 

Zakupiłem paliwko już i parę narzędzi których nie miałem - Paliwko Polecane mi to ArcticGlow 5% nitro i 19& oleju rycynowego i syntetycznego. Tak więc wszystko do odpalenia będzie w przyszłym tygodniu (instrukcję znalazłem po polsku na stronie nastika, tudzież nic nie ma o tankowaniu - z zebranych danych wynika że mam to zrobić odczepiając rurkę od gaźnika i wlać - tak też mi podpowiada logika :wink: )

Do świecy już podczepiłem kabelki wg instrukcji kolegi Hubert_tata więc grzanie mam. Kolejne $ zaoszczędzone na grzałce.

 

Z oblotem muszę zaczekać na moduł do aparatury. Czyli podejrzewam, że oblot odbędzie się w pierwszej połowie września, anatomiast odpalenia silnika w przeciagu 10 - 14 dni - w miarę mozliwości zamieszczę filmiki.

 

Ps. Ja mam baje ale king motor - czyli 99% odpowiednik ;) co do oryginału wiekszych różnic nie ma (w ogóle mój był zmasakrowany - silnik reanimowałem) i póki co działa ;] Niestety zatargać to 10kg do piaseczna pojeźdźić nie jest lekko :D ja niestety samochodu nie mam :P Poświęcenie to poświęcenie - niemal 2 h jazdy autobusem są warte kazdej minuty jazdy bają po wertepach ;]

 

Taki mnie pomysł naszedł - może kiedys bym zminiał serwa tak aby było po 1 na lotke to by się dało rozczepić połówki skrzydeł? Łatwiejszy transport? Ale to tylko czyste dywagacje - na razie transport mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwazio, zanim wysmalisz posta,to poczytaj.Tu masz silnik 4-takt ASP

paliwo do docierania: nie więcej niż 10% nitro, nie mniej niż 20% oleju (zalecany rycynowy lub dodatek oleju rycynowego do syntetycznego)

paliwo po dotarciu: nie więcej niż 15% nitro, nie mniej niż 16% oleju rycynowego bądź syntetycznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A któż to Ci polecił, żeby w paliwie do czterosuwa była rycyna? Że za mało nitro też dodam. Będzie pracował tylko na wolnych i na maksymalnych.

Doświadczenie czy legendy miejskie?

 

Widziałem ASP 4T chodzący na 5% nitro - przypuszczam że w "ślepej próbie" nie odróżniłbyś go o silniczka chodzącego na 10%.

 

Co do Arctica - próbowałem się kiedyś dowiedzieć co zawiera, bezskutecznie. W porównaniu z Model Technicsem pozostawia więcej tłustego nalotu, ale nie ma przesadnej tendencji do blokowania. Instrukcja mojego SAITO nie zaleca jedynie stosowania 100% rycyny - ale TLRD o którym mowa to mieszkanka rycyna/syntetyk (co prawda o nieznanych proporcjach i nieznanym syntetyku). Dlatego też osobiście preferuję MT (sport lub contest do 4t jest zupełnie OK do sportowego i rekreacyjnego latania).

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie wiem - u mnie czarno na białym pisze że troszeńke rycynowego ma być. a wiec kupilem paliwo które ktoś stosował w ASF FS61 - Jemu działało i chodzi już rok to mnie też zadziała podejrzewam. I właśnie miał on 5% nitro :wink:

 

Widzę, że to kwestia sporna, więc pozos :wink: ne orzy danych producenta.

 

Gdziestu ma forum znowu czytałem, że sam syntetyk wręcz demoluje te silniki... Pozostaje mi nic innego tylko przetestować osobiście. Następrnym paliwem będzie chyba to od modeltechnics.

 

Byron pewnie najlepszy, ale i drogi tu za 4 lity dajesz 95zl a za ArcticGlow 52zł za 5l czyli na litrze wychodzi 13złociszy drożej :wink: AG wychodzi prawie jak benzyna z olejem :D:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wracając do tematu - jutro zainstaluję okablowanie do żarzenia świecy - jedna końcówka do świecy idzie, druga do śruby, tam gdzie silnik do łoża jest dokręcony. Według obserwacji forum po podczepieniu końcuwek do akumulatorka 1,2V ok 3000mAh powinno zadziałać żarzenie.

 

Czy dobrze piszę? I jak z tym tankowaniem? Dobrze pisałem czy może są bardziej wyrafinowane metody?;>

 

Paliwo zamówione już wysłane do mnie jest. 5% nitro i 19% mieszanki olejów syntetycznych i rycynowego.

 

P.S. Skoro nawet do byrona specjalnego do 4T dają rycynowy olej, to musi jakąś magiczną funkcję chyba spełniać? Dla picu by nie dolewali/zalecali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja paliwowa najlepsza 3 przewodowa.

 

1. Ssak ze zbiornika łączysz bezpośrednio z gaźnikiem

2. Przewód z tłumika łączysz z rurką w zbiorniku skierowaną w górę

3. Rurkę w zbiorniku skierowaną w dół łączysz z trzecim przewodem, którym tankujesz model. Wypuszczasz go na zewnątrz i zaślepiasz, potem podpinasz do niego pompkę i tankujesz / roztankowujesz model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak (od nowego)

 

1. Tak jak mówisz - zbiornik-gaźnik

2. również ok: tłumik-zbiornik

3. Więcej otworów nie mam w zbiorniczku, za to jest przewód idący z rurki za gaźnikiem na dół cylindra, tuż nad rozrządem.

 

Tak sobie myślę jak by dać trójnik i wpiąć się pomiedzy zbiornik a gaźnik... Tylko jak nie zalać gaźnika ;p Mam malutkie trójniki zatyczki i 2 zawory zwrotne z maszyn na solvent więc powny metanol wytrzymać :wink:

 

P.S. Mam też takie klipsy na wężyki (dostałęm od pani z RCKiK w sporej ilości, tudzież dziewczyna przynosiła ze szpitala po kroplówkach) - na czas tankowania można by zaklipsować dolot do gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...te wężyki stwardnieją po pewnym czasie. Najlepiej sprawdzają się przewody paliwowe silikonowe, grubościenne, w Twoim przypadku śr. ok 6 mm.

Odpuść sobie trójniki itp. Zdejmujesz przewód z gaźnika, podłączasz do pompy/strzykawki (z apteki 50 ccm lub większa), drugi przewód, ten z tłumika swobodny poza model, bo to przelewowy, i tankujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosować wężyków ze szpitala nie mam zamiaru - pisałem że mam z nich klipsy do zachamowania przepływu ;).

 

Czyli wszystko wiem. Odpina wężyk od tłumika i od gaźnika, leję do zbiornika i juz.

 

Czekam na paliwo i odpalam. A no i akumualtorek muszę znaleźć do zapłonu :P

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwazio - i znowu glupstwa opowiadasz.

Rycyna jest duzo bardziej odporna na wysokie temperatury niz inne oleje. Natomiast - resztki rycyny - po dluzszym nieuzywaniu - gumuja sie. Tworzy sie trudny do usuniecia kit bedacy wynikiem "wspolpracy" rycyny z tlenem. Dlatego nikt dzis nie uzywa rycyny lub uzywa w ilosciach rzedu 5% jako zabezpieczenie przed zatarciem w wypadku przegrzania silnika kiedy oleje syntetyczne traca wlasciwosci smarujace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.