Jump to content

Mój najnowszy elektryk Aero Cruiser...


Recommended Posts

Kilka zdjęć z lotów...

 

DUMNY WŁAŚCICIEL... :lol:

dscf2101small6lq.jpg

 

Najpierw spokojnie...

 

dscf21251fx.jpg

 

dscf2088small0kt.jpg

 

 

dscf2087small4qc.jpg

 

 

Postanowiłem trochę pokręcić...

 

dscf21631vp.jpg

 

 

 

Konfiguracja modelu:

Silnik Axi 2212/34

śmigło 10/7 APC Thin Electric

Zasilanie 3S1P x power 1700mAh

Regulator TMM Easy 18A

Serwa

lotki 2x HS55

Wysokość Jamara 9g

Kierunek HS81

 

Z powyższym wyposażeniem model lata jak wyścigowy pylon... :cry:

Wynika to z dużego obciążenia powierzchni nośnej oraz z rodzaju zastosowanego profilu skrzydła. Profil to symetryczne "coś" o grubości ok 10%. Promień noska ok 5mm.

Oczywiście model jest bardzo sterowny i "chodzi " za ręką.

SC znajduje sie zgodnie z instrukcją 110mm do natarcia, jednak myślę że można go przesunąć jeszcze trochę do tyłu.

Wtedy model nabierze cech hybrydy pylona i fun fly'a... :lol:

 

Nie polecam tego modelu dla początkujących modelarzy...

 

W najbliższy weekend spróbuję zastosować lżejszy pakiet, może to trochę pomoże uczynić z tej "wyścigówki" model akrobacyjny...

Link to comment
Share on other sites

Po zastosowaniu śmigła GWS 11/4,7 model wyraźnie zwolnił...

Przestał być wyścigówką, a stał się prawie pełnokrwistym akrobatem...

 

Model świetnie reaguje na stery. Pilotaż daje dużo frajdy.

Czas lotu ok 18 minut na pakiecie 3S1P 1700mAh.

Zawis możliwy przy ok 80% mocy.

Model bardzo fajnie zachowuje się w figurach pionowych.

Podczas nurkowania tak duża tarcza śmigła nie pozwala na nadmierne rozpędzanie się modelu. Praktycznie cały program akrobacji wykonuje z tą samą prędkością- tak powinno być.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Czy masz jakieś rady dotyczace montażu ?

 

Montaż modelu jest banalnie prosty...

Oczywiście trzeba zachować odpowiednią dokładność, szczególnie przy wklejaniu stateczników.

 

Proponuję także sprawdzić wszystkie połączenia klejone... i w razie konieczności je poprawić...

Oglądając model doszedłem do wniosku że cała konstrukcja trzyma się kupy dzięki pokryciu... Producent bardzo skąpił kleju...

Do tego stopnia że w niektórych miejscach porostu go nie ma...

 

W przypadku tego modelu wystepują duże trudności w wyważeniu.

Stateczniki wykonane są pancernie...

Jeżeli zastosujemy sie do instrukcji i umieścimy serwa w ogonie... to bedziemy musieli z przodu "przywiazać cegłę"...

Dlatego ja rozwiązałem to inaczej.

Serwa w SC, napęd kierunku linkami,a głębokości popychaczem węglowym.

Dzięki takiemu rozwiązaniu wyeliminowałem problem bardzo tylnego wyważenia.

 

Warto także pamiętać o wzmocnieniu kadłuba w miejscu mocowania podwozia...

 

Kolejnym problemem jest za krótka "rama" do mocowania silnika...

Ja zastosowalem AXI 2212/34 i może dlatego musialem przedłużać łoże silnika.

Poprostu po zamontowaniu napedu śmigło obcierało o maskę...

 

I to chyba tyle... Moich "rad"...

Link to comment
Share on other sites

Ale zaskoczony jestem że producent tak żaluje kleju....Jak to rozwiązać ?

 

Ja poprostu wszędzie tam gdzie sie dało poprawiłem spoiny...

Niestety przy wzmacnianiu newralgicznych miejsc często występowała konieczność rozcięcia poszycia.

Ale udało mi sie to zrobić praktycznie bez uszczerbku na estetyce modelu...

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

W końcu znalazłem trochę czasu i zaktywowałem swoje konto na forum :D .

 

Żeby nie było że to Nastik tak się operniczał z realizacją zamówienia dodam, że towar wysłany był 13-go grudnia priorytetem a dotarł chyba 28-go. Co poczta robiła a raczej nie robiła jest ich tajemnicą. Szczęście że model jest już u Adama.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.