PiotrW Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 Witam Kupiłem mój pierwszy silnik spalinowy GMS .40 ABC-FN BB do Piper cuba 1720mm Airline. Założyłem do niego świecę, tłumik i śmigło. Kiedy obracam śmigłem to czasami w pewnym położeniu coś się blokuję i skrzypi i śmigło bardzo ciężko chodzi. Czy jest to normalne w nowych nie dotarych i nie odpalanych silnikach? Czy można bez obaw spróbowac to odpalic? Jak dzwoniłem do sklepu to sprzedawca powiedział, że to się dotrze ale mi wydaje się, że jest jakaś wada. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
RomanJ4 Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 Tak ma być , cylinder jest lekko stożkowy jak zimny, dlatego w górnym zwrotnym punkcie się lekko zacina a nawet lekko poskrzypuje kiedy niedotarty. Po rozgrzaniu cylinder w górnej części (gdzie nagrzewa się bardziej) uzyskuje właściwy kształt walca i przestaje. Dotarcie też w niwelacji tego zjawiska pomaga. To taka technologia wykonania silnika.
woj-tech Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 Witam. Mój MVVS też tak zaczynał. Wyjątkowo mocno spasowany mi się trafił. Trzeba uzbroić się w cierpliwość i docierać na zwiększonej ilości oleju. Najpierw na hamowni a potem już w modelu. [vimeo] [/vimeo]
modelmix Opublikowano 2 Września 2010 Opublikowano 2 Września 2010 Witam Oczywiście ,że tak ma być,dłużej pochodzi. Ja w swoim ASP 61 miałem to samo a po dotarciu chodzi jak złoto. Ale jak napisał woj-tech trzeba uzbroić się w cierpliwość.
PiotrW Opublikowano 3 Września 2010 Autor Opublikowano 3 Września 2010 Witam Próbowałem odpalic i dotrzec ten silnik ale niestety nie zapalił. Kiedy zatkam przepustnicę maksymalnie i zaciągnę paliwa i próbuję odpalac to silnik chwilami zakręci i gaśnie. Regulacja obrotów niewiele pomaga. Silnik dośc długo leżał w domu i mój młodszy brat mógł pokręcic regulacją wolnych i wysokich obrotów. Jakie powinno byc wyjściowe ustawienie wolnych obrotów dla tego silnika? Podobno te silniki mają fabrycznie to ustawione więc jakie jest to fabryczne ustawienie?
PiotrW Opublikowano 4 Września 2010 Autor Opublikowano 4 Września 2010 Witam Silnik odpalił i został wstępnie dotarty. Kiedy wyreguluję silnik to z tłumika trochę pryska olej. Czy to jest normalne przy każdym wyregulowanym silniku czy jest on źle wyregulowany. Pozdrawiam
Gość Anonymous Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 Dwusówy tak mają, wszystko jest w porządku....
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.