razor Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 ostatnio przeniosłem się do modelarstwa samochodowego i zastanawiam się nad napędem elektrycznym do samochodu 1/10 (być może short course truck), albo 1/8 Pierwsze co zobaczyłem, to że nikt nie podaje mocy silników, maksymalnego prądu jaki obsłuży regulator, dlaczego wszyscy operują parametrem kV, który nic nie mówi o mocy silnika, a jedynie o jego obrotach ? Poczytałem sobie trochę o rekomendacjach na stronie castle creations m.in. http://www.castlecreations.com/support/advisories/10scale-corr-truck-advisory.html dlaczego silnik 4600 jest polecany tylko do 2wd (a nie do 4wd) ? za wysokie obroty, za mały moment obrotowy? przecież to można skorygować odpowiednim atakiem/odbiorem. polecany jest 2650 do 4wd, ale czy w takim razie model nie będzie znacznie wolniejszy od tego 4600? (w końcu znacznie mniej obrotów przy tym samym napięciu) i znów, czy w takim razie prędkość max. mogę sobie podnieść większym atakiem/mniejszym odbiorem ? dlaczego żaden silnik nie ma podanej maksymalnej mocy, ani regulator - pozwoliłoby to wybrać model konkretnie dla siebie. tu silniki są opisane http://www.castlecreations.com/products/neu-castle_motors.html na dole nawet podany maksymalny prąd i napięcie (dla większości to 120A - czyli max moc mają ~3kW), ale znów, większość silników różni się tylko minimalnie kV - przecież tak małe różnice spokojnie można skorygować odpowiednim atakiem/odbiorem. po co tyle wersji silników i dokładnych opisów (1800kv, 1600kv, 1580kv) jak to jest z tymi silnikami ? czym się kierować przy wyborze ? (no i teraz trudniejsze, jak je porównać z silnikami innych producentów, jak często jedynym parametrem jakim się chwalą ludzie jest nic nie mówiące kV) ?
pawel66 Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 w wyborze silnika kieruje się właśnie kv, samochód z napędem na 1 oś dużo mniej obciąża silnik dlatego wybiera się do niego szybsze silniki ale można tak jak mówisz skorygować to zębatkami im większe obroty ma silnik tym ma większa moc przy niskich napięciach, do wolnych silników stosuje się wyższe napięcia ps. silniki i regulatory CC są najlepsze
paulusr Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 ps. silniki i regulatory CC są najlepsze Na jakiej podstawie tak sądzisz?
Henio Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 Paweł kilkunastoletnie doświadczenie .Ten młody człowiek w każdej dziedzinie :mrgreen: modelarstwa daje dobre rady :mrgreen:
razor Opublikowano 4 Września 2010 Autor Opublikowano 4 Września 2010 w wyborze silnika kieruje się właśnie kv, samochód z napędem na 1 oś dużo mniej obciąża silnik dlatego wybiera się do niego szybsze silniki ale można tak jak mówisz skorygować to zębatkami im większe obroty ma silnik tym ma większa moc przy niskich napięciach, do wolnych silników stosuje się wyższe napięcia no tak, jak jest napęd na jedną oś, to jest mniejsze obciążenie silnika.czy w takim razie do 4wd nie należy brać mocniejszych silników ? (o tym samym kV, tylko o większej mocy) ? bo w tym momencie rozumiem, że bierze się silnik z niskim kV ale daje mu się znacznie większe napięcie ? (w rezultacie maksymalny prąd pobierany przez silnik jest mniejszy niż przy silniku z wyższym kV i mniejszym napięciem?)
pawel66 Opublikowano 5 Września 2010 Opublikowano 5 Września 2010 samochód z napędem na 1 oś dużo mniej obciąża silnik dlatego wybiera się do niego szybsze silniki szybsze nie mocniejsze chodziło mi o to że aby uzyskać podobną moc do silnika z mniejszym kv trzeba dostarczyć większe napiecie
f-150 Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 chodziło mi o to że aby uzyskać podobną moc do silnika z mniejszym kv trzeba dostarczyć większe napiecie :shock: A co ma piernik do wiatraka?Co kv ma wspólnego z mocą?Generalnie i w skrócie: Silniki z kv do 3000 do modeli offroad (duży moment obrotowy mniejsza prędkość) powyżej 3000 kv modele on road ( mniejszy moment większa prędkość) A co do zestawów CC miałeś czy "kolega miał" ew."czytałem gdzieś na forum.Ja mam na to krótką anegdotę: "Na płocie było :ass: napisane i sołtys sobie c............. (rękę :wink: ) pocharatał " .Podajesz obiegowe opinie.
razor Opublikowano 12 Września 2010 Autor Opublikowano 12 Września 2010 pawel66 napisał/a: chodziło mi o to że aby uzyskać podobną moc do silnika z mniejszym kv trzeba dostarczyć większe napiecie :shock: A co ma piernik do wiatraka?Co kv ma wspólnego z mocą? i właśnie o to mi chodziło zauważyłem że w świecie samochodów mało kto rozumie co to jest kv a co to są waty i wszyscy próbują jedynie porozumiewać się za pomocą kv i ew wielkością silnika. ok, tak, wiem, wszyscy chwalą/podniecają się Mambą a co sądzicie o zestawach w hobbycity ? szukam czegoś taniego (w końcu są znacznie tańsze od mamb, novaków itp) do buggy 1/8 4wd Brushless Car Power System 3600kv/35A http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10438&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_3600kv/35A Brushless Car Power System 4000kv/45A http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10437&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_4000kv/45A Brushless Car Power System 5000kv/75A http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10435&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_5000kv/75A Brushless Car Power System 5200Kv/100A http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10330&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_5200Kv/100A Brushless Car Power System 1700kv/80A http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10436&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_1700kv/80A i jak powyższe zestawy mają się do HPI Racing Flux 5700kV Brushless System ? http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXVUT9&P=FR te 5700kv od hpi rozumiem że się nie nada do 4wd ?
Malker Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 Brushless Car Power System 5000kv/75A http://www.hobbycity.com/...stem_5000kv/75A Po krótkiej konsultacji z f-150 ten zestaw kupię do konwersji Traxxasa Nitro Stampede na elektro. Myślę, że powinien byc dobry. Do tego 2cele lipola 5000mAh
cyrax_ojz Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 buggy 1/8 4wd jesli 1/8 to tylko jeden z twoich linków prawdopodobnie sie nadaje jakaś ciemna masa wstawiała opisy te silniki sa do 1/10 tylko ten jest do 1:8 http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10436&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_1700kv/80A
razor Opublikowano 12 Września 2010 Autor Opublikowano 12 Września 2010 ah, już widzę ,zresztą tylko ten jeden ma wał 5mm. 1700kv, to żeby jakoś sensownie model jechał to min 3s lipo trzeba? to jeszcze pytanie, jaki nadaje się najbardziej do 1/10 buggy 4wd (też jak najlepsze osiągi - pod zawody )
cyrax_ojz Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 im więcej tym lepiej a 1700 to trochę mało tu masz przykładowe zestawienie od hpi dla modelu vorza z motorkiem 2200kv osiągi od 4 do 6s
razor Opublikowano 13 Września 2010 Autor Opublikowano 13 Września 2010 to jeszcze pytanie, jaki nadaje się najbardziej do 1/10 buggy 4wd model ma przełożenie 8.3:1 http://www.rcwroblik.pl/Model+elektryczny+ZMOTO+3+1%3A10+off+road+Buggy+w+kolorze+czerwonym,57623763,01,i2.html 4000kv czy 5000kv ? oba silniki wyglądają jakby miały tyle samo mocy (max 7.4V, max 60A)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.