Skocz do zawartości

dobór silnika elektrycznego do samochodu


razor

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ostatnio przeniosłem się do modelarstwa samochodowego i zastanawiam się nad napędem elektrycznym do samochodu 1/10 (być może short course truck), albo 1/8

Pierwsze co zobaczyłem, to że nikt nie podaje mocy silników, maksymalnego prądu jaki obsłuży regulator,

dlaczego wszyscy operują parametrem kV, który nic nie mówi o mocy silnika, a jedynie o jego obrotach ?

 

Poczytałem sobie trochę o rekomendacjach na stronie castle creations

m.in. http://www.castlecreations.com/support/advisories/10scale-corr-truck-advisory.html

dlaczego silnik 4600 jest polecany tylko do 2wd (a nie do 4wd) ? za wysokie obroty, za mały moment obrotowy? przecież to można skorygować odpowiednim atakiem/odbiorem.

polecany jest 2650 do 4wd, ale czy w takim razie model nie będzie znacznie wolniejszy od tego 4600? (w końcu znacznie mniej obrotów przy tym samym napięciu)

i znów, czy w takim razie prędkość max. mogę sobie podnieść większym atakiem/mniejszym odbiorem ?

dlaczego żaden silnik nie ma podanej maksymalnej mocy, ani regulator - pozwoliłoby to wybrać model konkretnie dla siebie.

 

tu silniki są opisane

http://www.castlecreations.com/products/neu-castle_motors.html

na dole nawet podany maksymalny prąd i napięcie (dla większości to 120A - czyli max moc mają ~3kW), ale znów, większość silników różni się tylko minimalnie kV - przecież tak małe różnice spokojnie można skorygować odpowiednim atakiem/odbiorem. po co tyle wersji silników i dokładnych opisów (1800kv, 1600kv, 1580kv)

 

jak to jest z tymi silnikami ? czym się kierować przy wyborze ?

(no i teraz trudniejsze, jak je porównać z silnikami innych producentów, jak często jedynym parametrem jakim się chwalą ludzie jest nic nie mówiące kV) ?

Opublikowano

w wyborze silnika kieruje się właśnie kv, samochód z napędem na 1 oś dużo mniej obciąża silnik dlatego wybiera się do niego szybsze silniki ale można tak jak mówisz skorygować to zębatkami

im większe obroty ma silnik tym ma większa moc przy niskich napięciach, do wolnych silników stosuje się wyższe napięcia

 

ps. silniki i regulatory CC są najlepsze

Opublikowano

Paweł kilkunastoletnie doświadczenie .Ten młody człowiek w każdej dziedzinie :mrgreen: modelarstwa daje dobre rady :mrgreen:

Opublikowano

w wyborze silnika kieruje się właśnie kv, samochód z napędem na 1 oś dużo mniej obciąża silnik dlatego wybiera się do niego szybsze silniki ale można tak jak mówisz skorygować to zębatkami

im większe obroty ma silnik tym ma większa moc przy niskich napięciach, do wolnych silników stosuje się wyższe napięcia

 

no tak, jak jest napęd na jedną oś, to jest mniejsze obciążenie silnika.

czy w takim razie do 4wd nie należy brać mocniejszych silników ? (o tym samym kV, tylko o większej mocy) ?

 

bo w tym momencie rozumiem, że bierze się silnik z niskim kV ale daje mu się znacznie większe napięcie ? (w rezultacie maksymalny prąd pobierany przez silnik jest mniejszy niż przy silniku z wyższym kV i mniejszym napięciem?)

Opublikowano

samochód z napędem na 1 oś dużo mniej obciąża silnik dlatego wybiera się do niego szybsze silniki

 

szybsze nie mocniejsze

 

chodziło mi o to że aby uzyskać podobną moc do silnika z mniejszym kv trzeba dostarczyć większe napiecie

Opublikowano

chodziło mi o to że aby uzyskać podobną moc do silnika z mniejszym kv trzeba dostarczyć większe napiecie

:shock: A co ma piernik do wiatraka?Co kv ma wspólnego z mocą?

Generalnie i w skrócie:

Silniki z kv do 3000 do modeli offroad (duży moment obrotowy mniejsza prędkość)

powyżej 3000 kv modele on road ( mniejszy moment większa prędkość)

A co do zestawów CC miałeś czy "kolega miał" ew."czytałem gdzieś na forum.Ja mam na to krótką anegdotę:

"Na płocie było :ass: napisane i sołtys sobie c............. (rękę :wink: ) pocharatał " .Podajesz obiegowe opinie.

Opublikowano

pawel66 napisał/a:

chodziło mi o to że aby uzyskać podobną moc do silnika z mniejszym kv trzeba dostarczyć większe napiecie

:shock: A co ma piernik do wiatraka?Co kv ma wspólnego z mocą?

 

i właśnie o to mi chodziło :) zauważyłem że w świecie samochodów mało kto rozumie co to jest kv a co to są waty :) i wszyscy próbują jedynie porozumiewać się za pomocą kv :) i ew wielkością silnika.

 

 

ok, tak, wiem, wszyscy chwalą/podniecają się Mambą :)

 

a co sądzicie o zestawach w hobbycity ?

szukam czegoś taniego (w końcu są znacznie tańsze od mamb, novaków itp)

do buggy 1/8 4wd

 

Brushless Car Power System 3600kv/35A

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10438&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_3600kv/35A

 

Brushless Car Power System 4000kv/45A

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10437&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_4000kv/45A

 

Brushless Car Power System 5000kv/75A

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10435&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_5000kv/75A

 

Brushless Car Power System 5200Kv/100A

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10330&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_5200Kv/100A

 

Brushless Car Power System 1700kv/80A

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10436&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_1700kv/80A

 

i jak powyższe zestawy mają się do HPI Racing Flux 5700kV Brushless System ?

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXVUT9&P=FR

te 5700kv od hpi rozumiem że się nie nada do 4wd ?

Opublikowano

ah, już widzę ,zresztą tylko ten jeden ma wał 5mm.

1700kv, to żeby jakoś sensownie model jechał to min 3s lipo trzeba?

 

to jeszcze pytanie, jaki nadaje się najbardziej do 1/10 buggy 4wd (też jak najlepsze osiągi - pod zawody :) )

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.