Skocz do zawartości

Jantar SZD-41 Std. z ROYAL-MODEL


_Radek_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam się do zakupu półmakiety polskiego szybowca, przeglądając oferty dostępne na rynku napotkałem Jantara SZD-41 Std. z ROYAL-MODEL.

Czy ten model jest komuś bliżej znany? Czy ktoś wie może jakie są o nim opinie? Jakie ma własności lotne i wykonanie?

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Dziękuję Wojtku że odpisałeś, jak najbardziej interesuje mnie namiar na PGmodel.

Bardzo śliczny jest Twój Jantar, jaką ma rozpietość?

Jak możesz opisz jakie Twój model ma właściwości, czy do lotu potrzebuje dużej prędkości czy lata majestatycznie wolno.

Jeśli chcesz zobaczyć jak lata mój Jantar 1 ,własnej produkcji , rozp 380 cm

to tu

http://www.youtube.com/results?search_query=model+jantar+1

Pozdrawiam Henryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Panie Henryku za linki do filmów.

Widzę że Jantarek lata przepięknie majestatycznie. Właśnie takiego modelu z silnikiem elektrycznym szukam. Niestety nie mam zbyt blisko zbocza wieć napęd silnikowy byłby najlepszym rozwiązaniem dla mnie. Czy kadłub jest też własnej roboty czy może z firmy ModelMaking wydaje mi się bardzo podobny? Jakie różnice konstrukcyjne są w skrzydłach poprzednich a tych nowych?

Poza tematem jestem pełen podziwu Panie Henryku do Pana zapału do modelarswa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kadłub wykonywałem sam-mam formę do SZD-38A jantar 1 i SZD-41 Jantar St

skala 1:5

Skrzydła są w konstrukcji styrodur-fornir topolowy 0,6mm , "stare" skrzydła

mają dzwigar w kształcie dwuteownika którego pasy to rowing węglowy

śodnik zaś sklejka 2,5 mm , "nowe" mają dzwigar z pasów rowingu podparty na

całej szerokości balsą , dodatkowo zamkniętą tkaniną szklaną 80 g.

Oba rozwiązania spisują się dobrze z tym że drugie mają mniejszą strzłkę

ugięcia.Zapał do modelarstwa zrodził się po zakończeniu "dorosłego" latania

{kochane zdrowie}

Pozdrawiam Henryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Wersja elektryczna jest wyposażona w silnik Phasor 45-3 zasilany Li-Pol 4S 4500 mAh

który napędza śmigło składane 12X6. Silnik jest dość drogi,kupiony w myśl zasady

"człowieka biednego nie stać na zakup byle czego" wart jest wydanych pieniędzy

Latam na nim osiem lat bardzo intensywnie , jak na razie nie widać śladów zużycia

co nie znaczy że nie można latać na innym tańszym silniku.

Ta konfiguracja napędu zapewnia bardzo bezpieczny i pewny start z ręki ,na powyższym

pakiecie można wykonać pięć wejść na pułap 250-300m i pozostaje jeszcze zapas

enrgii na powtórkę lądowania.Czas lotu przy pogodzie atermicznej to około 40 min.

Wersja elektryczna z racji swej masy, a co za tym idzie,dużego obciążenia powierzchni

nośnej, lata dość szybko co wbrew panującej opnii jest raczej zalętą a nie wadą.

Do lądowania trzeba mieć jednak pas długości około 100m z czystym pdejściem

lub wyposażyć model w hamulce a jeszcze lepiej w klapy.

Pozdrawiam Henryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.