radek872 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Ładowarka 50W do pakietów 6S to nieporozumienie.Pomyśl przeszło 2 godziny będzie trwało naładowanie pakietu 4000mah, a 4 loty wypada zrobić .Prosto policzyć, że aby mieć na rano gotowe pakiety do lotów będziesz musiał zarwać nockę , albo dzień wcześniej siedzieć, pilnować i przepina je ;D Pomyśl nad ładowarką 200W i dobrym aku żeby ją zasilić Przy zakupie pakietów warto zwrócić uwagę na max prąd ładowania najlepiej 4C w połączeniu z dobrą ładowarką mamy wtedy czas ładowania jak w life i wystarczą 2-3 pakiety żeby nie siedzieć jak pała na lotnisku i gapić się w wyświetlacz jak ładowarka wbija kilka mah na min :lol2: od 2 sezonów używam klik i jestem zadowolony.Przetestowałem już na aku do 5C (prąd ładowania) i sprawdza się to znakomicie.Trzeba tylko pamiętać żeby po locie dać pakietowi wrócić do temperatury otoczenia czyli przerwa jakieś 5min PS sak sprawdz jeszcze jedną wersję tego silnika z ciut większym kv żeby nie dawać śmigła 22 cale.Podałem Ci smigło 20x8 ale może być za małe przy 6s
sak122 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2010 radek872, to kupię sobie więcej pakietów, ale tak na serio, u mnie zasadniczo przy zmianie modelu następuję zmiana ładowarki - trochę bez sensu, wiem, i teraz znowu bym musiał zmieniać.. bardzo bym nie chciał - już wolę zarywać tą nockę ale tak na powaznie, Radek czy pisząc: Ładowarka 50W do pakietów 6S to nieporozumieniemiałeś tylko na mysli długi czas ładowania pakietu?
radek872 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Dokładnie tak uważam.Wolałbym dobrą ładowarke i jeden dobry pakiet niż tak jak ty chcesz zrobic
Ładziak Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Tym bardziej, że nawet dobre pakiety są na sezon-dwa, a dobra ładowarka na lata.
sak122 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2010 Co myślicie, żeby do mojego SU założyć śmigło 3-łopatowe 16x8 ?
radek872 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Trudno powiedzieć jak zachowa się silnik przy danym śmigle.W moim przypadku zalecane było śmigło 16x8 a ciąg był połwę z tego co można uzyskać ostatecznie skończyło się na 17x10 i teraz uzyskuje ciąg i pobór prądu jaki miał być na 16x8. Na turnigy 380kv uzyskasz na pewno duży ciąg na 20x8 przy kv 270 22x10 Opinia jednego z użytkowników SK 50-65-380kv Running it on Zippy 6S 5000 with APC 20x10 pulls 1850 watts. Turnigy 85 amp ESC. Motor and ESC barely get warm with good air flow. Only 14 flights so far but runs flawlessly. Great set up on my 9 lb 4 oz. 70" Slick More than enough vertical for me Przy 1850W ma około 7,5-8kg ciągu Tobie wystaczy około 7kg i śmigło bym dał 20x8 APC E
pilot Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Moim zdaniem te silniki mają spore odchyłki w obrotach. Mam SK 50-65 w modelu i ze śmigłem APC 20x8, zasilany z pakietu 6S4000 pobiera niecałe 70A. Wg informacji, które znalazłem w takiej konfiguracji bierze nawet ponad 80A. Trudno więc przewidzieć dokładnie na jaki trafi się egzemplarz i czego można oczekiwać. Mam tester kv ale jeszcze nie sprawdzałem, pewnie niebawem pomierzę jakie ma rzeczywiste obroty - o ile ten miernik jest wiarygodny W każdym razie z tym śmigłem mam ok. 7,3kg ciągu (przy wadze modelu 3,8kg).
radek872 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 To bardzo dobry wynik 80A na taki ciąg to nie jest dużo są silniki, które pobierają tyle w modelach 1,5m Pilot nie pozostaje nic innego jak kupić z 5 sztuk wybrac najlepszą a reszte sprzedać po kosztach na allegro
mikon Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Mam do Was pytanie odnośnie budowy tego SU z zestawu Goldwing (AXAR). Czy planując użycie DLE-30 "domek" pod silnik wymaga podlaminowania tkaninką, czy wystarczy wzmocnić przy łączeniach np. Soudalem poliuretanowym? Inna sprawa, jak poliuretan "znosi" benzynę - ma ktoś doświadczenie? Chociaż to bardziej do "warsztatu"... Pozdr., Michał
jakubk Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Witam, Ja w każdym modelu podlaminowuje domek taśmą z włókna szklanego na łączeniach firewalla i dodatkowo przykręcam go na wkręty z kroplą CA. Taśmę daję też na wzmocnienie podwozia. Domek maluję żywicą rozrobioną denaturatem - gęstość śmietany. Klika fotek ze składania Yaka 54 26cc. http://f3m.pl/yak-54-gw-axar-28cc,100.html
mikon Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Witam, Ja w każdym modelu podlaminowuje domek taśmą z włókna szklanego na łączeniach firewalla i dodatkowo przykręcam go na wkręty z kroplą CA. Taśmę daję też na wzmocnienie podwozia. Domek maluję żywicą rozrobioną denaturatem - gęstość śmietany. Dzięki za sugestie. Czytam w opisie że podlaminowujesz klejem epoksydowym 30min - czy tym samym klejem malujesz całość, czy do malowania używasz zwykłej żywicy do laminowania (powiedzmy typu "epidian" lub któryś z nowoczesnych odpowiedników)? Generalnie jako opcję tak właśnie myślałem je wzmocnić, taśmami z włókna szklanego i podlaminować. Nie bardzo tylko rozumiem co przykręcasz wkrętami na CA? Domek do wręgi kadłuba? Wolałbym nie używać wkrętów do konstrukcji bo wydaje mi się to nieeleganckie Pozdr., Michał
radek872 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Kup sobie lakier w sprayu w sklepie z farbami są one odporne na oleje i paliwa.Warstwa jest cienka większość odparuje i masz zabezpieczony przód bez nabijania wagi żywicami i wkrętami.
jakubk Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Michał, Przykręcam firewall - (przednia część domku, z grubszej sklejki do której przykręcony jest silnik) do ścianek domku. Oczywiście można lakierować ,jak wspomniał Radek, ale gdy się wzmacnia łączenia taśmą, to lepiej pomalować całość żywicą, gdyż całość będzie się dobrze trzymać. Lakier z żywicą nie wiem jak się mogą razem zachowywać.
choina Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Kup sobie lakier w sprayu w sklepie z farbami są one odporne na oleje i paliwa.Warstwa jest cienka większość odparuje i masz zabezpieczony przód bez nabijania wagi żywicami i wkrętami.Radek możesz podać nazwę bo są różne lakiery i niektóre mogą nie zabezpieczyć. Czy powinien to być lakier poliuretanowy?
radek872 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Nie jest to tania impreza ale wystarcza na długo. klik
choina Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Dzięki ale cena spora. Tu jest akrylowy w opisie napisane, że jest odporny na benzynę cena sporo mniejsza http://allegro.pl/motip-lakier-bezbarwny-akrylowy-spray-500-ml-i1415056482.html nada się?
radek872 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Nada, nada właśnie szukałem takiego za 20 kilka zł. U mnie w sklepie są dostępne, ale innej firmy z takim samym opisem
sak122 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2011 Witam wszystkich tu i ówdzie zgromadzonych, jak dopomogą siły wyższe, to za nie całe 2 tyg odbędzie się oblot mojej skromnej benzynki, zamówiłem do mojego su taki oto silniczek: http://www.himodel.com/engines/DLA-32_32cc_Petrol_Engine_for_Radio_Control_Aeroplane_Rear_Induction.html co o nim myślicie? jakie proponujecie śmigło, ja myślałem żeby nie kombinować tylko tak jak wszyscy, czyli na dotarcie 18x10, a później 20x8, rozważam również, aby do latania wsadzić 3-łopatowe węglowe? Pomóżcie EDIT: pod laminowałem 3 paskami włókna węglowego podwozie, teraz powinno byc dobrze, domek zalakierowałem 2 razy lekko rozcieńczonym lakierem akrylowym, abu ładnie wszedł w strukturę sklejki, i chyba tyle.
sak122 Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Opublikowano 4 Lipca 2011 Hej, przyszło serducho modelu, wizualnie na 5+++, błyszczy się, bez porównania jeśli chodzi o DLE, przymierzone na sucho, bo jeszcze raz muszę zalakierować firewall,
Marek:D Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 błyszczy się, bez porównania jeśli chodzi o DLEBo DLE jest odlewany, a ten DLA obrobiony na CNC... Oby dobrze chodził.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.