extream Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Witam. Trafiłem na internecie na bardzo ciekawy ( przynajmniej po fotkach ;p ) artykuł. Niestety nie znam niemieckiego, a translatory działają w wiadomy sposób skutecznie uniemożliwiając poprawną interpretację tekstu. Dlatego zwracam się z prośbą do bardziej doświadczonych kolegów o przybliżenie mi tematu, uświadomienie w czym tkwi trudność, oraz co jest istotne w projekcie tego typu. Myślałem aby najpierw zrobić prototyp takiego modelu z depronu i sprawdzić czy coś takiego ma w ogóle sens i da się to zrobić w miarę normalnym kosztem. Dodam że do tej pory z tego typu modeli miałem RWD 5 z powiększonych planów Skazoo do rozpiętości 1.8 metra - latał bardzo przyjemnie - niesamowicie wolno co bardzo mi się spodobało. Niestety model wykonałem zbyt delikatnie i teraz czeka na zbudowanie nowego kadłuba - odrobinę mocniejszego. Link o którym pisałem : LINK Dodatkowo trafiłem jeszcze na to : LINK
baxter12 Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 czy coś takiego ma w ogóle sens i da się to zrobić w miarę normalnym kosztem. Brak jest jakichkolwiek przesłanek aby domniemywać iż projekt nie ma sensu. Wiec pewnie ma. W konstrukcjach depronowych warto zadbać o to aby waga nie wyszła zbyt mała.. To moja impresja po zbudowaniu 2 metrowca depronowego. baxter
extream Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 Masz na myśli swojego RWD? Co masz na myśli mówiąc żeby nie była zbyt mała ? Jakie są tego negatywne skutki ?
f-150 Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Będzie latał jak gazeta na wietrze.Irek a gdzie będziesz tym latał?
extream Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 A u siebie w Mogilanach Jest sporo terenu do tego typu modeli Co prawda benzynówki tych rozmiarów bym tam nie wziął ale elektryka cichego jak najbardziej Tutaj film z lotu tej bellanci : Jaką wagę według Pana powinien mieć model tej wielkości aby latał przyzwoicie ?
Rafal B. Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Ja odrazu robiłbym z balsy. Jeśli nie czujesz się na siłach to zrobiłbym mniejszego tak z 2,5 metra. Z wagą niema co przesadzać. Zauważ, że oni latają na celach nicd i to chyba 10 cel. Waga takiego pakietu pewnie w okolicy 400 gram. Kupując li pole bezie lżej pewnie to i można by ciut mocniej go zrobić. Zresztą sam kiedyś się przymierzałem do tego typu modeli
extream Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 Czemu nic z tego nie wyszło ? Oni też później założyli do tego modelu pakiet lipo 3s. Początki ten model miał w 2000 r ! Tak przynajmniej zrozumiałem..
Rafal B. Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Zrezygnowałem bo nie mam gdzie trzymać modelu i wtedy jeszcze nie miałem dostępu do lotniska. EDIT: No i zapomniałem o najważniejszej sprawie. Lekki model = okreslona pogoda do latania (słaby wiatr). Tym modelem przy większym wietrze nie będzie się dało latać. Duża powierzchnia kadłuba, jego lekkość powodować będzie znoszenie modelu i trudności w locie pod wiatr.
extream Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 Czyli mówisz że lepiej od razu z balsy ... Hmmm... Myślę żeby spróbować coś prostego np. Piperka Nie będzie dużo pracy a przynajmniej będziemy wiedzieć czy ma sens coś takiego
Rafal B. Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Moim skromnym zdaniem piper jest konstrukcją trudniejsza. Belanca ma dość fajny kadłub i moim zdaniem nie jest tak oklepana jak piper.
Wojtass_nt Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 moim zdaniem nie jest tak oklepana jak piper. Czekałem aż ktoś to napisze Mdłości ogarniają człowieka na widok ciągle tych samych modeli
alchemique Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Nie wzoruj sie na tym modelu. Z tego co pamietam wychodzi NIEMILOSIERNIE lekko. Aby go zrobic w takiej wadze trzeba miec mega skilla i cierpliwosc, wszsystko co mozliwe musi byc odchudzone do granic mozliwosci. Niemiec ktory zbudowal ten model jest nieziemsko zakrecony, kazdy jego model wazy mniej wiecej 20% mniej niz oryginalny wiec zapomnij o tym ze polatasz 3,2m na 3s. Poczytaj jego inne wspicy na RCN to sie przekonasz. Model tej wielkosci mozna bez problemu zelektryfikowac i nie bedzie to wcale masakrycznie drogie, ale nie na 3s tylko raczej na 10s. Poza tym nawet jak juz zbudujesz taka szmate latajaca, odpowiednio ja wyposazysz, nawet jak ja dowieziesz w calosci na lotnisko (co przy tak delikatnej konstrukcji bedzie trudne) to i tak nie polatasz bo byle wietrzyk zawieje i bedzie kibel. Podsumowujac- elektryfikuj! Bedzie fajny projekt ale zapomnij ze zrobisz model podobnyu do tego Niemca. Zobacz jakie silniki ludzie wsadzaja do takich modeli (pewnie cos kolo 35- 50cc) i dobierz podobny naped elektryczny i bedzie malinka.
extream Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 No właśnie mnie nie chodzi o elektryfikacje giganta pod benzynę, tego typu model wolałbym jako benzynowy. Myślałem o budowie czegoś tych rozmiarów niskim kosztem. Czyli np. rozpiętość ok. 3 metrów o wadze max. 3-4 kg. Sam uważam że konstrukcja tego gościa jest za lekka i delikatna. Chciałem coś pośredniego. Czyli niedrogiego giganta 8) A model z drugiego linku ? W całości z depronu. Duża rozpiętość i na pewno nie jest tak delikatny jak ten balsowy - przynajmniej w transporcie Tutaj film z lotu piperka : http://www.rcmovie.de/video/d406ba8528ff7f0f80b9/Depron-Piper-3m-3000g-Abfluggewicht-Erstflug
alchemique Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Czyli niedrogiego giganta Oksymoron niestety ;]
extream Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 To wiem, natomiast na pewno tańsze niż elektryfikacja tego typu modelu pod benzynę
baxter12 Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Tutaj film z lotu tej bellanci : No właśnie, wyszła latająca gazeta. Mnie model gotowy do lotu wyszedł ok 1 kg wagi przy rozpiętości 2 metrów i pow skrzydła, o ile pamietam 49dm2. latał dopiero jak doważyłem do 1,5 kg i te wagę uważam za w miarę optymalną. Latanie takim ustrojstwem to duża przykemnośc, choć jak ktoś lubi adrenaline to raczej nudy na pudy. Po prostu puszczasz drążek, odwracasz się, zapalasz papierosa, zawiązujesz buta a model nadal tam gdzie był. Baxter
extream Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 Czyli to co lubię U mnie RWD przy rozpiętości 180 cm ważył 1 kg i latał fajnie choć dosyć wolno - ale to mi odpowiadało
tytan12 Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 extream napisał/a: Czyli niedrogiego giganta A,czemu nie.Konstrukcja sosnowo-sklejkowa,trochę węgla,pokryte depronem :devil: i wychodzi całkiem tanio i waga będzie jak należy
extream Opublikowano 19 Września 2010 Autor Opublikowano 19 Września 2010 extream napisał/a: Czyli niedrogiego giganta A,czemu nie.Konstrukcja sosnowo-sklejkowa,trochę węgla,pokryte depronem :devil: i wychodzi całkiem tanio i waga będzie jak należy Tak więc zaczynamy Na początek Stinson Voyager o rozpiętości 2 metry. Konstrukcja balsowo - sosnowo - sklejkowa kryta 3 mm depronem Jeśli coś nie tak proszę o sprostowanie póki nie za późno
Wojtass_nt Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 Kryjesz depronem, tak? A depron papierem i to malujesz? A nie prościej okleić folią?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.