cyrax_ojz Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Tutaj bym prosił o poradę bo w instrukcji te części są osobno ale może nie rozłączać ich i zostawić w całości ? nie będę musiał nic kleić po wycięciu tego elementu odcinasz stery a silnik mocujesz do kawałka sklejki i wklejasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetial Opublikowano 13 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Tutaj bym prosił o poradę bo w instrukcji te części są osobno ale może nie rozłączać ich i zostawić w całości ? nie będę musiał nic kleić po wycięciu tego elementu odcinasz stery a silnik mocujesz do kawałka sklejki i wklejasz Ok ze sterami to jasna sprawa teraz. Dzisiaj postaram się zacząć przenosić to wszystko na Depron. Co do mocowania to muszę się najpierw dowiedzieć jak ta sklejka się nazywa po niemiecku A nie można jakiegoś gotowego rozwiązania kupić ? Dzisiaj przyszły te pręty karbonowe (jak ja lubię takie zakupy wczoraj zamówione a dzisiaj już u mnie) czy Dremlem dam radę je skrócić ? albo może kombinerkami da radę po prostu obciąć ? 3 mm to w sumie nie dużo Powoli chciałbym zamawiać klamoty z HK ale nie jestem zdecydowany co do silnika, bo ja nie zmniejszałem tych planów o 20 % i rozpiętość skrzydeł została mi prawie 72 cm. Więc nie wiem czy ten polecany przez kolegów z forum Turnigy 3020 Brushless Outrunner Motor 1800kv da radę. Ten koleś z filmiki używał takiego który ma 2200kv. Może znacie jakiś silnik o podobnych parametrach który byłby dostępny w HK?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 spetial pozwolisz, że się podepnę pod temat? Tak trochę podchodzę do tego Miga, jak pies do jeża, ale wynika to z braku czasu. Zastanawiam się czy zrobić wariant pomniejszony, czy może zachować oryginalne rozmiary i potrzebuję porady. Silnik jakim dysponuje to GE B2208/12T 1800KV, zalecane śmigło 7x4, waga modelu 200 - 500g. Projekt zakłada śmigło 6'', czyli muszę się liczyć ze spadkiem ciągu. W przypadku zmniejszania projektu o 20%, to już chyba na tym silniku za wiele nie zdziałam, bo musiałby zastosować śmigło 5''. Czy na śmigle 6x4, ew 6x5 mam szansę pociągnąć, czy lepiej kombinować i spróbować zwiększyć otwór, dodać jakieś wzmocnienie i polecieć na zalecanym śmigle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetial Opublikowano 14 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Rafał spoko w końcu chodzi o ten sam model Co do Twojego pytania to kolega @efego dał mi tą konfigurację którą podałem wcześniej z silnikiem Turnigy 1800kv wydaje mi się, że on właśnie zmniejszał model. Ja zamówiłem jednak polecany silnik 2212-6 zapłaciłem za niego razem z reglem 15,75 EUR więc to chyba ok. Do tego śmigło 6x4E. Mam nadzieję że dobre bo w tym linku co podałem wyżej polecali takie. A serwa zamówiłem takie "HXT900". Muszę jeszcze parę rzeczy dokupić ale wszystko powoli. Ponawiam pytanie o te mocowanie silnika, można gdzieś kupić coś gotowego co by pasowało? A z tym karbonem to jutro może spróbuję go potraktować kombinerkami a co tam mam trzy sztuki więc dwie mogę zepsuć :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyrax_ojz Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 spetial pozwolisz, że się podepnę pod temat? Tak trochę podchodzę do tego Miga, jak pies do jeża, ale wynika to z braku czasu. Zastanawiam się czy zrobić wariant pomniejszony, czy może zachować oryginalne rozmiary i potrzebuję porady. Silnik jakim dysponuje to GE B2208/12T 1800KV, zalecane śmigło 7x4, waga modelu 200 - 500g. Projekt zakłada śmigło 6'', czyli muszę się liczyć ze spadkiem ciągu. W przypadku zmniejszania projektu o 20%, to już chyba na tym silniku za wiele nie zdziałam, bo musiałby zastosować śmigło 5''. Czy na śmigle 6x4, ew 6x5 mam szansę pociągnąć, czy lepiej kombinować i spróbować zwiększyć otwór, dodać jakieś wzmocnienie i polecieć na zalecanym śmigle? przy normalnej wielkości ( bez pomniejszania ) można używać śmigła 8" przy pomniejszeniu do 80% spokojnie można założyć 6" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 spetial: na razie wolałbym nie dokupować nowego wyposażenia, ale dzięki za informacje. cyrax_ojz: dzięki, w takim razie zostanę przy oryginalnych wymiarach i wstawię tam śmiło 7'', które mam na stanie. A jak będą problemy, to będę szukał rozwiązania. Na szczęście koszt materiałów do budowy modelu jest niewielki i można sobie pozwolić na eksperymenty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Spetial nie ucinaj kombinerkami rurki węglowej !! pognieciesz ją i postrzępisz. No chyba że to pręt, ale też nie zalecam kombinerek. Utnij piłką włosową z ostrzem do stali lub tarczą ścierną w dremelku. edit: ten silnik z rc-timer można kupić na ebay'u u producenta za 11,5 $ z przesyłką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetial Opublikowano 15 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Spetial nie ucinaj kombinerkami rurki węglowej !! pognieciesz ją i postrzępisz. No chyba że to pręt, ale też nie zalecam kombinerek. Utnij piłką włosową z ostrzem do stali lub tarczą ścierną w dremelku. Ok dzięki za info ! to jest pręt, nie wiem czy widziałeś na zdjęciu. W każdym razie mam taką tarczę do dremla to spróbuję tak przeciąć. edit: ten silnik z rc-timer można kupić na ebay'u u producenta za 11,5 $ z przesyłką Zgadza się, ja też kupiłem od producenta ale już z reglem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Rurki węglowe podle się tnie. Dlatego jak wspominał krankor, albo delikatnie piłką włosową, bo za duża siła rozwarstwi rurkę, albo dremelkiem na szybkich obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetial Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Rurki węglowe podle się tnie. Dlatego jak wspominał krankor, albo delikatnie piłką włosową, bo za duża siła rozwarstwi rurkę, albo dremelkiem na szybkich obrotach. Dremelkiem poszło bardzo ładnie Teraz mam pytanko czy mogę przykleić ten pręt na UHU por czy trzeba kleić koniecznie EPOXY ? zapomniałem wczoraj kupić a skleiłbym to chętnie już dziś. Parę fotek: Przygotowania do wycięcia umiejscowienie pręta karbonowego aha model malować przed czy po sklejeniu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyrax_ojz Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 klej nie ma znaczenia może być uhu a maluje się lepiej przed złożeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetial Opublikowano 22 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 Ok, żeby nie było, że nic się nie dzieje to zdaje krótką relację Do przyklejenia tego karbonowego pręta jednak zdecydowanie polecam jakiś klej a'la epoxy ja najpierw przykleiłem UHU por ale musiałem poprawić UHU plus schnell fest bo nie bardzo mi się widziało te przyklejenie tym UHU por. Kupiłem tą sklejkę (mam nadzieję, że dobra) wstawiam zdjęcia może mi powiecie czy to taka jaka trzeba. Jedna fotka z budowy: Tak wygląda model aktualnie: Co do malowania to miałem najpierw nie malować w ogóle, a potem coś mnie skusiło i popsikałem sobie trochę tymi farbami ale nie przypuszczałem, że tak szybko się skończą już nie chciało mi się dokupywać i dlatego trochę musiałem pomazać markerem no i tak to trochę wygląda do :ass: No nic następnym razem się poprawię i kupię wystarczającą ilość farby. Na razie jeszcze zamówione części do mnie nie dotarły więc jak skleję do końca to będzie przestój w pracy. Czy lotki mogę przykleić na zwykłą bezbarwną taśmę klejącą ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyrax_ojz Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 bezbarwna będzie odchodzić i trzeba było przykleić przed malowaniem bo będzie odchodzić razem z taśmą ja używam taśmy wzmacnianej włóknem szklanym lub zwykłym "powertape" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetial Opublikowano 22 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 bezbarwna będzie odchodzić i trzeba było przykleić przed malowaniem bo będzie odchodzić razem z taśmą ja używam taśmy wzmacnianej włóknem szklanym lub zwykłym "powertape" hmm to poczekam z tym zamówiłem takie "zawiasy" z HK a mam jeszcze taką szarą taśmę "zbrojoną" ale to będzie na pewno głupio wyglądać. Zobaczę jeszcze A co z tą sklejką ?? dobra będzie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 wg mnie najlepsza taśma do robienia zawiasów to taka nie dość że mocna to jeszcze ma super klej. W najgorszym wypadku możesz zrobić je ze zwykłej taśmy bezbarwnej. jeśli tej sklejki chcesz użyć do zrobienia mocowania silnika to oczywiście jest ok. No i nie przejmował bym się zbytnio wyglądem tego latadełka, deprolot i w dodatku bez podwozia po kilku - kilkunastu lotach i tak nie będzie piękny :wink: EDIT a może ja odkurzę swojego efa osiemnastego i postraszę wrony :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetial Opublikowano 31 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 Co do taśmy to kupiłem jednak inną ( te "zawiasy" jeszcze do mnie nie dotarły) dokładniej mówiąc to tą. Czy mogę najpierw przykleić taśmą te lotki i potem zająć się ich połączeniem z serwami ? (serwa też jeszcze nie dotarły niestety) Chodzi mi dokładnie o to czy nie będzie problemu potem z doklejeniem/przykręceniem tego do lotek. @bzik4 Okurzaj odkurzaj F'a bo to są pewnie te wrony co mi na auto "bomby" spuszczają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 31 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 ja zawsze najpierw montuję lotki a dopiero potem dźwigienki, więc myślę że jak nie możesz się powstrzymać przed ich przyklejeniem to je przyklej :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetial Opublikowano 6 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 Przyszło trochę części między innymi silnik i na razie się tylko przygotowuje do założenia śmigła, moglibyście mnie poprawić czy dobrze kombinuje z założeniem tego. Widzę to tak : Pytanie tylko jeszcze jest jak to wszystko skręcić ? w tym "czymś" (pierwsze z prawej) są dwie dziurki, potrzeba do tego jakichś specjalnych narzędzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 6 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 Dobrze kombinujesz, a do dokręcenia tego "czegoś" wystarczy kawałek pręta który w tą dziurkę się zmieści Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetial Opublikowano 6 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 @bzik4 Dzięki. Dzisiaj znowu dostałem paczuszkę ukryła się w skrzynce i czekała tam sobie cały dzień. Więc od razy mam pytanko czy dobrze to składam? A na tej drugiej fotce to te strzałki pokazują, że ten otwór nie pasuje do tego "z prawej" i teraz nie wiem czy to tak ma być czy trzeba rozwiercać to "po lewej" ?? no raczej nie powinno tak być bo inaczej tego nie poskładam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.