olson Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Witam. Po baaaaardzo długiej przerwie w końcu mam coś do pokazania. Mój drugi gigant ( tym razem zdwojone zasilanie :rotfl: ). Gotowy do oblotu : Więcej tutaj Wyposażenie: DL 50 + oryginalny pierdzący pięknie tłumik (kocham to pyr pyr pyr) odbiornik graupner SM16 scan (moze ulec zmianie :twisted: ) 4x HS5645mg - lotki i wysokość HS 5745mg - kierunek HS 625mg - gaz ACCSW 2 (menager) 2x 6V 1600MAh Nosram - na serwa i odbiornik 4,8V 2500MAh - zasilanie na zapłon śmiga 22x10 Bambula ( w planach jakiś węgiel albo drewniana szabla) reszta z pudła Model wstępnie dotarty (spalił 5,5l paliwka) kołowany, czeka na oblot. Film z kołowania -> http://img689.imageshack.us/img689/2400/mov01056.mp4 Czy ktoś może z was latał już tym modelem i może podzielić się informacjami jak to lata ? :wink: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Wszystko fajnie tylko wg. mnie za ciężkie serwo na gaz i wolne serwa na SW i lotki ( 5645mg nie są za szybkie ). Do tego na zasilanie polecam li-pol ( to samo zapłon ) - można zerwać parę g. I najważniejsze - waga,waga,waga ! Zważ go koniecznie. Jak lata ? W górę go i sam nam powiedz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olson Opublikowano 19 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 wg. mnie za ciężkie serwo na gazA niby czemu? z tymi gramami to bez przesady. wyważony pomiędzy 25% Ca i 5' (wg instrukcji Hangaru 9) wolne serwa na SW i lotki ( 5645mg nie są za szybkie ). Tutaj też bez przesady :wink: - a o wszystkim decyduje czynnik zwany - $... I najważniejsze - waga,waga,waga ! Zważ go koniecznie.Jak będę miał czym to i chętnie. Jak na razie to przy pionowych próbach silnika na 1/2 gazu wisiał mi w rękach. Jak lata ? W górę go i sam nam powiedz . Po 2 prawie latach nie latania jest to trochę stresujący plan Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Do tego silnika bedzie dobre śmigło Vess 23x8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 22x8 czy Vesa czy Fiala. 23 jest za duże, nie ma silnik takiego szarpnięcia i kiepsko odchodzi. 23x8 jest całkiem dobre do DLE-55, choć i tak wolę 22x8 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Polecam FIALE 22/8,dużo lepsze od BAMBULI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 elektryki_rc napisał/a: wolne serwa na SW i lotki ( 5645mg nie są za szybkie ). Tutaj też bez przesady - a o wszystkim decyduje czynnik zwany - $... Co do tych serw mam je i mnie akurat nie pasują są za wolne niby beczki sie kręcą ale to nie to.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olson Opublikowano 20 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 22x8 czy Vesa czy Fiala. I taki jest plan ale to następny przypływ gotówki i następny sezon .... Co do tych serw mam je i mnie akurat nie pasują są za wolne niby beczki sie kręcą ale to nie to.... Może i tak, ale ja preferuję realistyczne :wink: na 625mg na lotkach i wysokości w Katanie 2m (co prawda 3 loty ale jednak) dawały bezproblemacyjnie. Zobaczymy aczkolwiek budżet na Extrę przewiduje tylko śmigło i może dym. Pozdrawiam i sam nie mogę się doczekać oblotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Zapytam z ciekawości,czy to ta Exstra, http://www.rctorun.pl/Cup/sklep/index.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olson Opublikowano 20 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Tak dokładnie ta sama co ta jedna na stronie którą pokazałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 elektryki_rc napisał/a: wolne serwa na SW i lotki ( 5645mg nie są za szybkie ). Tutaj też bez przesady - a o wszystkim decyduje czynnik zwany - $... Co do tych serw mam je i mnie akurat nie pasują są za wolne niby beczki sie kręcą ale to nie to.... a co ma niby predkosc serwa do krecenia beczek? polecam zalozyc na poklad kamere z obiektywem ustawionym na lotki, i w czasie lotu zobaczyc co sie dzieje. Chinskie serwo SCR o momencie ok 10kg bezproblemu wychyla lotke do maksymalnego polozenia w 2m modelu katany przy locie poziomym z prawie full otwarta przepustnica. Od jakiegos czasu widac tendencje pakowania drogiego sprzetu do modeli ktore tego nie wymagaja, w celu poprawienia chyba tylko wlasnego samopoczucia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Tak tylko, że katana występuje w tylu wersjach ile jest firm na rynku.Jedna ma lotkę szerokości 8cm druga 14cm.Rozpiętość 2m, a 2,2m to nie jest wcale mała różnica.Mam Yaka 54 2,2m gdzie lotki są bardzo duże i 5645 są słabe, a poprzedni model 2m miał 635HB i było z zapasem.Poszedłem tym tokiem myślenia co Ty i się rozczarowałem.Jeżeli ktoś wymaga więcej od modelu jak tylko podstawową akrobacje, to trzeba zainwestować w coś mocniejszego i szybszego bo moment zrywu po nagłym wychyleniu też ma wpływ na szybkość całej beczki szczególnie jak robimy zmianę kierunku kręcenia beczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 tikicaca ma wpływ na szybkość całej beczki szczególnie jak robimy zmianę kierunku kręcenia beczek - nic dodać nic ująć..... :ble: poza tym moje spostrzeżenia sa dla modelu 223 rozp. więc tu może i faktycznie będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 elektryki_rc napisał/a: wolne serwa na SW i lotki ( 5645mg nie są za szybkie ). Tutaj też bez przesady - a o wszystkim decyduje czynnik zwany - $... Co do tych serw mam je i mnie akurat nie pasują są za wolne niby beczki sie kręcą ale to nie to.... a co ma niby predkosc serwa do krecenia beczek? polecam zalozyc na poklad kamere z obiektywem ustawionym na lotki, i w czasie lotu zobaczyc co sie dzieje. Chinskie serwo SCR o momencie ok 10kg bezproblemu wychyla lotke do maksymalnego polozenia w 2m modelu katany przy locie poziomym z prawie full otwarta przepustnica. Od jakiegos czasu widac tendencje pakowania drogiego sprzetu do modeli ktore tego nie wymagaja, w celu poprawienia chyba tylko wlasnego samopoczucia Zrób serię beczek : beczka w lewo, beczka w prawo, beczka w lewo, beczka w prawo... i zobaczymy czy daje będziesz mówił że to pakowanie kasy dla satysfakcji. Tak samo spróbuj zaakcentować beczkę na 4 ładnie albo zrobić szybkie przejście z noża lewo prawo. Pomijam fakt że model z szybszymi serwami na lotkach zrobi ładniejszą dynamiczniejszą beczkę autorotacyjną. Osobiście nie polecam dymu do tego modelu - będzie za ciężki. Chyba że to kolejny gigant do latania w systemie 0-1 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olson Opublikowano 20 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 .... Osobiście nie polecam dymu do tego modelu - będzie za ciężki. Chyba że to kolejny gigant do latania w systemie 0-1 . A co do systemu 0-1 myślę że to kiepski żart, proponuję poszukać mojego wątku o Katanie co było przyczyną wypadku, bynajmniej nie umiejętności... Zresztą co by tu mówić, myślę iż latanie modelem nie jest trudniejsze niż latanie w realu i zrobienie licencji PPL(a) :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 No i co takiego jest na tym filmie? Facet lata modelem na dużej prędkości dodatkowo film jest poszatkowany jak kapusta na jesieni i nie widzę tam nic z 3D. Koledzy próbują cię uświadomić, że musisz w tym modelu pilnować wagi jak chcesz latać 3D, a chyba chcesz skoro piszesz w tym dziale. Jak nie to spokojnie wsadzaj instalacje do dymu, serwa też nie muszą być jakieś super hiper i śmigaj proste przeloty w prawo i w lewo jak na filmie. Zresztą co by tu mówić, myślę iż latanie modelem nie jest trudniejsze niż latanie w realu i zrobienie licencji PPL(a) :twisted:No to moje gratulacje i Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Dym z tego co mówia to tak od 2.6 rozpietości ale może jak masz tam mocny silnik to i da radę podaj wage bo ciekawy jestem ile waży model. Świat już widzial pilotów jetów pasażerskich co jak brali model to go w matkę ziemię wbijali....złe zalożenie inna perspektywa i odniesienie..... Zreszta piszesz że mialeś przerwę w lataniu więc wibracje na drągach będą spore... :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Ten model z DL 50 czy DA 50 do 3D już na wstępie jest przyciężki do swojej rozpiętości a dokładanie zbędnego balastu nic tu nie poprawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 .... Osobiście nie polecam dymu do tego modelu - będzie za ciężki. Chyba że to kolejny gigant do latania w systemie 0-1 . A co do systemu 0-1 myślę że to kiepski żart, proponuję poszukać mojego wątku o Katanie co było przyczyną wypadku, bynajmniej nie umiejętności... Zresztą co by tu mówić, myślę iż latanie modelem nie jest trudniejsze niż latanie w realu i zrobienie licencji PPL(a) :twisted: Wybacz ale chyba mylisz mnie z jednym z forumowych użytkowników którzy znają każdy wątek w całej okazałości bo nie mają nic innego do roboty w życiu ( ale niestety moje imię nie zaczyna się na S ). Nie znam przyczyn kraksy Twojej katany i patrząc na ten wątek widzę model który jest w dziale 3D i odpisuję właścicielowi co może zrobić aby jego model miał potencjał i dawał radość w powietrzu z wydania paru tys. a nie wywoływał uczucie strachu przed przeciągnięciem. Prawda niestety jest taka że jest w Polsce grupa ludzi która robi swoje modele "3D" na tyle ciężkie że w obawie przed przeciągnięciem musi dusić gaz i zdejmować go tylko do lądowania i uspokojenia emocji :]. Tak jak Ci piszą mądrzy ludzie ten model z racji małej rozpiętości i dużego silnika ma już pod górkę na starcie i trzeba walczyć aby coś mądrego z tego wyszło. Prawda jest taka że do Twojego modelu idealny byłby silnik mintor 37cc i zadbanie o wagę modelu - wtedy latanie nim byłoby super. Ale to już Twoja sprawa czy chcesz model do akrobacji 3D ( w miarę niskie obciążenie, duże wychylenia, mocne serwa, duży zakres prędkości i zminimalizowana tendencja do przeciągnięć ) czy model akrobata która lata szybko i dymi, czasem zrobi pętlę beczkę i za bardzo nic poza tym. To dwie różne koncepcje na ten model i Twój wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olson Opublikowano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Ale to już Twoja sprawa czy chcesz model do akrobacji 3D ( w miarę niskie obciążenie, duże wychylenia, mocne serwa, duży zakres prędkości i zminimalizowana tendencja do przeciągnięć ) czy model akrobata która lata szybko i dymi, czasem zrobi pętlę beczkę i za bardzo nic poza tym. To dwie różne koncepcje na ten model i Twój wybór. A się zobaczy jak będzie latał teraz. Dym to plan, a co z tego wyjdzie? Czuję że troszeczkę za bardzo się "wczuwacie" w "dobre rady wujka". Plany pewnie i tak życie zweryfikuje. A w czasach kiedy model kupowałem 37ccm w benzynie to były odległe plany. Co do dymu to powtarzam, iż są to tylko plany :wink: , serwa? odpowiedniki tych które producent przewidział, jeśli będą za słabe, trudno, teraz już za późno. Mimo wszystko dziękuję za zainteresowanie tematem i oczywiście wszystkie uwagi wezmę pod rozwagę przy dalszej eksploatacji modelu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.