Skocz do zawartości

Extra 260


Rekomendowane odpowiedzi

No na tym filmie to lata tak żeby się tylko utrzymać w powietrzu.Krzysiek nie mówił o tym, że model przestanie latać z dymem, bo lata jak widać i latać dalej będzie, tylko trzeba spróbować z ciężkim wyposażenie i bez żeby wiedzieć o czym mowa.

 

2m extra to nie jest dobry model pod silnik 50cc do 3D.Jest kilka firm, które robią modele o wadze 4,3-5kg do lotu gdzie mocuje się silnik elektryczny lub benzynę 25,37ccm wtedy to ma sens.

Twój model pusty nie będzie wiele lżejszy od tego co podałem wyżej do lotu.

 

Extra z hangaru 2m na 50cc na pewno wychodzi powyżej 7kg, a to jest dużo.Model jest ładny dobrze wykonany jednak da się w tej kwocie kupić coś lepszego do latania.

 

PS przed zakupem modelu dobrze jest przejrzeć forum i zapytać sprzedawcę o wagę zestawu ARF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznę od końca panie Radku. Model kupowałem dwa lata temu, kiedy w Polsce z benzyn były DA50, DL50, jakieś setki, ZDZ'ty, Zenoah 26 i MVVS'y. Po długich nocach przy wertowaniu internetu zdecydowałem się na DL50. Kwestia ceny niestety tu warunkowała wszystko. Sam producent przewiduje w swojej instrukcji silnik Saito 1.90 lub 2.20 ew. light gazoline engine (DA50). Tak więc postanowiłem jak instrukcja proponuje.

 

Wyposażenie również określała cena. Czy da się latać 3D to się zobaczy, mam nadzieje że tak :) .

 

Być może teraz się już da kupić lżejszy i bardziej odpowiedni model, widziałem wybór dużo większy niż dwa lata temu, wtedy jednak było troszkę inaczej (a o ile taniej!)

 

Gdzieś miałem zapisane ile ważyły poszczególne komponenty, bo ważyłem każdy element. Co do zważenia gotowego, jak będę miał okazję to to zrobię.

 

Co do dymu, mówiłem że to tylko jakaś tam fanaberia, pod wpływem ciekawego filmu, życie zweryfikuje.

 

Przed zakupem niestety nie spotkałem się na żadnym polskim forum ani stronie web aby ktoś ten model opisywał. Był w ofercie Nastiku, zainteresował mnie (cenowo i gabarytowo), jedyne rzeczy jakie o modelu czytałem to strony amerykańskie i brazylijskie, które zachwalały ten model z zestawieniem z DA/DL 50. A sam model uważam, że jest bardzo fajny, i elegancko wykonany.

 

Przed następnym sprzętem na pewno poczytam, poszukam i poszperam jak to się mówi.

 

A teraz po prostu trzeba polatać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz po prostu trzeba polatać.

No i polatałem. Model ma taki nadmiar mocy, że wzywałem "Hjuston". Model tak kręci szybko beczki że nie zorientowałem się kiedy zrobiłem 3. Pętla o średnicy może z 20-25m na wychyleniach ok 15-20 stopni sterów wysokości. Boję się odpalać dual rate :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącz teraz dual rate i zrób pętlę mniejszej średnicy i dodaj mało gazu na wyjściu ( zrób to wysoko ! ) i zobacz jak dużą tendencję do przepadania ma model to zrozumiesz o co chodzi z tą wagą... ( test na twoją odpowiedzialność, istnieje ryzyko że model wpadnie w korkociąg ).

 

Poza tym zrób modelem ścianę to zobaczysz na ile dają radę serwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to ma wspólnego z 3D? Cegłolot kręcący szybkie beczki. Rewelka :devil:

Jak na razie nic, ale również się niezmiernie cieszę twoim szcześciem :D, a jeśli tak bardzo mierzi, to może poproszę o przeniesienie do innego działu? :twisted:

 

Włącz teraz dual rate i zrób pętlę mniejszej średnicy i dodaj mało gazu na wyjściu ( zrób to wysoko ! ) i zobacz jak dużą tendencję do przepadania ma model to zrozumiesz o co chodzi z tą wagą... ( test na twoją odpowiedzialność, istnieje ryzyko że model wpadnie w korkociąg ).

 

Jutro planuję sprawdzić przeciągnięcia i korkociągi, o ile pogoda pozwoli. Co do obciążenia powierzchni nośnej i konsekwencjami z tym związanymi - mechanika lotu, nie jest mi obca :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że wszystkie modele jakie miałem do tego sezonu były super lekkie.Obecnie mam model 2,2m 8,5kg z paliwem na warsztacie, bo po całym sezonie jeszcze się nie wlatałem. Model lubi zaskoczyć i ciężko z nim przejść na ty.Akurat jestem na etapie wyrzucania zbędnych gratów i na razie zbiłem prawie 700g !! podwozie akumulatory zbiornik, koła, bec wymienione na jak najlżejsze i jest efekt.

 

Bez urazy, ale to chyba nie ten dział jeżeli kolega nie próbuje dual rate duże wychylenia to za wcześnie żeby potrafił wykorzystać walory niskiej wagi modelu.

Olson polataj nisko zwolnij trochę niech parę razy model Cie wysraszy i sam dojdziesz do tego co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to dział 3d więc powinno być o modelach i lataniu 3d. Niech sobie lata jak chce bo o to chodzi, żeby ta zabawa dawała radochę. Ale wątek bym przeniósł :)

Spoko, nie ma problemu :D , ale jak zacznę 3d to z powrotem tutaj go przenieść? :twisted: A co do tych "przekomarzań" znajomy ostatnio powiedział coś mądrego "każdy ma takie 3d na jakie go stać", niestety święta prawda...

Polatałem Extrą troszkę. Wisi na jakiejś połowie gazu, ładnie kręci kora, bez gazu ładnie przeciąga przy zaciągnięciu wysokości w ostatniej fazie pętli. Jak rozbrykam się bardziej to dam dalsze raporty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.