Skocz do zawartości

Extra 260


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po baaaaardzo długiej przerwie w końcu mam coś do pokazania. Mój drugi gigant ( tym razem zdwojone zasilanie :rotfl: ). Gotowy do oblotu :

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Więcej tutaj :)

 

Wyposażenie:

DL 50 + oryginalny pierdzący pięknie tłumik (kocham to pyr pyr pyr)

odbiornik graupner SM16 scan (moze ulec zmianie :twisted: )

4x HS5645mg - lotki i wysokość

HS 5745mg - kierunek

HS 625mg - gaz

ACCSW 2 (menager)

2x 6V 1600MAh Nosram - na serwa i odbiornik

4,8V 2500MAh - zasilanie na zapłon

śmiga 22x10 Bambula ( w planach jakiś węgiel albo drewniana szabla)

reszta z pudła :D

 

Model wstępnie dotarty (spalił 5,5l paliwka) kołowany, czeka na oblot.

 

Film z kołowania -> http://img689.imageshack.us/img689/2400/mov01056.mp4

 

Czy ktoś może z was latał już tym modelem i może podzielić się informacjami jak to lata ? :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie tylko wg. mnie za ciężkie serwo na gaz i wolne serwa na SW i lotki ( 5645mg nie są za szybkie :)). Do tego na zasilanie polecam li-pol ( to samo zapłon ) - można zerwać parę g.

 

I najważniejsze - waga,waga,waga ! Zważ go koniecznie.

 

Jak lata ? W górę go i sam nam powiedz :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg. mnie za ciężkie serwo na gaz

A niby czemu? z tymi gramami to bez przesady.

 

wyważony pomiędzy 25% Ca i 5' (wg instrukcji Hangaru 9)

 

wolne serwa na SW i lotki ( 5645mg nie są za szybkie ).

Tutaj też bez przesady :wink: - a o wszystkim decyduje czynnik zwany - $...

 

I najważniejsze - waga,waga,waga ! Zważ go koniecznie.

Jak będę miał czym to i chętnie. Jak na razie to przy pionowych próbach silnika na 1/2 gazu wisiał mi w rękach.

 

Jak lata ? W górę go i sam nam powiedz .

Po 2 prawie latach nie latania jest to trochę stresujący plan :lol:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22x8 czy Vesa czy Fiala.

 

 

I taki jest plan :) ale to następny przypływ gotówki i następny sezon ....

 

Co do tych serw mam je i mnie akurat nie pasują są za wolne niby beczki sie kręcą ale to nie to....

Może i tak, ale ja preferuję realistyczne :wink: na 625mg na lotkach i wysokości w Katanie 2m (co prawda 3 loty ale jednak) dawały bezproblemacyjnie. Zobaczymy aczkolwiek budżet na Extrę przewiduje tylko śmigło i może dym.

 

Pozdrawiam i sam nie mogę się doczekać oblotu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektryki_rc napisał/a:

wolne serwa na SW i lotki ( 5645mg nie są za szybkie ).

 

 

Tutaj też bez przesady - a o wszystkim decyduje czynnik zwany - $...

Co do tych serw mam je i mnie akurat nie pasują są za wolne niby beczki sie kręcą ale to nie to....

a co ma niby predkosc serwa do krecenia beczek?

 

polecam zalozyc na poklad kamere z obiektywem ustawionym na lotki, i w czasie lotu zobaczyc co sie dzieje. Chinskie serwo SCR o momencie ok 10kg bezproblemu wychyla lotke do maksymalnego polozenia w 2m modelu katany przy locie poziomym z prawie full otwarta przepustnica.

 

Od jakiegos czasu widac tendencje pakowania drogiego sprzetu do modeli ktore tego nie wymagaja, w celu poprawienia chyba tylko wlasnego samopoczucia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko, że katana występuje w tylu wersjach ile jest firm na rynku.Jedna ma lotkę szerokości 8cm druga 14cm.Rozpiętość 2m, a 2,2m to nie jest wcale mała różnica.Mam Yaka 54 2,2m gdzie lotki są bardzo duże i 5645 są słabe, a poprzedni model 2m miał 635HB i było z zapasem.Poszedłem tym tokiem myślenia co Ty i się rozczarowałem.Jeżeli ktoś wymaga więcej od modelu jak tylko podstawową akrobacje, to trzeba zainwestować w coś mocniejszego i szybszego bo moment zrywu po nagłym wychyleniu też ma wpływ na szybkość całej beczki szczególnie jak robimy zmianę kierunku kręcenia beczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektryki_rc napisał/a:

wolne serwa na SW i lotki ( 5645mg nie są za szybkie ).

 

 

Tutaj też bez przesady - a o wszystkim decyduje czynnik zwany - $...

Co do tych serw mam je i mnie akurat nie pasują są za wolne niby beczki sie kręcą ale to nie to....

a co ma niby predkosc serwa do krecenia beczek?

 

polecam zalozyc na poklad kamere z obiektywem ustawionym na lotki, i w czasie lotu zobaczyc co sie dzieje. Chinskie serwo SCR o momencie ok 10kg bezproblemu wychyla lotke do maksymalnego polozenia w 2m modelu katany przy locie poziomym z prawie full otwarta przepustnica.

 

Od jakiegos czasu widac tendencje pakowania drogiego sprzetu do modeli ktore tego nie wymagaja, w celu poprawienia chyba tylko wlasnego samopoczucia :D

Zrób serię beczek : beczka w lewo, beczka w prawo, beczka w lewo, beczka w prawo... i zobaczymy czy daje będziesz mówił że to pakowanie kasy dla satysfakcji. Tak samo spróbuj zaakcentować beczkę na 4 ładnie albo zrobić szybkie przejście z noża lewo prawo. Pomijam fakt że model z szybszymi serwami na lotkach zrobi ładniejszą dynamiczniejszą beczkę autorotacyjną.

 

Osobiście nie polecam dymu do tego modelu - będzie za ciężki. Chyba że to kolejny gigant do latania w systemie 0-1 ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Osobiście nie polecam dymu do tego modelu - będzie za ciężki. Chyba że to kolejny gigant do latania w systemie 0-1 ;).

 

 

A co do systemu 0-1 myślę że to kiepski żart, proponuję poszukać mojego wątku o Katanie co było przyczyną wypadku, bynajmniej nie umiejętności... Zresztą co by tu mówić, myślę iż latanie modelem nie jest trudniejsze niż latanie w realu i zrobienie licencji PPL(a) :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co takiego jest na tym filmie? Facet lata modelem na dużej prędkości dodatkowo film jest poszatkowany jak kapusta na jesieni i nie widzę tam nic z 3D.

Koledzy próbują cię uświadomić, że musisz w tym modelu pilnować wagi jak chcesz latać 3D, a chyba chcesz skoro piszesz w tym dziale. Jak nie to spokojnie wsadzaj instalacje do dymu, serwa też nie muszą być jakieś super hiper i śmigaj proste przeloty w prawo i w lewo jak na filmie.

Zresztą co by tu mówić, myślę iż latanie modelem nie jest trudniejsze niż latanie w realu i zrobienie licencji PPL(a) :twisted:

No to moje gratulacje i Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dym z tego co mówia to tak od 2.6 rozpietości ale może jak masz tam mocny silnik to i da radę podaj wage bo ciekawy jestem ile waży model.

 

Świat już widzial pilotów jetów pasażerskich co jak brali model to go w matkę ziemię wbijali....złe zalożenie inna perspektywa i odniesienie.....

 

Zreszta piszesz że mialeś przerwę w lataniu więc wibracje na drągach będą spore... :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

....

Osobiście nie polecam dymu do tego modelu - będzie za ciężki. Chyba że to kolejny gigant do latania w systemie 0-1 ;).

 

 

A co do systemu 0-1 myślę że to kiepski żart, proponuję poszukać mojego wątku o Katanie co było przyczyną wypadku, bynajmniej nie umiejętności... Zresztą co by tu mówić, myślę iż latanie modelem nie jest trudniejsze niż latanie w realu i zrobienie licencji PPL(a) :twisted:

Wybacz ale chyba mylisz mnie z jednym z forumowych użytkowników którzy znają każdy wątek w całej okazałości bo nie mają nic innego do roboty w życiu ( ale niestety moje imię nie zaczyna się na S ).

 

Nie znam przyczyn kraksy Twojej katany i patrząc na ten wątek widzę model który jest w dziale 3D i odpisuję właścicielowi co może zrobić aby jego model miał potencjał i dawał radość w powietrzu z wydania paru tys. a nie wywoływał uczucie strachu przed przeciągnięciem.

 

Prawda niestety jest taka że jest w Polsce grupa ludzi która robi swoje modele "3D" na tyle ciężkie że w obawie przed przeciągnięciem musi dusić gaz i zdejmować go tylko do lądowania i uspokojenia emocji :].

 

Tak jak Ci piszą mądrzy ludzie ten model z racji małej rozpiętości i dużego silnika ma już pod górkę na starcie i trzeba walczyć aby coś mądrego z tego wyszło. Prawda jest taka że do Twojego modelu idealny byłby silnik mintor 37cc i zadbanie o wagę modelu - wtedy latanie nim byłoby super.

 

Ale to już Twoja sprawa czy chcesz model do akrobacji 3D ( w miarę niskie obciążenie, duże wychylenia, mocne serwa, duży zakres prędkości i zminimalizowana tendencja do przeciągnięć ) czy model akrobata która lata szybko i dymi, czasem zrobi pętlę beczkę i za bardzo nic poza tym. To dwie różne koncepcje na ten model i Twój wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale to już Twoja sprawa czy chcesz model do akrobacji 3D ( w miarę niskie obciążenie, duże wychylenia, mocne serwa, duży zakres prędkości i zminimalizowana tendencja do przeciągnięć ) czy model akrobata która lata szybko i dymi, czasem zrobi pętlę beczkę i za bardzo nic poza tym. To dwie różne koncepcje na ten model i Twój wybór.

A się zobaczy jak będzie latał teraz. Dym to plan, a co z tego wyjdzie? Czuję że troszeczkę za bardzo się "wczuwacie" w "dobre rady wujka". Plany pewnie i tak życie zweryfikuje.

A w czasach kiedy model kupowałem 37ccm w benzynie to były odległe plany.

Co do dymu to powtarzam, iż są to tylko plany :wink: , serwa? odpowiedniki tych które producent przewidział, jeśli będą za słabe, trudno, teraz już za późno.

 

Mimo wszystko dziękuję za zainteresowanie tematem i oczywiście wszystkie uwagi wezmę pod rozwagę przy dalszej eksploatacji modelu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.