BIZON Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 witam. mój poczciwy szybowiec doczekał się baterii 2200 mAh w tym celu powiększyłem oryginalną wnękę i wszystko pasuje idealnie. Po 20 minutach lotu silnikowego ubyło 1100mAh dłużej mi się już nie chciało. Ale - jako że szybowiec więcej kurzył się niż latał przyszedł czas na adaptację pod platformę FPV. Czyli standardowo nadajnik video na ogonie, kamera za mocowaniem kabiny, zasilanie pakiet 2200 i zasilanie video pakiet 1300 Oczywiście oryginalna kabina wylądowała na półce a zastąpiła ją owiewka wycięta z butelki PET 2L żeby wszystkie graty były w środku i model miał jako takie kształty. Loty ze względu na załamanie pogody zawieszone - ale czas operacyjny w przypadku sprzyjających warunków nie powinien przekroczyć 20 minut do wzbicia się w powietrze. Ale teraz pytanie zasadnicze - planuje wymienić silnik, ESC i śmigło. Zastanawiam się nad następującym wyborem co do silnika: 1. D4023-850 Out silnika Runner wg danych przy przy śmigle 12x6 pakiecie 11.1V pobieera tylko27A i ma ciąg 1600g więc całkiem nieźle 2 wybór to : lżejszy ale bardziej prądożerny Turnigy L3010C-1300kv (420W) Pozostaje jeszcze kwestia doboru śmigła z kołpakiem - tutaj prośba o pomoc bo jestem zielony w dobieraniu podzespołów. Zamówienie będzie realizowane w HK wiec sugerując się osiągami pierwszego silnika wyszperałem takie coś : Folding Prop Spinner 38mm / 4.0mm shaft i śmigła Carbon (Non Weave) Folding Prop Set 12x6.5 lub TGS 12x6.5F Precision Folding propeller rozumiem,że nic więcej mi do szczęścia nie będzie potrzebne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Silnik ten drugi jeśli już - ten pierwszy ma za mało kV... pomijając, że raczej będziesz miał problemy, żeby upchnąć go w kadłubie (tego niebieskiego na 100% nie zmieścisz, bo to obudowa taka sama jak Hextronik DT750, mam takie silniki, są dość duże - przymierzałem). Ja, jak pisałem zamontowałem: http://www.hobbyking...idProduct=18225 I już do niego (a jest o 10 mm mniejszej średnicy) musiałem "wyjąć sporo mięcha" z kadłuba ( miejscami jest teraz prawie przeźroczysty ;] ) Mój ST-330 z tym silnikiem rwie do przodu aż miło (śmigło 10 x 6") - po kilkunastu sekundach jest na takiej wysokości, że ledwie go widzę. Ale uwaga - ten silnik ma oś 5 mm. Ten spinner jest OK - bez rewelacji ale da radę, choć ktoś wyżej w tym wątku pisał, że one potrafią czasem powodować wibracje. Teraz mam spinner Pelikana (czerwony) ale też mam wibracje (na własne życzenie, bo musiałem go rozwiercić aby wszedł na ośkę 5mm i zrobiłem to niezbyt dokładnie), ale one ponoć są dobre i mają "równą" jakość. Śmigło do tego drugiego silnika (czy też tego mojego) za duże. Przy wymianie silnika obowiązkowo trzeba dorobić nową wręgę silnikową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 21 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2012 a możesz dać namiar na jakiś link na ten kołpak ? bo kurde szukałem i jakieś dziwne rzeczy mi pokazuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?k198,latajace-smigla-lopaty-kolpaki-piasty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilotrc Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Jak przerabiacie łacznik skrzydeł do tego modeli .Jestam rurka aluminiowa ,która się wykrzywia ? . Ja zrobiłem to tak po tym jak było tak Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilotrc Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 I kilka przeróbek mojego Easy Fly -a po poważnym krecie wraca do łask i służy jako model doświadczalny w warsztacie i oczywiście lataniu to moje pierwsze próby warsztatowe więć estetyka pozostawia trochę do życzenia ale funkcje o które mi chodziło uzyskałem mam jeszcze kilka fotek dołączę poźniej podążam na niedzielny obiad z rodziną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Najbardziej "doświadczalnie" to wyglądają te śruby, którymi zamocowałeś dźwignię kierunku. Brakło kleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilotrc Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Raczej zaufania do samego kleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilotrc Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Mocowanie kabinki - oryginalne do "kitu" Mocowanie pakietu, rzep żółty swobodnie można przesuwać pod kawałkiem plastiku z karty, na pakiecie dodatkowy rzep podobne rozwiązanie zastosowałem do odbiornika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilotrc Opublikowano 17 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2012 Dziś poprawiłem mocowanie a raczej zabezpieczenie odbiornika w modelu, wykorzystałem piankę po opakowaniu od innego modelu i lutownicę wymiar pianki dopasowany do wnęki powinno zabezpieczyć odbiornik w razie "W" na 90 % Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Jako że w zeszłym sezonie mój szybol został "zestrzelony" i po awaryjnym lądowaniu domagał się drobnych zabiegów kosmetycznych (przyklejenie tylnego steru wysokości i kierunku) stwierdziłem, że czas na wymianę jednostki napędowej i śmigieł na coś bardziej rasowego. Oryginalne śmigła mimo że wyważone generowały niestety bardzo duże wibracje. I tak już 2012-10-15 otrzymałem upragnione zabawki: Silnik: Turnigy 2632 Brushless Motor 1500kv śmigło: Folding Propeller Assembly 10x6 i przy okazji regulator: Birdie 50A Brushless ESC w/ 3A BEC Nastąpiły prace koncepcyjne przełożenie ośki w silniku na drugą stronę ( dzięki POGO), oraz wyciecie nowego mocowania silnika ( wyczarował je PIT202 - szacunek). Więc finalizując prace w tym tygodniu wygląda to tak: Przygotowane łoże silnika Łoże z przymocowanymi śrubami do zamocowania silnika Nowa jednostka napędowa. Łoże z silnikiem. Przód Easy Fly po amputacji części napędowej. I wszystko pasuje jak ulał. Gotowy do lotu. Sklejone i skręcone części . Nowe serce. W godzinach wieczornych model został oblatany. Pierwsze wrażenie- WOOOOW lata. Trymowanie, adrenalinka opadał i czas na spokojne obserwacje. Na około 30% prędkość przelotowa bombowca:) Statecznie i powoli, w pełni przewidywalne, nie przepada przy skrętach. 40% - zaczyna być szybko. 50% - jest nieźle. Szybko. Wznoszenie w granicach 40-45 stopni. Generalnie przy przepustnicy ustawionej na 50% lata szybciej niż na pełnym gazie przy oryginalnym setupie. Więcej go nie katowałem. Muszę jeszcze ustawić skłon silnika i dokleić osłonę silnika. W sumie po przymierzeniu silnik mieści się idealnie tylko sam przód trzeba będzie troszkę doszlifować. Więc będzie oki. W obecnej konfiguracji - bateria 2200 mAh musiałem dokleić przed sterem wysokości 25 gram ołowiu w celu wyważenia. Generalnie jestem zadowolony. Po kilku kołach na 40% gazu i lądowaniu silnik i regulator lekko ciepłe. Więc wszytko wydaje się być oki. Model bez problemu powinien sobie poradzić z osprzętem FPV - na oryginalnym setupie misia była prawie niewykonalna. Po zakończeniu prac kosmetycznych dorzucę fotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 6 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 Dzisiaj w związku z leniwą niedzielą, przeorganizowałem wyposażenie i dokleiłem (dokleiłem jest słowem kluczem) mu graty fpv. Doszły : nadajnik 700mW, kamera, osd Remzibiego i pakiet zasilający 1300mAh 7.4V. Generalnie nadajnik video poszedł na ogon, gps mniej więcej w SC, kamera zaraz za kabiną i najdalej koło regulatora pakiet od video. Udało się to nawet względnie wyważyć. Lot silnikowy po zmienionym setupie nie wymagał tym razem żadnego wysiłku Szybol latał w miarę przewidywalne, pomijając złośliwe zawirowania niby spokojnego leniwego powietrza. Okazało się, że np. przy bardzo lekkim wznoszeniu z usiłowaniem lotu poziomego możemy przemieszczać się z prędkością 66 km/h. Z obserwacji wynika, że prędkość przelotowa w zakresie 42-45 km/h daje komfort bezpiecznego latania z marginesem na niespodziewane manewry. Lot bezsilnikowy - spokojny i jak po sznurku. Lądowanie przy prędkości około 24-22 km/h. W ciągu 25 lotu głównie na silniku z pakietu 2200 mAh ubyło 1422 mAh. Myślę że spokojnie udało by się jeszcze te 5 minut polatać i mieć jeszcze bezpieczny margines na manewry związane z lądowaniem. Do roboty jeszcze większe ustawienie skłonu silnika - jedna jeszcze zadziera nosa I chyba zakup jakiejś prostej stabilizacji - ale to jeszcze kwestia obycia. Kosmetyka wykończenia w sumie nie ruszona więc fotek nie załączam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 W ramach przygotowania modelu do lotów FPV: Serwomechanizmy sterów przeniesione na ogon, podłączone skręconymi przedłużaczami, z rdzeniami ferrytowymi w celu redukcji zakłóceń od nadajnika wideo. Serwo steru kierunku 5-gramowe, metalowe tryby, zabudowane wewnątrz kadłuba: Serwo steru wysokości w jedynym sensownym miejscu, metalowe tryby: Miejsce po oryginalnych serwomechanizmach uwolnione pod dodatkowe wyposażenie, większy pakiet itp. - wkleję tam element wycięty ze sklejki. Przód kadłuba był rozbity (nie wiem czy o tym pisałem) i laminowany włóknem, jednak się to nie za bardzo sprawdziło, więc prawdopodobnie zalaminuję go metodą na wikol i papier śniadaniowy... W środek kadłuba prawdopodobnie wkleję rurkę węglową lub listwę sosnową dla usztywnienia (fabrycznie nic tam nie ma) Serwomechanizmy lotek zostawię tak jak są bo zdają egzamin (w przeciwieństwie do serwomechanizmu steru wysokości - przy większej prędkości np. w nurkowaniu fabryczne rozwiązanie z dłuuugim, cienkim cięgnem i giętką dźwignią się nie sprawdzało zupełnie i parę razy niemal rozbiłem przez to model). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szirokez Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Dorzucam swojego Easy Fly-a w wersji big . Skrzydła to pozostałość po innym szybowcu, właściwości lotne wrpost zachwycajace, model łapie najsłabsze bąble. http://www.fotosik.p...5b9c45c268.html http://www.fotosik.p...cc5ecc5321.html http://www.fotosik.p...3e33c5922e.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.