Joey Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 Witam wszystkich raz jeszcze Jestem "nowy" na tym forum i niestety mój pierwszy post będzie o usterce. Jestem posiadaczem silnika EMAX cf2822 i regulatora Tower Pro 18 A. Silnik od niedawna niestety nie chce uzyskać pełnych obrotów. Obroty rosną tak do połowy wychylenia drążka, a później już nic się nie dzieje. W związku z tym mam pytanie: co nawaliło ? Silnik czy regulator. Pakiet i aparaturę już sprawdzałem i są w 100 % dobre. Niestety u mnie teraz krucho z pieniędzmi i nie mam jak podmienić czy to silnika czy regulatora. Może ktoś kiedyś miał podobny problem ? Proszę o pomoc i z góry dziękuję za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 Możliwe że timing źle ustawiony w regulatorze, druga opcja powiedz nam jakie masz śmigło, czy bez śmigła też takie objawy się dzieją? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 hyh... Dajesz gaz na maxa, podłączasz regulator do pakietu (wraz silnikiem oczywiście), czekasz chwilke aż popika, dajesz drążek na minimum, odłączasz pakiet i podłączasz znów. Już powinieneś miec caly zakres obrotów. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 Mam ten sam problem - u mnie gdy obroty sięgną 3/4 zakresu stojan się obkręca!! Zobacz u siebie czy to się nie dzieje. Zastanawiam się czemu tak jest skoro obydwie śruby trzymające go są bardzo mocno dokręcone - nawet je wymieniałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 extream, jeśli obraca Ci się stojan to nie w łożu (talerzyku), ale na uchwycie łożysk (nie wiem jak to nazwać - tarcza łożyskowa?)kilka kropelek kropelki powinno pomóc, tylko nie zalej uzwojenia bo podobno są emalie które się rozpuszczają pod wpływem CA, mnie jednak się coś takiego jeszcze nie przytrafiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 O które miejsce chodzi ? : - Można powiększyć klikając na fotkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 to srebrne z łożyskami kręci Ci się w stojanie(w tym zielonym z uzwojeniem) zdejmij rotor, przytrzymaj za to srebrne i stator i spróbuj obrócić Malker, że niby co by miało to zmienić? bo nie bardzo rozumiem, chcesz coś przeprogramować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 Obudowa łożyska jest z miękkiego aluminium przytrzymywana przez dwie śrubki imbusowe (perełki). Widocznie moment obrotowy przy pełnym gazie jest tak duży, że powoduje odkształcenia aluminium (co też widać po opiłkach) a dalej to już szybko idzie. Dołóż jeszcze dwie dodatkowe perełki symetrycznie na obwodzie, lub lepiej cztery i powinny utrzymać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 RomanJ4, Bez przesady, mam takie trzy silniki i siedzą w miejscu aż miło, nigdy takiej historii nie miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 I pewnie będą dalej, ale tu powierzchnia jest zryta i wystarczy szarpnięcie aby zerwać . Tak w ogóle to powinien być jeden wkręt, lub dwa pod kątem 90-120 stopni do siebie. Wtedy dociskają obudowę łożyska jak czop do powierzchni otworu dużą częścią obwodu (tarcie). podobnie mocowane są mniejsze koła pasowe. Przy zastosowaniu dwóch naprzeciwległych wkrętów jeden dociska a drugi to tarcie w dużym stopniu znosi, i wtedy cały moment obrotowy powstrzymuje tylko powierzchnia styku wkrętów i aluminium. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 a ja widzę jeszcze inni problem jeden z przewodów masz przetarty prawdopodobnie od wirika (pierwszy od lewej) !!! być może masz jakieś zwarcie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joey Opublikowano 23 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Mam jeszcze pytanie dotyczące regulatora. Można go jakoś sprawdzić miernikiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 A może złączki nie wytrzymują? Moze mieć to coś wspólnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joey Opublikowano 23 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Mam zalutowane bananki. Ale już chyba wiem o co chodzi.... widzę ze wirnik przetarł mi izolacjęod kabli i chyba 2 żyły w jednym kablu są naruszone. Mogę je zlutować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Jak najbardziej, zmniejszony przekrój może spowodować grzanie się tego odcinka drutu przy pełnym przepływie prądu, co w efekcie może doprowadzić do upalenia i uszkodzenia regulatora. Albo i pożaru. Trzeba to jednak zrobić bez zbędnego nadmiaru, gdyż cyna usztywnia przewód, co przy drganiach może, ale nie musi spowodować pękanie pozostałej w uszkodzonym miejscu miedzi. Jeżeli przetarta jest duża część średnicy drutu proponowałbym usunięcie emalii na długości3-5mm, posmarowanie tego miejsca kalafonią (aby się lepiej lutowało)nawinięcie cieniutkiego drucika miedzianego (np wyciągniętego z kabla)i zalanie cyną. I dokładne zaizolowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.