Skocz do zawartości

----===SZD-55 "Promyk" firmy jispro===----


chiboogi

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

w instrukcji napisali tak: "it should be 95-105 mm from the leading edge"

 

jezli to znaczy ze od splywu to by sie zgadzalo z Piotrowymi 70mm od natarcia. Bo jezeli oni podaja ze to od natarcia to srodek bylby w 2/3 odleglosci od natarcia, a to chyba cos nie tak ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Podają niestety od krawędzi natarcia. Oczywiście nie można sugerować się położeniem wzgledem cięciwy cetropłata. Promyk ma krawędź spływu w jednej linii (prostopadłą do płaszczyzny symetrii kadłuba). Natomiast krawędź natarcia jest zbieżna. W takim układzie ść wyznaczony na średniej cięciwie i przeniesiony na cięciwę przykadłubową będzie wydawał się pozornie bardziej tylny, i to jest normalne. Jednak wielkość 100 mm wydaje mi się przesadzona. Jak wrócę do domu to poptrzę jak to u mnie wygląda w rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam....

 

dzisiaj zwazylem model i waga wyszla 2800g. Trzeba doliczyc jeszcze mocowanie pakietu i odbiornika. Takze 2900g do lotu. Miejmy nadzieje ze nie bedzie za ciezki :) Jakby co mozna zrezygnowac z pakietu o pojemnosci 4300mAh.

19.jpg

 

No i oklejanie :) zaczete....

 

18.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takze 2900g do lotu
Czyli normalnie :D . Będziesz miał szybki model, ale nie przejmuj się, latał bedzie znakomicie.

U mnie ść jest ustawiony ok. 70 mm. (można go jeszcze nieco dać do tyłu, co z pewnością zrobię). Proponuję zacząć od tej wielkości i w locie sprawdzisz jak model będzie się zachowywał. Piotr znakomicie opisał na swojej stronie jak sprawdzać w locie położenie ść i kąta natarcia. Stosuję ta metodę od 30 lat i nigdy mnie nie zawiodła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

takie małe wklejenie z pl.rec.modelarstwo z 06.09.2007

 

"

> > Stałem się posiadaczem tego pięknego modelu i mam pewien problem.

> > W instrukcji środek ciężkości podano jako wartość 95 - 105 mm.

> > Na stronie Pana Piotra Piechowskiego który dokładnie opisuje montaż podane

> > wartości to 60 - 65 mm (pisze też że to zalecenie producenta).

> > To 60 -65 mm bardziej mi pasuje bo ta wartość wypada na bagnecie głównym.

> > Ale z drugiej strony ta instrukcja .

> > Może któryś z kolegów może coś poradzić lub ma własne doświadczenia z tym

> > modelem

> > Pozdrawiam wszystkich Artur.

> >

> >

> Z pewnością nie może to być 95-105 mm. Jeśli tak napisano to jest błąd.

> Wartości podane przez Piotra są prawidłowe i takie były w "instrukcji" w

czasie

> gdy my te modele kupowaliśmy.

>

> Pozdrawiam

> Marek

>

"Dzięki" takiemu położeniu środka ciężkości jak zaleca producent - znajomy

rozbił model w pierwszym locie. Informowałem producenta o tej mylnej

informacji w instrukcji, na co otrzymałem odpoweidź, że w nowszych seriach

produkcyjnych zmniejszono kąt zaklinowania (co jest zupełnie OK) i to

położenie śc jest do tego kąta prawidłowe.

 

Mimo to, szczerze NIE polecam jego stosowania i uważam za zupełnie błędny! Po

zmniejszeniu kąta zaklinowania, można (i trzeba) nieco cofnąć śc ale napewno

nie az tyle.

 

Pozdrawiam Piotr

 

"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

1 raz mam taki mankament. Modele za 400 zł maja przynajmniej 1 instrukcje i wszystko jest OK. A tutaj ?? Firma robi sobie testy na modelarzach ?? Sam juz nie wiem. Zobaczcie instrukcje. Jedna jest moja a 2 sciagnieta z internetu:

 

20.jpg

 

21.jpg

 

 

PS. MOZE USTAWIE 80MM OD NATARCIA ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji jest zatem oczywisty błąd. Jak pisał kolega wcześniej, nawet zmiana kąta zaklinowania nie może zmienić położenia ść tak dużo. Ustaw na 70 mm i będziesz miał spokojny oblot. Zauważ, że rysunek w instrukcji dość precyzyjnie pokazuje zarys Promyka. Tam też zaznaczono prawidłowe położenie ść. Jest tylko błędna liczba go określającą. Gdyby miał być w okolicach 100 mm to z pewnoscia było by to sporo za połową cięciwy przykadłubowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eryk....... nic podobnego.

 

Silnik bierze 30A. Regulator ma 70A, aku 90A. Przy 1 minucie pracy na full power wszystko jest zaledwie letnie. Wiec nia ma problemu :)

 

 

 

tutaj prawdziwy szybol :) stwierdzam ze moj pilot wcale za maly sie nie wydaje w porownaniu z prawdziwym ludzkikiem :>

 

27.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak poza tym to jest to motoszybowiec więc silnik jest używany sporadycznie. Więc zagrzeje się, ochłodzi i tak w kółko.

 

tego nie wziąłem pod uwagę :oops: :oops: :oops:

mój błąd, ale kiedyś jak lataliśmy to kolega był bliski ugotowania regla pomimo niewielkiego poboru prądu przez silnik i serwa, pakiet była aż goroący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam :)

 

Tak wiec wczoraj oblatalem PROMYKA !!!!

 

Jestem zszokowany jego gracja w locie :> Normalnie jak prawdziwy.....

Co do srodka ciezkosci jednak to 70mm od natarcia okazalo sie za malo. Akumulatory cofniete zostaly o ok. 5cm do tylu. Jak bede mial chwilke czasu sprawdze dokladnie ile od natarcia jest sc. Najbardziej podoba mi sie jego swist nad glowami ;)

Co do napedu...... przeroslo moje oczekiwania :) Szybek praktycznie pionowo idzie w gore. Wywindowanie go wysoko zajmuje ok 20-30s ;) Wczoraj przy 2-m locie wlaczylem stopery i..... Przy 2min pracy silnika latalem dobre 20min (brak termiki). Z aku "wylatalo" sie 986mAh. Przypomne ze aku maja "jedyne" 4300mAh ;) Takze nie chce wiedziec ile bede wisial jak bedzie termika :)

Co do samego sterowania.... slucha sie niesamowicie. Na kierunek tez ladnie reaguje, co w poprzednim modelu praktycznie brak reakcji bylo....

Hamulce ladnie zwalniaja model, ale musze ustawic miksa razem z wysokoscia.

 

Po 2 lotach stanowczo pisze..... POLECAM!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.