Skocz do zawartości

szybowiec KOMAR Old Gliders


Pablo_433

Rekomendowane odpowiedzi

U was tez padalo :twisted: :? :wink:?

 

Przypomnialo mi sie powiedzenie-dowcip mojego autorstwa:

 

-Po czym mozna poznac aeromodelarza RC? Po wiecznie zabloconym samochodzie :lol2: .

 

A tak w ogole to czad. Te ujecia z kokpitu Komara...myslalem, ze to ja lece :o ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik zwłaszcza z kabiny jest rewelacyjny. Ciekawe czy ktoś jeszcze żyje , kto pamięta taki widok z autopsji. Tylko dla szybownika nie widzieć holówki z kabiny to masakra.... Czy jest jakiś powód dlaczego się lata modelem dużo wyżej od samolotu więc inaczej niż w rzeczywistości? Do takiego lotu na holu świetny byłby system FPV w szybowcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodów jest bardzo wiele lecz główny powód jest banalny, z ziemi trudno ocenić czy szybowiec znajduje się w osi holówki w związku z tym odchyłki jego od kursu powodowały by utratę sterownia w modelu holującym gdyż szybowiec ciągnął by za usterzenie modelu holującego (już to przerobiliśmy i źle się skończyło :( ). Szczegulnie odczuwalny jest ten problem, gdy szybowiec ma masę równą lub większą od holówki, w przypadku holowania szybowca o masie 5kg za modelem 19kg i zapasem mocy niema to większego znaczenia. Drugim argumentem jest widoczność elementów zestawu kiedy patrzymy na nie z tyłu i nie zlewa się szybowiec z holówką w jedną całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.