Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

olo

MAłY BENZYNIAK SP-OLO

Recommended Posts

Silnik to

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6462&Product_Name=26cc_Gas_engine_w/_CD-Ignition_2.45PS

Bez tej trąbki :D nie latałem to nie wiem czy pomaga,zresztą ostatnio upuściłem swój obrotomierz i nie mam nawet czym zmierzyć obrotów.Teraz kreci śmigłem17x8.

Ma dziwnie rozwiązany mechanizm ssania i to czego jeszcze w innych silnikach nie widziałem

6006dd44828cc341.jpg

ten element zakreskowany na czerwono ,jest z duralu.

Tłok na jednym pierścieniu,karter silnika zrobiony techniką CNC.

W fabryce był odpalany co było widać i czuć :D

Taki sobie motorek za małe pieniądze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FTL26,

a "trabka" przy tym ustawieniu silnika ( a raczej gaznika) zapewnia ze paliwo nie jest wysysane przez oplywajace gaznik powietrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm ???????? ja takiej trąbki nie mam i po założeniu maski silnika gdzie wlot gażnika jest równo z maską to właśnie może wyciągać i zawirowywać paliwo??????!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olo ładny model i super silnik. Widzę że daje ci dużo zadowolenia,tak po cichu myślę że mój model też się tak będzie prezentował w locie, a narazie podziwiam twoje loty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olo ładny model i super silnik. Widzę że daje ci dużo zadowolenia,tak po cichu myślę że mój model też się tak będzie prezentował w locie, a narazie podziwiam twoje loty.

 

Mirek podziwiaj prawdziwych pilotów a nie niedzielnego latacza :D

Daje mi dużo radochy i lubię nim latać i sporo nim już nalatałem.

Pewnie niedługo zrobię mu średni remont i go trochę odświeżę.

Silnik jeszcze na dotarciu nie miał jeszcze dużych obr.dobrze ustawionych a najbardziej to zadowolony jestem z tego że kupiłem go jak $ był w okolicach 2zł.

Zgrywam teraz sporo filmów z kamery i niedługo wrzucę coś z tym poprzednim mniejszym silnikiem.

Wymyśliłeś w jakich kolorach będzie Twój model?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdradzę ci " tajemnicę", że ja też jestem niedzielny latacz ale nie oto chodzi.Podoba mi się realistyka lotu dużych modeli i to najbardziej przemawiało za zbudowaniem czegoś większego.A co do kolorów mojego to myślimy nad tym z moim młodszym synem Krystianem.Coś wymyślimy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bobo mówisz o moim silniku?

Bo już się cieszę że mam taki firmowy motorek :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam cię Olo. Czekam na twoje filmiki,miałeś coś wrzucic :D

a jeśli chodzi o mój silnik to jest to modelarski silniczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę zapomniałem :oops: ale doślę,są zgrane trzeba tylko to wysłać na Vimeo.

Ostatnio częściej wącham klej niż siedzę przed kompem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogoda paskudna i dzień krótki,czyli można siedzieć albo na kompie albo dłubać przy modelach.

Jesień,zima to mój czas na klejenie bo od wiosny już tylko latać i latać,ewentualnie małe naprawy.

Jak za dużo będę siedział przy kompie to potem i latać będę na kompie symulatorem :D

 

ps.

Film trochę długaśny bo na początku długa próba silnik i sam start.

http://pl.youtube.com/watch?v=jqCGESrzJuU

Chyba coś kombinowałem w tym czasie z różnymi śmigłami bo widzę że nie miałem założonego kołpaka.

ps.

Miałem pokazać kilka fotek podwozia.

39bb58f85f70def1m.jpg8a240801af258ee0m.jpg0c308804b07fde26m.jpg

Chyba w ostatnich wszystkich modelach starałem się przykręcić podwozie używając najmniejszej liczby śrub.

Zdaje to egzamin bo podwozie nie odpada i mniej rzeczy do odkręcenia w czasie lotu.

Druty o średnicy 5 i 4mm,przy kole owinięte cienkim drutem stalowym i lutowane

45ffe13725f744bcm.jpg

Tutaj opaski na drutach są dodatkowo lutowane i też na 4 śrubach,gdybym dociskał druty podwozia tak jak na zdjęciu niżej, musiał bym użyć 8.

29d257967c79859fm.jpg

W tych pseudo amortyzatorach wykorzystałem coś na wzór takich pomysłów.

1f2cb6b34fb14fecm.jpgd09497b68399d421m.jpg

W moim rozwiązaniu element ściskany to sprężyna z drutu o średnicy około1,5 mm i odciągi z drutu.Nie chciałem obierać owiewki żeby to pokazać,ale zrobiłem to na wzór tego na fotkach niżej

3a1518ccc4407adem.jpga66ee992bdbe29efm.jpgc2c98e523f4e8e10m.jpg

Sprężyna schowana w owiewce z laminatu,najpierw z kawałka drewna zrobiłem wzorzec o kroplowym przekroju. Na tym wzorcu owinąłem 2 warstwy tkaniny szklanej włożone miedzy folię .Po wyschnięciu skleiłem spływ owiewki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetny ten modelik Darku. Muszę przyznać, że dużo bardziej mi się podobają takie samolociki niż jakieś tam Katany z jakiejś tam, za przeproszeniem, " stajni" (takie określenie zostało użyte na Forum) ;-)

 

Czy skrzydła Twojego modelu mają wznios? Masz może jakieś zdjęcia szkieletu przed pokryciem folią? Chętnie bym zobaczył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wznios mam chociaż nie jest duży,ile to musiałbym zmierzyć.Z budowy nie mam praktycznie żadnych fotek,wtedy nie wiedziałem że będę mógł to pokazać i do tego ktoś to będzie chciał obejrzeć :D

Model powstał tylko po to żeby sprawdzić jak powietrzu poradzi sobie silnik benzynowy przerobiony ze sprzętu piłująco -koszacego :D

To najprostsza kratownica,podłużnice to listwy lipowe,boki kadłuba z przodu to 2 sklejki na sklejone na krzyż{sklejka to zwykła cytrusówka :D }.Pod statecznikiem poziomym,między podłużnicami też sklejka. Kadłub sklejony na trzech wręgach o tej samej szerokości.Wręga silnikowa to 2 warstwy sklejki modelarskiej o gr.3mm,dwie pozostałe wręgi to taka kanapka sklejka balsowo-lipowa,herex 12 mm gr. i znów sklejka b/l.

Kadłub i stateczniki oklejone Koveralem,skrzydło Oracoverem.

Mogę o nim powiedzieć że to tester silników.Latał na 2 benzynowych przeróbkach,silniku żarowym i teraz na 26 cmm FTL.

A modeli typu Katna,katano podobne :D lub inne tego typu nie robię,bo nie ma nic gorszego niż model który ma większe możliwości niż jego pilot :D

Na niektóre figury jestem stary :D a zawisy pozostawiam śmigłowcom.

Na niedzielne latanie jak znalazł i nie znajdziesz drugiego takiego samego a to też fajna sprawa.

Ciągnie mnie raczej tylko w duże modele,chociaż założyłem granice na 50 ccm silnika benzynowego a taki SP-OLO to dobry trenażer przed czymś trochę większym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo model w kilku częściach :D Na 50 ccm to jeszcze nie są krytyczne rozmiary ,zmieści się i do starego samochodu.Gorzej z operatorem kamery :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Tak swoją drogą bardzo mi się podoba taki modelik. Też jestem za takim lataniem a nie zawisami modeli samolotów na śmigle... dość nie realnych dla normalnych samolotów. O ile dobrze zrozumiałem jako "zielony" to po wytestowaniu różnych silników "no name" w końcu model dostał jednak silnik lotniczy. Czy ta kraksa w międzyczasie nie była czasami efektem przerwy w pracy takiego silnika? A no i ten zakup (gdy $ był po 2 zł) 135$ to chyba za sam silnik bez zapłonu? A swoją drogą jak latałem swoim elektrykiem i usłyszałem za plecami, że ktoś odpala piłę łańcuchową to zastanawiałem się kto będzie wycinał resztkę drzew na skraju lotniska. A tu piła łańcuchowa przeleciała obok mnie i staneła w zawisie na kilkunastu metrach. :lol2: Dość dziwnie brzmi taki dźwięk silnika w zestawieniu z latającym modelem.

 

Darek

 

PS - Może kiedyś nabędę takich umiejętności aby zacząć budować podobny model... Czy mały benzyniak (prawie 2m rozpiętości) to taki żart czy rzeczywiście w benzyniakach jest to mały rozmiar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten ostatni silnik kupiłem kompletny i z zapłonem.To nie jest silnik do to modelu.

Przyczyny kraksy nie wyjaśnione do tej pory ale to nie wina silnika,pracował do końca.Z silników w tym modelu to żarowy zgasł mi dwukrotnie bez ostrzeżenia ale miałem wysokość i jakoś dało się radę wylądować.Lądowanie z wyłączonym silnikiem to nie jest nic poważnego,sprawdziłem to jak już trochę nim polatałem.

Te moje silniki przeróbki są raczej z podkaszarek bo chyba nie ma pił z takimi małymi silnikami.

Miałem silnik a nie byłem przekonany że da radę pociągnąć model w powietrzu.

To nie jest mój jedyny model sinikiem benzynowym ale ten mi najbardziej pasował na testera :D

Z tym rozmiarem to nie żart model nie jest duży a czy to mało czy dużo wśród modeli z silnikami benzynowymi?

Nie dzielę,nie szufladkuję modeli a latanie nim do dla mnie przyjemność i frajda.

Zbudowanie czegoś takiego to też żaden problem.

Model jest spory,żadnych drogich serw,wystarczą mu std,ma tani w eksploatacji silnik,paliwo dostępne w CPN.

Oby do wiosny,tankuję i w górę :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.