Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

olo

MAłY BENZYNIAK SP-OLO

Recommended Posts

Witam.

Oto moje ostatnie dzieło.

Pomysł na niego powstał gdy miałem już przerobiony silnik i nie było do czego go włożyć a na warsztacie mam już drugą taką małą benzynkę która też chce latać .Do tej pory wyszłem z nim trzykrotnie na loty razem z oblotem w sumie chyba dziesięć około 10 minutowych lotów wrażenia bardzo pozytywne.

Teraz znowu wrócił na warsztat na prace wykończeniowe bo narazie latał na pożyczonym podwoziu z innego modelu,dorobię mu maskę silnika i pomaluję stery w pasy biało-czerwone wys. i kier. do kabiny trafi pilot i to jak mi sugerował Piotrek Pindral koniecznie z białym szalikiem.

To jeszcze przed oblotem:

a19f353fa8edbff4.jpg

 

Krótko o modelu :

-rozpiętość 196 cm,cięciwa skrzydła 35 cm,profil Naca 2415,

-kąt natarcia 2 stopnie,

-dł. bez silnika 126 cm,

-waga gdzieś między 4 a 5 kg nie zważyłem go jeszcze dokładnie,

-silnik no name poj ok. 20 ccm z groszami,benzyniak,wychylony po 3 stopnie , zapłon od Nastika ,waga 1150 z zapłonem i tłumikiem ale bez zasilania zapłonu

- latałem na śmigłach 15x8 i 16x8

-skrzydło oklejone Oracoverem kadłub pokryty Kowerallem malowany farbami nitro,

wszystkie serwa standard lotki x2 wysokość x 2 ,odbiornik MPX UNI 9

radio MPX 3010

Mam mało zdjęć bo najczęściej latam sam i nie ma kto mi ich robić

Te następne fotki zrobił mi Piotrek Pindral z naszego ostatniego latania w Wilczych laskach gdzie się spotkaliśmy w kilkanaście osób 14 pążdziernika

 

63bf1154f39c4f80.jpg

 

4d8e177a21c63c44.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Także przyłączam sie do gratulacji. Z jakich to planów? Pytam, bo też mam taką benzynkę 29 cm i też do czegoś ją wsadzic trzeba będzie :D

A przy okazji, to co to za lotnicho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zbudowałem go z żadnych konkretnych planów pomysł,parę szkiców i rysunek kratownicy kadłuba i rozrysowane skrzydło i to wszystko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też myślę o dwupłatowcu i wtedy koniecznie z maską silnika taką jak owiewka silnika gwiazdowego bo te moje silniki są trochę rogate tzn, tłumik z jednej strony a gażnik z drugiej i ciężko to ładnie i zgrabnie okryć owewką.

No można jeszcze schować tłumik za cylinder ale gażnik i tak będzie odstawał.. O wiele lepiej, łatwiej taki silnik będzie shować w owiewce np. Duka niż Tiger Motha oczywiście dobierając odpowiednią wielkość całego modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiary tłumika to 70x60x30 mm

Grubość razem z rurką wylotową spalin 44 mm

Rozstaw śrub mocujących tłumik silnik to 34 mm

Grubość podkładki dystansowej 5 mm

Wylot spalin fi 12/10

 

01e6ed5d512ff859.jpg

db499da951a87a23.jpg

fb2276d80f53eb6e.jpg

f6e5f482c745c2be.jpg

c955ff182411636d.jpg

1fd9e7b4eaf80389.jpg

47fda795b2408275.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olo! Może spróbowałbyś zmniejszyć te pierwsze, zreszta b. fajne foty, do rozmiaru 640/480, bo sie forum "rozjeżdza" i trzeba mieszać strzałką na dole ekranu i nie można wtedy dokładnie czytać, bo to rozprasza. To tylko taka lużna sugestia na przyszłość, zreszta foty tłumika chyba już dałeś w takim wymiarze... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem przyjemność ogladać ten model i muszę przyznać, że prezentuje sie znakomicie! Lata niezwykle realistycznie, a o to przeciez chodzi. Po dodaniu maski, pilota z białym szalikiem :) i dokończeniu malowania bedzie to wyjątkowo urodziwy model.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ladny modelik. jak sie nim lata?

 

Po pierwszych lotach a jak pisałem było ich niedużo bardzo przyjemnie jak dużym trainerem.

Zrobiłem go w zasadzie tylko po to żebym miał na czym ulotnić tego przerobionego benzyniaka a w zasadzie dwóch bo następny silnik jest w trakcie przerabiania też takiej samej pojemności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedz mi z łaski swojej Olo, jak rozwiązany jest zapłon w tym silniczku? Z tego co widzę, to własnie chyba przód mu przerabiałeś, a ja także b. chętnie w mojej benzynce 29 cm pozbyłbym się tego koła zamachowego z magnesami. Bardzo mu to "mordkę" poszerza :D a przez to zawęża :wink: pole zastosowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Powiedz mi z łaski swojej Olo, jak rozwiązany jest zapłon w tym silniczku? Z tego co widzę, to własnie chyba przód mu przerabiałeś, a ja także b. chętnie w mojej benzynce 29 cm pozbyłbym się tego koła zamachowego z magnesami. Bardzo mu to "mordkę" poszerza :D a przez to zawęża :wink: pole zastosowania.

 

Silnik kupiłem na Allegro za ok.70 zł

U Nastika zapłon z 138 zł.

O tłumiku pisałem wyżej.

Orginalne magneto poszło precz .

Dotoczyłem nową piastę w tym pierścieniu bliżej kartera silnika jest otwór z wklejonym na distal magnesem a właściwie dwoma jeden na drugim

rozmiar średnica 3 mm wys 2 mm na tych wystajacych narazie śrubach zamocowany jest czujnik Halla

Zapłon zasilany jest z 5 szt aku. rozmiar AAA 800 mAh małe ale akurat takie miałem pod ręką gdy lutowałem kabelek z wtyczką do podłączenia się pod zapłon teraz je wymienię na większe ale w pierwszych lotach się sprawdziły.

 

Chciałem sprawdzić czy dam radę przerobić i odpalić taki silniczek a potem sprawdzić czy to maleństwo ma chęć latać i okazało się że ma.

 

Pewnie w orginalnej wersji też by poleciało ale niestety nie zważyłem tego koła a już go nie mam więc nie wiem czy i ile zaoszczędziłem na wadze tego silnika .Jednak po wymianie zapłonu szybciej się wkręca na obroty i z nich schodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretnie i rzeczowo. O to mi własnie chodziło, ale nie myśl sobie, że to koniec... Jak sie zabiorę za przeróbkę /a jest to konieczne/, to Cię będę jeszcze męczył. Pozwoisz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Konkretnie i rzeczowo. O to mi własnie chodziło, ale nie myśl sobie, że to koniec... Jak sie zabiorę za przeróbkę /a jest to konieczne/, to Cię będę jeszcze męczył. Pozwoisz?

 

Oczywiscie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parę fotek z dzisiejszego latania było całkiem przyjemnie w przeciwieństwie do latania tydzień temu gdzie komary i inne latające paskudztwo wygoniły mnie z lotniska.

W drugim locie puściło mocowanie owiewki koła a dalej latałem z jedną owiewką.

fd1e2cd5f22b7c1d.jpg

45997dd892f0c333.jpg

 

Przypadkowy fotograf który robił zdjęcia w locie na początku nie nadążał za modelem a latałem naprawdę wolno

8751ddcd2d6ded7d.jpg

f3c67d72f9628888.jpg

 

Ale potem było już coraz lepiej

 

5f71a053cc9b330a.jpg

b23031525c185ac9.jpg

c749c05a7f47b5a6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.