Jump to content

MAłY BENZYNIAK SP-OLO


olo

Recommended Posts

Witam.

Oto moje ostatnie dzieło.

Pomysł na niego powstał gdy miałem już przerobiony silnik i nie było do czego go włożyć a na warsztacie mam już drugą taką małą benzynkę która też chce latać .Do tej pory wyszłem z nim trzykrotnie na loty razem z oblotem w sumie chyba dziesięć około 10 minutowych lotów wrażenia bardzo pozytywne.

Teraz znowu wrócił na warsztat na prace wykończeniowe bo narazie latał na pożyczonym podwoziu z innego modelu,dorobię mu maskę silnika i pomaluję stery w pasy biało-czerwone wys. i kier. do kabiny trafi pilot i to jak mi sugerował Piotrek Pindral koniecznie z białym szalikiem.

To jeszcze przed oblotem:

a19f353fa8edbff4.jpg

 

Krótko o modelu :

-rozpiętość 196 cm,cięciwa skrzydła 35 cm,profil Naca 2415,

-kąt natarcia 2 stopnie,

-dł. bez silnika 126 cm,

-waga gdzieś między 4 a 5 kg nie zważyłem go jeszcze dokładnie,

-silnik no name poj ok. 20 ccm z groszami,benzyniak,wychylony po 3 stopnie , zapłon od Nastika ,waga 1150 z zapłonem i tłumikiem ale bez zasilania zapłonu

- latałem na śmigłach 15x8 i 16x8

-skrzydło oklejone Oracoverem kadłub pokryty Kowerallem malowany farbami nitro,

wszystkie serwa standard lotki x2 wysokość x 2 ,odbiornik MPX UNI 9

radio MPX 3010

Mam mało zdjęć bo najczęściej latam sam i nie ma kto mi ich robić

Te następne fotki zrobił mi Piotrek Pindral z naszego ostatniego latania w Wilczych laskach gdzie się spotkaliśmy w kilkanaście osób 14 pążdziernika

 

63bf1154f39c4f80.jpg

 

4d8e177a21c63c44.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Ja też myślę o dwupłatowcu i wtedy koniecznie z maską silnika taką jak owiewka silnika gwiazdowego bo te moje silniki są trochę rogate tzn, tłumik z jednej strony a gażnik z drugiej i ciężko to ładnie i zgrabnie okryć owewką.

No można jeszcze schować tłumik za cylinder ale gażnik i tak będzie odstawał.. O wiele lepiej, łatwiej taki silnik będzie shować w owiewce np. Duka niż Tiger Motha oczywiście dobierając odpowiednią wielkość całego modelu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wymiary tłumika to 70x60x30 mm

Grubość razem z rurką wylotową spalin 44 mm

Rozstaw śrub mocujących tłumik silnik to 34 mm

Grubość podkładki dystansowej 5 mm

Wylot spalin fi 12/10

 

01e6ed5d512ff859.jpg

db499da951a87a23.jpg

fb2276d80f53eb6e.jpg

f6e5f482c745c2be.jpg

c955ff182411636d.jpg

1fd9e7b4eaf80389.jpg

47fda795b2408275.jpg

Link to comment
Share on other sites

Olo! Może spróbowałbyś zmniejszyć te pierwsze, zreszta b. fajne foty, do rozmiaru 640/480, bo sie forum "rozjeżdza" i trzeba mieszać strzałką na dole ekranu i nie można wtedy dokładnie czytać, bo to rozprasza. To tylko taka lużna sugestia na przyszłość, zreszta foty tłumika chyba już dałeś w takim wymiarze... :D

Link to comment
Share on other sites

ladny modelik. jak sie nim lata?

 

Po pierwszych lotach a jak pisałem było ich niedużo bardzo przyjemnie jak dużym trainerem.

Zrobiłem go w zasadzie tylko po to żebym miał na czym ulotnić tego przerobionego benzyniaka a w zasadzie dwóch bo następny silnik jest w trakcie przerabiania też takiej samej pojemności.

Link to comment
Share on other sites

Powiedz mi z łaski swojej Olo, jak rozwiązany jest zapłon w tym silniczku? Z tego co widzę, to własnie chyba przód mu przerabiałeś, a ja także b. chętnie w mojej benzynce 29 cm pozbyłbym się tego koła zamachowego z magnesami. Bardzo mu to "mordkę" poszerza :D a przez to zawęża :wink: pole zastosowania.

Link to comment
Share on other sites

Powiedz mi z łaski swojej Olo, jak rozwiązany jest zapłon w tym silniczku? Z tego co widzę, to własnie chyba przód mu przerabiałeś, a ja także b. chętnie w mojej benzynce 29 cm pozbyłbym się tego koła zamachowego z magnesami. Bardzo mu to "mordkę" poszerza :D a przez to zawęża :wink: pole zastosowania.

 

Silnik kupiłem na Allegro za ok.70 zł

U Nastika zapłon z 138 zł.

O tłumiku pisałem wyżej.

Orginalne magneto poszło precz .

Dotoczyłem nową piastę w tym pierścieniu bliżej kartera silnika jest otwór z wklejonym na distal magnesem a właściwie dwoma jeden na drugim

rozmiar średnica 3 mm wys 2 mm na tych wystajacych narazie śrubach zamocowany jest czujnik Halla

Zapłon zasilany jest z 5 szt aku. rozmiar AAA 800 mAh małe ale akurat takie miałem pod ręką gdy lutowałem kabelek z wtyczką do podłączenia się pod zapłon teraz je wymienię na większe ale w pierwszych lotach się sprawdziły.

 

Chciałem sprawdzić czy dam radę przerobić i odpalić taki silniczek a potem sprawdzić czy to maleństwo ma chęć latać i okazało się że ma.

 

Pewnie w orginalnej wersji też by poleciało ale niestety nie zważyłem tego koła a już go nie mam więc nie wiem czy i ile zaoszczędziłem na wadze tego silnika .Jednak po wymianie zapłonu szybciej się wkręca na obroty i z nich schodzi.

Link to comment
Share on other sites

Konkretnie i rzeczowo. O to mi własnie chodziło, ale nie myśl sobie, że to koniec... Jak sie zabiorę za przeróbkę /a jest to konieczne/, to Cię będę jeszcze męczył. Pozwoisz?

 

Oczywiscie :D

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Parę fotek z dzisiejszego latania było całkiem przyjemnie w przeciwieństwie do latania tydzień temu gdzie komary i inne latające paskudztwo wygoniły mnie z lotniska.

W drugim locie puściło mocowanie owiewki koła a dalej latałem z jedną owiewką.

fd1e2cd5f22b7c1d.jpg

45997dd892f0c333.jpg

 

Przypadkowy fotograf który robił zdjęcia w locie na początku nie nadążał za modelem a latałem naprawdę wolno

8751ddcd2d6ded7d.jpg

f3c67d72f9628888.jpg

 

Ale potem było już coraz lepiej

 

5f71a053cc9b330a.jpg

b23031525c185ac9.jpg

c749c05a7f47b5a6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.