olo Posted October 27, 2006 Posted October 27, 2006 Witam. Oto moje ostatnie dzieło. Pomysł na niego powstał gdy miałem już przerobiony silnik i nie było do czego go włożyć a na warsztacie mam już drugą taką małą benzynkę która też chce latać .Do tej pory wyszłem z nim trzykrotnie na loty razem z oblotem w sumie chyba dziesięć około 10 minutowych lotów wrażenia bardzo pozytywne. Teraz znowu wrócił na warsztat na prace wykończeniowe bo narazie latał na pożyczonym podwoziu z innego modelu,dorobię mu maskę silnika i pomaluję stery w pasy biało-czerwone wys. i kier. do kabiny trafi pilot i to jak mi sugerował Piotrek Pindral koniecznie z białym szalikiem. To jeszcze przed oblotem: Krótko o modelu : -rozpiętość 196 cm,cięciwa skrzydła 35 cm,profil Naca 2415, -kąt natarcia 2 stopnie, -dł. bez silnika 126 cm, -waga gdzieś między 4 a 5 kg nie zważyłem go jeszcze dokładnie, -silnik no name poj ok. 20 ccm z groszami,benzyniak,wychylony po 3 stopnie , zapłon od Nastika ,waga 1150 z zapłonem i tłumikiem ale bez zasilania zapłonu - latałem na śmigłach 15x8 i 16x8 -skrzydło oklejone Oracoverem kadłub pokryty Kowerallem malowany farbami nitro, wszystkie serwa standard lotki x2 wysokość x 2 ,odbiornik MPX UNI 9 radio MPX 3010 Mam mało zdjęć bo najczęściej latam sam i nie ma kto mi ich robić Te następne fotki zrobił mi Piotrek Pindral z naszego ostatniego latania w Wilczych laskach gdzie się spotkaliśmy w kilkanaście osób 14 pążdziernika
MareX Posted October 28, 2006 Posted October 28, 2006 Także przyłączam sie do gratulacji. Z jakich to planów? Pytam, bo też mam taką benzynkę 29 cm i też do czegoś ją wsadzic trzeba będzie A przy okazji, to co to za lotnicho?
olo Posted October 28, 2006 Author Posted October 28, 2006 Nie zbudowałem go z żadnych konkretnych planów pomysł,parę szkiców i rysunek kratownicy kadłuba i rozrysowane skrzydło i to wszystko.
Artur Posted October 28, 2006 Posted October 28, 2006 ładny i fajny bo na bezyne, ogólnie mi sie podoba choc ja wole 2-platy
olo Posted October 28, 2006 Author Posted October 28, 2006 Ja też myślę o dwupłatowcu i wtedy koniecznie z maską silnika taką jak owiewka silnika gwiazdowego bo te moje silniki są trochę rogate tzn, tłumik z jednej strony a gażnik z drugiej i ciężko to ładnie i zgrabnie okryć owewką. No można jeszcze schować tłumik za cylinder ale gażnik i tak będzie odstawał.. O wiele lepiej, łatwiej taki silnik będzie shować w owiewce np. Duka niż Tiger Motha oczywiście dobierając odpowiednią wielkość całego modelu.
olo Posted November 8, 2006 Author Posted November 8, 2006 Wymiary tłumika to 70x60x30 mm Grubość razem z rurką wylotową spalin 44 mm Rozstaw śrub mocujących tłumik silnik to 34 mm Grubość podkładki dystansowej 5 mm Wylot spalin fi 12/10
MareX Posted November 9, 2006 Posted November 9, 2006 Olo! Może spróbowałbyś zmniejszyć te pierwsze, zreszta b. fajne foty, do rozmiaru 640/480, bo sie forum "rozjeżdza" i trzeba mieszać strzałką na dole ekranu i nie można wtedy dokładnie czytać, bo to rozprasza. To tylko taka lużna sugestia na przyszłość, zreszta foty tłumika chyba już dałeś w takim wymiarze...
olo Posted November 9, 2006 Author Posted November 9, 2006 Zgodnie z życzeniem foty już mieszczą się w monitorze.
Piotrek Pindral Posted November 12, 2006 Posted November 12, 2006 Miałem przyjemność ogladać ten model i muszę przyznać, że prezentuje sie znakomicie! Lata niezwykle realistycznie, a o to przeciez chodzi. Po dodaniu maski, pilota z białym szalikiem i dokończeniu malowania bedzie to wyjątkowo urodziwy model.
olo Posted November 13, 2006 Author Posted November 13, 2006 ladny modelik. jak sie nim lata? Po pierwszych lotach a jak pisałem było ich niedużo bardzo przyjemnie jak dużym trainerem. Zrobiłem go w zasadzie tylko po to żebym miał na czym ulotnić tego przerobionego benzyniaka a w zasadzie dwóch bo następny silnik jest w trakcie przerabiania też takiej samej pojemności.
MareX Posted November 13, 2006 Posted November 13, 2006 Powiedz mi z łaski swojej Olo, jak rozwiązany jest zapłon w tym silniczku? Z tego co widzę, to własnie chyba przód mu przerabiałeś, a ja także b. chętnie w mojej benzynce 29 cm pozbyłbym się tego koła zamachowego z magnesami. Bardzo mu to "mordkę" poszerza a przez to zawęża :wink: pole zastosowania.
olo Posted November 13, 2006 Author Posted November 13, 2006 Powiedz mi z łaski swojej Olo, jak rozwiązany jest zapłon w tym silniczku? Z tego co widzę, to własnie chyba przód mu przerabiałeś, a ja także b. chętnie w mojej benzynce 29 cm pozbyłbym się tego koła zamachowego z magnesami. Bardzo mu to "mordkę" poszerza a przez to zawęża :wink: pole zastosowania. Silnik kupiłem na Allegro za ok.70 zł U Nastika zapłon z 138 zł. O tłumiku pisałem wyżej. Orginalne magneto poszło precz . Dotoczyłem nową piastę w tym pierścieniu bliżej kartera silnika jest otwór z wklejonym na distal magnesem a właściwie dwoma jeden na drugim rozmiar średnica 3 mm wys 2 mm na tych wystajacych narazie śrubach zamocowany jest czujnik Halla Zapłon zasilany jest z 5 szt aku. rozmiar AAA 800 mAh małe ale akurat takie miałem pod ręką gdy lutowałem kabelek z wtyczką do podłączenia się pod zapłon teraz je wymienię na większe ale w pierwszych lotach się sprawdziły. Chciałem sprawdzić czy dam radę przerobić i odpalić taki silniczek a potem sprawdzić czy to maleństwo ma chęć latać i okazało się że ma. Pewnie w orginalnej wersji też by poleciało ale niestety nie zważyłem tego koła a już go nie mam więc nie wiem czy i ile zaoszczędziłem na wadze tego silnika .Jednak po wymianie zapłonu szybciej się wkręca na obroty i z nich schodzi.
MareX Posted November 13, 2006 Posted November 13, 2006 Konkretnie i rzeczowo. O to mi własnie chodziło, ale nie myśl sobie, że to koniec... Jak sie zabiorę za przeróbkę /a jest to konieczne/, to Cię będę jeszcze męczył. Pozwoisz?
olo Posted November 13, 2006 Author Posted November 13, 2006 Konkretnie i rzeczowo. O to mi własnie chodziło, ale nie myśl sobie, że to koniec... Jak sie zabiorę za przeróbkę /a jest to konieczne/, to Cię będę jeszcze męczył. Pozwoisz? Oczywiscie
olo Posted May 20, 2007 Author Posted May 20, 2007 Parę fotek z dzisiejszego latania było całkiem przyjemnie w przeciwieństwie do latania tydzień temu gdzie komary i inne latające paskudztwo wygoniły mnie z lotniska. W drugim locie puściło mocowanie owiewki koła a dalej latałem z jedną owiewką. Przypadkowy fotograf który robił zdjęcia w locie na początku nie nadążał za modelem a latałem naprawdę wolno Ale potem było już coraz lepiej
Tomek Posted May 20, 2007 Posted May 20, 2007 Model fajowy ,ale lotnisko to bym sobie pożyczył :wink:
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.