Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

olo

MAłY BENZYNIAK SP-OLO

Recommended Posts

To fakt że fajnie się mi na tym lotnisku lata ale nie jest aż tak dobrze jak się wydaje .

Mogę polatać w sobotę i niedzielę {a i to nie zawsze} w pozostałe dni lata duże lotnictwo z 8elt albo jakieś inne i to niekoniecznie polskie.

Za dużo betonu może okazać się też niekorzystne bardzo rosną szanse ubicia kreta właśnie na betonie miałem taki przypadek i wał silnika wyszedł przez tylny dekiel totalna destrukcja.

 

Osobiście to bardzo chętnie się z kimś zamienię na kawałek pola na którym mógłbym sobie zorganizować kawałek lotniska :D

 

Zapomniałem jeszcze o jednym na chwilę obecną żeby tam wjechać i polatać to trzeba mieć przepustkę. Ot taka mała niedogodność :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latałem dzisiaj gościnnie u Pietrka w Wilczych Laskach i mogę powiedzieć że poczułem oddech kreta na plecach :D

W pierwszym locie jak podchodziłem do lądowania dostałem boczny wiatr pod skrzydło i w tym samym momencie silnik kichnął,prychnął i oczywiście{do tej pory tak nie robił} zgasł. Spadłem gdzieś z 1,5 m podpierając się skrzydłem.

 

518e79fd3951e7b8.jpg

 

To już po prowizorycznej naprawie łatałem tym co miałem pod ręką

Wyłamałem jeszcze mocowanie tylnego kółka ale zostało jeszcze co nieco żeby było do czego przykleić.

Śmigło miałem zapasowe.

Normalnie u siebie na miejscu bym spakował zabawki i pojechał do domu ale nie po to jechałem 80 km żeby zrobić jeden nieudany lot no i oczywiście chciałem pokazać kolegom że to był tylko wypadek przy pracy i potrafię lądować.

Drugi lot był już bez niespodzianek.

Trzeci z niespodzianką bo znowu zgasł silnik przed lądowaniem ale trzymałem rękę na pulsie i lądowanie na 3 punkty.Dalej już nie kusiłem losu. :D

Lądowanie beż silnika nie stwarza jakichś większych problemów pod warunkiem że to ja wyłączę silnik .

Jeżeli znajdę jeszcze kawałek takiej samej żółtej folii to po naprawie nic nie będzie widać :D

Moje pozostałe fotki z dzisiejszego latania,tylko kilka bo byłem ciut zajęty :D

e024b2fc4b20a44f.jpg

54025c4798a0ea34.jpg

57b33ef5327967cb.jpg

80eb528059b4c3c1.jpg

5af68e440bf18f3c.jpg

f9bb555573c57bbf.jpg

67eb64186622bfe9.jpg

4f30a0ba92cd8325.jpg

648c74c20ebb3bae.jpg

15f2fc70b52b3073.jpg

70d8d02c6b17f473.jpg

Fotki mojej maszynki dopiero dojdą

 

a6b3fffe2d0f6a3c.jpg

26f916803d61aa5b.jpg

5ef00af8ee1b290e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Model naprawdę fajny i super silnik. Mam takie pytanie czy wystarczy mocy aby model leciał pionowo w górę? Pytam dlatego bo mam taki silnik o pojemności 26cm i mocy coś ok. 1 KM , czy to wystarczy do modelu o rozpiętości ok. 180 cm i wadze od 4,5 do5 kg. A może można by moc silnika zwiększyć, ile można wyciągnąć z takiej pojemności. Sam pomysł o wykorzystaniu silniczka od kosiarki albo piły bardzo mi się podoba. :D

Pozdrawiam Gucio

Share this post


Link to post
Share on other sites

No aż tyle mocy ten motorek nie ma ,pionowo to może co najwyżej na silniku w dól :D

Mocy wystarcza na na spokojne polatanie beż żadnych ekstrawagancji.

Pewnie można by było coś z niego jeszcze wyciągnąć ale raczej niewiele ,ja w tym kierunku nic nie będę robił .

Zanim zaczniesz robić do swojego silnika model dobrze go przetestuj i będziesz wiedział jakiego typu model będziesz mógł zrobić.

 

ps

Coś mi się przypomniało o silnikach o poj 26 ccm jeżeli Twój silnik po przeróbce zbliży sie osiągami i wagą do SPE-26 to wtedy masz już szanse do polatania pionowo do góry :D

Na takim silniku SPE-26 latał w tym roku Ultimat kol.Maćka co ciekawe to jeżeli dobrze pamiętam to w tamtym roku ten sam model latał na 4-takcie 15 ccm.

 

 

 

a0038b3766f593ee.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chwilowo model uziemiony trafił na stół do rekonstrukcji kadłuba skrzydła są całe .

 

b26a872f8579a9d7.jpg

 

Straty :jedno serwo,śmigło 16x8 i pakiet od zasilania silnika który został na polu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model odbudowałem

1938388de0e5bdee.jpg

2ecc332faf82a639.jpg

6ef359a11f39513b.jpg

ale nie miałem okazji go znowu ulotnić dopiero wczoraj to zrobiłem a raczej próbowałem bo w czasie rozbiegu najechałem na jakiś patyk i śmigło wyglądało tak

0ff9fe43dae43a39.jpg

latałem na ,,moim zapasowym lotnisku" na którym czasami walają się różne niepotrzebne rzeczy :D

Zapasowego śmigła nie zabrałem więc tylko fotki i do domu.

Poleciał dopiero dzisiaj,śmigła zapasowe zabrałem i kupę innego majdanu ale okazało się to niepotrzebne :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś była piękna pogoda do polatania,skorzystałem z okazji i trochę przewietrzyłem pilota :D

dde18ba22acc71bb.jpg

b241d1d91922b0b0.jpg

31428a9676a44d2d.jpg

7f647f8c2bee4c81.jpg

4bc5dafe0e69b237.jpg

d9f395e954b5695a.jpg

Niestety mam albo za duży model albo za mały samochód bo nie mieści się w nim już operator kamery.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niepowiem fajny ten modelik ,

ale musze wyjsc z psem, bo bym cos wiecej naskrobal

na ten temat i tak siedze duisiaj za dlugo przy kompie , zona mi juz pokazuje :crazy:

 

z pozdrowieniami

Share this post


Link to post
Share on other sites
Model nigdy nie jest za duży, zawsze za mały jest samochód :lol: . Mam ten sam problem, to wiem :D

 

Marek chyba nie chcesz powiedzieć że masz Tico :D z tego co zauważyłem na forum to jeszcze Fokker może coś powiedzieć na ten temat bo chyba ma też to cudo koreańskiej techniki :D

Duże problemy logistyczne bo jak dojechać na Żer przwie przez całą Polskę z Piratem na bagażniku skoro będzie wystawał z przodu i z tyłu :D

Może mnie po drodze zatrzymać policja i wlepić mandat za robienie siary :D Dobrze że chociaż skrzydła będą w trzech kawałkach i nie będą wystawać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... :evil: Peugeot 106.

Nie dość, że bagażnika właściwie nie posiada, to jeszcze połowę zajmuje 40 litrowy baniak na LPG. Żeby było weselej, to jest on nie po stronie kierowcy... :wall:

Nawet jak położę oparcie fotela i złoże tył to i tak :ass:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam tigre, i niby auto male, to modele do 1,4m wczodza bez skladania oparcia, Superstar 2,2m wymaga zlozenia tylnej kanapy, a piperek 2,8m potrzebuje dodatkowo zlozenia fotela pasazera. A i gaz tez jest tyle ze w kole :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olo nie narzekaj, do mej "bagażówki" wszedł i Fokker D.VIII i Vicomte. Nawet ja się zmieściłem, a ile mogłem zabrać jeszcze sam nie wiem czego to ho ho... :rotfl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy lot z nowym silnikiem FTL 26cc

http://pl.youtube.com/watch?v=TIomxsTC9-w

314dcd066500bc7c.jpg

4a2b9efc267206cf.jpg

Oryginalnego tłumika używałem w czasie docierania wygląda fatalnie przez te spawy,miał też za mały rozstaw śrub mocujących ok.1,5 mm i musiałem rozwiercić tulejki wewnątrz.

b36a2cb121380978.jpg

A pilota ubrałem w szalik bo skarżył się że mu w otwartej kabinie zimno :D

30122df52d1834cd.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.