miksell Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Lata bardzo ładnie, aż zachwyca oko ;-) A jaka będzie cena tego modeliku?? :wink:
Marcin K. Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Dokładnie, jak z ceną i kiedy dostępny w sklepie? Model Bajer!!!
marek rokowski Opublikowano 20 Października 2010 Autor Opublikowano 20 Października 2010 temat "Wilga" skalkulowany zestaw kosztował będzie 180 PLN (epp, wzmocnienia, plastiki, pręty, druty, bowdeny , sklejki ,śruby, koła, magnesiki,etc +instrukcja) Mariusz klei właśnie testową sztukę z niewielkimi poprawkami w stosunku do prototypu Mam wolne dwie sztuki - jeszcze bez instrukcji - jeśli ktoś będzie chciał się pobawić Sztuki seryjne: myślę że za 1,5-2tyg
Marcin K. Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 Poczekam:) to bede mial na imieniny wilgę
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 5 Listopada 2010 Opublikowano 5 Listopada 2010 Mam imieniny nieco później i aż tyle cierpliwości nie mam...W związku z tym melduję, że 1 Wilga z przed seryjnej partii dotarła wczoraj. Szczęki pod biurkiem nie szukałem ale robi wrażenie ! Właśnie tak sobie taki zestaw wyobrażałem. Instrukcja montażu moim zdaniem zbędna. Jasne, że zamieszczone tu zdjęcia ułatwiają ale i bez nich, każdy kto chociaż widział prawdziwą Wilgę musi naprawdę się wysilić, żeby coś sknocić. Gratulacje dla Twórcy ! Z montażem trochę się wstrzymam aż skompletuję całe wyposażenie. Nie wszystko co zalega w szufladzie dałoby się zastosować w tym modelu. Pierwsze wrażenia: serwa wysokości i kierunku raczej do kadłuba. Mimo iż jestem zwolennikiem rozwiązań zastosowanych w prototypie to szkoda psuć zgrabną sylwetkę takimi niebieskimi klockami. Też zwróciłem uwagę na nierealistyczny start. Prosi się o słabszy silnik i duże śmigło. Muszę się za czymś rozglądnąć. Chyba, że zasilanie 2s i śmigło o 1" większe. Może wystarczy ? To jest do przećwiczenia... Pozdrawiam - Jurek
Marcin K. Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 Zazdroszczę ci... Ja jeszcze troche poczekam... No ale sie doczekam:) lepiej miec troche wiecej mocy:) A przy starcie mozna oddac troche gazu i bedzie ok.
wobo Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 Marku, mógłbyś podać zalecane wyposażenie?
marek rokowski Opublikowano 6 Listopada 2010 Autor Opublikowano 6 Listopada 2010 silnik 2409-1200_smiglo 9x3,8 lub Emax C2822 KV1200 +śmigło 10x4,7 regler 20A serva: 6x np HXT900 9gr
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 Marku - w którym miejscu sprawdził Ci się Ś.C. ? Pozdrawiam - Jurek
marek rokowski Opublikowano 8 Listopada 2010 Autor Opublikowano 8 Listopada 2010 ś.ć. zakres 5-6cm od natarcia - ale lepiej dac 5 cm- bedzie spokojniejsza - a przecież o to chodzi w terenerku
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 Jasne, dzięki serdeczne ! - Jurek
marek rokowski Opublikowano 27 Listopada 2010 Autor Opublikowano 27 Listopada 2010 Moi Drodzy testy, obloty i przygotowania zakończone w moim produkcyjnym "hangarze"pojawiła się pierwsza seria zestawów Wilg okładka pudła: zawartość zestawu: cena finalna: 199 PLN pierwsze sztuki z w promocji - cena z wysyłką na terenie PL;)
rkajor Opublikowano 21 Grudnia 2010 Opublikowano 21 Grudnia 2010 Wilga by Marek Witam Wszystkich jako ze jest to właściwie mój pierwszy post na forum proszę o wyrozumiałość i cierpliwość podczas czytania tego co popełnię poniżej. Moja przygoda z modelarstwem właściwie się dopiero rozpoczyna oprócz wspomnianej w tytule Wilgi mam jeszcze Cessne 480 z Pelikana oraz FW 190 EPP z Cyber-Fly. Miało być o Wildze i będzie o Wildze a właściwie spróbuje opisać jak ona powstawała. Nabyłem ja właściwie zupełnie przypadkiem od Marka jako właściwie model prototypowy przede mną powstały chyba tylko dwa egzemplarze. Zawartości zestawu nie będę opisywał można go znaleźć na stronie Marka www.napolskimniebie.pl, nadmienię jedynie ze zawiera on wszystko prócz elektroniki co jest potrzebne do montażu. Elementy EPP sa profesjonalnie wycięte i po usuniętych bledach młodości całość jest dobrze dopracowana. O osprzęcie będzie za chwile teraz o samym montażu. Jako ze istnieje już instrukcja której ja nie miałem pewnie niektóre czynności można wykonać w lepiej przemyślany sposób co ułatwiło by życie , ja jednak bazowałem na swoim marnym doświadczeniu i zadręczaniu Marka pytaniami . Montaż zacząłem od wycięcia w przedniej części kadłuba otworu do którego zostanie później zainstalowany pakiet oraz będą przez niego przechodziły przewody serw SW/SK i zasilanie silnika. http://www.freeimage.pl/?di=2129292839010Następnie sklejenie dwóch połówek kadłuba – nic specjalnego ja kleiłem to UHU Porem dlatego po sklejeniu całość dociążyłem na jakąś godzinę. http://www.freeimage.pl/?di=14129292855716Kolejno doklejona została tylna rurowata cześć kadłuba tym razem już na CA, choć mimo wszystko polecam użyć UHU Por do klejenie głównych elementów, szczególnie dlatego ze spoinę z UHU Por łatwiej się nacina w przypadku instalowania bowdenow czy przewodów serw.Gdy całość była już sklejona zacząłem zabawę z formowaniem ostatecznego kształtu kadłuba. Do nadania obłości posłużył nożyk i papier ścierny zabawa mało przyjemna i wymaga nieco wprawy ale każdy sobie poradzi dla niewtajemniczonych proponuje na początek potrenować z zachowaniem się EPP na zbędnym kawałku. http://www.freeimage.pl/?di=15129292868614 Gdy kadłub miał już wilgopodobny kształt przyszła pora na klejenie maski silnika skalda się ona z dwóch połówek oraz rdzenia wewnętrznego do którego przyklejona jest wręga silnika. Najpierw sklejamy dwie połówki maski ja użyłem UHU Por następnie wycinamy w dolnej części sklejonego elementu wnękę do przeprowadzenia przewodów silnika do regulatora. Należy to wcześniej ustalić ponieważ długość wnęki zależała będzie od zastosowanego silnika – nie wycinamy rowka na całej długości maski. Generalnie bardzo wskazane jest mieć lub przynajmniej znać wymiary silnika jaki mamy zamiar zastosować ponieważ od tego zależy właśnie wycięcie rowka jak również głębokość wklejenia rdzenia. http://www.freeimage.pl/?di=1112929293144 http://www.freeimage.pl/?di=3129292940915 Rdzen najlepiej od razu ściąć pod kątem nadając wykłon silnika ja to zrobiłem odmierzając 3 mm i ścinając krawędź tak powstał wykłon ok. 2 stopnie. http://www.freeimage.pl/?di=1012929296911 Na tak przygotowany rdzeń przyklejamy sklejkowa wręgę silnika UHU Por lub CA (nie pamiętam którego użyłem). Całość wklejamy do osłony silnika zachowując odpowiednia odległość od początku maski wynikająca z wymiarów silnika. Rdzeń proponuje wkleić na kleju który będzie rozprężał podczas schnięcia np. SOUDAL ponieważ pomiędzy rdzeniem i maska jest szczelina która klej wypełni (wg. mnie wręga silnika ma minimalnie za duża średnice proponował bym ja zmniejszyć o ok. 1 mm. Podobnie jak kadłub maska wymaga nadania obłości, nożyk + papier ścierny i damy rade. Proponuje używać papieru o drobnym ziarnie i często go zmieniać w ten sposób ograniczymy efekt „poszczępionej” powierzchni. http://www.freeimage.pl/?di=1012929302056 http://www.freeimage.pl/?di=212929302307 Teraz wklejamy mocowanie podwozia – całość sklejamy za pomocą UHU Por ( ja tak zrobiłem ponieważ uwzględniałem elastyczność spoiny ważną w tym miejscu) następnie wklejane mocowanie instalujemy w kadłubie, trzeba tez koniecznie pamiętać o wklejeniu kawałka sklejki po zamocowaniu podwozia która usztywnia całość, ja mocowałem samo podwozie na samym końcu. http://www.freeimage.pl/?di=512929302725 http://www.freeimage.pl/?di=9129293029312 Później instalujemy serwa kierunku i wysokości http://www.freeimage.pl/?di=412929303376 Wklejamy zaślepli w kadłubie silnika z jednej strony wklejamy na „sztywno” z drugiej musi być demontowana dlatego musimy wkleić pasek EPP do którego później przykleimy kawałki blaszki, do zdejmowanej zaślepki s odpowiednich miejscach wkleimy magnesy w ten sposób uzyskamy demontowaną osłonę. http://www.freeimage.pl/?di=15129293038712 http://www.freeimage.pl/?di=7129293057811 Gdy to zrobimy właściwie kadłub mamy gotowy, trzeba jeszcze skleić maskę silnika z kadłubem proponuje to zrobić jak będziemy mieli już przykręcony silnik oraz połączony z regulatorem, łatwiej będzie zrobić to teraz niż po sklejeniu obu elementów.Następnym krokiem może być wklejenie usterzenia tylnego. Tutaj trzeba się wykazać zwiększona precyzja – ja jej miałem zbyt mało i w efekcie uciekły mi nieco kąty pomiędzy SW i SK oraz powierzchnią skrzydeł. Dobrze do tego celu przymocować tymczasowo (na szpilkach) kawałki prostego styropianu w miejscu mocowania skrzydła oraz w miejscu wklejenia SW w ten sposób ustalimy położenie wzmocnienia pod SW przed jago wklejeniem, jeśli tego nie zrobimy precyzyjnie nie uzyskamy poprawnego położenia SW względem skrzydeł. http://www.freeimage.pl/?di=13129293046414 http://www.freeimage.pl/?di=1212929304812 Wklejenie SK jest już prostsze wystarczy pamiętać o zachowaniu kata prostego miedzy SW i SK, warto również wkleić wzmocnienie z węgla w płat SK żeby go usztywnić względem kadłuba. Na początek tyle. Jeśli komukolwiek do czegokolwiek ten tekst był użyteczny będzie to zachęta dla mnie do kontynuacji tego procederu
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Nie wstydź się ! Dawaj resztę ! Świetnie udokumentowana robota która może być wykorzystana w każdym modelu z EPP i nie tylko..... Pozdrowienia - Jurek
wicher123 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 A ja mam pytanie,czy za dodatkową opłatą(płatność z góry,czas oczekiwania nie musi być na już) mogę taką Wilgę kupić ARF?
Sebastian1984 Opublikowano 21 Września 2011 Opublikowano 21 Września 2011 Witam, stałem się posiadaczem w/w modelu, powoli biorę się za montaż, ale już teraz nie rozumiem zasady działania tylnego kółka skrętnego . Niestety instrukcja mogła by być "delikatnie" dokładniejsza
marek rokowski Opublikowano 21 Września 2011 Autor Opublikowano 21 Września 2011 Sebastian... modelarstwo ma uczyć także myślenia;) mogę zrobić książkę 300str do modelu opisując np zasadę działania profilu lotniczego czy jak działa podwozie wleczone -ale kto to przeczyta? troche inwencji i wsio będzie działać widziałem troche tych wilg zmontowanych czasem przez "neofitów" i jakoś dali radę stawiam więc że Tobie też sie jakos uda... hehehe powodzenia
Sebastian1984 Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 Witam, oczywiście, że się uda Na szczęście doświadczenia w budowie mam, więc ogólnie nie będzie problemu, ale faktem jest, że instrukcja dla kogoś kto np pierwszy raz składa model jest kiepska. Kupiłem Wilgę, ponieważ to pierwszy samolot jakim leciałem "na żywo", w wykonanie tego modelu w Pana wykonaniu mnie urzekło Mam nadzieję że malowanie wyjdzie mi w chociaż 70 % tak ładne jak u Pana Co do podwozia to faktycznie, późnym wieczorem "załapałem" że nie będzie skręcać razem ze sterem kierunku, a raczej podążać za nim :twisted: Pozdrawiam
Wojtek Sz Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 Mam nadzieję że malowanie wyjdzie mi w chociaż 70 % tak ładne jak u PanaJa pomalowałem tak
Sebastian1984 Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Bardzo ładnie Ci wyszło, mój plan jest podobny, aczkolwiek planuję zrobić imitację łączenia blach cienkim pisakiem tak jak u Pana Marka, wygląda to cudownie. Oby starczyło mi cierpliwości i zdolności plastycznych Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.