Bull64 Opublikowano 14 Października 2010 Autor Opublikowano 14 Października 2010 Ale jaką on ma moc 74W ? jak jest z mocą a ciągiem? wiem że do ciągu śmigło ale nie wiem do ciągu mocnego moc czy obroty?
zzradek Opublikowano 14 Października 2010 Opublikowano 14 Października 2010 Ale jaką on ma moc 74W ?Możesz tak przyjąć. To jest doprowadzona do silnika moc czynna, która zamienia się na pracę śmigła i na ciepło silnika.jak jest z mocą a ciągiem?Ciąg zależy od obrotów, przy danym śmigle, a obroty od mocy. Ale nie bezpośrednio od tej doprowadzonej do silnika. Są jeszcze straty, które też zależą od obrotów.wiem że do ciągu śmigło ale nie wiem do ciągu mocnego moc czy obroty?Do mocnego ciągu to jasne, że MOC. 8) Obroty tylko do ciągu obrotowego Czyli do silniczka RAY C3536/06 potrzebowałbym regulator 40A tymczasem zalecany jest 25A ciekawe dlaczego?Pewnie dlatego, że prąd maksymalny jest 25A. A żeby wyszła założona moc, trzeba dobrać odpowiednie napięcie.Ale poruszyłeś ciekawy temat. Czy maksymalny prąd regulatora to prąd na kablach zasilających, czy tych do silnika. Właśnie sobie uświadomiłem, że nie wiem.
Bull64 Opublikowano 14 Października 2010 Autor Opublikowano 14 Października 2010 Jeszcze jedno pytanie kiedy stosować silniki o duzym skoku a kiedy o małym i kiedy od dużej średnicy a kiedy o małej .Wiem że napewno gdzieś to pisało ale jakoś nie moge znależść :oops: :twisted:
f-150 Opublikowano 14 Października 2010 Opublikowano 14 Października 2010 Wstawiam to co napisałem w innym temacie Do spokojnego lotu 120-150W na kilogram masy.Optymalnie 200W na kilogram.Ale moc i ciąg statyczny to nie wszystko,ważna jest także prędkość strumienia zaśmigłowego a więc odpowiedni dobór śmigła. Miksell patrząc na twój silnik i jego parametry to nic dziwnego.Podają moc 340W ale chyba wyssali ją z palca.Teoretycznie,maksymalny prąd 30A x 11,1V =333W mocy pobranej x 80%(sprawność)=267W mocy wygenerowanej.Teoretycznie moc jest jak najbardziej adekwatna do twojej wagi (według mojego wskaźnika wagi1,3) ,tyle że śmigło 9x4,5(zalecane przy 3S)jest za małe do modelu o tych gabarytach i lecisz na "szelkach".Zmień na silnik który przy podobnej mocy może obracać większym śmigłem. A w rzeczywistości ten motor nie osiąga więcej niż 200W chociażby ze względu na zalecany regulator 25A,czyli do modeli max 1000g.
Bull64 Opublikowano 15 Października 2010 Autor Opublikowano 15 Października 2010 Witam mam jeszcze jedno pytanie :roll: Jak moge obliczyć pobór prądu silnika? mam amperomierz taki czarny z białą obudową Niewiem czy taki moze być jak mam ten prąd zmierzyć :?: Wpinając amperomierz między pakiet a regiel? i zmierzyć ile prądu bierze? Czy wpinając między regiel i silnik tylko do jakich przewodów bo wtedy jest ich 3 a tak przy pakiecie plus do amperomierza i z amperomierza plus do regla tak :mrgreen:
Callab Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Wpinając amperomierz między pakiet a regiel? Tak. Na dowolnym kablu. Tylko nie zrób zwarcia "plusa" z "minusem"! Przy pomiarze natężenia prądu, miernik działa praktycznie zwierając wejście z wyjściem.
Ładziak Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 A wg mnie tak, czyli nie. Amperomierza nie wpinamy bezpośrednio w obwód, tylko robimy bocznik. Inaczej pokaże bzdury. Można też zastosować mierniki cęgowe lub dedykowane mierniki modelarskie.
Callab Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Bocznik jest już w amperomierzu
Bull64 Opublikowano 15 Października 2010 Autor Opublikowano 15 Października 2010 To dobrze zronie wpinając amperomierz między plusem a plusem czy musze robić jakiś bocznik?
Callab Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Bocznik musisz wpiąć, jeżeli natężenie prądu, który mierzysz, przekroczy dopuszczalne natężenie prądu dla miernika. Wtedy wpina się bocznik i mierzy spadek napięcia na nim. Potem korzystając z prawa Ohma oblicza się natężenie prądu. Wepnij miernik bezpośrednio i powoli zwiększaj obroty. Jak miernik pokaże maksymalne dopuszczalne dla niego natężenie prądu, to przerwij pomiar.
baxter12 Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Jaki amperomierz, taki bocznik. Jak tani amperomierz to mniej dokładny. Tego sie nie uniknie. Panowie nie ma co filozofować. Wpinamy amperomierz pomiędzy regulator a pakiet zasilający. otrzymujemy z jakąś tam dokładnościa MOC POBIERANĄ. W zależności od jakości silnika, regulatora oraz właściwego doboru śmigła i kilku jeszcze innych rzeczy otrzymujemy moc użyteczną.
dobiecki Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Bull64 trochę uważaj przy tym mierzeniu prądu najlepiej poproś kogoś o pomoc bo jest pewne prawdopodobieństwo że zrobisz zwarcie a lipole niestety potrafią wybuchnąć . Jakbyś chciał sam mierzyć to musisz mieć możliwość podpięcia jednego kabla do regulatora (np +) a drugi kabel podepnij do jednego z kabli amperomierza drugi kabel amperomierza podłącz do regulatora . Połączenia powinny być pewne a nie przytknięcie kabelka bo nie zmierzysz dobrze . Sprawdź do jakiego prądu może ten amperomierz mierzyć tak żeby go nie spalić i na miłość Boską nie mierz zwarcia na akumulatorze tzn nie podłączaj obu kabli akumulatora do obu kabli amperomierza bo pożar murowany. Baw sie dobrze
Bull64 Opublikowano 16 Października 2010 Autor Opublikowano 16 Października 2010 Jeszcze jedno co oznacza sprawność w specyfikacji silnika?
baxter12 Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 Oznacza mniej wiecej to że jeżeli silnik pobiera 7A przy napięciu 10V znaczy sie że pobiera moc 70W. Jeżeli jego sprawność katalogowa wynosi 80% czyli 70x0,8=56W jest to maksymalna moc którą teoretycznie możesz osiągnąć. Pytanie jest inne. Po co ci to wszystko wiedzieć. Są to dane teoretyczne. W zasadzie przydatne do doboru silnika do modelu. Ale nie są to jedyne parametry które umożliwiaja dobór silnika do modelu. Nie znając ich równiez mozna dobrac silnik. Mamy kolege, na forum, który z powodzeniem dobiera silniki kierując sie wagą silnika oraz liczbą KV.
Bull64 Opublikowano 17 Października 2010 Autor Opublikowano 17 Października 2010 A bo jestem ciekawy :roll:
cobra Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Prostsze wytłumaczenie jest takie, że 80% mocy dostarczonej (czyli P=U*I) jest przekazywane na wał silnika. Natomiast pozostałe 20% to straty: cieplne w uzwojeniu, przemagnesowywanie rdzenia, opory mechaniczne. Sprawność silnika nie jest parametrem teoretycznym. A wiedzieć to, to rzecz jak najbardziej wskazana.
baxter12 Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 ja wiem ze sprawnosc noe jest parametrem teoretycznym. chodzilomi o jego teoretycznosc w kontekscie prawdomownosci producentow, oraz w trudnej do okreslenia sprawnosci smigla. a z innej beczki,to szcerze popieram chec poglebienia wiedzy.
Bull64 Opublikowano 17 Października 2010 Autor Opublikowano 17 Października 2010 I o to mi chodziło Chyba kupie sobie jakąś prase modelarską :mrgreen: Czy modelarz dalej jest wydawany?
Leszek_K Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Modelarz ciagle istnieje. Nie probuj mierzyc pradu pobieranego przez silnik miernikiem uniwersalnym. Nawet jezeli ma zakres 20A to kabelki ktore dostales z miernikiem sa za liche.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.