Skocz do zawartości

Jak to w końcu z tą mocą jest?


Bull64

Rekomendowane odpowiedzi

Ale jaką on ma moc 74W ?

Możesz tak przyjąć. To jest doprowadzona do silnika moc czynna, która zamienia się na pracę śmigła i na ciepło silnika.

jak jest z mocą a ciągiem?

Ciąg zależy od obrotów, przy danym śmigle, a obroty od mocy. Ale nie bezpośrednio od tej doprowadzonej do silnika. Są jeszcze straty, które też zależą od obrotów.

wiem że do ciągu śmigło ale nie wiem do ciągu mocnego moc czy obroty?

Do mocnego ciągu to jasne, że MOC. 8)

Obroty tylko do ciągu obrotowego :P

 

Czyli do silniczka RAY C3536/06 potrzebowałbym regulator 40A tymczasem zalecany jest 25A ciekawe dlaczego?

Pewnie dlatego, że prąd maksymalny jest 25A. A żeby wyszła założona moc, trzeba dobrać odpowiednie napięcie.

Ale poruszyłeś ciekawy temat. Czy maksymalny prąd regulatora to prąd na kablach zasilających, czy tych do silnika. Właśnie sobie uświadomiłem, że nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiam to co napisałem w innym temacie

 

Do spokojnego lotu 120-150W na kilogram masy.Optymalnie 200W na kilogram.Ale moc i ciąg statyczny to nie wszystko,ważna jest także prędkość strumienia zaśmigłowego a więc odpowiedni dobór śmigła.

Miksell patrząc na twój silnik i jego parametry to nic dziwnego.Podają moc 340W ale chyba wyssali ją z palca.Teoretycznie,maksymalny prąd 30A x 11,1V =333W mocy pobranej x 80%(sprawność)=267W mocy wygenerowanej.Teoretycznie moc jest jak najbardziej adekwatna do twojej wagi (według mojego wskaźnika wagi1,3) ,tyle że śmigło 9x4,5(zalecane przy 3S)jest za małe do modelu o tych gabarytach i lecisz na "szelkach".Zmień na silnik który przy podobnej mocy może obracać większym śmigłem.

A w rzeczywistości ten motor nie osiąga więcej niż 200W chociażby ze względu na zalecany regulator 25A,czyli do modeli max 1000g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam jeszcze jedno pytanie :roll:

Jak moge obliczyć pobór prądu silnika?

mam amperomierz taki czarny z białą obudową

Niewiem czy taki moze być jak mam ten prąd zmierzyć :?:

Wpinając amperomierz między pakiet a regiel? i zmierzyć ile prądu bierze?

Czy wpinając między regiel i silnik tylko do jakich przewodów bo wtedy jest ich 3

a tak przy pakiecie plus do amperomierza i z amperomierza plus do regla tak :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bocznik musisz wpiąć, jeżeli natężenie prądu, który mierzysz, przekroczy dopuszczalne natężenie prądu dla miernika. Wtedy wpina się bocznik i mierzy spadek napięcia na nim. Potem korzystając z prawa Ohma oblicza się natężenie prądu.

 

Wepnij miernik bezpośrednio i powoli zwiększaj obroty. Jak miernik pokaże maksymalne dopuszczalne dla niego natężenie prądu, to przerwij pomiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki amperomierz, taki bocznik. Jak tani amperomierz to mniej dokładny. Tego sie nie uniknie.

Panowie nie ma co filozofować.

Wpinamy amperomierz pomiędzy regulator a pakiet zasilający. otrzymujemy z jakąś tam dokładnościa MOC POBIERANĄ.

W zależności od jakości silnika, regulatora oraz właściwego doboru śmigła i kilku jeszcze innych rzeczy otrzymujemy moc użyteczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bull64 trochę uważaj przy tym mierzeniu prądu najlepiej poproś kogoś o pomoc bo jest pewne prawdopodobieństwo że zrobisz zwarcie a lipole niestety potrafią wybuchnąć .

Jakbyś chciał sam mierzyć to musisz mieć możliwość podpięcia jednego kabla do regulatora (np +) a drugi kabel podepnij do jednego z kabli amperomierza drugi kabel amperomierza podłącz do regulatora . Połączenia powinny być pewne a nie przytknięcie kabelka bo nie zmierzysz dobrze . Sprawdź do jakiego prądu może ten amperomierz mierzyć tak żeby go nie spalić i na miłość Boską nie mierz zwarcia na akumulatorze tzn nie podłączaj obu kabli akumulatora do obu kabli amperomierza bo pożar murowany.

Baw sie dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznacza mniej wiecej to że jeżeli silnik pobiera 7A przy napięciu 10V znaczy sie że pobiera moc 70W. Jeżeli jego sprawność katalogowa wynosi 80% czyli 70x0,8=56W jest to maksymalna moc którą teoretycznie możesz osiągnąć.

 

Pytanie jest inne. Po co ci to wszystko wiedzieć. Są to dane teoretyczne. W zasadzie przydatne do doboru silnika do modelu. Ale nie są to jedyne parametry które umożliwiaja dobór silnika do modelu. Nie znając ich równiez mozna dobrac silnik. Mamy kolege, na forum, który z powodzeniem dobiera silniki kierując sie wagą silnika oraz liczbą KV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prostsze wytłumaczenie jest takie, że 80% mocy dostarczonej (czyli P=U*I) jest przekazywane na wał silnika. Natomiast pozostałe 20% to straty: cieplne w uzwojeniu, przemagnesowywanie rdzenia, opory mechaniczne.

Sprawność silnika nie jest parametrem teoretycznym.

 

A wiedzieć to, to rzecz jak najbardziej wskazana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.