kozuszek Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 niestety to był mój pierwszy lot samolotem jestem całkowicie załamany nie wiem co mam zrobić co prawda muszę odbudować kadłub z reszta sami zobaczcie http-~~-//www.youtube.com/watch?v=_TvRvKJvMlo okazalo sie ze reversy byly zle ustawione i jak chciałem do góry leciał na dół i za mały skłon silnika chyba był ale wy się wypowiedzcie w tej sprawie bo ja to jestem normalnie załamany Tak wyglądał przed a tak po
jedrekxxd Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 Najważniejsza rzecz przed startem wszystko sprawdzić!!! I uważaj najpierw wyjmuj antenę bo możesz końcówkę mocy spalić...
merlin1212 Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 A ja z innej beczki. Miejsce to sobie totalnie złe wybrałeś na polatanie-samochody w pobliżu, bloki że o siatce nie wspomnę.
Eski Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 A ja dodam od siebie. Pierw zacznij od latania samemu , bo z tego co słysze Twoi znajomi jedynie przeszkadzają śmieją się jak by byli co najmniej mistrzami w lataniu.
kozuszek Opublikowano 16 Października 2010 Autor Opublikowano 16 Października 2010 to nie moi znajomi to jakieś głupki które się zlazły edit. przynajmniej skrzydło jest nie naruszone oprócz połamanego orczyka, którego już wymieniłem
Eski Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 Ogólnie model ładnie poleciał. Musisz zmienić miejsce na oblot. Być sam spokojnie sobie wszystko przygotować i próbować jeszcze raz. Ja bym może dał mniej gazu na początek i tak: lekko gazu rzucasz model patrzysz czy go gdzieś przechyla na boki i lądujesz. model w łapki trymerami poprawiasz i jeszcze raz. Jak leci równo no to w górę i latać
kozuszek Opublikowano 16 Października 2010 Autor Opublikowano 16 Października 2010 dobra dziś wyciąłem główna wręgę i wzmocnienia jutro wszystko skleję i czekam na oś do silnika która zamówiłem i chyba wezmę jeszcze jedno śmigło dzięki za rady i pozdrawiam niedługo relacje z 2 oblotu a jesli mi skreca w prawo to co mam zrobic trymerami? bo nie za bardzo zrozumialem bo serwa wszystko prosto było
Eski Opublikowano 16 Października 2010 Opublikowano 16 Października 2010 dobra dziś wyciąłem główna wręgę i wzmocnienia jutro wszystko skleję i czekam na oś do silnika która zamówiłem i chyba wezmę jeszcze jedno śmigło dzięki za rady i pozdrawiam niedługo relacje z 2 oblotu a jesli mi skreca w prawo to co mam zrobic trymerami? bo nie za bardzo zrozumialem bo serwa wszystko prosto było Pod drążkami masz takie przesuwaki ( trymery ) gdy model przechyla się w prawo, dajesz trymer w przeciwnym kierunku.
kozuszek Opublikowano 17 Października 2010 Autor Opublikowano 17 Października 2010 ale które mam zmienić wszystkie czy tylko od kanału kierunku?
GOGO Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Tak jak napisali poprzednicy znajdź sobie spokojne miejsce na oblot(bez gapiów).A z filmiku widać,że model leciał poprawnie ustaw rewersy i w górę . Startujesz później na wysokości około 50m wyłączasz silnik i patrzysz jak się zachowuje model powinien lekko opadać do przodu po dodaniu gazu powinien lecieć prosto,jeżeli model zadziera do góry za mał skłon silnika jeżeli do dołu za duży skłon. Resztę sam musisz wyczuć. Powodzenia ustawiasz jeżeli skręca w prawo trymer kierunku lekko w lewo i odwrotnie trymerem wysokości trymujesz wysokość jeżeli ciągnie w górę daj trymer lekko w dół i odwrotnie jeżli leci do dołu. sam to musisz wyczuć
emem18 Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 nic sie nie przejmuj mój pierwszy lot TOTO-1 też skończył się tragedią ... zmień miejsce oblotu jeśli to możliwe tak jak koledzy podpowiadają ... ja w moim toto odbudowywałem sam przód odciąłem ok 12 cm i zrobiłem nowy a wyglądało to mniej więcej tak: http://picasaweb.google.pl/113252597408919191466/TOTONaprawa02# ja poszedłem tak jak mi koledzy radzili na miejsce z wyższą trawą ... dzięki temu masz chociaż troszkę większe szanse jak model upadnie to się od razu nie rozbije powodzenia !!
kozuszek Opublikowano 21 Października 2010 Autor Opublikowano 21 Października 2010 ja odciąłem ok. 3 cm i wstawiłem tam balsę 6mm żeby to usztywnić i dziury, które były przed płatem również naprawiłem w ten sposób wczoraj skończyłem naprawę w najbliższy weekand mam zamiar wybrać się do kolegi z forum do bolesławca na pewno pomoże i pozdrawiam kolegę
kozuszek Opublikowano 23 Października 2010 Autor Opublikowano 23 Października 2010 niestety poległ silnik (druciki się urwały od białego kabla i były już za krótkie żeby je przylutować) mam zamiar kupić nowy silnik i nie wiem jaki, może wy mi coś polecicie mój pakiet to turnigy 3s 1800mah i mam mętlik w głowie co do wyboru silnika POMOCY!!
kozuszek Opublikowano 23 Października 2010 Autor Opublikowano 23 Października 2010 zakupiłem takie o to rzeczy: śmigła http://abcrc.pl/p/83/1675/smiglo-gemfan-ep-8x4-gemfan-smigla-i-akcesoria.html http://abcrc.pl/p/79/595/smiglo-ep-8040-8x4--pozostali-producenci-smigla-i-akcesoria.html silnik http://abcrc.pl/p/9/1230/silnik-2408-21t-black-tower-pro-silniki-elektryczne.html mam nadzieje ze to dobry wybór co o tym sadzicie
kesto Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 Wyposażenie nie jest złe. Twój problem z lotem polega między innymi na tym, że zdecydowałeś się na model ze skrzydłami bez wzniosu i z lotkami. To dobre dla kogoś , kto już latał. Jeśli to jest pierwszy model, to proponuję wymienić skrzydła na takie, które mają wznios i nie mają lotek. Model z takimi skrzydłami jest bardziej stabilny w locie i nie ma tendencji do "zwalania" się na skrzydło tuż po starcie. No i jak pisali przedmówcy - latanie w tym miejscu to nie jest najlepszy pomysł.
Adam_Max Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 silnik http://abcrc.pl/p/9/1230/...lektryczne.html mam nadzieje ze to dobry wybór co o tym sadzicie Silnik dobry, tylko według mnie ma za miękkie osie. Do mojego dokupiłem kilka osi i już wszystkie są pokrzywione. Dorobiłem sobie osie ze starego napędu DVD i z tego co już zauważyłem będą lepsze niż te oryginalne.
darek.3333 Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 Ja mam TOTO-0 z dokładnie takim samym silnikiem i lata nieźle mimo swej wagi ( po licznych naprawach teraz waży około 900 gram). Skrzydło z duzym wzniosem jest stabilniejsze ale daje inne nawyki latania bez lotek. Najlepiej byłoby poprosić doświadczonego modelarza aby oblatał model i wytrymował. Z moich doświadczeń z TOTO-0 wynika jeszcze , że lotki i ster wysokosci nie powinny się zbyt dużo wychylać bo są za skuteczne. U mnie ster wysokości wychla się około +/- 10 stopni a lotki około +/- 5 stopni. Jeszcze lepiej by było abyś odszukał jakiegoś modelarza z Twojej okolicy i może udaloby się polatać na tzw kablu uczeń - trener. Czyli doświadczony modelarz steruje modelem ze swojej abaratury i jednym przłącznikiem może oddać Ci lub zabrać sterowanie z twojej aparatury połączonej specjalnym kablem. No i teren jest bardzo ważny - duża łąka bez przeszkód.
kozuszek Opublikowano 27 Października 2010 Autor Opublikowano 27 Października 2010 dzieki wszystakim i widzę, że musze sie zaopatrzyć w ośki zapasowe tylko musze poczytać z czego można je pozyskać bo moim zdaniem nie opłaca sie kupować nowych mam zamiar pojechac w ten weekand do kolegi z forum do bolesławca ale nie wiem czy na czas bedzie silnik jeszcze raz wszystkim dziekuje za rady edit. u mnie lotki się bardzo mało wychylają bo tak je "opancerzyłem" tyloma warstwami tasmy, że chyba bedzie to trzeba zerwać wszystko ale może wystarczy, ale i tak na razie nie zamierzam latać lotkami a ster wysokości chyba zbyt mocno sie wychyla ale moze kolega mi wszystko wytlamaczy i zademonstruje takze oby silnik przyszedl na czas. Pozdrawiam Colin P.S a te ośki do silników musza byc zakonczone jakimś e-ring'iem czy czyms szerszym czy mogą być proste?
darek.3333 Opublikowano 27 Października 2010 Opublikowano 27 Października 2010 widzę, że musze sie zaopatrzyć w ośki zapasowe tylko musze poczytać z czego można je pozyskać Te ośki się w dość łatwy sposób prostuje - na kawałku twardego drewna (oczywiście mającego obrobioną prostą płaszczyznę - np parkietowa klepka dębowa). Można też je uzyskać z napędu DVD lub z wypychaczy form wtryskowych (fi 3mm). Niektórzy nie montują tego pierścienia sprężystego na końcu oski. Dzięki czemu zawsze mogą np po krecie zdjąć wirnik i oczyścić silnik z piasku ew. wyprostować ośkę. W czasie pracy i tak pole magnetyczne nie pozwoli zsunąć się wirnikowi. Ale ja wolę aby było jakieś mechaniczne zabezpieczenie więc trzeba by na tych pozyskanych ośkach naciąć rowek co przy hartowanych nie jest takie proste. ale i tak na razie nie zamierzam latać lotkami Przy prostym skrzydle może to być raczej trudne. Ja w swym TOTO-0 czasami latam tylko sterem kierunku i wysokości symulując awarię serwa lotek ale utrzymanie go w powietrzu nie jest zbyt proste a co dopiero prawidłowe lądowanie. Lepiej od razu wyrabiać sobie prawidłowe nawyki zwłaszcza , że te minimalne wychylenia lotek całkowicie wystarczą. Powodzenia :wink:
Adam_Max Opublikowano 27 Października 2010 Opublikowano 27 Października 2010 Ale ja wolę aby było jakieś mechaniczne zabezpieczenie więc trzeba by na tych pozyskanych ośkach naciąć rowek co przy hartowanych nie jest takie proste.Ja zamiast rowka na stopiłem końcówki za pomocą spawarki tworząc małe zgrubienie które nie pozwala na wysunięcie się ośki ze stojana.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.