Vertigooo Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Witam chciałbym zabejcowac kadłub modelu F3J/m pelikan czy nie wyjdzie za ciężko jeśli tak to podajcie mi inne metody żeby nie zostawić gołej balsy na kadłubie z góry dzięki. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Galileo Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 <empty> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekS Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Ja proponuje 2 warstwy podkładu w sprayu a potem 2-3 lakieru najlepiej samochodowego. Ja tak malowałem kadłub balsowy do trenerka w wyszło całkiem dobrze i tanio i na wadze za dużo nie przybrał. tu są efekty: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=32649 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Jeśli chcesz kolor + powłokę zabezpieczającą to proponuję użyć bejcy rustykalnej (spirytusowej)- żaden przyrost wagi bo rozpuszczalnik wyparowuje całkowicie a drewno barwi się dogłębnie- działa to podobnie jak tusz z drukarki. Na to kilka warstw bezbarwnego lakieru w sprayu firmy motip. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vertigooo Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Wojtass_nt dzieki masz pomógł ale to że rozpuszczlnik itp to wiem ale czy moge zamiast lakeiru użyć żadkiego cellonu??? w sumie działa podbnie ale zawiera w sobie nitro i może mi bejce rozmyć. A jeśli lakier to jaki akryl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrp Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Skrzydło tego modelu lakierowałem lakierobejcą: NYX Są różne kolory. Wychodzi ładna "drewniana" powierzchnia. Nakładałem gąbką. Po pierwszej warstwie przeszlifowałem drobnym papierem (chyba 1000) i tak zostawiłem. Tylko krawedzie natarcia i końcówki pokryłem drugą warstwą - w tych miejscach warstwa jest szklista, twardsza. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Jeżeli użyjesz bejcy rustykalnej firmy dragon to na bank niczym jej nie zmyjesz bo cały bajer w barwieniu ww. bejcą, że daje efekt taki jak by to już drewno miało od "wyrośnięcia" taki kolor Wszystkie inne bejce są na bazie wody lub jakiegoś innego rozpuszczalnika i dają tylko powierzchniową powłokę którą łatwo można zetrzeć papierem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vertigooo Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Czyli taki bajer ale ja szukam bejcy którą kupie w sklepie nobilesu arteksie itp a to raczej jest bejca modelarska ale moge się mylić, tak czy inaczej spytam o nią jutro wielkie dzieki wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vertigooo Opublikowano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Sorki że piszę post pod postem ale znalazłem tą bejce w szerokiej gamie kolorów tak się zastanawiałem nad malowniem modelu i wpadłem na pomysł co by nie zabejcować konstrukcji na jakiś ciemny kolor drewna i pokryć bezbarwną folią oracower albo solarfilm model byłby sliczny folia oczywiscie tylko na skrzydłach a z kadłubem zobacze jak wyjdzie powieszchnia jak będzie ładnie to zostawie ja zbyt matowo to polakieruje w sklepie mi doradzą jakiś lakier. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Tą czyli którą? Bo w temacie padły 2 różne opcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vertigooo Opublikowano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Ta rustykalna co myslicie o zabejcowaniu konstrukcji i pokryciu skrzydła bezbarwną folią?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 W szerokiej gamie kolorów, tak? :mrgreen: U mnie w mieście nie idzie tego już dostać i strasznie nad tym boleję A jak były to same drętwe ciemne kolory- potrzebuję tych jasnych typu zielony, żółty, niebieski, czerwony, pomarańczowy. Nie jestem pewien czy uda Ci się tak okleić aby było estetycznie. Oklejanie transparentną folią jest dużo trudniejsze niż nieprzezroczystą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vertigooo Opublikowano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Wiem nakleiłem już około 4m2 tej foli puki wychodziło całkiem nieźle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeon Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 ... Wszystkie inne bejce są na bazie wody lub jakiegoś innego rozpuszczalnika i dają tylko powierzchniową powłokę którą łatwo można zetrzeć papierem. :shock: Sprawdzałeś, czy jak?Bejca wodorozpuszczalna ma to do siebie że po odparuwaniu wody(w składzie jest do 90 %wody) waży tyle co nic.Wnika głęboko!.Ja bym właśnie takiej użył bo waga ma znaczenie, a jeżeli zabezpieczysz folią to może fajnie wyglądać. Przed bejcowaniem nie zapomnij o "wodowaniu".Przeciągnąć wilgotna gąbką po balsie i po wyschnięciu zeszlifować papierem około 300(delikatnie) można czynność powtórzyć, dla uzyskania większej gładkości drewna po bejcowaniu. Wodowanie stosuje sie tylko w przypadku pokrywania drewna środkami na wodzie. Po bejcowaniu się już nie szlifuje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 ... Wszystkie inne bejce są na bazie wody lub jakiegoś innego rozpuszczalnika i dają tylko powierzchniową powłokę którą łatwo można zetrzeć papierem. :shock: Sprawdzałeś, czy jak?Bejca wodorozpuszczalna ma to do siebie że po odparuwaniu wody(w składzie jest do 90 %wody) waży tyle co nic.Wnika głęboko!.Ja bym właśnie takiej użył bo waga ma znaczenie, a jeżeli zabezpieczysz folią to może fajnie wyglądać. Przed bejcowaniem nie zapomnij o "wodowaniu".Przeciągnąć wilgotna gąbką po balsie i po wyschnięciu zeszlifować papierem około 300(delikatnie) można czynność powtórzyć, dla uzyskania większej gładkości drewna po bejcowaniu. Wodowanie stosuje sie tylko w przypadku pokrywania drewna środkami na wodzie. Po bejcowaniu się już nie szlifuje! Tak kolego, sprawdzałem dokładnie wiele różnych wodorozcieńczalnych bejc. Produkuję miniaturowe deskorolki które jak pewnie wiesz są zrobione ze sklejki- którą również od podstaw robię samemu. Muszę dogłębnie zabarwić fornir na różne kolory aby po przecięciu, oszlifowaniu- kolor na krawędziach był, a nie tylko z wierzchu tam gdzie się nie szlifuje. Tylko bejca dragona tak właśnie wnika na wylot. Reszta osiada powierzchownie i po przetarciu papierem dochodzimy do surowego koloru. Po dragonie możemy szlifować ile wlezie. Jest tylko jeden warunek- drewno musi być chłonne. Buk, dąb oraz twarde gatunki nie chłoną niczego. Jeśli nie wierzysz- specjalnie dla Ciebie mogę zrobić porównanie bejcy wodorozcieńczalnej i bejcy rustykalnej- na filmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Spróbuj impregnatu do drewna. Nie jest to bejca, ale działa podobnie. Dwie warstwy przesączają na wylot buk 1mm i nie trzeba rozcieńczać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radeon Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 Wojtas.Nie wierzę.Weź i zrób ten film.Nie zapomnij o użyciu balsy.Chcę widzieć jak ścierasz solidnie zabarwioną balsę bejcą wodną .Aha, nie zapomnij zważyć przed i po.Zdaje się że waga w modelarstwie lotniczym też ma znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.