Skocz do zawartości

CX 450 Jak zmniejszyć zużycie energii/wydłużyć czas lotu?


KrzySzel

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem ze zbyt szybkim zużywaniem energii

Konfiguracja modelu CX 450

Masa: 850G

Silnik: CX 430XL 3550kv 8 biegunów

Zębatka silnika 11T

Łopaty:karbon (KDS)

Kontroler: SUPPO™ 50A z BEC programowalny

Pakiet:2200mAh 26C (Pelikan)

Serwa,żyroskop,tx/rx 2,4 GHz E-Sky ( takie jak w Belt CP V2)

Ustawienie tarczy (próby przy 30% polożeniu trymera skoku) +1° ÷ +9° /kąt natarcia/

Ustawienia kntrolera:

- pakiet: 3S Li-Po/ odcięcie 9V

- przepustnica:miękki start

- hamulec:bez hamowania

- odcięcie:miękkie /soft cutoff/

- timing:7° silniki 6-8 biegunowe

- pulsacja PWM:dla silników wolnoobrotowych i z małą ilością biegunów

I wreszcie czas lotu w zawisie bez przerwy, dwie próby 7 i 9 min.

I pytanie: co da się zmienić w ustawieniach aby wydłużyć czas lotu? ( pomijam oczywisty temat większej pojemności pakietu)

DZIĘKI Z GÓRY ZA POMOC

Opublikowano

Dwie rzeczy ktore warto sprobowac:

-zmniejszyc zebatke na silniku o 1 zab, moze nawet 2 jezeli masz wystarczajacy zapas obrotow - silnik powinien miec wieksza sprawnosc przy wyzszych obrotach - te silniki sa zwykle przeciazane nieco co odbija sie na sprawnosci.

-sprobowac zmienic timing.

Opublikowano

kolego ustaw sobie kąty od -9 do +9 dla IDLEUP'a i obroty w granicy 2400~2600obr/min (płaska charakterystyka; tracisz mniej energii na dodawaniu obr co chwilę) na zębatce 9-10T czas zawisu około 12-15min...

rafal

Opublikowano

9 minut to i tak bardzo dobry czas. A pozatym w takim modelu przecież chodzi o to, żeby "cisnąć na maxa" i mieć zabawę operowania dużą mocą. Jak zmienisz zębatkę i przeregulujesz helika, to zamienisz swoje małe ferrari w trabanta :P

Opublikowano

ja mam hk450 i powiem ze na silniku 3650kV , reglerze Tp 40H tym fioletowym i zębatce 10T czas lotu wynosi okolo 7min + jeszcze 30 sek wisze i wirnik zwalnia obroty...

Opublikowano

Czysto teoretycznie podejrzewam, że ma tu spore znaczenie napięcie paska klinowego.

 

I już praktycznie: "you should to be able to applay lighttension to the belt with your finger until it reaches (...)" to jest pojęcie bardzo względne. Po swoich regulacjach zgodnie z tym opisem miałem tak mocno napięty pasek, że bardziej zaawansowany "heli-latacz" był w ciężkim szoku...

Opublikowano

From_heaven - z nieba to ty chyba nie jestes - skad wiesz ze bedzie Trabant z Ferrari, sprawdziles? Jezeli nie - wstrzymaj sie troche, to wcale nie takie oczywiste.

No właśnie sprawdzałem. Z resztą i bez tego byłoby wiadomo. Zmniejszenie ilości zębów na zębatce atakującej o 1/3 spowoduje też zmniejszenie obrotów o tyle samo. Dosyć prosta operacja matematyczna.

Opublikowano
From_heaven - niekoniecznie - sprawdziles w SWOIM modelu. Kazda kombinacja regulatore/silnik/przekladnia/lopaty jest inna i czego innego jej trzeba by osiagnac maximum zadowolenia i sprawnosci. BTW - zebatki atakujacej nie zmniejszysz o 1/3, fizycznie niemozliwe. Mysl a potem pisz.
Opublikowano

Rozumiem, że twierdzisz, że są modele, w których zmiana zębatki na mniejszą nie spowoduje spadku obrotów wirnika? Ciekawa teoria.

 

A zmniejszenie ilości zębów powiedzmy z 14 do 9 to ile to będzie procent? No jakby nie liczyć to wychodzi około 1/3 :P

Opublikowano

Ktoś doradzał zastosowanie zębatki 9-10T, a standardowo te modele maja zębatki 13 lub 14T. Natomiast sam pisałeś, że nie da się zmniejszyć zębatki o 1/3, tymczasem jak najbardziej się da.

Opublikowano

Zmnieszenie ilości zębów na wale silnika ma sens, sprawność/moment obrotowy silników 3 fazowych rośnie z obrotami, do pewnej granicy, wszystko się kręci wkół tego cosinusa Φ, zmory energetyki.

I dalej teoretyzując; zarówno kąt natarcia łopat jak i prędkość obrotowa silnika są funkcją kąta nastawienia przepustnicy, przy stromej charakterystyce zmiany kąta natarcia ( w moim modelu Δ=8,5°) może być że łopaty za wcześnie przekraczają nastawienie optymalne i spada sprawność wirnika - wniosek; spróbuję skrócić ramiona serw tarczy ( inna opcja, kupić lepszą aparaturę ;{ ).

DZIĘKI ZA WSPARCIE K

Opublikowano

To ja będąc odmienny mam inny pomysł - mniejsze łopaty. W moich rexiach 450 zmiana z 325 na 315 dość znacząco zmniejszała pobór prądu, chociaż model robił się bardziej figlarny

Opublikowano

Zmnieszenie ilości zębów na wale silnika ma sens, sprawność/moment obrotowy silników 3 fazowych rośnie z obrotami, do pewnej granicy, wszystko się kręci wkół tego cosinusa Φ, zmory energetyki.

Wszystko fajnie, tylko to nie są silniki 3f.
Opublikowano

Ustawienie serw/aparatury wplywa tylko jakosc sterowania a nie sprawnosc calego interesu.

Sprawnosc to kombinacja obrotow/obciazenia silnika i obrotow/kata natarcia lopat bo tylko to trzyma helik w powietrzu.

Te silniki nie bardzo sa trojfazowe tak ze o cosinusie fi trudno tu mowic.

Cymes to znalezc najsprawniejsza kombinacje obrotow/kata natarcia lopat i do tego silnik/zebata by wydatek energii na krecenie tym byl najmniejszy. A tak i sie powtorzylem.

Opublikowano

CosΦ to niestety takie diabelstwo że siedzi w każdym skręconym drucie (indukcyjność itp.) ale to tak na marginesie.Skróciłem ramiona popychaczy teraz Δ kąta natarcia jest tak jak w książce 7° i wyglada że jest dużo lepiej, z braku czasu zrobiłem kilka startów, model jakby był żwawszy, zobaczymy ? Myślę, że zrobię małą hamownię; helikopter, waga, pomiar obrotow, zużycia prądu, kilka charakterystyk, wnioski mogą być ciekawe.A tak na koniec to wpadła mi łapy książka Pana B.Spundy "Latające modele helikopterów" z 1984 roku !!!!! Polecam, szczególnie miłośnikom superżyroskopów.

POZDRAWIAM WSZYSTKICH K

Opublikowano

A tak na koniec to wpadła mi łapy książka Pana B.Spundy "Latające modele helikopterów" z 1984 roku !!!!!

Mam ją od... 1984 r. Oczywiście jako pozycję czysto teoretyczną, ponieważ kosiarki nigdy mnie nie pociągały :-)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.