Skocz do zawartości

CX 450 Jak zmniejszyć zużycie energii/wydłużyć czas lotu?


KrzySzel

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ze zbyt szybkim zużywaniem energii

Konfiguracja modelu CX 450

Masa: 850G

Silnik: CX 430XL 3550kv 8 biegunów

Zębatka silnika 11T

Łopaty:karbon (KDS)

Kontroler: SUPPO™ 50A z BEC programowalny

Pakiet:2200mAh 26C (Pelikan)

Serwa,żyroskop,tx/rx 2,4 GHz E-Sky ( takie jak w Belt CP V2)

Ustawienie tarczy (próby przy 30% polożeniu trymera skoku) +1° ÷ +9° /kąt natarcia/

Ustawienia kntrolera:

- pakiet: 3S Li-Po/ odcięcie 9V

- przepustnica:miękki start

- hamulec:bez hamowania

- odcięcie:miękkie /soft cutoff/

- timing:7° silniki 6-8 biegunowe

- pulsacja PWM:dla silników wolnoobrotowych i z małą ilością biegunów

I wreszcie czas lotu w zawisie bez przerwy, dwie próby 7 i 9 min.

I pytanie: co da się zmienić w ustawieniach aby wydłużyć czas lotu? ( pomijam oczywisty temat większej pojemności pakietu)

DZIĘKI Z GÓRY ZA POMOC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie rzeczy ktore warto sprobowac:

-zmniejszyc zebatke na silniku o 1 zab, moze nawet 2 jezeli masz wystarczajacy zapas obrotow - silnik powinien miec wieksza sprawnosc przy wyzszych obrotach - te silniki sa zwykle przeciazane nieco co odbija sie na sprawnosci.

-sprobowac zmienic timing.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czysto teoretycznie podejrzewam, że ma tu spore znaczenie napięcie paska klinowego.

 

I już praktycznie: "you should to be able to applay lighttension to the belt with your finger until it reaches (...)" to jest pojęcie bardzo względne. Po swoich regulacjach zgodnie z tym opisem miałem tak mocno napięty pasek, że bardziej zaawansowany "heli-latacz" był w ciężkim szoku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

From_heaven - z nieba to ty chyba nie jestes - skad wiesz ze bedzie Trabant z Ferrari, sprawdziles? Jezeli nie - wstrzymaj sie troche, to wcale nie takie oczywiste.

No właśnie sprawdzałem. Z resztą i bez tego byłoby wiadomo. Zmniejszenie ilości zębów na zębatce atakującej o 1/3 spowoduje też zmniejszenie obrotów o tyle samo. Dosyć prosta operacja matematyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

From_heaven - niekoniecznie - sprawdziles w SWOIM modelu. Kazda kombinacja regulatore/silnik/przekladnia/lopaty jest inna i czego innego jej trzeba by osiagnac maximum zadowolenia i sprawnosci. BTW - zebatki atakujacej nie zmniejszysz o 1/3, fizycznie niemozliwe. Mysl a potem pisz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmnieszenie ilości zębów na wale silnika ma sens, sprawność/moment obrotowy silników 3 fazowych rośnie z obrotami, do pewnej granicy, wszystko się kręci wkół tego cosinusa Φ, zmory energetyki.

I dalej teoretyzując; zarówno kąt natarcia łopat jak i prędkość obrotowa silnika są funkcją kąta nastawienia przepustnicy, przy stromej charakterystyce zmiany kąta natarcia ( w moim modelu Δ=8,5°) może być że łopaty za wcześnie przekraczają nastawienie optymalne i spada sprawność wirnika - wniosek; spróbuję skrócić ramiona serw tarczy ( inna opcja, kupić lepszą aparaturę ;{ ).

DZIĘKI ZA WSPARCIE K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie serw/aparatury wplywa tylko jakosc sterowania a nie sprawnosc calego interesu.

Sprawnosc to kombinacja obrotow/obciazenia silnika i obrotow/kata natarcia lopat bo tylko to trzyma helik w powietrzu.

Te silniki nie bardzo sa trojfazowe tak ze o cosinusie fi trudno tu mowic.

Cymes to znalezc najsprawniejsza kombinacje obrotow/kata natarcia lopat i do tego silnik/zebata by wydatek energii na krecenie tym byl najmniejszy. A tak i sie powtorzylem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CosΦ to niestety takie diabelstwo że siedzi w każdym skręconym drucie (indukcyjność itp.) ale to tak na marginesie.Skróciłem ramiona popychaczy teraz Δ kąta natarcia jest tak jak w książce 7° i wyglada że jest dużo lepiej, z braku czasu zrobiłem kilka startów, model jakby był żwawszy, zobaczymy ? Myślę, że zrobię małą hamownię; helikopter, waga, pomiar obrotow, zużycia prądu, kilka charakterystyk, wnioski mogą być ciekawe.A tak na koniec to wpadła mi łapy książka Pana B.Spundy "Latające modele helikopterów" z 1984 roku !!!!! Polecam, szczególnie miłośnikom superżyroskopów.

POZDRAWIAM WSZYSTKICH K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.