Skocz do zawartości

Lipol i goldy - jak lutowac?


Krzako

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę przejść w połączeniach z akumulatorem na wtyczki goldy. Wcześniej używałem deansow i nie wiem jak je lutować. Chciałbym tak lutować, żeby na akumulatorze była wtyczka męska i żeńska. Czy jest jakis standart przy takim połączeniu? Np, że do plusa na akumulatorze daje sie wtyczkę męska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Męskie do akumulatora żeńskie do silnika. Tylko tak. Dlaczego?

Pojamiesz kiedy w ferworeze walki wetkniesz golda + do - akumulatora i już nie rozłączysz bo się zespawają..

Chyba czegoś nie rozumiem?

To znaczy, że dajesz mu możliwość niewłaściwego podpięcia pakietu z regulatorem?

W Twoim przypadku pakiet nie może mu się spiąć ale pomyli bieguny to zaś regulator do kosza.

 

Zastosowanie żeńskiej i męskiej tak jak napisał Qpa eliminuje możliwość pomylenia biegunów.

 

A tak w ogóle to jaki sens ma wymiana T na goldy luzem?? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zasilaniu zawsze daje się wtyczkę żeńską, a w odbiorniku męską (silnik, regulator, żarówka, telewizor itp).

Ktoś to kiedyś wymyślił by ludzie sobie krzywdy nie porobili.

 

Aby to łatwiej zobrazować i zapamiętać polecam spojrzeć na gniazdo 230V i pomyśleć coby było gdyby ze ściany wystawały....

no właśnie.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goldy w pakiecie można zabezpieczyć przed przypadkowym złączeniem wkładając na męski np. kawałek wężyka silikonowego. Przy podłączaniu pakietu najpierw łączymy żeński, a następnie męski, zdejmując uprzednio osłonkę.

 

Są też eleganckie rozwiązania fabryczne:

http://www.abc-rc.pl/p/11/932/wtyki-gold-2-mm-oslonka-zasilanie-akcesoria.html

http://www.abc-rc.pl/p/11/934/wtyki-gold-4-mm-oslonka-zasilanie-akcesoria.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Chcę przejść w połączeniach z akumulatorem na wtyczki goldy

Jeśli nie latasz sam, możesz zrobić tak, jak mają inni. Ułatwia to ewentualne pożyczenie akumulatora czy w razie jakichś kłopotów ze sprzętem, ewentualne sprawdzenie któregoś elementu przez podstawienie od kolegi. Jeśli natomiast latasz sam, to tylko tak, jak radzą koledzy wyżej, czyli na akumulatorze jeśli mają być goldy osobne to dwa różne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem przeciwny stosowaniu w modelu różnych goldów na poszczególne bieguny.

Takie rozwiązanie utrudnia co prawda pomylenie biegunów (jeżeli ktoś ma kłopot z kolorami), ale jednocześnie w plątaninie kabli gwałtownie zwiększa się ryzyko pomyłkowego spięcia ze sobą obu biegunów pakietu.

 

Starsi stażem pewnie pamiętają z przed paru lat stratę przepięknego modelu "Orlika" przez Papę Kilowata - dokładnie to właśnie zrobił - spiął w bałaganie przewodów końcówki pakietu i z modelu została kupka spalonego styroduru.

 

Dlatego ja na pakiety daję oba goldy żeńskie. Od rozróżniania biegunów są kolorowe koszulki termokurczliwe. Wystarczy uważać na kolory i nie ma szans na błędne podłączenie.

 

A jak ktoś woli, to są już przecież wtyczki asymetryczne z goldami. To już jest pewne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.