Krzako Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Chcę przejść w połączeniach z akumulatorem na wtyczki goldy. Wcześniej używałem deansow i nie wiem jak je lutować. Chciałbym tak lutować, żeby na akumulatorze była wtyczka męska i żeńska. Czy jest jakis standart przy takim połączeniu? Np, że do plusa na akumulatorze daje sie wtyczkę męska?
baxter12 Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Męskie do akumulatora żeńskie do silnika. Tylko tak. Dlaczego? Pojamiesz kiedy w ferworeze walki wetkniesz golda + do - akumulatora i już nie rozłączysz bo się zespawają..
Wojtass_nt Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Męskie do akumulatora żeńskie do silnika. Tylko tak. Dlaczego? Pojamiesz kiedy w ferworeze walki wetkniesz golda + do - akumulatora i już nie rozłączysz bo się zespawają.. Chyba czegoś nie rozumiem? To znaczy, że dajesz mu możliwość niewłaściwego podpięcia pakietu z regulatorem? W Twoim przypadku pakiet nie może mu się spiąć ale pomyli bieguny to zaś regulator do kosza. Zastosowanie żeńskiej i męskiej tak jak napisał Qpa eliminuje możliwość pomylenia biegunów. A tak w ogóle to jaki sens ma wymiana T na goldy luzem?? :roll:
Callab Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Męskie do akumulatora To się prosi o zwarcie. Na 100% się zetkną. Jeżeli już tak, to do akumulatora żeńskie!
baxter12 Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Oczywiście, przepraszam, miało być właśnie tak jak Koledzy piszą. Mój błąd, przepraszam Baxter
Hincek Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Na zasilaniu zawsze daje się wtyczkę żeńską, a w odbiorniku męską (silnik, regulator, żarówka, telewizor itp). Ktoś to kiedyś wymyślił by ludzie sobie krzywdy nie porobili. Aby to łatwiej zobrazować i zapamiętać polecam spojrzeć na gniazdo 230V i pomyśleć coby było gdyby ze ściany wystawały.... no właśnie. pozdr
Adam P. Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 W Twoim przypadku pakiet nie może mu się spiąć ale pomyli bieguny to zaś regulator do kosza.Ja osobiście wolę regulator za kilkadziesiąt zł do kosza niż ognisko z modelu za kilkaset zł+możliwe poparzenia
Gość Anonymous Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Tylko tak jak pisze baxter12. Ewentualnie zastosować jakiś rodzaj złącza, które uniemożliwia pomylenie się np. EC3, XT60.
Ładziak Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Jak myślicie - dlaczego w takim razie goldy sprzedawane są w parach mieszanych?
Wojtass_nt Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Tylko tak jak pisze baxter12. Ewentualnie zastosować jakiś rodzaj złącza, które uniemożliwia pomylenie się np. EC3, XT60. T Deans też, a właśnie autor tematu z nich rezygnuje.
Ładziak Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Goldy w pakiecie można zabezpieczyć przed przypadkowym złączeniem wkładając na męski np. kawałek wężyka silikonowego. Przy podłączaniu pakietu najpierw łączymy żeński, a następnie męski, zdejmując uprzednio osłonkę. Są też eleganckie rozwiązania fabryczne: http://www.abc-rc.pl/p/11/932/wtyki-gold-2-mm-oslonka-zasilanie-akcesoria.html http://www.abc-rc.pl/p/11/934/wtyki-gold-4-mm-oslonka-zasilanie-akcesoria.html
instruktor Opublikowano 3 Listopada 2010 Opublikowano 3 Listopada 2010 Ja stosuję od lat goldy "dziewczynkę" na + i "chłopca" na - natomiast połączenie silnik -regulator to na regulatorze 3 "dziewczynki" a "chłopcy" na silniku
choina Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Ja stosuję od lat goldy "dziewczynkę" na + i "chłopca" na - natomiast połączenie silnik -regulator to na regulatorze 3 "dziewczynki" a "chłopcy" na silnikuI tak ma być.Przepraszam temat stary ale nie mogłem się powstrzymać
andrzej_t Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Chcę przejść w połączeniach z akumulatorem na wtyczki goldyJeśli nie latasz sam, możesz zrobić tak, jak mają inni. Ułatwia to ewentualne pożyczenie akumulatora czy w razie jakichś kłopotów ze sprzętem, ewentualne sprawdzenie któregoś elementu przez podstawienie od kolegi. Jeśli natomiast latasz sam, to tylko tak, jak radzą koledzy wyżej, czyli na akumulatorze jeśli mają być goldy osobne to dwa różne.
madrian Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Ja jestem przeciwny stosowaniu w modelu różnych goldów na poszczególne bieguny. Takie rozwiązanie utrudnia co prawda pomylenie biegunów (jeżeli ktoś ma kłopot z kolorami), ale jednocześnie w plątaninie kabli gwałtownie zwiększa się ryzyko pomyłkowego spięcia ze sobą obu biegunów pakietu. Starsi stażem pewnie pamiętają z przed paru lat stratę przepięknego modelu "Orlika" przez Papę Kilowata - dokładnie to właśnie zrobił - spiął w bałaganie przewodów końcówki pakietu i z modelu została kupka spalonego styroduru. Dlatego ja na pakiety daję oba goldy żeńskie. Od rozróżniania biegunów są kolorowe koszulki termokurczliwe. Wystarczy uważać na kolory i nie ma szans na błędne podłączenie. A jak ktoś woli, to są już przecież wtyczki asymetryczne z goldami. To już jest pewne rozwiązanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.