mariuszwez Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Witam Miałem okazje zobaczyć, a nawet filmować obloty Wilgi konstrukcji Marka. I stało się MUSIAŁEM ją mieć. Postanowiłem pokazać małą relacje z budowy tego modelu. Jest to moja pierwsza relacja więc wybaczcie za drobne pomyłki, o ile będą drobne :oops: Na dzień dzisiejszy model mam prawie gotowy ale z opisem i zdjęciami cofniemy się troszkę w czasie Pierwszy przegląd elementów z pianki i zaczęło się przycinanie i szlifowanie, a że lubię okrągłości :wink: no to było troszkę zabawy Wpadłem na prost sposób prostego cięcia profilu spływu Teraz nacinanie nożykiem o ograniczonym wysuwie ostrza, pod wklejanie węgla Podstawa zamknięcia bocznej szyby a raczej wejścia do regulatora i aku i trudne wklejanie neodymów dla prostego i wygodnego otwierania bocznej szybki :? Mierzenie głębokości osadzenia silnika i klejenie kadłuba Wreszcie będzie miał na czym stać czyli podwozie W związku z potrzebą przeniesienia środka ciężkości do przodu zamontowałem serwa maksymalnie z przodu kadłuba a żeby były niewidoczne, to poszły od dołu Teraz montaż ogonka Bałem się trochę o wytrzymałość steru więc wkleiłem kawałek pręta węglowego A tak wygląda końcowa praca nad usterzeniem nie zdawałem sobie sprawy że pisane mojego pierwszego postu będzie tak czasochłonne i męczące muszę zrobić sobie krótką przerwę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawid Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 pierwsza i za to bardzo ładna relacja wręcz instrukcja gratulacje modelu Link to comment Share on other sites More sharing options...
jary14 Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Wszystko pięknie - tylko po co osobny temat ? :roll: Powodzenia w oblocie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Mam nadzieje ze kolejna część relacji takze bedzie tak dokładna. Co Dokladnie chcesz zmienic, co zastosować, ze serwa tak daleko do przodu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pyton Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 no model prezentuje sie bardzo obiecująco;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariuszwez Posted November 7, 2010 Author Share Posted November 7, 2010 Serwa przesunąłem maksymalnie do przodu bo w prototypie Wilgi ciężko było uzyskać środek ciężkości. W skrzydłach również wszystkie 4 serwa są przesunięte jak najbliżej krawędzi natarcia na tyle ile pozwoliły wzmocnienia Przed chwilą sprawdzałem po założeniu aku i regulatora środek wyszedł zgodnie z zaleceniem Marka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jerzy Markiton Posted November 7, 2010 Share Posted November 7, 2010 Jeśli można: gdzie ten Ś.C ? Jakie accu ? Pozdrawiam - Jurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariuszwez Posted November 8, 2010 Author Share Posted November 8, 2010 Według danych Marka Ś.C 5-6cm ale raczej bliżej 5cm a akumulator planuje dać 1300 bo tych mam najwięcej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jerzy Markiton Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Dzięki serdeczne ! Planuję do niego Rhino 1250 i chciałem wiedzieć jak daleko muszę uciekać z wyposażeniem do przodu. Czyli słabszy (lżejszy ) silnik nie ma sensu. Zdaje się, że 400 z przekładnią byłaby w sam raz... Jak duży wznios mają skrzydła ? - Jurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariuszwez Posted November 8, 2010 Author Share Posted November 8, 2010 Jerzy Markiton, Jeśli chodzi o wznios to raczej musisz zadać to pytanie konstruktorowi Wilgi czyli Marka. A jeśli chodzi o silnik to ja założyłem Emax 2822, a jak będzie latał na nim to zobaczę końcem tygodnia. Obecnie po prostu brak mi czasu. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek rokowski Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 ś.ć. - lepiej dac 5 cm od natarcia - bedzie spokojniejsza - a przecież o to chodzi w terenerku wilga Mariusza - nr 2 - to sztuka z lekkimi poprawkami w stosunku do prototypu. cjoc zmiany są kosmetyczne: pzresunięcie położenia wszystkich serw na/przed środek ciężkości pozowliło zredukowac masę startową o prawie 70 gr a to sporo poza tym, połozenie serw w skzrydłąch czyni je bardzej estetycznymi serw pod kałubem prawie że nei widać - sąsiadują z rurami wydechowymi i "chłodnica oleju" Mariusz zrobił kawał porządnej modelarskiej roboty Myślę że oblot już niebawem Tym bardziej że maszyna dostała juz wstępne malowanie teraz jeszce linie podziału i pare duperelek i.. "Od śmigła!" - i w górę! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Moja jedzie prawdopodobnie na 2s lub 3s 2200 mah. Chyba przy tak ciężkim aku wystarczy troche wydrazyc kadlub zeby to przesunąć tak zeby uzyskać odpowiednie sc. Dawaj foty:d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leda_g Posted November 8, 2010 Share Posted November 8, 2010 Model widziałem - potwierdzam bardzo ładne wykonanie a po Markowym malowaniu to będzie pewnie rewelka. A co do relacji z budowy - byle tak dalej na pewno wielu modelarzom się takie opisy przydadzą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariuszwez Posted November 8, 2010 Author Share Posted November 8, 2010 Dziś dorzucam parę fotek z montażu serw do skrzydeł troszkę sobie pomogłem szpilami przy wycinaniu mocowania serwa Wzmocnienia skrzydeł zrobiłem z pręta szklanego 1.3mm zostało mi jeszcze trochę zabawy z podpinaniem lotek i klap a całość na surowo wygląda tak Jutro myślę że moja Wilga przyleci do mnie od fachowego lakiernika Marka, niestety nie mam w tym kierunku talentu, a on jak widać na forum pięknie dopieszcza swoje modele No i marzy mi się już piękna pogoda na niedziele, na pierwsze loty bo teraz pada Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariuszwez Posted November 8, 2010 Author Share Posted November 8, 2010 ups zgubiłem chyba jeszcze jedno zdjęcie całości skrzydła Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariuszwez Posted November 9, 2010 Author Share Posted November 9, 2010 Muszę się dziś pochwalić wstępnie pomalowaną Wilgą przez Marka Brakuje mu jeszcze trochę detali czyli blach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted November 9, 2010 Share Posted November 9, 2010 Bardzo wojskową mozesz podac zdjecie od dołu gotowego modelu? Chcialbym widziec jak wyglądają te serwa z przodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariuszwez Posted November 9, 2010 Author Share Posted November 9, 2010 Niestety Wilga poszła jeszcze do poprawek malarskich więc nie mam jej w domu, myślę ze jutro najpóźniej w czwartek pokaże finałowe zdjęcia na forum. A malowanie wzorowane na autentycznej Wildze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariuszwez Posted November 12, 2010 Author Share Posted November 12, 2010 Wreszcie mogę pokazać finałowe zdjęcia mojej ukończonej Wilgi Mam nadzieje że w niedziele jak będzie ładna pogoda uda mi się nakręcić pierwsze próbne loty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 Piękna! Dzięki za foto. myślałem że masz czymś zakryte serwa. No ale pod warstwą farby ich nie widać. Powodzenia w lotach! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.