RobertK Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Opublikowano 12 Listopada 2010 A nie 80-100N ciagu? Jak juz to podales dane w kg ciagu. Oczywiście :oops: już poprawiam... Gdzie można latać? np. lotnisko modelarskie Niebrzegów
Piotrek2136 Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 w pile możecie latać xD skoro suuunie dawały rade to co za problem z modelem :wink:
BB Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 Lata się np. na lotnisku w Nysie lub w Kosorowicach :ble: Widzę,że na "dziko" lub na jakimś lądowisku :shock: Nie boicie się ? :wink: Na jaką kwotę macie OC ? Widzę, że jety coraz popularniejsze. Trzeba zaproponować DA nowy temat :devil:
RobertK Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Opublikowano 12 Listopada 2010 Lata się np. na lotnisku w Nysie lub w Kosorowicach :ble: Widzę,że na "dziko" lub na jakimś lądowisku :shock: Nie boicie się ? :wink: Na jaką kwotę macie OC ? Widzę, że jety coraz popularniejsze. Trzeba zaproponować DA nowy temat :devil: BB , a w czym widzisz problem ?
armand Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 Wątków o ubezpieczeniach jest parę - poszukaj, ale najrozsądniejsze jest ubezpieczenie w jakims niemieckim klubie, wystarczająco wysoka jest suma gwarancyjna. Gdzie Ty widziałeś lądowisko chyba, że przygodne, ale tak to można mówic o każdej łace jako o lądowisku przygodnym. Co to znaczy na "dziko" - zła przestrzeń powietrzna czy piękne okolicznosci przyrody, a może brak władania terenem?? Nie słysząłeś o lotniskach modelarskich?? Co prawda wydzielenie przestrzeni powietrznej jest trudne ale możliwe. To o co własciwie chciałeś zapytać?? Zawsze "się boimy" jak się nie boisz to chyba wiesz co znaczy. I czy to jest Jet czy szybki duży model napędzany silnikiem tłokowym, gigant akrobat czy styropianek (ale nie klejony taśma pakową bo takim nie wypada latać)
wichercat Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 I ja zaczynam z uwagą śledzić ten temat bo nie powiem jety mnie rajcują. Ja napewno skupie się na kupnie ARFa z tego co widziałem model wielkośc mieć musi bo potrafi zmniejszyć sie do rozmiaru kropki w kilka sekund. Koszty napewno nie małe ale zamiast kupowac 3 metrowego akrobata można zapodać jeta :mrgreen: Fachowców proszę nie podają jak najwięcej info ajaki model jakiej firmy polecają itp...
koszkin Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 Temat bomba, sam podpinam się do śledzenia
Arkos Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 W takim razie podepnę jeszcze parę filmików ... z rozruchu : testy turbiny przez zamontowaniem w modelu testy i ustawianie nowej turbiny na hamowni testy starej turbiny, była przeznaczona na złom modelarski, a kolega reanimował ja, tu rozruch bez rozrusznika - sprężonym powietrzem
armand Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 Robert Rozumiem, że napinanie łożysk jest czynnościa obsługową a nie serwisową. Na "czuja" czy klucze dynamometrycznym?? Możesz opisać po krótce o co chodzi.
Leda_g Opublikowano 12 Listopada 2010 Opublikowano 12 Listopada 2010 Śledzę z uwagą i podpinam się pod temat. Liczę że w przyszłym roku mój Kangaroo też dorobi się turbiny. http://picasaweb.google.com/MGurdek/KangarooGraupner#
RobertK Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Opublikowano 13 Listopada 2010 Robert Rozumiem, że napinanie łożysk jest czynnościa obsługową a nie serwisową. Na "czuja" czy klucze dynamometrycznym?? Możesz opisać po krótce o co chodzi. Łożyska są napięte wstępnie sprężyną po przez suwliwą tuleje w tzw. tunelwale jeśli napinacz znajduje się w tylnej części turbiny pracuje on w mniej korzystnych warunkach (temperatura) http://blog.alvarolopez.net/images/KJ66esquematico.jpg
armand Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Czyli wybieramy silnik z przednim napinaczem.
RobertK Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Opublikowano 13 Listopada 2010 Na zdjeciu widoczne wyraźne odbarwienie wału w miejscu obsadzenia turbiny roboczej i łożyska tylnego ( wał leży odwrotnie w stosunku do montażu turbiny i sprężarki ) W tym silniku napinacz jest w przedniej części tunelwału. Arkos napisz więcej odnośnie waszych jetow jakie silniki ,podwozie ect.
armand Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 To zrozumiałe podpowiec kto produkuje z "przednim napinaczem"??
Arkos Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Arkos napisz więcej odnośnie waszych jetow jakie silniki ,podwozie ect. Ok, uzyskałem informacje od kompetentnego kolegi (to taki nasz inż. lotniskowy, wszystko na jego głowie wiec mam pewność, że informacje tu podane będą wiarygodne :wink: ) Zaczęło się od modelu Harpoon, podwozie Eurokit, silnik Jetcat P60 ... pierwsze ustawienia, regulacje ... szczęśliwy właściciel medyk (Robert) niesie model na pas startowy :wink: Linki do filmów z lotu tym modelem są parę postów wyżej. I tak to się zaczęło, następnie koledzy z lotniska w Kosorowicach pojechali do Czech na zlot gigantów i tam jeden z kolegów dostał do naprawy od kolegi z Czech dwie turbiny tzw. złom modelarski, nie poddał się uruchomił je ... link do filmu z testów tych turbin też podałem parę postów wyżej ... jedna z tych turbin jest zamontowana w modelu. Następnie ten kolega Czarkoś od dwóch turbin kupił model New Rookie, podwozie Jet 1A, silnik Frank TJ 74 Niedawno koledzy byli w Niemczech na JetPower i tak kupli dwa modele Scorpion`a, silniki do nich też juz kupione od P.Kicińskiego GTM120, podwozia Behotec Chwile po tym doszedł jeszcze jeden :wink: New Rookie, podwozie Jet 1A, silnik Jetcat P120SE Link z lotów też parę postów wyżej. Mam nadzieję, że odpowiedziałem dogłębnie na pytanie :wink:
solainer Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Cieszę się ze powstał ten wątek bo będę miał wiele pytań do fachowców. Na targach jet powet kupiliśmy ze znajomym ten model http://www.skymasterjet.com/xviperjet.htm i trzeba będzie go poskładać do kupy wyposażyć i ulotnić. Obawiam się również, że będę zmuszony założyć watek o budowie tego Jeta zawierający wiele pytań typu „co z tym mam zrobić ?” i że pomożecie mi z doborem wszystkiego co jest potrzebne do uruchomienia takiego modelu.
robraf Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 [...ciach trach]Obawiam się również, że będę zmuszony założyć watek o budowie tego Jeta zawierający wiele pytań typu „co z tym mam zrobić ?” i że pomożecie mi z doborem wszystkiego co jest potrzebne do uruchomienia takiego modelu. wszyscy lubia takie wątki czytac wiec nie ma sie czego obawiac..
Arkos Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Wydaje mi się, że ten model będzie "za trudny w pilotażu" jak na pierwszego jeta ... :|
RobertK Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Opublikowano 13 Listopada 2010 To zrozumiałe podpowiec kto produkuje z "przednim napinaczem"?? Armand , celowo napisałem "...dla niektórych..." Ja miałem turbinę z tylnym napięciem i nigdy żadnych problemów nie było.Tak więc nie rozważaj zakupu pod tym kątem. Pytanie inne ,chcesz kupić nową czy używaną ? Bo jeśli nową to bedziesz miał prawdopodobnie takie rozwiązanie Arkos koniecznie musimy zorganizować zlot jetowców ;D solainer ruszaj z budową tego modelu co by na zlot zdążyć :rotfl: A mogłem jechać na JETPower
Arkos Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Arkos koniecznie musimy zorganizować zlot jetowców ;D Nie ma problemu, już mam na swoim koncie jedna duża imprezę i jedna mniejszą, damy radę ... może w maju ? EDIT: karlheinz Może w rewanżu też pochwalisz się swoimi modelami i osiągnięciami w jetach ... ?
Rekomendowane odpowiedzi