gajowy Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Witam, Zamawiałem kilka rzeczy w sklepie lipoly.de i przez pomyłkę przy pakowaniu otrzymałem taki oto modelik. Początkowo miałem go odłożyć na półkę ale jednak ciekawość zwyciężyła i mając do niego część wyposażenia postanowiłem go ulotnić tym bardziej, że nigdy wcześniej nie latałem niczym z pchającym napędem. Poniżej dosyć uboga zawartość zestawu - w sumie kosztowało to tylko 11,5 Euro Dla oddania wielkości dodam, że instrukcja jest formatu A4. Rozpietość ok. 34 cm Na pierwszy ogień poszły otwory pod serwa. Zastosowałem 4,5 gramowe f-my Robbe Zgodnie z instrukcją został wycięty również otwór na odbiornik. W moim przypadku zastosowałem małego Hiteca HF S-05. Po dopasowaniu odbiornika i serw oraz przełożeniu kabelków zasilających zostały one wklejone silikonem tak aby tworzyły jednolitą strukturę z kadłubem. W tak zwanym międzyczasie skrzydła zostały poddane obróbce malarskiej. Kolor jak do latania nad trawą mało szczęśliwy ale taki akurat miałem do styro. Oto efekt: cdn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pro100vnik Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Mi się malowanie podoba Jak ktoś umie dobrze latać to nie ma się czym martwić. Czekam na dalszą relację z budowy i z oblotu oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajowy Opublikowano 12 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Następnie za pomocą żywicy 5 minutowej przyklejona zostala krawędź natarcia wykonana z płaskowwnika węglowego. Odcięte zostały również powierzchnie sterowe. Po sfazowaniu zostały podklejone paskami cienkiego forniru. Zawiasy zrobione zostały z taśmy Widok z boku Jako napęd zostanie zastosowany 16 gramowy silnik kupiony w ABC-RC.pl http://abc-rc.pl/p/9/716/silnik-f2418-3800kv-outrunner-silniki-elektryczne.html Śmigła 4 x 3 Silnik bedzie zamocowany na 3 "bagnety". Kadłub również został pomalowany w kolorze trawy Wszystko zostało wklejone na żywicę 5 min. Przewody zostały wpuszczone w nacięcie w kadlubie wykonane ostrym nożykiem i zalane CA Ośka silnika jest gwintowana tak więc śmigło zostało zamocowane dwoma nakętkami. Spód kadłuba podklejony został taśmą zbrojoną dla wzmocnienia oraz ochrony przy lądowaniu cdn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Masz bardzo fajne serwa - sam z nich parę razy korzystałem i mogę spokojnie polecić Jaki pakiet zastosujesz ? A kolorkiem nie masz się co martwić ;-) Zamawiałem kilka rzeczy w sklepie lipoly.de i przez pomyłkę przy pakowaniu otrzymałem taki oto modelik Jak mają być takie niespodzianki, to może i ja coś u nich zamówię ? xD POWODZENIA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Co do koloru: jak to maleństwo znajdziesz w trawie po lądowaniu? Jeżli go szykujesz na zime to ok . Czy te płaskowniki na natarciu były przewidziane fabrycznie? Nie są ze sobą połączone i skrzydło zmiast się uginać będzie pracowało przy kadłubie. Klasyczny przykład "efektu karbu" Możliwe, że zamiast wzmocnić model to go właśnie osłabiłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Caban Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Fajna relacja z budowy . Ciekawe jak to będzie działało :? Pzdr -A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Czy lotki mają taśmę tylko z jednej strony? Nie będą sie przypadkiem odklejać przy ruszaniu lotką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajowy Opublikowano 14 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Następna część relacji a właściwie zdjęcia już gotowego jeta. Tutaj pokazane są napędy - pręty węglowe 0,8 Rzut na całość Rzut od tyłu Jeżeli chodzi o zasilanie to do dyspozycji mam 2 pakiety 7,4V - wypróbuję obydwa i zobaczę, który bedzie lepszy Ten waży 32 g przy pojemności 480 mAh, a ten tylko 21 g przy pojemności 300 mAh Całość gotowa do lotu z mniejszym pakietem waży 89 g Mam jedno pytanie: Przy modelach z napędem ciagnącym wisząca antena nie stanowi problemu - Jak rozwiązać problem tutaj przy długości modelu 30kilku centymetrów? :?: Następnym razem postaram się zamieścić coś z oblotów Pozdrawiam Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Nacinasz rowek pod spodem w lzejszej :wink: polowce skrzydla od kadluba do koncowki i upychasz przewod;wypuszczasz reszte anteny zeby sobie majtala z boku. Rowek zaklejasz tasma samoprzylepna. Edit: a jak jeszcze za duzo wystaje to drugi rowek z powrotem w skrzydlo 8) ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajowy Opublikowano 15 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Jeżeli chodzi o węgiel na krawedzi natarcia to tak był zaprojektowany ten model i jedyna modyfikacja, której dokonałem to 2 pręty 1 mm wklejone w kadłub zamiast taśmy zbrojonej szkłem ze wszystkich stron. Zawsze używam taśmy b. dobrej jakości (tutaj KAVAN) starając się aby nigdy nie dotknąć palcami części klejącej - nigdy się nie odkleiła przy innych modelach a chodzi przecież o lekko działające zawiasy przy takich serwach. Dziękuję za info nt anteny. Co prawda podkleję tylko tasmą bo rowek w skrzydle 6 milimetrowym to 1/3 grubości. pzdr A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.