Skocz do zawartości

Zapłonu magnetyczny - modyfikacje


madmax

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Wygrzebałem ostatnio z piwnicy prawie nówka silniczek 26ccm od podkaszarki ( był może raz czy dwa odpalany do testów). Stwierdziłem, ze wstawię sobie go do jakieś do jakiejś łódeczki. Będzie frajda latem nad wodą :D.

 

Obecnie wykroiłem coś się da. Zostawiłem tylko silniczek, gażnik i szarpankę. Widok, co pozostało z niego poniżej po użyciu piłki ręcznej, podróbki dremelka i papieru ściernego:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Pozostało mi jeszcze ztoczyć głowicę, aby zrobić chłodzenie wodne. Tu też będę musiał pokombinować.

 

Ponieważ będzie kontakt z wodą - nie chcę stosować zapłonu elektronicznego. Ryzyko, że go raz dwa uwalę od wilgoci jest duże - a może się mylę ???

 

Dlatego też myślałem, że zostawię zapłon magnetyczny. Oryginalnego koła zamachowego z magnesami nie chcę zostawiać, bo za wielka średnica.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Chcę wytoczyć w to miejsce mniejsze koło zamachowe i zamocować w nim dwa magnesy neodymowe zachowując oczywiście odwrotność ich biegunów.

Przy okazji spróbuję zrobić mocowanie dające mi możliwość regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.

Pytanie jest tylko - jaka jest zasada mocowania magnesów przy takim zapłonie , np. odstęp po między nimi ? Jest dowolny, czy jest przypisany do danego układu zapłonowego ? Na co zwrócić jeszcze uwagę ?

 

A może jakoś inaczej rozwiązać układ zapłonowy ?

Opublikowano

Witam

 

Mam przerobiony podobny silniczek na wodny.

kliknij tu tam są foty, w skrócie obtaczasz żebra głowicy nie tykając kanałów i cylindra ( zostawiasz trzy żebra dolne) ,robisz podtoczenie wkoło świecy zapłonowej. Dorabiasz dopasowany "garczek "z aluminium ( podobna rozróżnialność cieplna ??) i kleisz poksipolem w garczku montujesz dwa króćce wlotowy i wylotowy i gra maszyna.

Silniczek z filmu według mnie ma tylko finezyjnie zrobiony "garczek"

Opublikowano

Nie sądziłem, że klejenie poksipolem wytrzyma.

 

Najgorzej, że u mnie wszystkie żebra mają po dwa spore otwory ( do wykręcenia śrub głowicy). Bedę musiał jakoś pokombinowac lub zrobić koreczki, które zatkają te otwory.

 

Tak się zastanawiam, z czego jest zrobiony ten "mundurek" z filmu i jak jest montowany :?:.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Mam też silnik z podkaszarki i przy standardowym zapłonie są odczuwalne niekiedy zakłócenia.

Jak to jest rozwiązane z tym układem zapłonowym u Ciebie? Bo ze zdjęcia widać ,że jest podłączony kabel do osobnego zasilania?

 

Chciałbym też u mnie też taką przeróbkę zrobić tylko nie wiem co do czego popodłączać. Może by się te zakłócenia wtedy straciły. Układ zapłonowy jest u mnie bardzo podobny jak nawet nie taki sam.

 

Byłbym wdzięczny za odpowiedź. :D

Opublikowano

Jeżeli pytanie dotyczyło mojego zdjęcia - jest to moduł magneto - a więc bez zasilania.

Moduł ten był oryginalnie przy silniku. Kabelek , który dochodzi do modułu jest podłączany po przełącznik, który gasi silnik.

 

Planuję wymianę tego modułu ( gdyż likwiduję koło zamachowe ) na własny moduł DC-CDI lub TCI - nie zależy mi z wagą i gabarytami ( w łódce będę miał sporo miejsca :D ).

Opublikowano

Czy ktoś wie, w jaki sposób jest zrobione chłodzenie w tej przeróbce silnika ?

Wygląda na obudowanie cylindra pleksą czy czymś podobnym :?: :!:

nie, jednak po powiększeniu to jednak cylinder z takimi grubymi żebrami alu. :?

Opublikowano

A może jakoś inaczej rozwiązać układ zapłonowy ?

Co do zapłonu, nie lżejszy będzie układ od modelarskiego benzyniaka na hallotron?

Dołączona grafika

http://www.nastik.pl/uklad-zapl-silnika-benzynowego-2035cm-p-915.html

Pozostałoby dorobić na wał taka lub podobną piastę w zależności od wymiarów wału

Dołączona grafika

służącą jednocześnie do mocowania śmigła i w odpowiednim miejscu ją nawiercić do wklejenia magnesu.

Dołączona grafikaDołączona grafika

tu widać jak magnes jest dodatkowo zapunktowany w piaście

Dołączona grafika

Myślę, że byłoby to dużo lżejsze niż cewka od oryginału i łatwiejsze później do regulacji ew wymiany.

Tu masz też o przeróbce na modelarski i tu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

O takim rozwiązaniu też myślałem, lecz:

 

1. Cena modułu jest dwa razy większa niż wartość tego silnika :D

2. Woda = wilgoć = duża szansa, że moduł długo nie pochodzi :(

 

Dlatego kombinuję coś na bazie prostej elektroniki ( zamiast magneta - na razie bez funkcji wyprzedzenia kąta zapłonu ) - ale w takiej cenie, abym przypadku padnięcia zapłonu od wilgoci nie poszedł z torbami.

Opublikowano

Może się do czegoś przyda

http://zaplon.pl.tl/S%26%23322%3Bawek-z-L%26%23281%3Bborka-zap%26%23322%3Bon-CDI-do-silnikow-2-suwowych.htm

http://demonos.vipserv.org/forum/smf/index.php?topic=6465.0 tu podwójny ale można jeden, na czujnik magnetyczny Halla.

http://simsony.net/showthread.php?t=34540 tu potrzebny przerywacz.

A tu proste wytłumaczenie dlaczego dioda prostuje prąd zmienny i dlaczego kondensator przewodzi prąd zmienny, a stałego nie.. :D

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRN_Hn8u44FktMjXguwT16juYj_A1YLOWcW22EMZTWb1ph8-9OU

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.