madmax Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Witam. Wygrzebałem ostatnio z piwnicy prawie nówka silniczek 26ccm od podkaszarki ( był może raz czy dwa odpalany do testów). Stwierdziłem, ze wstawię sobie go do jakieś do jakiejś łódeczki. Będzie frajda latem nad wodą . Obecnie wykroiłem coś się da. Zostawiłem tylko silniczek, gażnik i szarpankę. Widok, co pozostało z niego poniżej po użyciu piłki ręcznej, podróbki dremelka i papieru ściernego: Pozostało mi jeszcze ztoczyć głowicę, aby zrobić chłodzenie wodne. Tu też będę musiał pokombinować. Ponieważ będzie kontakt z wodą - nie chcę stosować zapłonu elektronicznego. Ryzyko, że go raz dwa uwalę od wilgoci jest duże - a może się mylę ??? Dlatego też myślałem, że zostawię zapłon magnetyczny. Oryginalnego koła zamachowego z magnesami nie chcę zostawiać, bo za wielka średnica. Chcę wytoczyć w to miejsce mniejsze koło zamachowe i zamocować w nim dwa magnesy neodymowe zachowując oczywiście odwrotność ich biegunów. Przy okazji spróbuję zrobić mocowanie dające mi możliwość regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. Pytanie jest tylko - jaka jest zasada mocowania magnesów przy takim zapłonie , np. odstęp po między nimi ? Jest dowolny, czy jest przypisany do danego układu zapłonowego ? Na co zwrócić jeszcze uwagę ? A może jakoś inaczej rozwiązać układ zapłonowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Czy ktoś wie, w jaki sposób jest zrobione chłodzenie w tej przeróbce silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Witam Mam przerobiony podobny silniczek na wodny. kliknij tu tam są foty, w skrócie obtaczasz żebra głowicy nie tykając kanałów i cylindra ( zostawiasz trzy żebra dolne) ,robisz podtoczenie wkoło świecy zapłonowej. Dorabiasz dopasowany "garczek "z aluminium ( podobna rozróżnialność cieplna ??) i kleisz poksipolem w garczku montujesz dwa króćce wlotowy i wylotowy i gra maszyna. Silniczek z filmu według mnie ma tylko finezyjnie zrobiony "garczek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Nie sądziłem, że klejenie poksipolem wytrzyma. Najgorzej, że u mnie wszystkie żebra mają po dwa spore otwory ( do wykręcenia śrub głowicy). Bedę musiał jakoś pokombinowac lub zrobić koreczki, które zatkają te otwory. Tak się zastanawiam, z czego jest zrobiony ten "mundurek" z filmu i jak jest montowany :?:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekS Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Witam Mam też silnik z podkaszarki i przy standardowym zapłonie są odczuwalne niekiedy zakłócenia. Jak to jest rozwiązane z tym układem zapłonowym u Ciebie? Bo ze zdjęcia widać ,że jest podłączony kabel do osobnego zasilania? Chciałbym też u mnie też taką przeróbkę zrobić tylko nie wiem co do czego popodłączać. Może by się te zakłócenia wtedy straciły. Układ zapłonowy jest u mnie bardzo podobny jak nawet nie taki sam. Byłbym wdzięczny za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 11 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Jeżeli pytanie dotyczyło mojego zdjęcia - jest to moduł magneto - a więc bez zasilania. Moduł ten był oryginalnie przy silniku. Kabelek , który dochodzi do modułu jest podłączany po przełącznik, który gasi silnik. Planuję wymianę tego modułu ( gdyż likwiduję koło zamachowe ) na własny moduł DC-CDI lub TCI - nie zależy mi z wagą i gabarytami ( w łódce będę miał sporo miejsca ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 Czy ktoś wie, w jaki sposób jest zrobione chłodzenie w tej przeróbce silnika ?Wygląda na obudowanie cylindra pleksą czy czymś podobnym :?: :!:nie, jednak po powiększeniu to jednak cylinder z takimi grubymi żebrami alu. :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekS Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 Aha OK dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 A może jakoś inaczej rozwiązać układ zapłonowy ? Co do zapłonu, nie lżejszy będzie układ od modelarskiego benzyniaka na hallotron? http://www.nastik.pl/uklad-zapl-silnika-benzynowego-2035cm-p-915.html Pozostałoby dorobić na wał taka lub podobną piastę w zależności od wymiarów wału służącą jednocześnie do mocowania śmigła i w odpowiednim miejscu ją nawiercić do wklejenia magnesu. tu widać jak magnes jest dodatkowo zapunktowany w piaście Myślę, że byłoby to dużo lżejsze niż cewka od oryginału i łatwiejsze później do regulacji ew wymiany. Tu masz też o przeróbce na modelarski i tu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 O takim rozwiązaniu też myślałem, lecz: 1. Cena modułu jest dwa razy większa niż wartość tego silnika 2. Woda = wilgoć = duża szansa, że moduł długo nie pochodzi Dlatego kombinuję coś na bazie prostej elektroniki ( zamiast magneta - na razie bez funkcji wyprzedzenia kąta zapłonu ) - ale w takiej cenie, abym przypadku padnięcia zapłonu od wilgoci nie poszedł z torbami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Może się do czegoś przyda http://zaplon.pl.tl/S%26%23322%3Bawek-z-L%26%23281%3Bborka-zap%26%23322%3Bon-CDI-do-silnikow-2-suwowych.htm http://demonos.vipserv.org/forum/smf/index.php?topic=6465.0 tu podwójny ale można jeden, na czujnik magnetyczny Halla. http://simsony.net/showthread.php?t=34540 tu potrzebny przerywacz. A tu proste wytłumaczenie dlaczego dioda prostuje prąd zmienny i dlaczego kondensator przewodzi prąd zmienny, a stałego nie.. http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRN_Hn8u44FktMjXguwT16juYj_A1YLOWcW22EMZTWb1ph8-9OU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.