madmax Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Witam. Wygrzebałem ostatnio z piwnicy prawie nówka silniczek 26ccm od podkaszarki ( był może raz czy dwa odpalany do testów). Stwierdziłem, ze wstawię sobie go do jakieś do jakiejś łódeczki. Będzie frajda latem nad wodą . Obecnie wykroiłem coś się da. Zostawiłem tylko silniczek, gażnik i szarpankę. Widok, co pozostało z niego poniżej po użyciu piłki ręcznej, podróbki dremelka i papieru ściernego: Pozostało mi jeszcze ztoczyć głowicę, aby zrobić chłodzenie wodne. Tu też będę musiał pokombinować. Ponieważ będzie kontakt z wodą - nie chcę stosować zapłonu elektronicznego. Ryzyko, że go raz dwa uwalę od wilgoci jest duże - a może się mylę ??? Dlatego też myślałem, że zostawię zapłon magnetyczny. Oryginalnego koła zamachowego z magnesami nie chcę zostawiać, bo za wielka średnica. Chcę wytoczyć w to miejsce mniejsze koło zamachowe i zamocować w nim dwa magnesy neodymowe zachowując oczywiście odwrotność ich biegunów. Przy okazji spróbuję zrobić mocowanie dające mi możliwość regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. Pytanie jest tylko - jaka jest zasada mocowania magnesów przy takim zapłonie , np. odstęp po między nimi ? Jest dowolny, czy jest przypisany do danego układu zapłonowego ? Na co zwrócić jeszcze uwagę ? A może jakoś inaczej rozwiązać układ zapłonowy ?
madmax Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Opublikowano 13 Listopada 2010 Czy ktoś wie, w jaki sposób jest zrobione chłodzenie w tej przeróbce silnika ?
paweln7 Opublikowano 13 Listopada 2010 Opublikowano 13 Listopada 2010 Witam Mam przerobiony podobny silniczek na wodny. kliknij tu tam są foty, w skrócie obtaczasz żebra głowicy nie tykając kanałów i cylindra ( zostawiasz trzy żebra dolne) ,robisz podtoczenie wkoło świecy zapłonowej. Dorabiasz dopasowany "garczek "z aluminium ( podobna rozróżnialność cieplna ??) i kleisz poksipolem w garczku montujesz dwa króćce wlotowy i wylotowy i gra maszyna. Silniczek z filmu według mnie ma tylko finezyjnie zrobiony "garczek"
madmax Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Opublikowano 13 Listopada 2010 Nie sądziłem, że klejenie poksipolem wytrzyma. Najgorzej, że u mnie wszystkie żebra mają po dwa spore otwory ( do wykręcenia śrub głowicy). Bedę musiał jakoś pokombinowac lub zrobić koreczki, które zatkają te otwory. Tak się zastanawiam, z czego jest zrobiony ten "mundurek" z filmu i jak jest montowany :?:.
BartekS Opublikowano 11 Stycznia 2011 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Witam Mam też silnik z podkaszarki i przy standardowym zapłonie są odczuwalne niekiedy zakłócenia. Jak to jest rozwiązane z tym układem zapłonowym u Ciebie? Bo ze zdjęcia widać ,że jest podłączony kabel do osobnego zasilania? Chciałbym też u mnie też taką przeróbkę zrobić tylko nie wiem co do czego popodłączać. Może by się te zakłócenia wtedy straciły. Układ zapłonowy jest u mnie bardzo podobny jak nawet nie taki sam. Byłbym wdzięczny za odpowiedź.
madmax Opublikowano 11 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2011 Jeżeli pytanie dotyczyło mojego zdjęcia - jest to moduł magneto - a więc bez zasilania. Moduł ten był oryginalnie przy silniku. Kabelek , który dochodzi do modułu jest podłączany po przełącznik, który gasi silnik. Planuję wymianę tego modułu ( gdyż likwiduję koło zamachowe ) na własny moduł DC-CDI lub TCI - nie zależy mi z wagą i gabarytami ( w łódce będę miał sporo miejsca ).
RomanJ4 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Opublikowano 11 Stycznia 2011 Czy ktoś wie, w jaki sposób jest zrobione chłodzenie w tej przeróbce silnika ?Wygląda na obudowanie cylindra pleksą czy czymś podobnym :?: :!:nie, jednak po powiększeniu to jednak cylinder z takimi grubymi żebrami alu. :?
RomanJ4 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 A może jakoś inaczej rozwiązać układ zapłonowy ? Co do zapłonu, nie lżejszy będzie układ od modelarskiego benzyniaka na hallotron? http://www.nastik.pl/uklad-zapl-silnika-benzynowego-2035cm-p-915.html Pozostałoby dorobić na wał taka lub podobną piastę w zależności od wymiarów wału służącą jednocześnie do mocowania śmigła i w odpowiednim miejscu ją nawiercić do wklejenia magnesu. tu widać jak magnes jest dodatkowo zapunktowany w piaście Myślę, że byłoby to dużo lżejsze niż cewka od oryginału i łatwiejsze później do regulacji ew wymiany. Tu masz też o przeróbce na modelarski i tu
madmax Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2011 O takim rozwiązaniu też myślałem, lecz: 1. Cena modułu jest dwa razy większa niż wartość tego silnika 2. Woda = wilgoć = duża szansa, że moduł długo nie pochodzi Dlatego kombinuję coś na bazie prostej elektroniki ( zamiast magneta - na razie bez funkcji wyprzedzenia kąta zapłonu ) - ale w takiej cenie, abym przypadku padnięcia zapłonu od wilgoci nie poszedł z torbami.
RomanJ4 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Może się do czegoś przyda http://zaplon.pl.tl/S%26%23322%3Bawek-z-L%26%23281%3Bborka-zap%26%23322%3Bon-CDI-do-silnikow-2-suwowych.htm http://demonos.vipserv.org/forum/smf/index.php?topic=6465.0 tu podwójny ale można jeden, na czujnik magnetyczny Halla. http://simsony.net/showthread.php?t=34540 tu potrzebny przerywacz. A tu proste wytłumaczenie dlaczego dioda prostuje prąd zmienny i dlaczego kondensator przewodzi prąd zmienny, a stałego nie.. http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRN_Hn8u44FktMjXguwT16juYj_A1YLOWcW22EMZTWb1ph8-9OU
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.