jozek Posted July 7, 2007 Share Posted July 7, 2007 Poniewaz rozpoczely sie wakacje mam duzo czasu na budowanie zabawek. W zwiazku z tym postanowilem zbudowac model nadajacy sie do wozenia samochodem w calosci tzn. bez odkrecania skrzydel. Ponadto umyslilem sobie ze modelem bede latal `gdzies na lakach` jako ze latanie na Czyzynach (moje stale miejsce) zaczelo mnie stresowac z racji ludzi, samochodow i biegajacych psow... Model wiec musi byc pozbawiony podwozia gdyz ladowal bede ze zgaszonym silnikiem na `brzuchu`i powinien latac powoli. Przez ostatnie kilka dni powstalo to co przedstawione jest na fotkach. W niewielkim stopniu przypomina samolot, blizej mu do tlustej krowki:) Cudo bedzie napedzane MVVSem 3,5ccm, rozpietosc 100cm. Planuje zrezygnowac z ruchomego steru kierunku jako ze rzadko go uzywam a zawsze troche zyskam na wadze, choc nie wiem czy to dobry pomysl? Model powstaje na podstawie zmodyfikowanych planow ktore kiedys znalazlem w sieci. Shot at 2007-07-07 Shot at 2007-07-07 Shot at 2007-07-07 Shot at 2007-07-07 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 W niewielkim stopniu przypomina samolot, blizej mu do tlustej krowki:) Ależ skąd, to bardzo zgrabny bobasek Przypomina SlowPoke, albo GeeBee a to klasyka lotnictwa. Mi się takie kształty podobają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norman Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 Bardzo fajny modelik , tylko na końcówkach skrzydeł jakoś słabo rozplanowane wzmocnienia Planuje zrezygnowac z ruchomego steru kierunku jako ze rzadko go uzywam a zawsze troche zyskam na wadze, choc nie wiem czy to dobry pomysl? Nie wiem jak bardzo jesteś zaawansowanym pilotem ale wielki czas zacząć go używać , później nabierzesz złych nawyków i wogóle nie będziesz latał z kierunkiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 Mozesz podać namiary na te plany? A ster kierunku uruchom - zawsze sie przyda Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozek Posted July 8, 2007 Author Share Posted July 8, 2007 Nie jestem niestety w stanie odtworzyc skad sciagnalem plany. Prosze chetnych o wiadomosc na priva z adresem email to powysylam plany. Szukajac zrodla znalazlem ciekawy link ze zdjeciami budowanego modelu: http://www.adrianpage.com/nbgallery.html Zdjecia pokazuja wprowadzone zmiany w stos. do orginalu, tj. nizszy kadlub oraz zmniejszona liczbe zeberek. Okazuje sie ze model byl sprzedawany jako kit do budowy pod nazwa NewBee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slawekmod Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 http://www.svensons.com/airplanes/ tu są plany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klaps6 Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 Planuje zrezygnowac z ruchomego steru kierunku ...albo funfly albo bez kierunku. Kierunek jest regularnie potrzebny przy akrobacji. Zrobisz jak uważasz ale z pewnością kiedyś zabraknie Ci tego kierunku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin133 Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 Tak jak piszę Jan. Zrezygnować z kierunku oczywiście możesz lecz nie będzie to już typowy model akrobacyjny. Nie będzie to też FunFly ponieważ nie będzie wstanie wykonać typowych dla tego typu modeli ewolucji. Będzie to raczej modelik do pofruwania na niebie wszystko zależy od tego czego od modelu oczekujesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozek Posted July 8, 2007 Author Share Posted July 8, 2007 To w zamysle mial byc model do pokrecenia sie na niebie a nie zawisow i innych cudow. Gruby profil to raczej pochodna tego zeby w miare powoli latal. Kierunek zawsze dorobic moge, nie bedzie to wymagalo jakis drastycznych ingerencji w konstrukcje, chodzi raczej o to ze nie jestem pewnien czy MVVs 3,5ccm bedzie mial wystarczajaco duzo mocy aby poradzic sobie z modelem wiec pakowanie dodatkowego serwa nie wydaje mi sie dobrym pomyslem. Tak wiec zdaje sobie sprawe ze stu-procentowy fun to nie bedzie ale taki byl zamysl. Prosze zauwazyc ze dokonalem jeszcze pewnego zabiegu ktory pogarsza wlasciwosci modelu jako fun-fly a pozwala zyskac kilka gramow. Mianowicie zmniejszylem wysokosc kadluba a co za tym idzie jego powierzchnie boczna. To dodatkowo mialo by znaczenie przy ewolucjach typu lot na zyletke. Jezeli natomiast okaze sie ze silnik radzi sobie z modelem kierunek pojawi sie w pozniejszym czasie. Prawdziwy fun rowniez powstaje (madman 90% na MVVS 8 ccm) ale z racji wielkosci taki model trudniej wyrzucic z reki w terenie przygodnym czyli tam gdzie mam zamiar latac kulfonem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozek Posted July 14, 2007 Author Share Posted July 14, 2007 Dzisiaj nastapil oblot modelu. Lata bardzo fajnie, ma szeroki zakres predkosci. Z korekt musze jedynie zwiekszyc wyklon silnika w dol. MVVS ma duzy nadmiar mocy, tak wiec w przyszlosci model dostanie ster kierunku i byc moze podwozie. Ponizej wrzucam kilka fotek modelu z oblotu oraz link do filmu z pierwszego lotu na youtube. Malowanie modelu zostanie jeszcze wzbogacone oraz polawi sie owiewka silnika, na razie to raczej stan surowy-nie moglem sie doczekac by sprawdzic jak to lata;) a lata naprawde przyjemnie. Pozatym model miesci sie do bagaznika samochodu (peugeot 306) bez skladania siedzen co jest dodatkowym atutem. start modelu pierwszy lot Shot at 2007-07-14 Shot at 2007-07-14 Shot at 2007-07-14 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozek Posted August 26, 2007 Author Share Posted August 26, 2007 Model dorobil sie pilota, ma wiec dodatkowe skrzydla :wink: Pozatym dorobilem podwozie i owiewke silnika. Jak bede mial wolne serwo zamierzam uruchomic ster kierunku poniewaz MVVS naprawde daje rade w tym modelu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmaverick Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 male powierzchnie lotek jak na fun fly'a ? czy mi sie wydaje...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doman Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Jak z zapasem mocy i jakie AUW masz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozek Posted August 31, 2007 Author Share Posted August 31, 2007 male powierzchnie lotek jak na fun fly'a ? czy mi sie wydaje...? Prawdopodobnie jest to prawda, jednak nie moge tego powiedziec na pewno poniewaz nigdy nie latalem prawdziwym fun fly`em i nie mam skali porownawczej. Waga do lotu wg. niedokladnej wagi kuchennej wynosi okolo 1100g. Jezeli chodzi o zapas mocy - model jest w stanie isc w pionie na przepustnicy otwartej w 90% Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Witam Czy mógłbym prosić o plany modelu na PM? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffik Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Nie jestem niestety w stanie odtworzyc skad sciagnalem plany. Prosze chetnych o wiadomosc na priva z adresem email to powysylam plany. [ciah]. Link to comment Share on other sites More sharing options...
airplan Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 Mam zamiar kupić Slowpołka (klasyka , nie wersje sport) i zastanawiam się czy warto dorobić do niego lotki.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.