Jump to content

Model `kulfon`


jozek

Recommended Posts

Poniewaz rozpoczely sie wakacje mam duzo czasu na budowanie zabawek. W zwiazku z tym postanowilem zbudowac model nadajacy sie do wozenia samochodem w calosci tzn. bez odkrecania skrzydel. Ponadto umyslilem sobie ze modelem bede latal `gdzies na lakach` jako ze latanie na Czyzynach (moje stale miejsce) zaczelo mnie stresowac z racji ludzi, samochodow i biegajacych psow... Model wiec musi byc pozbawiony podwozia gdyz ladowal bede ze zgaszonym silnikiem na `brzuchu`i powinien latac powoli.

 

Przez ostatnie kilka dni powstalo to co przedstawione jest na fotkach. W niewielkim stopniu przypomina samolot, blizej mu do tlustej krowki:) Cudo bedzie napedzane MVVSem 3,5ccm, rozpietosc 100cm. Planuje zrezygnowac z ruchomego steru kierunku jako ze rzadko go uzywam a zawsze troche zyskam na wadze, choc nie wiem czy to dobry pomysl? Model powstaje na podstawie zmodyfikowanych planow ktore kiedys znalazlem w sieci.

 

11hk1.jpg

Shot at 2007-07-07

 

16429413gv4.jpg

Shot at 2007-07-07

 

 

21715053bw7.jpg

Shot at 2007-07-07

 

 

92280003ez2.jpg

Shot at 2007-07-07

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajny modelik , tylko na końcówkach skrzydeł jakoś słabo rozplanowane wzmocnienia

Planuje zrezygnowac z ruchomego steru kierunku jako ze rzadko go uzywam a zawsze troche zyskam na wadze, choc nie wiem czy to dobry pomysl?

 

Nie wiem jak bardzo jesteś zaawansowanym pilotem :D ale wielki czas zacząć go używać , później nabierzesz złych nawyków i wogóle nie będziesz latał z kierunkiem

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem niestety w stanie odtworzyc skad sciagnalem plany. Prosze chetnych o wiadomosc na priva z adresem email to powysylam plany.

Szukajac zrodla znalazlem ciekawy link ze zdjeciami budowanego modelu: http://www.adrianpage.com/nbgallery.html Zdjecia pokazuja wprowadzone zmiany w stos. do orginalu, tj. nizszy kadlub oraz zmniejszona liczbe zeberek.

Okazuje sie ze model byl sprzedawany jako kit do budowy pod nazwa NewBee.

Link to comment
Share on other sites

Planuje zrezygnowac z ruchomego steru kierunku

 

...albo funfly albo bez kierunku. Kierunek jest regularnie potrzebny przy akrobacji. Zrobisz jak uważasz ale z pewnością kiedyś zabraknie Ci tego kierunku.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak piszę Jan. Zrezygnować z kierunku oczywiście możesz lecz nie będzie to już typowy model akrobacyjny. Nie będzie to też FunFly ponieważ nie będzie wstanie wykonać typowych dla tego typu modeli ewolucji. Będzie to raczej modelik do pofruwania na niebie :) wszystko zależy od tego czego od modelu oczekujesz.

Link to comment
Share on other sites

To w zamysle mial byc model do pokrecenia sie na niebie a nie zawisow i innych cudow. Gruby profil to raczej pochodna tego zeby w miare powoli latal. Kierunek zawsze dorobic moge, nie bedzie to wymagalo jakis drastycznych ingerencji w konstrukcje, chodzi raczej o to ze nie jestem pewnien czy MVVs 3,5ccm bedzie mial wystarczajaco duzo mocy aby poradzic sobie z modelem wiec pakowanie dodatkowego serwa nie wydaje mi sie dobrym pomyslem. Tak wiec zdaje sobie sprawe ze stu-procentowy fun to nie bedzie ale taki byl zamysl. Prosze zauwazyc ze dokonalem jeszcze pewnego zabiegu ktory pogarsza wlasciwosci modelu jako fun-fly a pozwala zyskac kilka gramow. Mianowicie zmniejszylem wysokosc kadluba a co za tym idzie jego powierzchnie boczna. To dodatkowo mialo by znaczenie przy ewolucjach typu lot na zyletke. Jezeli natomiast okaze sie ze silnik radzi sobie z modelem kierunek pojawi sie w pozniejszym czasie. Prawdziwy fun rowniez powstaje (madman 90% na MVVS 8 ccm) ale z racji wielkosci taki model trudniej wyrzucic z reki w terenie przygodnym czyli tam gdzie mam zamiar latac kulfonem.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj nastapil oblot modelu. Lata bardzo fajnie, ma szeroki zakres predkosci. Z korekt musze jedynie zwiekszyc wyklon silnika w dol. MVVS ma duzy nadmiar mocy, tak wiec w przyszlosci model dostanie ster kierunku i byc moze podwozie. Ponizej wrzucam kilka fotek modelu z oblotu oraz link do filmu z pierwszego lotu na youtube. Malowanie modelu zostanie jeszcze wzbogacone oraz polawi sie owiewka silnika, na razie to raczej stan surowy-nie moglem sie doczekac by sprawdzic jak to lata;) a lata naprawde przyjemnie. Pozatym model miesci sie do bagaznika samochodu (peugeot 306) bez skladania siedzen co jest dodatkowym atutem.

 

start modelu

pierwszy lot

78010638cu1.jpg

Shot at 2007-07-14

bokkr6.jpg

Shot at 2007-07-14

tylwn9.jpg

Shot at 2007-07-14

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Model dorobil sie pilota, ma wiec dodatkowe skrzydla :wink: Pozatym dorobilem podwozie i owiewke silnika. Jak bede mial wolne serwo zamierzam uruchomic ster kierunku poniewaz MVVS naprawde daje rade w tym modelu.

bee1ic9.jpg

 

 

bee2xv6.jpg

Link to comment
Share on other sites

male powierzchnie lotek jak na fun fly'a ? czy mi sie wydaje...?

 

Prawdopodobnie jest to prawda, jednak nie moge tego powiedziec na pewno poniewaz nigdy nie latalem prawdziwym fun fly`em i nie mam skali porownawczej.

 

Waga do lotu wg. niedokladnej wagi kuchennej wynosi okolo 1100g. Jezeli chodzi o zapas mocy - model jest w stanie isc w pionie na przepustnicy otwartej w 90%

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 6 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.