Piotrfala Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 tak jak w temacie mam silnik mvvs 10cm3 i chce do niego zamontować rurę i teraz pytanie: czy wolno mi skrócić firmowy kolektor dolotowy? czy musi on zostać taki jak został wyprodukowany ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Kolektor zawsze jest dłuższy niż potrzeba. Cała idea stosowania rezonansu polega na precyzyjnym dobraniu jego długości, kolektor skraca się według potrzeby. Długość rezonansu zależy od oczekiwanych obrotów silnika, a więc dobiera się go do konkretnego śmigła, paliwa i nawet wysokości n.p.m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrfala Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 znam tą aplikacje ale zawsze zastanawiałem od jakiej bazy liczy się te kąty ? i w której płaszczyźnie? ja mam tylni wydech podgięty kolektor o ok 20stopni do ziemi i poziomo rurę rezo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Tak w uproszczeniu od świecy do najszerszej części pierwszego stożka (drugi jest w cylindrycznej części tłumika). Nie ma sensu ucinać wydechu. Rurę stroi się przesuwając łącznik silikonowy w jedną lub w drugą stronę więc na czymś trzeba go zacisnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrfala Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 no to mamy juz dwie sprzeczne opinie .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Tutaj masz technikę strojenia rezonansu; mam nadzieję, że rozwieje Twoje wątpliwości: http://www.jettengineering.com/tech/pipetuningdoc.doc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 no to mamy juz dwie sprzeczne opinie ....Też stosuję tylne wydechy przy swoich mvvs-ach. Przy dziesiątce i śmigle 13x6 mam 41cm od świecy do łączenia stożków. To jest cały oryginalny kolektor 12cm+23,5cm do łączenia stożków+2cm do świecy+3,5cm odstęp rury od kolektora wypełniony łącznikiem silikonowym. Piętnastka ze śmigłem 14x8 przestała marudzić przy 43cm ale dalsze wydłużanie powodowało nagłe pogorszenie osiągów i zwiększone plucie paliwem. Nie było więc jak widać potrzeby skracania kolektora tylko regulacja odstępu między nim a rurą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Racja, Piotrfala nie napisał jaki zakres obciążenia silnika go interesuje. Ja pomyślałem raczej o zwiększeniu mocy maksymalnej, Andrzej o zwiększeniu momentu obrotowego. Zasada strojenia jest ta sama, dobiera się długość przewodu rezonansowego. Różnica polega na zakresie obrotów (i stosowanych śmigłach): Andrzej pisze o śmigłach z zakresu 13-14'', ja o śmigłach 10-11''. Zasada jest taka, że im wyższe obroty, tym krótszy rezonans. Jeśli przy skracaniu przewodu rezonansowego rura spotka kolektor zanim poczujesz spadek obrotów, to trzeba ciąć. A tak dla porządku zapytam: co chcesz osiągnąć stosując rezonans? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.