BartekS Posted November 28, 2010 Posted November 28, 2010 Mam airboat z silnikiem 25cc z kosy. I tu jest problem, gdy dodam gaz ok. 3/4 i do końca to przestaje reagować serwo na ster i na chwilę zacina się gaz. Myślę ,że to zakłócenia jest od magneta na silniku. Jak to wyeliminować ? Antenę próbowałem dawać w różne miejsca, zmieniałem odbiorniki i na nic.
Norman Posted November 28, 2010 Posted November 28, 2010 Opisz ten silnik , lub wstaw fotki . Nie wiemy czy fajka na świecę jest metalowa i czy jest połączona z ekranem , można by też się pokusić o zmianę świecy , ale najpierw daj nam trochę danych .
BartekS Posted November 28, 2010 Author Posted November 28, 2010 Fotka jeszcze przed zamontowaniem w modelu: Fajka jest gumowa.
RomanJ4 Posted November 28, 2010 Posted November 28, 2010 Porównaj te przewody, fajkę twojego silnika z układami od silników dedykowanych, a spostrzeżesz różnicę. A myślę, że nawet po zamianie tych elementów na ekranowane zjawisko może nie ustąpić, ponieważ zostaje samo nieekranowane (i ciężkie) magneto. Wyjścia są dwa: albo zmienić magneto na układ taki jak ten lub podobny http://www.ef3m.pl/353,elektroniczny-uklad-zaplonowy-cdi-do-silnikow-dl50-dle55-dle30-jc51-jc28.html co wiąże się jednak z przeróbką, zainstalowaniem hallotronu,nowym ustawieniem ale za to zmniejszy masę lub zmiana aparatury na 2,4GHz
BartekS Posted November 29, 2010 Author Posted November 29, 2010 A nie ma jakiegoś tańszego sposobu? Może chodzi tu o umiejscowienie anteny od odbiornika lub skierowanie jej w inną stronę?
RomanJ4 Posted November 29, 2010 Posted November 29, 2010 Te same co modelarze problemy z siejącymi zakłócenia układami zapłonowymi maja użytkownicy CB radia. Odległość częstotliwości jest niewielka. Metoda jest tylko jedna - ekranować, ekranować, ekranować. Gdybyś miał model rozpiętości 6-10m to może umieszczając w najdalszym od silnika miejscu jakaś sprytna antenkę uniknąłbyś na tyle dużych zakłóceń dezorientujących odbiornik, bo ich moc maleje proporcjonalnie do odległości. Wszyscy starsi miłośnicy telewizji z pewnością pamiętają jakie dropy pojawiały się na ekranie kiedy niedaleko przejeżdżała jakaś WSK-a, Komarek czy inny Trabant :mrgreen: Tak więc bez poważnej ingerencji w układ zapłonowy niewiele można zrobić. Gdybyś podłączył układ wejściowy swego odbiornika pod oscyloskop zobaczyłbyś dlaczego jest zagłuszany przez dodanie gazu.
BartekS Posted December 1, 2010 Author Posted December 1, 2010 Poszperałem trochę w internecie i znalazłem parę sposobów na uniknięcie zakłóceń. Owinąłem odbiornik grubą warstwą foli aluminiowej, na pokrywki komory z elektroniką ze strony wewnętrznej nakleiłem folie i jeszcze do środka luźno włożyłem folie. Wypróbowałem to potem na zapalonym silniku i jest dobrze. Zakłócenia zmalały prawie do zera. Zobaczę jeszcze jak to będzie działać na większych odległościach od nadajnika.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.