Skocz do zawartości

Treningowy Jet


RobertK

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witaj paulusr wlot powietrza do turbiny to dość istotna kwestia. Powierzchnia chwytu nie może być zbyt mała bo w takim przypadku turbina ma wyrażnie mniejszy ciąg statyczny i nieco inną temperaturę gazów. Odnośnie prowadzenia dopływu powietrza czyli tzw. baypas-u od chwtu do rury poprawia to aerodynamikę przepływu(ciśnienie w kadłubie). Myśle że filtry o których piszesz by nie stawiały oporów musiałyby być sporych rozmiarów ( powierzchnia gabaryty ) A ponieważ jestem ciekawy sprawdzę to w praktyce na stanowisku.

 

widoczna siatka chwytu i dalej bez kanału prowadzącego...

Dołączona grafika

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Dzisiejszy dzień zapowiadał się nieźle ,niestety w miarę upływu czasu było coraz gorzej i ok godziny 13-tej na lotnisku w Ułężu była już mgła :evil: Mimo fatalnej widoczności postanowiłem oblatać mojego kolejnego Hotiego ;D Kałub póki co pokryty jedynie podkładem plus bardzo cieżkie skrzydła i usterzenie od

"Rysikowego" :wink: modelu.

Dołączona grafika

Masa startowa ok 12,5 kg...

Dołączona grafika

phoenix ? :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Dołączona grafika

  • 8 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witaj Robert.

Już po oblocie????????????

Czy tylko kołowanie?

 

Jutro wstawię kilka zdjęć w temacie Iskra.

pozdrawiam Piotrek

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Niezaprzeczalnie model ma duże obciązenie powierzchni ,w związku z tym podejscie do lądowania odbywa się ze znaczną prędkością :(

post-697-0-02813700-1369218795_thumb.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Bardzo proszę :)

Model jest firmy C&C wersja ARF pod napęd EDF, rozp ok 1500mm,dł ok 1900mm, pusty waży 3200g wydaje się że jak na taką wielkość bardzo niewiele... Niestety te 3200g nie jest kwestią wyrafinowanej konstrukcji. :angry: Kadłub jest cienki wykonany z bardzo kiepskiej jakości szmaty szklanej (celowo nie użyłem słowa tkaniny) usztywniony szczątkowo prawdopodobnie weglem w zupełnie przypadkowych miejscach, wręgi łącznie z podwoziową wykonane z lekkiej sklejki gr 3mm!!!Laminaty malowane po wyjęciu z formy.(gdzieś czytałem że w formie...) Powierzchnie nośne jak to u chińczyków dość ciężkie ,konstrukcja z przekładką z pianki, laminowane próżniowo. Mój model waży nieco ponad 7kilo bez paliwa. Po oblocie stwierdziłem że muszę pozbyć się balastu z przedniej czesci kadłuba by zmniejszyć wagę modelu ,problem w tym że po przesunięciu silnika do przodu (foto) rura okazała się odrobinę za krótka :(

post-697-0-72217900-1370375458_thumb.jpg

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Jeszcze kilka uwag odnośnie latania tym modelem. Wczoraj mimo nieciekawej pogody wykonałem kilka lotów z maksymalnie rozkręconą turbiną (ciąg ok 19 kg) dało się zauważyć bardzo duży moment pochylający, oraz znaczący efekt żyroskopowy ,model jest lekki zabiera jedynie 2L paliwa. Odnośnie wektora sterowany jest w dwóch płaszczyznach ;)

Opublikowano

Powalające "ratio" - 2:1? Zadziwiające co ten model przyjmie na garb od - 6 do 20 kg. Jest uniwersalny :huh: ... Nos opada po dodaniu gazu?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.