tom4cad Opublikowano 18 Grudnia 2010 Opublikowano 18 Grudnia 2010 Witam Mam model Yak 54 (rozp. 144cm) produkcji Black Horse. W instrukcji nie ma powierzchni płata, obliczyłem całą powierzchnię modelu w rzucie z góry. Wyszło 56dm2. Mam zamiar wyposażyć model w: - Silnik - TGY SK Series 50-65 - 430g [1820W], - Regiel - Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC - 60g, - Lipoly Pack Rhino 4000mAh 6S2P 25C - 650g - Odbiornik Spektrum AR6200 - 60g, - Śmigło 15"x6 - 60g, Całość do startu wychodzi 2725g Obciążenie płata 0,53 g/dm2 Mam pytanie o sposób obliczenia powierzchni płata - jest właściwy? Wziąłem całą powierzchnię skrzydeł, korpusu i statecznika poziomego wraz z usterzeniem w rzucie poziomym. Czy wartość 0,53 g/dm2 jest akceptowalna?
Jano Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Myślę że masz 53g/dm2 i to jest ok.0,53g nadawałby się do księgi Ginesa
ppompka Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 A modele halowe F1D gdzie zawodnicy robia modele o wadze poniżej 1,2g, ale by móc startować w zawodach muszą je dobalstować. tam obciążenie to wogle wychodzi 0.1-0.2g/dm2 więc 0.53g to jeszcze nie jest najlżej
tom4cad Opublikowano 19 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2010 Tak, źle podzieliłem, zamiast całkowitą masę 2725g/56dm2 = 48,6g/dm2 odwróciłem równanie. Jeszcze pytanie: czy dobrze policzyłem powierzchnię, dodając powierzchnię rzutu z góry skrzydeł, kadłuba i statecznika poziomego?
sak122 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Spróbuj ze śmigłem 15x4 - ja na takim latałęm i bardzo dobrze trzepało próbowałem na 16x5 i na 15x6 i nie byłem zadowolony. Możesz powalczyć z wagą, np nie dawać kapci na koła stosując podwozie węglowe albo latając bez owiewki - jest bardzo ciężka , żywicy ma nawalone aż nadto- ja latałęm bez. ps. wstaw foty modelu
f-150 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Po pierwsze powierzchnia nośna w tym modelu to ok 34dm/2 a nie 56 (ma bardzo wąskie skrzydła w porównaniu np.Yakiem Top Model) Waga zalecana 2400g co już daje obciążenie ponad 70g/dm. Przy twojej wadze 2725 g obciążenie 80g/dm.
tom4cad Opublikowano 19 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2010 A ja dalej swoje: poniżej obrazek, na którym policzyłem pole powierzchni: Są 3 warianty, który jest właściwy? W zależności który wezmę mam sporą różnicę: 56,0 - 48,7g/dm2 37,4 - 73,0g/dm2 33,3 - 81,3/dm2 Jakie jest dopuszczalne obciążenie?
Pawel_W Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Jakieś strasznie cieżkie wyposażnenie wybrałeś. Silnik SK4250 650KV + pakiet 5s ok. 3000 + śmigło 15x8, regiel taki jak pisałeś. Taki zestaw targa mojego Yaka 55 Haikonga (1,5m, czy tam 1,48) i mocy jest aż nadto. Wychodzi do lotu jakieś 2300-2400g. Dokładnie nie ważyłem.
f-150 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 33,3Tyle podaje producent,trzeba tylko poszukać.
sak122 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 A jakby tak: http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=13951 - 590g http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2101 - 414g http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7339 - 63g Razem to daje 1067g - no i na tym wyposażeniu na śmigle 14x6 albo 15x4 wyciągniesz do 5,5kg ciągu - czyli będziesz miał naddatek mocy że ho ho
ppompka Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Nie wiem czy mam rację, ale po co phać do modelu pod silnik spalinowy ok. 8ccm silnik elektryczny który odpowiada ok.12ccm. Po co dawać cięzkie wyposarzenie, o ciągu ponad dwukrotnie więkrzym niż waga modelu? 3D raczej sie tym nie pokręci, o wydaje mi się że do 3D lotki powinny być duże i na całej długości, aby miały skutecznośc przy małych prędkościach i dużych kątach natarcia. Czy silnik nie starczyłby np taki http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4907 Pakiet taki http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9488 i taki regiel http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3727 I od razu lżej prawie o 150g. Ale być możę się nie znam.
tom4cad Opublikowano 19 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2010 Poszedłem w stronę ciut mniejszego silnika i zdecydowanie mniejszych lipo zamiast 6S to 5S. Z26505S-40 - ZIPPY Flightmax 2650mAh 5S1P 40C - 398g TGY AerodriveXp 46 SK Series 50-55 580Kv / 1580w - 329g Teraz waga wychodzi ok 2372g i to jest chyba ok.
Boogie Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Smialo sprobuj SK4250 650KV, a zrzucisz kolejne pare gramow. Chyba, ze sie za nic nie da wywazyc wowczas modelu.
f-150 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Opublikowano 19 Grudnia 2010 Tak jak pisze Boogie masz w kieszeni następne 100gr.3,5 kg ciągu powinno ci wystarczyć.
sak122 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Nie wiem czy mam rację, ale po co phać do modelu pod silnik spalinowy ok. 8ccm silnik elektryczny który odpowiada ok.12ccm.U mnie on latał na 15cm 4T - i było ok, 8 cm do takiego modelu to PORAŻKA. Ten silnik elektryczny co poleciłęm to najbardziej optymalny napęd, nadmiar mocy będzie, ciąg w sam raz. Na taki silniczku jęsli kolega tom4cad, umie, to spokojnie pokręci 3D
Zbieg Opublikowano 20 Grudnia 2010 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Witam Silnik SK4250 650KV + pakiet 5s ok. 3000 + śmigło 15x8, regiel taki jak pisałeś. Taki zestaw targa mojego Yaka 55 Haikonga (1,5m, czy tam 1,48) i mocy jest aż nadto. Wychodzi do lotu jakieś 2300-2400g. Dokładnie nie ważyłem. Pawle jaki masz czas lotu z tympakietem? Pozdrawiam serdecznie Marek von Zbieg :wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.