kryniek Opublikowano 20 Grudnia 2010 Opublikowano 20 Grudnia 2010 Mam przyjeność zaprosić wszystkich Modelarzy latających makietami szybowców małej i dużej skali oraz holówkami na III Air Tow Meeting Parzniew 2011 która odbędzie się w dniach 25-26 czerwca(termin może ulec zmianie w zależności od głosów większości uczestników w związku z świętem). W programie imprezy przewidziane są zawody makiet szybowców w dwóch konkurencjach: czasowa i na celność lądowania. Ponad to latnie i holowanie do bólu, czyli dożo dobtrej zabawy i możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy modelarzami na co dzień latającymi w różnych regionach naszego kraju. Impreza ta jest kontynuacją i rozwinięciem spotkań na Kaszubach zapoczątkowanych przez Kralla. Szczegóły imprezy niebawem na stronie lotniska Parzniew http://lotnisko-rc.pl/news.php Zapraszamy również wszystkich chętnych w raz z rodzinami do podziwiania podniebnych zmagań pilotów-uczestników III Air Tow Meeting. Chętnych proszę o zgłaszanie uwag zo do terminu.
oldgliders Opublikowano 22 Grudnia 2010 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Firma OldGliders z osobami towarzyszącymi(czyli pełny skład) zamelduje się w wyznaczonym terminie. Przywieziemy wszystkie nowe konstrukcje szybowców oraz Szpaka- holownika.
Konrad CAT Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Witam Panowie milo mi przylaczyc sie do zaproszen Krynka i mam nadzieje, ze wszyscy posiadacze szybowcow malych i duzych stawia sie ochoczo. Mam prosbe aby kazdy uczestnik wstawil zdjecie modelu/li z ktorymi przybedzie, zaczne ten proceder. Czas aby kazdy pokazal jakiego ma ptaka Duo Discus 1:3 Rosenthal 6,7m 16kg. Komar 1:2,5 6,3m 19kg. ze stajni Oldgliders Dodatkowo Komar zyskal pilota:
kryniek Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2010 Witam Panowie milo mi przylaczyc sie do zaproszen Krynka i mam nadzieje, ze wszyscy posiadacze szybowcow malych i duzych stawia sie ochoczo. Mam prosbe aby kazdy uczestnik wstawil zdjecie modelu/li z ktorymi przybedzie, zaczne ten proceder. Konradzie bardzo dobry pomysł, ja na imprezie stawiam się z dwoma holownikami. PZL104 Wilga 80 FRISCH FLUGMODELLBAU rozpiętość 3,2m; waga 17,5kg; silnik MVVS 116 Miss Morava Top Model rozpiętość 2,4m; waga 8,5kg silnik MVVS 58
kryniek Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2010 Na stronie lotniska został zamieszczony wstępny projekt regulaminu zawodów. Do udziału w imprezie nie będą wymagane żadne licencje a tylko Modelarskie ubezpieczenie OC i oświadczenie o umiejętności pilotowania modeli rc. http://lotnisko-rc.pl/forum/viewthread.php?thread_id=114
Janusz Olszówka Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Witam, fajnie że macie ochotę na organizację tej imprezy.Po wstepnym przeczytaniu regulaminu stwierdzam że jeżeli to mają być zawody to stosowanie wario się wyklucza.Tak samo punkty za ladowanie mają złą proporcję w stosunku do konkurencji czasowej.Jeżeli możecie to opiszcie ten regulamin na tym forum,będzie można w większym gronie przedyskutować.
Konrad CAT Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Panowie oto wstępny projekt regulaminu zawodów, chciałem aby był prosty, bo wiadomo co proste to przejrzyste, jeśli pojawią się jakieś sugestie czy tez niejasności proszę pisać. REGULAMIN ZAWODÓW SZYBOWCÓW RC MAŁEJ I DUŻEJ SKALI Definicja modeli: Po przez pojecie model malej skali rozumiemy, model szybowca, makietę lub pół makietę w skali 1:6 do 1:4. Dopuszcza się odstępstwa od oryginału, które nie zmieniają ogólnej sylwetki szybowca. Model może posiadać własny napęd, który przed zawodami zostanie trwale odłączony od zasilania. Niezbędny jest automatyczny wyczep (sterowany przez pilota) do holowania. Model nie może być w większej skali jak 1:4, waga dowolna. Po przez pojecie model dużej skali rozumiemy, model szybowca, makietę lub pół makietę. Dopuszcza się odstępstwa od oryginału, które nie zmieniają ogólnej sylwetki szybowca. Model może posiadać własny napęd, który przed zawodami zostanie trwale odłączony od zasilania. Niezbędny jest automatyczny wyczep (sterowany przez pilota) do holowania. Skala modelu powyżej 1:4 - waga do 30kg. Pilot biorący udział w zawodach MUSI POSIADAĆ aktualne ubezpieczenie OC modelarskie Dopuszcza się a nawet zaleca, używanie wariometru. Konkurencje dla obu skal Lot na czas zakończony lądowaniem na celność. Zawodnik wraz z pomocnikiem ma 3 minuty na przygotowanie szybowca do holowania. Po wyholowaniu na 300m (liczą się wskazania wario na pokładzie holownika) Zawodnik ma za zadanie utrzymać szybowiec w powietrzu przez 600sekund.(tzw. max) Po tym czasie na wyraźny sygnał chronometrażysty ma 3min na wylądowanie. Za każdą sekundę wolnego lotu zawodnik otrzymuje 1pkt. az do 600 pkt. Powyżej 13min wolnego lotu(wraz z lądowaniem) za każdą sekundę zawodnik otrzymuje 1pkt karny, który działa ujemnie w puli punktów. Każdy zawodnik wykonuje 3 loty a punkty sumują się. Na koniec każdego lotu termicznego następuje lądowanie na celność. Lądowanie musi przebiegać jak prawdziwego szybowca. Niedozwolone jest lądowanie poprzez wbijanie modelu w ziemię, ani cyrklownie. Należy zatrzymać model jak najbliżej określonej linii, liczy się zatrzymanie a nie przyziemienie modelu. Licząc 10m od celu analogicznie za każdy centymetr Zawodnik otrzymuje 1pkt. Linia to 1000pkt. Wszystkie loty należy wykonać tym samym modelem, wyjątkiem jest dyskwalifikujące uszkodzenie modelu. Decydujący głos zabiera w tym wypadku Sędzia Główny. W pierwszej kolejności startują Zawodnicy malej skali po zakończeniu pierwszej tury startują Zawodnicy dużej skali i tak na zmianę. Kolejność startów w danej turze wyłania się poprzez losowanie. W sprawach nie nierozstrzygniętych przez powyższy Regulamin głos decydujący należy do Głównego Sędziego zawodów.
kryniek Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2010 Witaj Januszu! Co do punktacji to temat jest otwarty i regulamin który jest obecnie na stronie jest projektem wstępnym do dopracowania i śmiało można zgłaszać poprawki i propozycje lecz postarajmy się nie komplikować zbytnio przeliczników. Myślałem o rozdzieleniu punktacji obu konkurencji, natomiast odrębna punktacja za zajęte miejsce w każdej kokurencji będzie liczona do klasyfikacji generalnej. Natomiast nie bardzo wiem dlaczego wyklucza się w zawodach wario? Osobiście uważam że należy iść z duchem czasu i pozwolić na używanie wario, tym bardziej że produkuje je Polska firma modelarska. Aby każdy miał jednakowe szanse w trakcie imprezy będzie istniała możliwość wypożyczenia i wypróbowania wariometru.
skazoo Opublikowano 29 Grudnia 2010 Opublikowano 29 Grudnia 2010 Kolejna holówka, tym razem elektryczna, niektórym już znana: Piper J3 Cub 1:4 rozpiętość: 2,7m masa startowa: ~7,5kg zasilanie: 12S2P A123 silnik: Turnigy 6364 250kv Wyciągam modele szybowców do 4,5m i 5kg (a do tego robię to bardzo cicho ) na 300m i wyżej. http://koczargi.waw.pl/model.cfm?id=154
Pele Opublikowano 30 Grudnia 2010 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Ja na pewno pojawię się z Puchaczem. SZD-50 PUCHACZ Rozpiętość 3,35m Długość 1,67m Waga 4,8kg
Janusz Olszówka Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Witam, sam latam z wario i jest to fajna sprawa,ale,na zawodach ocenia się umiejętności pilotów w szukaniu termiki itaktycznego rozplanowania lotu.Z wario konkurencja czasowa nie ma sensu.Proponuję aby celność lądowania mierzyć co 1m ,15m przed linia centralną i 15m za linią.Pole lądowania oznaczyć po bokach taśmą,a szerokość pola 10m.Zaznaczyć w regulaminie że odchyłka od osi pasa modelu po zatrzymaniu nie może być większa niż 90 stopni,innaczej zero punktów za lądowanie.Punkty za lądowanie 150pkt lina 1m 140pkt 2m 130 pkt itd.Jeżeli zależy Wam na frekwencji proponuję rozegrać dodatkowo zawody makiet szybowców z napędem elektrycznym,wielu modelarzy z powodu braku dostępu do holówki przerabia swoje makiety na napęd elektro.Regulamin jest ten sam,jedynie czas pracy silnika wynosi 1min,ilosc włączeń dowolna.
Konrad CAT Opublikowano 3 Stycznia 2011 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Mialem taki sen... ze wszyscy lataja szybowcami i to czystymi za holownikami. Oby ten sen sie ziscil, wierze w to, ale aby tak sie stalo i to w krotkim czasie nalezy ta dyscypline PROPAGOWAC nawet poczatkowo kosztem frekwencji, gdyby na niej zalezalo to zachaczylibysmy o depron (nie uwlaszczajac nikomu sam mam takie ptaszki) Takie spotkanie/zawody traktuje jako zblizenie, choc emocjonalnie do prawdziwego szybownictwa, wario w dniu dzisiejszym jest na porzadku dziennym a zabranianie go cofa nas, zdaje sobie sprawe ze latanie na furkot nogawek, zamiast szybkosciomierza ma rowniez swoj urok ale tylko jako ciekawostka. Nie zabrania sie uzywania wario w prawdziwym szybownictwie i mimo tego urzadzenia pozostaje duze pole na umiejetnosci pilota co do poszukiwania komina a raczej na tej wysokosci babla, w przypadku jego braku i wizualizacja 3D kominow nie pomoze. "Makieciarze" z napedem niech zainwestuja w serwo na wyczep za 40zl i zobacza ile przyjemnosci moze przyniesc holowanie i walka z natura bez dopalaczy. Moze tym wzbudzimy apetyt na posiadanie holowki, ktora dla malych szybowcow nie jest ogromnym kosztem pow. tradycyjny trenerek z silnikiem zarowym. Mam nadzieje, ze tego typu spotkania jak na Zarze w Kurowie czy u Kralla lub w Lodzi nie patrzac na szczegoly regulaminow, rozpropaguja nam ta piekna dziedzine sportu/hobby. Mysle ze konkurencja czasowa i celnosciowa powinny byc osobnymi konkurencjami. Juz mamy 6 pucharow a jak jeszcze zliczymy miejsca w tych kategoriach to wylonia sie zwyciescy w kategorii generalnej i nastepne 3 puchary a oto przeciez sie rozchodzi aby sie spotkac i pogadac, popatrzec na piekne ptaszki i aby kazdy wrocil do domu z pucharem, dyplomem czy innym upominkiem aby mozna bylo powspominac i zatesknic za nastepnym spotkaniem. Ma byc bezpiecznie ale i na luzie nie robmy drastycznych obwarowan na poczatku drogi tej dyscypliny. Przyjdzie czas jak za zachodnia granica na punkty za odzwierciedlenie, i ogolny lot calego zestawu i wiele, wiele innych szczegolow. A teraz troche organizacyjnie: Na imprezie bedzie mozliwosc rozbicia namiotow lub postawienia przyczep kempingowych, do uzytku bedzie namiot okolo 50m2 ktory posluzy za impezownie w dzien a w nocy z soboty na niedziele jako hangar na modele, przez cala noc w zamknietym namiocie beda dwie osoby z ochrony co by zlosliwi konkurenci nie rozladowali pakietow :rotfl: Niedaleko lotniska znajduja sie dwa hotele godne polecenia. Prosze o wczesniejsza rezerwacje co by miejsc nie zabraklo to juz nie Warszawka: Hotel Dom Pedagoga 15min od lotniska Adres: Pruszków ul. Poprzeczna 1 Telefon: (022) 728-39-42(4) http://maps.google.pl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Miry+Zimi%C5%84skiej-Sygiety%C5%84skiej+1,+Pruszk%C3%B3w&daddr=Nieznana+droga&geocode=FZYIHAMdp3I9ASm1BIRskjUZRzHXurrE9eMUFQ%3BFSizGwMd0KI8AQ&hl=pl&mra=me&mrcr=0&mrsp=1&sz=16&sll=52.145999,20.748024&sspn=0.008322,0.022638&ie=UTF8&ll=52.14592,20.748024&spn=0.13315,0.362206&z=12 Hotel Ideal 17min od lotniska ul. Bolesława Prusa 1 05-800 Pruszków tel.: + 48 22 739 27 00 fax: + 48 22 739 27 69 e-mail: pruszkow@idealhotels.pl http://maps.google.pl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Boles%C5%82awa+Prusa+1,+Pruszk%C3%B3w+(Hotel+Ideal)&daddr=Nieznana+droga&geocode=FWkJHAMdHY49ASEq2P_dFfchFA%3BFSizGwMd0KI8AQ&hl=pl&mra=ls&sll=52.157401,20.780983&sspn=0.033279,0.090551&ie=UTF8&ll=52.158032,20.780983&spn=0.033279,0.090551&z=14
kwiekjan Opublikowano 12 Stycznia 2011 Opublikowano 12 Stycznia 2011 Ja się zamelduję z z trzema ptakami - no cóż, jak widać nie każdy jest normalny!!! :rotfl: Swift 1:4 3.14 m i Ventus 2cx 1:4 4.5 m Oraz najnowsze dziecko "w drodze" Ventus 2cx 1:3 6m. Janusz
kryniek Opublikowano 14 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2011 Witaj Januszu! Wyposażenie sprzętowe całkiem, całkiem. widzę że szykujesz się na start Ventusami w dwóch klasach do 1:4 i powyżej w końcu to dozwolone. A Swift zapewne do lotów pokazowych akrobacji? Mam nadzieję że holowników też pojawi się sporo to i może i ja wystartuję szybowcem w zawodach. Śmiało panowie zaprezentujcie swoje sprzęty z którymi pojawicie na imprezie, napewno to zachęci większą grupę modelarzy do udziału w imprezie. Już niedługo uruchomimy listę zgłoszeń!
kwiekjan Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Owszem taki plan aczkolwiek aby coś pokazać Swiftem to trzeba jeszcze duuużo by trenować. Zobaczymy czy starczy czasu i czy holownika gdzieś pozaczepiam! Janusz
bh91 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 A ja przyjadę pooglądać Czy jakieś miejsce dla rowerów będzie przewidziane? ;>
kryniek Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2011 Stojaków rowerowych co prawda nie przewidzieliśmy, ale będzie gdzie zaparkować rower i przypiąć w okolicach strefy publiczności. Aparaty fotograficzne mile widziane , a z zapowiedzi które dotarły drogą poaz forum będzie co fotografować.
Konrad CAT Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 oj tak bedzie co fotografowac. Wlasnie poprosil mnie kolega Marek z Oswiecimia abym umiescil dane modelu z ktorym bedzie. ASG 29 klasa 18m skala 1:2 wiec 9m rozpietosci waga 22kg. Model sie buduje, wiec zdjecie daje pogladowe.
kryniek Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Opublikowano 22 Lutego 2011 Został uruchomiony portal dla pilotów szybowców i holówek ATTP http://attp.pl/ na stronie w najbliższych dniach pojawi się lista zgłoszeń do AIR TOW MEETING. Chętni już mogą wysyłać zgłoszenia na adres e-mail które ręcznie wprowadzę na listę gdy tylko sie pojawi. Zgłoszenie powinno zawierać: Imię, Nazwisko,ew. nick, miejscowość/lotnisko, kanał nadajnika, (tylko do celów organizacyjnych)kontaktowy adres e-mail.
Tomek_W Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 Witam . Inicjatywa uruchomienia specjalnego portalu jak najbardziej godna pochwały. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.