Skocz do zawartości

III Air Tow Meeting Parzniew 2011


kryniek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam przyjeność zaprosić wszystkich Modelarzy latających makietami szybowców małej i dużej skali oraz holówkami na III Air Tow Meeting Parzniew 2011 która odbędzie się w dniach 25-26 czerwca(termin może ulec zmianie w zależności od głosów większości uczestników w związku z świętem). W programie imprezy przewidziane są zawody makiet szybowców w dwóch konkurencjach: czasowa i na celność lądowania. Ponad to latnie i holowanie do bólu, czyli dożo dobtrej zabawy i możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy modelarzami na co dzień latającymi w różnych regionach naszego kraju.

Impreza ta jest kontynuacją i rozwinięciem spotkań na Kaszubach zapoczątkowanych przez Kralla.

Szczegóły imprezy niebawem na stronie lotniska Parzniew http://lotnisko-rc.pl/news.php

Zapraszamy również wszystkich chętnych w raz z rodzinami do podziwiania podniebnych zmagań pilotów-uczestników III Air Tow Meeting.

Chętnych proszę o zgłaszanie uwag zo do terminu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie milo mi przylaczyc sie do zaproszen Krynka i mam nadzieje, ze wszyscy posiadacze szybowcow malych i duzych stawia sie ochoczo.

Mam prosbe aby kazdy uczestnik wstawil zdjecie modelu/li z ktorymi przybedzie, zaczne ten proceder.

Czas aby kazdy pokazal jakiego ma ptaka :lol:

Duo Discus 1:3 Rosenthal 6,7m 16kg.

Dołączona grafika

 

 

Komar 1:2,5 6,3m 19kg. ze stajni Oldgliders

Dołączona grafika

 

Dodatkowo Komar zyskal pilota:

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie milo mi przylaczyc sie do zaproszen Krynka i mam nadzieje, ze wszyscy posiadacze szybowcow malych i duzych stawia sie ochoczo.

Mam prosbe aby kazdy uczestnik wstawil zdjecie modelu/li z ktorymi przybedzie, zaczne ten proceder.

 

Konradzie bardzo dobry pomysł, ja na imprezie stawiam się z dwoma holownikami.

 

PZL104 Wilga 80

FRISCH FLUGMODELLBAU

rozpiętość 3,2m; waga 17,5kg; silnik MVVS 116

 

 

Dołączona grafika

 

Miss Morava

Top Model

rozpiętość 2,4m; waga 8,5kg silnik MVVS 58

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

fajnie że macie ochotę na organizację tej imprezy.Po wstepnym przeczytaniu regulaminu stwierdzam że jeżeli to mają być zawody to stosowanie wario się wyklucza.Tak samo punkty za ladowanie mają złą proporcję w stosunku do konkurencji czasowej.Jeżeli możecie to opiszcie ten regulamin na tym forum,będzie można w większym gronie przedyskutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie oto wstępny projekt regulaminu zawodów, chciałem aby był prosty, bo wiadomo co proste to przejrzyste, jeśli pojawią się jakieś sugestie czy tez niejasności proszę pisać.

 

REGULAMIN ZAWODÓW SZYBOWCÓW RC MAŁEJ I DUŻEJ SKALI

 

Definicja modeli:

Po przez pojecie model malej skali rozumiemy, model szybowca, makietę lub pół makietę w skali 1:6 do 1:4. Dopuszcza się odstępstwa od oryginału, które nie zmieniają ogólnej sylwetki szybowca.

Model może posiadać własny napęd, który przed zawodami zostanie trwale odłączony od zasilania.

Niezbędny jest automatyczny wyczep (sterowany przez pilota) do holowania.

Model nie może być w większej skali jak 1:4, waga dowolna.

 

Po przez pojecie model dużej skali rozumiemy, model szybowca, makietę lub pół makietę.

Dopuszcza się odstępstwa od oryginału, które nie zmieniają ogólnej sylwetki szybowca.

Model może posiadać własny napęd, który przed zawodami zostanie trwale odłączony od zasilania.

Niezbędny jest automatyczny wyczep (sterowany przez pilota) do holowania.

Skala modelu powyżej 1:4 - waga do 30kg.

 

Pilot biorący udział w zawodach MUSI POSIADAĆ aktualne ubezpieczenie OC modelarskie

Dopuszcza się a nawet zaleca, używanie wariometru.

 

Konkurencje dla obu skal

Lot na czas zakończony lądowaniem na celność.

Zawodnik wraz z pomocnikiem ma 3 minuty na przygotowanie szybowca do holowania.

Po wyholowaniu na 300m (liczą się wskazania wario na pokładzie holownika) Zawodnik ma za zadanie utrzymać szybowiec w powietrzu przez 600sekund.(tzw. max) Po tym czasie na wyraźny sygnał chronometrażysty ma 3min na wylądowanie.

Za każdą sekundę wolnego lotu zawodnik otrzymuje 1pkt. az do 600 pkt.

Powyżej 13min wolnego lotu(wraz z lądowaniem) za każdą sekundę zawodnik otrzymuje 1pkt karny, który działa ujemnie w puli punktów.

Każdy zawodnik wykonuje 3 loty a punkty sumują się.

Na koniec każdego lotu termicznego następuje lądowanie na celność.

Lądowanie musi przebiegać jak prawdziwego szybowca.

Niedozwolone jest lądowanie poprzez wbijanie modelu w ziemię, ani cyrklownie.

Należy zatrzymać model jak najbliżej określonej linii, liczy się zatrzymanie a nie przyziemienie modelu.

Licząc 10m od celu analogicznie za każdy centymetr Zawodnik otrzymuje 1pkt. Linia to 1000pkt.

 

Wszystkie loty należy wykonać tym samym modelem, wyjątkiem jest dyskwalifikujące uszkodzenie modelu. Decydujący głos zabiera w tym wypadku Sędzia Główny.

 

W pierwszej kolejności startują Zawodnicy malej skali po zakończeniu pierwszej tury startują Zawodnicy dużej skali i tak na zmianę. Kolejność startów w danej turze wyłania się poprzez losowanie.

W sprawach nie nierozstrzygniętych przez powyższy Regulamin głos decydujący należy do Głównego Sędziego zawodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Januszu!

 

Co do punktacji to temat jest otwarty i regulamin który jest obecnie na stronie jest projektem wstępnym do dopracowania i śmiało można zgłaszać poprawki i propozycje lecz postarajmy się nie komplikować zbytnio przeliczników. Myślałem o rozdzieleniu punktacji obu konkurencji, natomiast odrębna punktacja za zajęte miejsce w każdej kokurencji będzie liczona do klasyfikacji generalnej. Natomiast nie bardzo wiem dlaczego wyklucza się w zawodach wario? Osobiście uważam że należy iść z duchem czasu i pozwolić na używanie wario, tym bardziej że produkuje je Polska firma modelarska. Aby każdy miał jednakowe szanse w trakcie imprezy będzie istniała możliwość wypożyczenia i wypróbowania wariometru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna holówka, tym razem elektryczna, niektórym już znana:

 

Dołączona grafika

 

Piper J3 Cub 1:4

rozpiętość: 2,7m

masa startowa: ~7,5kg

zasilanie: 12S2P A123

silnik: Turnigy 6364 250kv

 

Wyciągam modele szybowców do 4,5m i 5kg (a do tego robię to bardzo cicho ;)) na 300m i wyżej.

 

http://koczargi.waw.pl/model.cfm?id=154

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

sam latam z wario i jest to fajna sprawa,ale,na zawodach ocenia się umiejętności pilotów w szukaniu termiki itaktycznego rozplanowania lotu.Z wario konkurencja czasowa nie ma sensu.Proponuję aby celność lądowania mierzyć co 1m ,15m przed linia centralną i 15m za linią.Pole lądowania oznaczyć po bokach taśmą,a szerokość pola 10m.Zaznaczyć w regulaminie że odchyłka od osi pasa modelu po zatrzymaniu nie może być większa niż 90 stopni,innaczej zero punktów za lądowanie.Punkty za lądowanie 150pkt lina 1m 140pkt 2m 130 pkt itd.Jeżeli zależy Wam na frekwencji proponuję rozegrać dodatkowo zawody makiet szybowców z napędem elektrycznym,wielu modelarzy z powodu braku dostępu do holówki przerabia swoje makiety na napęd elektro.Regulamin jest ten sam,jedynie czas pracy silnika wynosi 1min,ilosc włączeń dowolna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem taki sen...

ze wszyscy lataja szybowcami i to czystymi za holownikami.

Oby ten sen sie ziscil, wierze w to, ale aby tak sie stalo i to w krotkim czasie nalezy ta dyscypline PROPAGOWAC nawet poczatkowo kosztem frekwencji, gdyby na niej zalezalo to zachaczylibysmy o depron (nie uwlaszczajac nikomu sam mam takie ptaszki)

Takie spotkanie/zawody traktuje jako zblizenie, choc emocjonalnie do prawdziwego szybownictwa, wario w dniu dzisiejszym jest na porzadku dziennym a zabranianie go cofa nas, zdaje sobie sprawe ze latanie na furkot nogawek, zamiast szybkosciomierza ma rowniez swoj urok ale tylko jako ciekawostka. Nie zabrania sie uzywania wario w prawdziwym szybownictwie i mimo tego urzadzenia pozostaje duze pole na umiejetnosci pilota co do poszukiwania komina a raczej na tej wysokosci babla, w przypadku jego braku i wizualizacja 3D kominow nie pomoze.

"Makieciarze" z napedem niech zainwestuja w serwo na wyczep za 40zl i zobacza ile przyjemnosci moze przyniesc holowanie i walka z natura bez dopalaczy.

Moze tym wzbudzimy apetyt na posiadanie holowki, ktora dla malych szybowcow nie jest ogromnym kosztem pow. tradycyjny trenerek z silnikiem zarowym.

Mam nadzieje, ze tego typu spotkania jak na Zarze w Kurowie czy u Kralla lub w Lodzi nie patrzac na szczegoly regulaminow, rozpropaguja nam ta piekna dziedzine sportu/hobby.

Mysle ze konkurencja czasowa i celnosciowa powinny byc osobnymi konkurencjami.

Juz mamy 6 pucharow a jak jeszcze zliczymy miejsca w tych kategoriach to wylonia sie zwyciescy w kategorii generalnej i nastepne 3 puchary a oto przeciez sie rozchodzi aby sie spotkac i pogadac, popatrzec na piekne ptaszki i aby kazdy wrocil do domu z pucharem, dyplomem czy innym upominkiem aby mozna bylo powspominac i zatesknic za nastepnym spotkaniem.

Ma byc bezpiecznie ale i na luzie nie robmy drastycznych obwarowan na poczatku drogi tej dyscypliny. Przyjdzie czas jak za zachodnia granica na punkty za odzwierciedlenie, i ogolny lot calego zestawu i wiele, wiele innych szczegolow.

A teraz troche organizacyjnie:

Na imprezie bedzie mozliwosc rozbicia namiotow lub postawienia przyczep kempingowych,

do uzytku bedzie namiot okolo 50m2 ktory posluzy za impezownie w dzien a w nocy z soboty na niedziele jako hangar na modele, przez cala noc w zamknietym namiocie beda dwie osoby z ochrony co by zlosliwi konkurenci nie rozladowali pakietow :rotfl:

Niedaleko lotniska znajduja sie dwa hotele godne polecenia. Prosze o wczesniejsza rezerwacje co by miejsc nie zabraklo to juz nie Warszawka:

 

Hotel Dom Pedagoga

15min od lotniska

Adres: Pruszków ul. Poprzeczna 1

Telefon: (022) 728-39-42(4)

 

http://maps.google.pl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Miry+Zimi%C5%84skiej-Sygiety%C5%84skiej+1,+Pruszk%C3%B3w&daddr=Nieznana+droga&geocode=FZYIHAMdp3I9ASm1BIRskjUZRzHXurrE9eMUFQ%3BFSizGwMd0KI8AQ&hl=pl&mra=me&mrcr=0&mrsp=1&sz=16&sll=52.145999,20.748024&sspn=0.008322,0.022638&ie=UTF8&ll=52.14592,20.748024&spn=0.13315,0.362206&z=12

 

 

Hotel Ideal

17min od lotniska

ul. Bolesława Prusa 1

05-800 Pruszków

tel.: + 48 22 739 27 00

fax: + 48 22 739 27 69

e-mail: pruszkow@idealhotels.pl

 

http://maps.google.pl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Boles%C5%82awa+Prusa+1,+Pruszk%C3%B3w+(Hotel+Ideal)&daddr=Nieznana+droga&geocode=FWkJHAMdHY49ASEq2P_dFfchFA%3BFSizGwMd0KI8AQ&hl=pl&mra=ls&sll=52.157401,20.780983&sspn=0.033279,0.090551&ie=UTF8&ll=52.158032,20.780983&spn=0.033279,0.090551&z=14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj Januszu!

Wyposażenie sprzętowe całkiem, całkiem. widzę że szykujesz się na start Ventusami w dwóch klasach do 1:4 i powyżej w końcu to dozwolone. :lol:

A Swift zapewne do lotów pokazowych akrobacji? Mam nadzieję że holowników też pojawi się sporo to i może i ja wystartuję szybowcem w zawodach. :lol:

Śmiało panowie zaprezentujcie swoje sprzęty z którymi pojawicie na imprezie, napewno to zachęci większą grupę modelarzy do udziału w imprezie.

Już niedługo uruchomimy listę zgłoszeń!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Został uruchomiony portal dla pilotów szybowców i holówek ATTP http://attp.pl/ na stronie w najbliższych dniach pojawi się lista zgłoszeń do AIR TOW MEETING.

Chętni już mogą wysyłać zgłoszenia na adres e-mail które ręcznie wprowadzę na listę gdy tylko sie pojawi.

Zgłoszenie powinno zawierać:

Imię, Nazwisko,ew. nick, miejscowość/lotnisko, kanał nadajnika, (tylko do celów organizacyjnych)kontaktowy adres e-mail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.