alkraj Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Latałem dzisiaj easy starem i odczułem straszny spadek mocy silnika.. Czy to normalne, że na mrozie tak się dzieje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 W niskich temperaturach akumulatory padają szybciej, co za tym idzie silnik szybciej traci moc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnow95 Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Ale o jak szybko od startu odczułeś spadek mocy? Ja latałem wczoraj rexem 500 i i byłem w powietrzu zaledwie 1,5 krócej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alkraj Posted December 26, 2010 Author Share Posted December 26, 2010 Właśnie o dziwo już na ziemi model nie miał mocy, chociaż akku naładowane przed wyjściem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Dobrze że to dodałeś, to zmienia postać rzeczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnow95 Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 W takim razie nie jest to najprawdopodobniej wina niskiej temperatury. Możliwe, że masz naderwane uzwojenie w silniku. To jest bezszczotka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtass_nt Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Jeśli pakiet 20C lub mniej to wina niskiej temperatury. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrp Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Dziś latałem na pakiecie Turnigy, 2200, 20-30C i w ogóle nie było różnicy. Tyle, że w modelu jest on na wcisk otoczony EPP (a to izolacja), z góry przykryty kabinką. Pakiet był ciepły i w ciepłym aucie wkładany, a potem sam się nagrzewa w czasie pracy. Za to kamerka breloczkowa działała tylko 10 minut. Hejka! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 No to ja latałem speedem na pakiecie dosyc starym, 3E model ,2S 1800 mAh 15c chyba ,do tego miałem uchyloną klapkę od modelu,gdzie jest regulator ,żeby się chłodził.Tam też znajdował się pakiet ,więc dmuchało na niego zimno,a było dosyć mroźno i właśnie było widać spadek mocy ,nie jakoś tragicznie ,ale było widać ,skrócił się też czas latania ,pakiet szybko się rozładowywał. Co ciekawe mam jeszcze stary pakiet WOW RC 1600 mAh, 2s 20-25c i tych objawów na mrozie nie było,tak więc to też zależy na jaki akumualtorek się trafi Link to comment Share on other sites More sharing options...
alkraj Posted December 26, 2010 Author Share Posted December 26, 2010 Jeśli pakiet 20C lub mniej to wina niskiej temperatury. Pakiet właśnie mam 20C. Silnik daje o 150g ciągu mniej, ale jest dość duży (tgy 35-30C) żeby easy star latał i miał nawet nadmiar mocy. Interesowało mnie najbardziej czym jest spowodowany taki spadek mocy - już wiem dokładnie. Na szczęście to nie uszkodzenie sprzętu :wink: Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
robraf Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 tez tak mialem dzis z kataną.. zawis na max gazie ( silnik tgy 3548-800 , pakiet 2650 20c 4s regler plush 80 i smiglo 13x4) model wazy okolo 1,3kg i w lecie na tym samym wyposarzeniu wisiał na 3/4 gazu i ciagnal potem w gore az milo.. a teraz cos nie chce.. pakiet ladowany max 8 razy Link to comment Share on other sites More sharing options...
diem Posted December 26, 2010 Share Posted December 26, 2010 Przed lotem w ujemnej temperaturze należy nagrzać pakiet, chociażby w kieszeni spodni Napięcie w niskiej temperaturze diametralnie maleje. Im mocniej nagrzejemy tym lepiej (ogrzewanie w aucie na maxa sprawdza sie idealnie). W locie nie ma to juz znaczenia poniewaz pakiet pod obciazeniem grzeje sie od środka. W związku z tym w szybowcach nie nalezy wylaczać silnika na dluzszy okres, po kilku chwilach złapiemy F/S. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.