lesiulek Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Witajcie drodzy rodacy a więc jestem"zielony" co do budowania modeli i mam do was parę prostych pytani a wiec: Wybrałem sobie taki oto model http://www.parkjets.com/tn-f16-falcon/ i teraz: 1.Co ja z tym mam zrobić bo coś czytałem że najlepiej zanieść to do drukarni żeby na dużym formacie wydrukowali mi projekt 2.Mam zamiar kupić panele depronowe i z nich zbudować model.Ale mam te panele i w jaki sposób nanosze projekt na te panele po prostu wycinam? czy też inaczej? 3.Jakie narzędzia będą mi potrzebne do budowania modelu? 4.Czy mogę zrobić otwór na turbine zgodnie z moimi rozmiarami turbiny czy projekt będzie narzucał inny rozmiar? 5.Czym to skleić ? jaki jest najlepszy klei? 6.Czy mogę sobie zamontować to tego modelu kółka czy też nie ma takiej opcji? 7.Czy jeżeli mam osprzęt z innego modelu będę musiał coś zmieniać czy może być ten sam?(Jas 39-Gripen) Proszę o pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cimek Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Słuchaj, jety do nauki latania sa modelami no nie fajnymi ... wejdz na Youtube i poszukaj filmów modeli (trainer) pod turbiny... wpisz w Youtube frazę EDF Trainer i poszukaj coś dla siebie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam_Max Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Zajrzyj sobie tutaj, znajdziesz odpowiedzi na te pytania zadane, oraz te niezadane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesiulek Posted December 27, 2010 Author Share Posted December 27, 2010 na tej stronie nic nie ma Link to comment Share on other sites More sharing options...
madrian Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 na tej stronie nic nie ma Nie błaźnij się. Zakładka "Moje Modele", przewiń w dół. Niebieskie Linki - plany budowy. Interesuje cię Toto-0 lub Toto-1. Toto-2 i 7 też by na upartego mogłyby być. Oprócz tego - Cały dział "Od czego zacząć" i tematy przyklejone. Szukaj modeli RWD-5 i Zefir oraz Wicherek (klasyczna konstrukcja). Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesiulek Posted December 27, 2010 Author Share Posted December 27, 2010 czy do takiego modelu:http://www.parkjets.com/nac-f-16-falcon/ dał bym rade włożyć turbine czy raczej jest to nie możliwe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patryk.M Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Budujesz pierwszy model ??? Jak tak (to tylko moja opinia inni mogą się z tym nie zgodzić ) to po co chcesz robić trudny model zacznij moim zdaniem od jakiegoś Zefirka czy ToTo a może też od Wicherka ??? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesiulek Posted December 28, 2010 Author Share Posted December 28, 2010 mam jeszcze pytanie czy jak w jakimś miejscu na projekcie pisze że jest takie zaokrąglenie to czy to ma być tylko w 1 miejscu czy na całej powierzchni danej częsci? i czy każda drukarnia mi wydrukuje projekt w skali 1:1 czy musi być to jakaś duża drukarnia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
madrian Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Każda, która ma odpowiednią maszynę do formatu A1 lub A0. Najprościej po prostu zapytać się w danym punkcie, czy obsługują takie formaty. Niektóre punkty robią wielkie formaty na miejscu. Inne na zamówienie i drukują poza punktem. Ale najlepiej - podzielić na arkusze A4 i wydrukować w domu, a potem posklejać taśmą. Są do tego programy. Ale widzę, że zafiksowałeś się na tym modelu. To nie jest najlepszy model dla ciebie. Rozbiłeś pierwszego Jeta w kilku lotach, co świadczy, że z lataniem jeszcze u ciebie nie najlepiej. Skoro poległ model z Pianki i w dodatku nie chciałeś go naprawiać, to model z delikatniejszego depronu raczej nie ma szans. Naprawdę poważnie się zastanów. Trenerek do spokojnego polatania będzie dużo lepszy. Na takie modele, będziesz gotowy po jakiś 2 trenerkach i jednym modelu bardziej wymagającym. Nie nauczysz się wiele, rozbijając modele co 2 minuty. Rozumiem cię - jesteś młody i napalony na efektowne modele i to jest dla ciebie w tej chwili najważniejsze - moc i prędkość, bo działa na wyobraźnię. Ale możesz uwierzyć bardziej doświadczonym kolegom i zrobić następne kroki, korzystając z cudzych doświadczeń i najpierw prosto iść a potem biec po tej ścieżce. Albo przekonać się co jest ważne gdy życie skopie twoje cenne 4 litery i będziesz potykał się co krok, zrażając się do hobby. Jeżeli chcesz mieć Jeta - napraw swojego piankowca - to nie jest takie trudne i kłopotliwe, ale buduj model do treningu. Nie musi być piękny, mocny i szybki - nawet lepiej żeby nie był. Jest zima to i dużo nie polatasz (chyba, ze symulatorem modeli), masz więc czas zgromadzić wyposażenie do nowego modelu. W tym miesiącu materiały do budowy, w drugim silnik i regulator, potem pakiet i odbiornik... Na wiosnę będziesz miał dwa modele. :wink: Akurat w modelarstwie pośpiech to wróg publiczny nr 1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesiulek Posted December 29, 2010 Author Share Posted December 29, 2010 o to szczątki mojego jeta wyciągnołem z niego co sie da reszta do kosza i zabieram się za F-16 nie wiecie może gdzie kupić takie małe zawiasy do skrzydeł lub z czego i jak zrobic? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stasw328 Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 Dyskietka/ taśma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
baxter12 Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 o to szczątki mojego jeta Ile czasu był w powietrzu? Bartek Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesiulek Posted December 29, 2010 Author Share Posted December 29, 2010 hmm jakieś 2 tygodnie i po sklejeniach praktycznie wszystkiego stwierdziłem że lepiej będzie zrobić nowy model a że nie pasuje mi to co napisał madrian postanowiłem w dalszym ciągu trzymać się swojego plany i nie zniechęcać do modelu F-16 który już buduje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cimek Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 "Człowiek za młoduuu byłłłł młoodddyyyy i głuuuuupiiii...." Powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek9932 Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 hmm jakieś 2 tygodnie Przyznam, długi ten nalot Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesiulek Posted December 29, 2010 Author Share Posted December 29, 2010 hah szału ni ma ale cóż próbuje dalej nie składam broni Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarro Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 Rozumiem ,że dwa tygodnie posiadasz jeta ale mogłbyś powiedziec ile pakietów mniej więcej w tym czasie wylatał .Tak z ciekawosci pytam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesiulek Posted December 29, 2010 Author Share Posted December 29, 2010 Wiec zaczolem prZygodę w wieku 14 lat modelem cesana Angela potem były 2x mustangi i jeden szybowiec ale to było za wolne wiec próbuje z jetami i mimo ze już jeden do kasacji to bardzo mi się one podobają a co do postu mariana to mnie uczono ze szybciej się nauczysz robiąc trudniejsze rzeczy niż zaczynać od prostych a wiem coś o tym powniewaz jestem sportowcem i sam na własnym przykadzie może stwierdzić ze zaczynać od trudniejszego to potem jest z górki Link to comment Share on other sites More sharing options...
radeon Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 Zadałeś 7 pytań.Lesiu znajdziesz odpowiedzi w otrzymanym linku -trzeci post(od Adam_Max)!.Jeżeli zaczynasz przygodę z budowaniem modeli i masz zdolności manualne to buduj Jeta! Obawiam się jednak, że jeżeli nie potrafisz znaleźć odpowiedzi na nurtujące cię pytania na stronie Motylastego to ulepisz srogie gówno(za pierwszym razem często tak jest).Ale nie zrażaj się, buduj i lataj Aha mam nadzieje że twój trener wie co robi.Pomyś co by było gdyby skoczkowie narciarscy juniorzy skakali od razu na K200 :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
lesiulek Posted December 29, 2010 Author Share Posted December 29, 2010 albo żużlowcy odrazu jezdzili na przyczepnym torze tak bylo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.