Skocz do zawartości

Budowa Modelu


lesiulek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Napiszę Ci tak, Twój jet, skończy jak gripen znając Życie... zniechęcisz się do modelarstwa i tak zobaczysz... Dlatego ludzie proponują Ci trainery, dlatego żebyś mógl w spokoju nauczyć się latać, a później na tym wyposażeniu zrobisz sobie jeta i będziesz miał frajdę z latania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

"Rób co chcesz

Dup co chcesz

Zresztą

Ja mogę gadać

A Ty i tak pójdziesz swą ścieżką"

 

Jeżeli masz pełno kasy no to droga stoi przed Tobą otworem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dach budynku też można wjechać windą, a można wspiąć się po ścianie.

Kto wybiera jaką drogę to jego sprawa. A co myślą inni, na temat tego wyboru, to ich sprawa.

Kolega lesiulek wie, gdzie jest winda i nie chce nią jechać. Proponuję zatem zostawić ten temat. Jak zleci z balkonu - wtedy może po rehabilitacji zapyta się o windę. :)

 

Druga sprawa, to forum jest skarbnicą wiedzy, a nie chatem. Wiedza tu zgromadzona nie zniknęła po odświeżeniu strony.

 

Jest dział na temat Jet-ów i podobnych konstrukcji. Jest tam mnóstwo informacji, tylko poczytać relacje z budowy i oblotów. I dowiesz się gdzie są te skrzydła w samolocie i dlaczego akurat tam. ;)

 

Bycie zielonym, nie oznacza zwolnienia lekarskiego z nauki. A ty prezentujesz typowy syndrom "cwanego małolata" - Nie znam się, zaczynam, nie chce mi się szukać i uczyć. Dajcie mi to na tacy od razu. I to właśnie denerwuje sporo osób. A szczególnie dziś, gdy mewy głośno tupią i dziobią modele. :wink:

 

Przyznaj się tak uczciwie - ile relacji z budowy depronowych modeli EDF, przeczytałeś?

Niech zgadnę? Właśnie miałeś zamiar to zrobić? 8)

 

Zasadniczo, budowa Jeta nie różni się tak bardzo od budowy innych modeli, z napędem z tyłu. Podlega tym samym zasadom, minimalnie modyfikowanym pod specyfikę modelu.

 

W projekcie autor zapewne podał środek ciężkości. Warto zatem najpierw wykonać model wg projektu. Wprowadzanie poprawek ma sens dopiero wtedy jak wiesz, jak się model zachowywał na polecanych ustawieniach.

Nikt ci nie może dać gwarancji, że jak ustawisz np. serwo o centymetr dalej to model będzie lepiej latał.

Takie wnioski możesz wyciągać dopiero po zaobserwowaniu zachowania modelu w powietrzu.

 

Generalnie Silnik, regulator ustaw tam, gdzie pasuje. Odbiornik, serwa - staraj się umieścić tak blisko SC jak to możliwe. A resztę wyważenia dokonujesz przesuwaniem pakietu - więc należy zadbać o miejsce, by móc go przesuwać. Czasem, może się okazać, że konieczna będzie wymiana pakietu na lżejszy/cięższy, by uzyskać wyważenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa, nie pisz posta pod postem, druga sprawa jeżeli chcesz stracić oko, to rób jak chcesz. Było parę takich mądrych ludzi co kleili nawet śmigła GWS i stracili co nieco... Chcesz kleić łopatki turbiny ? Siła odśrodkowa zrobi z poklejonej łopatki miazgę... Ale rób jak chcesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lesiulkowi chodzi o "jeta" elektrycznego a nie normalnego Jet'a. (chyba :shock: )

Niektóre modele latają jak trenerki więc jeśli ma chęć do budowy to niech robi ale przed tym niech poczyta.

Sam zaczynałem od "pół akrobata" spalinowego i nie mam zamiaru nikogo blokować bo wiem, że da się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.