Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam za jakość zdjęć, chwilowo pozbyłem się cyfrówki aby ruszyć z budową veloxa .

Czego to człowiek nie zrobi dla pasji :D

Latanie modelem zaprojektowanym i wykonanym przez siebie - bezcenne :D, wszystkie inne zdjęcia wykonasz aparatem w telefonie :rotfl: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Realny Velox ma się tak :

 

http://www.rcclub.eu/download/file.php?id=1952

 

http://www.rcclub.eu/download/file.php?id=1950

 

A wirtualny tak :

 

http://www.rcclub.eu/download/file.php?id=2021&t=1

 

http://www.rcclub.eu/download/file.php?id=2020&t=1

 

postępy marne bo czasu mało. Ale obiecuję że na wiosnę poleci :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Postępy nad moim projektem Veloxa małe bo sesja na karku.

 

Velox na dzień dziś prezentuje się tak :

 

http://www.rcclub.eu/download/file.php?id=2147

 

http://www.rcclub.eu/download/file.php?id=2148

 

Wstępne próby ważenia mówią o tym że nie jest źle ale trzeba się pilnować :). Niestety realna waga gotowego modelu na dziś dzień to 2.1-2.2kg. Pożyjemy zobaczymy, waga maski, szybki, podwozia będzie kluczowa.

 

Dobrą informacją jest to że model prawdopodobnie będzie dostępny późną wiosną jako kit oferowany przez : www.aerodesignworks.eu Cena też powinna być przyzwoita :).

 

Mam nadzieję ze szybko uda mi się uporać z sesją i veloxem ( liczę że od 20 lutego ruszę ostro z budową i do 1 marca model będzie już tylko czekał na maskę i szybkę ) bo w kolejce już czeka już edge 1060mm rozpiętości w całości rysowany przez Sławka :

 

http://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=68&p=21048#p21048

 

Mam nadzieję że niebawem uda mi się coś dodać w tym wątku, tymczasem proszę o cierpliwość :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładny modelik :wink: Podoba mi się!

Interesują mnie 2 rzeczy:

- jaki silnik i akku zastosujesz

- ile (jak do tej pory) wydałeś na model? :)

Wyposażenie jak we wszystkich moich modelach 58"

-silnik turnigy 650kv,

-2x serwa Mg930 na lotki,

-2x hs 5245mg na SW i SW,

-aku 5s 3000mah 20C,

-15x8 ultra light drewniane,

-bec castle.

 

Powiem Ci szczerze ze nie liczyłem jak to wyjdzie ale zapewne podobnie bo zakupu gotowego modelu np. yaka 55 z haikonga. Osobiście myślałbym o ramie cenowej 1-1.3tys zł w zależności od tego co zastosujesz. Dla niektórych to nieopłacalne ale ja mam przekonanie że dostanę model który będzie mi bardziej odpowiadać niż w.w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

[..]

 

Ładny, wykonanie na wysokim poziomie ale ten kadłub jakiś "bańka" mi sie wydaje.

 

Mówiłeś, że na SK 5245MG będzie za słabe a jednak stosujesz??

Kadłub jest "klocowaty" faktycznie, taki urok tego modelu. Dojdzie jeszcze maska + szyba to się optycznie "znormalizuje".

 

Do modelu daję 4x 5245mg, owszem pisałem że będzie za słabe ale do Twojego modelu który waży ~2.6kg, mój velox gotowy do lotu będzie ważyć 2,1-2,2kg ( do tego zasilanie serw 6V ).

 

Dziękuję za pochlebne opinie, być może jeszcze zmienię formę czarnego pasa na boku kadłuba ; może zmienię go na pasek zamiast "błyskawicy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ale jeśli to serwo wyrabia przy 3kg (zobacz film Martina Brandumuller'a z Su 2.7kg na rcmovie.de) to wyrobi i przy wadze mojego Su (2.7kg) a Krzysiek napisał, że definitywnie wymienić.

Serw 5245mg używam osobiście od 4lat ( w 4 różnych modelach ) i wiem co się z nimi dzieje i na ile można sobie z nimi pozwolić.

Zostaw to serwo na kierunku, ustaw wychylenia na 45stopni i lataj na nim cały sezon w swoim modelu 2,7kg. Pod koniec sezonu wymień się doświadczeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie zależy tylko od masy modelu.Uważam, że ważniejsze jest chociażby ustawienie przełożenia na ster, a dokładnie snapy na orczyku -> snapy na dzwigni steru.Mając tak szybkie serwo jak HS 5245 można sobie to dowolnie ustawić poza tym liczy się prędkość maksymalna modelu i wielkość samego steru kierunku.Gdybym raz jeszcze stał przed wyborem serwa to na 1 miejscu brałbym pod uwagę kv silnik i co za tym idzie średnicę i skok śmigła co dalej ma wpływ na prędkość modelu.Na 2 miejscu to rzuciłbym okiem na sam ster czy jest duży, mały z profilem czy bez.Na 3 miejscu zastanowiłbym się czy jest możliwośc zrobienia steru na linkach pull pull, a na samym końcu brałbym pod uwagę masę modelu

 

Model trochę przypomina mi Funtane S 40 która nie chciała latać na żylecie oby Velox chciał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest model do latania 3D i oczywiste jest że musisz w nim uzyskać wychylenie steru 45stopni ( lub więcej ). Mając to na uwadze nie ważne jakie dobierzesz przełożenie dźwignia > ster zawsze będzie ono takie samo aby uzyskać dany kąt w okolicy 45stopni.

 

Pisząc jaśniej,

1.masz ramię serwa 10mm a steru 20mm, na takim ustawieniu zyskasz na "mocy" ale nie uzyskasz wychylenia 45stopni,

2. ramię serwa 10mm ale steru 8mm, na takim ustawieniu zyskujesz na prędkości ale tracisz na mocy,

3. ramię serwa 10mm i steru 10mm, masz optymalną moc i szybkość serwa. Dlatego właśnie większość producentów stara się uzyskać mniej więcej taką proporcję.

 

Teraz mi powiedz co chcesz zrobić aby "zwiększyć moment obrotowy" serwa w modelu ? Zastosujesz mniejsze ramię i stracisz na wychyleniu... takie "cuda" to w trenerku a nie tutaj.

 

Co do samej wielkości steru i prędkości modelu mogę się zgodzić, niestety Su to ciężko i stosunkowo szybko model ( chyba że ktoś chce nim latać jak emeryt... ale przy tej masie ciężko ).

 

Co do tego co piszesz o doborze napędu, pamiętaj że musisz też uniknąć sytuacji w której "model wyprzedzi śmigło".

 

Co do powierzchni bocznej nie mam obaw, jest duża a model lekki. A nawet jak nie to mam w skrzydłach mocowania SFG :).

 

ps. proszę o nie pisanie nie na temat ! Załóżcie osobny wątek w odpowiednim dziale i tak się wyprowadzajcie z błędów lub w nich umacniajcie ( ja pewnie do niego nie zajrzę bo nie mam na to czasu i ochoty ) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle sobie wyolbrzymiłeś :D 45 stopni to nie jest problem uzyskać nikt nie jest idiotą w tym dziale żeby ustawić przełożenie i mieć mieć 20 stopni wychylenia tylko dobranie tego tak aby wyciągnąć jak najwięcej siły przy zachowaniu odpowiedniego wychylenia.

 

Temat dalej faktycznie nie wart rozwijania, niech to będzie nadal relacja Veloxa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle sobie wyolbrzymiłeś :D 45 stopni to nie jest problem uzyskać nikt nie jest idiotą w tym dziale żeby ustawić przełożenie i mieć mieć 20 stopni wychylenia tylko dobranie tego tak aby wyciągnąć jak najwięcej siły przy zachowaniu odpowiedniego wychylenia.

Czasem mam inne wrażenie. Przeczytaj raz jeszcze co napisałeś wyżej... Tak jak pisałem, jest jedna wartość ramienia dźwigni/steru przy której uzyskujesz wychylenie 45stopni steru wykorzystując pełen zakres ruchu serwa ( zwiększając EXP do wartości maksymalnych ) i dla tej wartości waga 2.7kg dla tego serwa to za dużo. Jak zwiększysz ramię serwa stracisz ( przy zachowaniu danego ramienia steru ) zyskasz na wychyleniu i prędkości ale stracisz na mocy ( wtedy na pewno nie wydoli ) a jak zmniejszysz stracisz na szybkości i wychyleniu ale zyskasz na ciągu ( ale wychylenia będą nie zadowalające ).

 

Więc powiedz mi jak w końcu chcesz uzyskać efekt "zwiększenia momentu obrotowego" korzystając z własności odpowiedniego przełożenia ster/serwo tak aby mieć dalej odpowiednie wychylenia ? Naucz się przyznawać do błędy albo wykładać swoje racje tak aby inni je "kupili". Jak dla mnie to co napisałeś jak zwykle niema sensu... chciałeś zabłysnąć a wyszło jak zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemacik z naszego forum

 

Dołączona grafika

 

X1 - długość dźwigni serwa

X2 - długość dźwigni steru

 

X1=X2 -> przełożenie wynosi 1:1 - niezależnie od tego ile wynosi wartość X zawsze moc, szybkość serwa jest w pełni przenoszona na ster (dokładnie to co podaje producent serwa)

X1>X2 -> zwiększa się szybkość nastawy steru, zakres max wychyleń zmniejsza się moc.

X1 zwiększa się moc, zmniejsza natomiast szybkość nastawy i max wychylenia.

 

W jednym jak i drugim przypadku zakres serwa jest na tyle duży, że uzyskam maksymalne wychylenia na jakie pozwala ster wysokości.

dla tej wartości waga 2.7kg dla tego serwa to za dużo

Nie wiem czemu ciągle sugerujesz się wagą modeli dobierając serwo kierunku np 2,7kg to serwo za słabe 5kg a model 2,2kg już ok zamiast zwrócic uwagę na skrzydła i powierzchnie kadłuba..Fun fly 1,5m waży 2200g i w ogóle nie lata na żylecie albo potrzebuje mega mocnego serwa.Dzieje się to dlatego, że skrzydło ma gruby profil i to właśnie opór skrzydła pokonujesz na żylecie a nie tylko wagę modelu.Jakiś czas temu pokazał się fun fly firmy Ripmax o nazwie Bossanova 3d którym latałem.Był to jeden z niewielu modeli tego typu który latał normalnie w żylecie, a dlaczego ? bo profil był dużo cieńszy niż w pozostałych modelach.Przykładów Ci mogę wymienić więcej Katana Krill 33% znany model waga 13 kg z serwem 20kg lata w żylecie bez zastrzeżeń , a czemu ? wystarczy przyjrzeć się skrzydłom.W moim Yaku 54 2,2m 8.5kg mam serwo 12 kg w żylecie mogę uzyskac kąt który pozwoli przejść do zawisu ciekawe czemu ;D A pamiętasz modele Funtana S 90 póżniej wprowadzono X100 i widziałeś różnicę ? Zmienili profil dodali SFG nawet zwiększyła sie masa modelu, a serwa dedykowane te same.Model nagle zrobił sie idealny do latania w żylecie.

 

Emocjonujesz się niepotrzebnie chcąc za wszelką cenę mieć racje.Ja Ci piszę jak jest w rzeczywistości a Ty piszesz jak tobie by się wydawalo.Odnoszę wrażenie, że to co piszesz nigdy nie próbowałeś w modelach.

 

Krzysiek więcej czasu na latanie, a mniej na składanie modeli, bo wymieniłeś ich w ciągu roku z 10 sztuk, a chyba ani jednego nie ustawiłeś dobrze pod 3D.Bez urazy, ale wszystko szło w kolejności relacja, oblot, giełda.

 

Nie raz pisałeś, że nie znam się nanapędach elektrycznych i nie raz miałeś rację udowodniłeś to, ale z większymi modelami to Ty chyba nie miałeś do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.