razor Opublikowano 3 Stycznia 2011 Opublikowano 3 Stycznia 2011 mam jedno skrzydło (jeszcze nie złożone, tylko profile) 120cm styropianowe. czy nada się ono do FPV czy może mieć za słabą nośność ? jaki wtedy silnik polecacie? czy serwa 9g wystarczą ? w sumie jak do FPV to raczej do spokojnego latania czy np. między skrzydła dać kawałek 'pokładu' ? kolega Cobra stworzył coś takiego http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=15152 ale widzę że na koniec napisał że nie był z niego zadowolony
madrian Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 A nawet i 12cm by wystarczyło. Pytanie brzmi, jaką masą je obciążysz. Policz sobie obciążenie powierzchni nośnej i będziesz wiedział. Skrzydło 120cm, nie musi być równe innemu skrzydłu 120cm. Ja mam serwa 9g (SG 91) w motoszybowcu (po jednym na płaszczyznę sterową) 1,8m :crazy: I nie uwierzysz, ale dawały radę. Co prawda w pierwszym locie został rozbity, ale z winny źle użytych klap na bardzo małej wysokości (czyt. moja wina, moja wina...), a nie serw. Z drugiej strony nie wiem, jak by wytrzymały te serwa dłuższe latanie. :roll:
Jedrula Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Pewno skrzydła mają to do siebie że sa ładowne i zwrotne i jak najbardziej nadają się do fpv. FPV najlepiej ładować na taki model którym lubi się latać wtedy jest pełen komfort z lotu.
Reptyl Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 (1) Pewno skrzydła mają to do siebie że sa ładowne ... jak najbardziej nadają się do fpv. (2) FPV najlepiej ładować na taki model którym lubi się latać wtedy jest pełen komfort z lotu. (1) Ciekawa teoria z tą ładownością, ja mam praktyczne doświadczenia, że przeciążone Tzagi lubi się zwijać w mocno nieprzyjemny korek (czytaj korkociąg). A kolega to jak bardzo obciążył swoje ? Proszę o podanie ciężaru i powierzchni. (2) Oczywista oczywistość, ... oczywiście. A kolega na czym lata FPV ? Pozdrawiam, Michał "Pan wiedział, czy Pan tylko powiedział" cytat K. Burhart "Znaczy Kapitan"
Jedrula Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 (1) Ciekawa teoria z tą ładownością, ja mam praktyczne doświadczenia, że przeciążone Tzagi lubi się zwijać w mocno nieprzyjemny korek (czytaj korkociąg). A kolega to jak bardzo obciążył swoje ? Proszę o podanie ciężaru i powierzchni. Ja mam zagi które specjalnie obciążone nie jest ze względów że dopiero zostało oblatane, ale będzie wozić sporo 5000mah4s, 1500mah3s i sprzęt fpv do dalekich wycieczek.Na marginesie ładowność swojego zagi porównywałem do innych modeli które widziałem i którymi latałem. Faktem jest że zagi przeciążone lata niezbyt fajnie, ale o przeciążaniu nikt nie mówi. :wink: (2) Oczywista oczywistość, ... oczywiście. A kolega na czym lata FPV ?Na pierwszym miejscu jest (był bo się rozbił) ES z napędem spalinowym,aktualnie latam zagim160cm i też jestem zadowolony. "Pan wiedział, czy Pan tylko powiedział" cytat K. Burhart "Znaczy Kapitan"Czytałem, lubię jego książki i jak by co to Borchardt. :wink:
Reptyl Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Ok kolego Jędrula, troszkę wczoraj byłem troszkę jadowity. (1). Razor ma rdzenie styro ode mnie. Skrzydło jest 120 cm - napisał. Uprzedzałem go, że dobrze jest utrzymać AUW poniżej 600g. Tutaj się dowiedział, że skrzydła są ładowne. Bez konkretów. Po takiej informacji załaduje na skrzydło 300g sprzętu i będzie mocno zaskoczony, że po pierwszym zwrocie z wiatrem skrzydło zwinie się ku matce ziemi a kamerka za kilkadziesiąt dolaresów będzie stanowiła jedność techniczną z meblościanką ziemianki miejscowego krecika. (2). Post napsiałeś na podstawie opisanych doświadczeń: "Ja mam zagi które specjalnie obciążone nie jest ze względów że dopiero zostało oblatane, ale będzie wozić sporo 5000mah4s, 1500mah3s i sprzęt fpv do dalekich wycieczek. " Czyli tak być może, ale nie musi. (nadal zgodne z cytatem z Borchardt'a - tu dzięki za poprawienie pisowni nazwiska autora - pisałem z pamięci). Może być też tak, że po obciążeniu tym 5000mah4s, przy pierwszym zaciągnięciu wysokości skrzydełko się efektownie złoży i zaklaszcze wingletami nie gorzej od chórku pana Piotra Rubika. I tu mała prośba - zamiast podawać ogólnikowo "skrzydła są ładowne" to lepiej jest pomóc informacją: mam skrzydło do FPV, 160cm, ciężar xxx gram, obciążenie płatów xxx g / dm2, lata tak i tak. Pozdrawiam, (nadal nieco jadowity)Reptile czyli gadzina
Jedrula Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 I tu mała prośba - zamiast podawać ogólnikowo "skrzydła są ładowne" to lepiej jest pomóc informacją: mam skrzydło do FPV, 160cm, ciężar xxx gram, obciążenie płatów xxx g / dm2, lata tak i tak. Ok będę pisał inaczej. Czyli tak być może, ale nie musi. (nadal zgodne z cytatem z Borchardt'a - tu dzięki za poprawienie pisowni nazwiska autora - pisałem z pamięci). Może być też tak, że po obciążeniu tym 5000mah4s, przy pierwszym zaciągnięciu wysokości skrzydełko się efektownie złoży i zaklaszcze wingletami nie gorzej od chórku pana Piotra Rubika. Powiedziałem patrząc na inne takie skrzydła, jedno ze znanych mi skrzydeł (takie jak moje tylko materiał jest inny) bierze ok.750g, ja na swoim planuję ok 800g więc strasznie być nie powinno.
razor Opublikowano 6 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2011 tu widzę że Cobra montował nawet na 1m Tzagi, ale lot szybki i nerwowy, pewno na początek za trudno cóż, pomyślę o jakimś EG Pro itp
Cimek Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Razor, dużo znajomych którzy latają fpv, przymierzają się do Beta 1400, wiekszy ciut od Esego ale z fpv, do 900 g będzie super się latało
razor Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2011 no własnie widzialem tą Betę, w miare nowy model ? rozpiętość minimalnie większa niż w ES, za to cięciwa mniejsza i krótszy cały model.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.