Guest Anonymous Posted January 12, 2011 Share Posted January 12, 2011 aaaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 Zapytałem kolegę starego modelarza jak to jest, a on mi na to, że silnik kręci się tak jak wszystkie???Myślę , że tu masz Pawle odpowiedź na Twoje pytanie - śmigło http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=3633 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 nie rozumiem??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 Wiele silników w dawnych czasach było sprzedawanych razem z pasującym śmigłem w komplecie (zwłaszcza rosyjskich gdzie były przeważnie nylonowe), więc jeśli jest oryginalne z tego okresu... to jest właściwe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek_K Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 Pawel - Jaskolki ze ssaniem przez wal krecily sie tak wszystko inne, w prawo. RomanJ4 - Jaskolki z twojego obrazka maja rozrzad membrana, krecia sie w obie strony. Bez roznicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 RomanJ4 - Jaskolki z twojego obrazka maja rozrzad membrana, krecia sie w obie strony. Bez roznicy.Nie miałem Jaskółki, myślałem, że ta ma sterowanie tarczą, choć rzeczywiście teraz zwróciłem uwagę, że gardziel ma na środku. Dziękuję :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 Pawel - Jaskolki ze ssaniem przez wal krecily sie tak wszystko inne, w prawo. RomanJ4 - Jaskolki z twojego obrazka maja rozrzad membrana, krecia sie w obie strony. Bez roznicy. Czyli w instrukcji jest błąd??Zresztą o wiele precyzyjniej byłoby napisać, że obroty są zgodne lub przeciwne do ruchu wskazówek NORMALNEGO zegara... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 Przecież napisałem NORMALNEGO!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek_K Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 Zbytki sobie koledzy robia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Glowa od takiego zegara boli :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
cy-kada Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 W tamtych czasach te silniki miały lewe obroty (Jaskółka, Zeiss-Jena, Bambino). Prawdopodobnie było to spowodowane produkcją śmigieł (lewych). Ale były to lata 60-te. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Dlatego przyszło mi do głowy, że jeśli powstał taki dylemat jak kolegi Pawła, to na starych fotografiach z danych czasów (nie rysunkach, bo tu inwencja rysownika może doprowadzić do fałszywych wniosków) można poznać po śmigle kierunek obrotów. Stąd było moje pytanie do właściciela, czy śmigło do tego silniczka jest oryginalne. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
razor Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 głowa to boli od jazdy Astonem Martinem, gdzie obrotomierz obraca się w lewo (przy zwiększaniu obrotów) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Może przy okazji pokazuje poziom paliwa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek_K Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Cy-kada - cos Waszmosc opowiadasz. Jaskolka - pisalem - membranowa krecila sie w obie strony, ssana walem w PRAWO. Bambino - w PRAWO Zeiss - 1cc - w obie strony bo ssany tlokiem Zeiss 2/2.5cc w obie strony bo ssane membrana kreca siw w obie strony, ssane dyskiem - dysk mial dwa naciecia do obrotow prawych i lewych. Wystarczylo zdjac pokrywe karteru, przelozyc i juz. A skad wiem - bo wszystkich tych motorkow uzywalem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janeczek Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Moje 2 Jaskolki 0 "kreca" w lewo tak jak i PK 1... Pawel moze sie zdarzyc ze krotka serie silnikow wykonano z inaczej polozonym otworem w wale ? Lub ktos sam zmajstrowal wal "prawoskretny" ? Pamietam tez z mlodosci ze bylem zrozpaczony ze moja PK-1 pracowala krecac smiglo w lewo (musialem sam dorobic smiglo) gdy "wszystko" inne krecilo smigla w normalny sposob/kierunek...teraz krecac w lewo zapalam tylko czterotakty... ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek_K Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Byc moze robione 2 wersje Jaskolki ssanej walem. Slyszal ktos o czym takim? Ta ktora mam zdecydowanie kreci sie w prawo. Wystarczy wlozyc oko w gaznik i pokrecic walem. :mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janeczek Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Tak jest mozliwe ze robiono Jaskolki prawoskretne "na zagranice" co moga swiadczyc napisy na originalnych pudelkach Jaskolek(nazwy Hirondelle,Schwalbe -o ile pamiec mnie nie myli )...musze przetestowac inne Jaskolki tak jak ich pudelka i instrukcje ...dam znac Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.