Skocz do zawartości

AH-64 Apache


sławek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początku zimy chodził mi po głowie śmigłowiec a że nie jestem zapalonym wielbicielem tego "gatunku" po kalkulacji kupna/budowy (to drugie raczej odpada) temat ten sobie odpuściłem. Podczas buszowania po RCGROUPS znalazłem taką ciekawostkę :

relacje i plany autożyra upodobnionego do śmigłowca a i ten filmik dał mi do myślenia. To że i ja wybrałem Apacha to tylko przypadek-brałem pod uwagę KA-50- przeciwbieżny wirnik ma wiele zalet , EROCOPTER TIGRE -wysoki kadłub pozwala na nie szpecące wysokie umocowanie wirnika (autożyro tak lubi) a Apacha wybrałem bo.....jest chudy i pójdzie na niego mniej materiału:)

Dołączona grafika

Model nie będzie prawdopodobnie powstawał w expresowym tempie a i obloty nie będą łatwe (jeśli do nich dojdzie :) )

Co będzie to będzie -wszystko będzie zależało od wirnika który na szczęście jest elementem bardzo łatwym do wymiany (jeśli jeszcze będzie do czego go przyczepić)

Traktujcie to jako ciekawostkę-eksperyment a więcej detali tego "czegoś" zaserwuje przy okazji umieszczenia następnych zdjęć z budowy.

Dołączona grafika wirnik nr1 sosnowy krzyżak z łożyskami po starym wiatraku z PCeta i depronowe łopatki oklejone folią ,zawiasy ze zbrojonej taśmy klejącej

Opublikowano

Zgadza się-są ciężkie i masywne-10x10 ale krótkie ,wirnik ma 75cm średnicy ale sam ten krzyżak mam zamiar spłaszczyć i nawiercić otworki na mocowanie śrubkami fi3 (po jednej na ramię) co umożliwi mi łatwą wymianę eksperymentalnie różnych rodzai łopat wraz z różnymi zawiasami .Mocowanie takie dodatkowo zabezpieczy łopatki przed połamaniem i umożliwi składanie wirnika do transportu.

Wirnik będzie miał stałe umocowanie czyli nie będzie sterowania pochyłu tarczy wirnika co się spotyka często w modelach autożyra ,stałe dodatkowo upraszcza model ale i utrudnia loty wiec wykonanie dobrego wirnika to 80% sukcesu.

PS grube listewki pozwoliły mi na umocowanie łożysk daleko od siebie dzieki czemu mniej szans na "wyrwanie "wirnika w jego osi

Opublikowano

rozumiem, czyli sterowanie będzie tylko za pomocą siągu silnika, steru kierunku i wysokości? jaki przewidujesz kąt natarcia wirnika? z tego co pamiętam to stosuje się chyba 16 stopniowe wychylenie wirnika w tył ale mogę się mylić

Opublikowano

dokładnie tak-przy mniejszym odchyleniu pewnie też by latał ale z brzydko zadartym kadłubem do góry. Zastanawiam się nad zrobieniem "lotek" czyli płytowo wychylanych skrzydełek Apacha oczywiście z odpowiednio powiększona powierzchnią ale na tyle by nie zeszpecić modelu , akrobacji na tym nie zrobię ale może pomoże w locie w chwili powstania np asymetrii noszenia wirnika .Zastanawiam się właśnie nad sensem wykonania takiego "usprawnienia"-dodatkowa waga i nie pewna skuteczność w działaniu.....sam nie wiem.

http://lotniczapolska.pl/Projekt-Wiatrakowiec-RC,14898 tu trochę teorii w ojczystym języku

Opublikowano

Dołączona grafika

Miała być szklana kabinka ale sobie darowałem,może ją zrobię po ewentualnych udanych lotach.Jedyne wzmocnienia jakie zastosuje w kadłubie to płytki balsy przyklejone do burt od wewnątrz ,wzmocnią model na odcinku: wręga silnikowa-podwozie -wirnik.Osprzęt zamocuje dopiero po zamontowaniu silnika by móc nim wyważyć Apacha.

  • 1 rok później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.