Gość horn3t Opublikowano 20 Stycznia 2011 Opublikowano 20 Stycznia 2011 Kadłub z odciętym noskiem ma 1260 mm z kołpakiem wychodzi 1306 czyli w oryginale pewnie miał 1300 mm. Prace trochę spowolniły z braku czasu oraz kończenia innego modelu do oblotu w weekend. Po niedzieli robota ruszy
Gość horn3t Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 W wolnej chwili pomiędzy obchodzeniem uroczystości dnia babci i dziadka udało się mi wkleić półkę do kadłuba, oraz polutować przewody do serw w skrzydłach wraz z złączkami MPX i przygotować otwory w skrzydle i kadłubie do wklejenia MPX.
Marcin K. Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Znowu sie wtrące do Twojego wątku no ale... Co dają złącza MPX? Czy one maja jakies zabezpieczenie przed rozłaczeniem? Chcialem w moim skrzydle zastosować standardowe wtyczki- gniazda serw. Co lepsze? Wybacz za takie pytanie ale nigdy nie widzialem tego na zywo...
Gość horn3t Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 MPX zapewniają w tym przypadku przede wszystkim funkcjonalność i łatwość składania modelu do lotu, nie trzeba kombinować z wpinaniem i upychaniem przewodów w wąskich otworach.
robintom Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Marcin K, MPX od standardowych wtyczek serw są lepsze jeśli chcesz ciągle łączyć i rozłączać kable. MPX ma lutowane przewody. Zwykłe wtyczki są zaciskane mechanicznie i po wielokrotnym wciskaniu i wyciąganiu mogą się urwać. Do tego piny są mocowane na malutki zatrzask w oprawce co też się łatwo może rozlecieć. A jeszcze MPX obsłuży połączenie kilku skrętek od serw lotek, klap czy hamulców. Tak więc zabawa w poszukiwaniu wtyczek w bardzo zmechanizowanym skrzydle sprowadza sie do połaczenia dwóch MPX, po jednej parze na skrzydło. Jedyne ograniczenia MPX to możliwość zamontowania na stałe w skrzydle i kadłubie. Do "styropianów" raczej bym tego nie stosował. Ale to moje zdanie.
Marcin K. Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Dzięki! Czy w obu elementach (kadłub-skrzydło) Złączki są wklejone? Nie ma ryzyka że przez ruchy skrzydła się rozłączą?
Gość horn3t Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Dzięki! Czy w obu elementach (kadłub-skrzydło) Złączki są wklejone? Nie ma ryzyka że przez ruchy skrzydła się rozłączą? Są wklejone w kadłub i skrzydło, na razie o takim przypadku nie słyszałem żeby się rozłączyły bo ruchów tam nie ma ale ryzyko istnieje zawsze
Boguslaw Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Witam Ja wklejam MPX tylko w kadłubie, w skrzydle pozostawiam luźny. Wtedy nawet przy wariackiej jeździe nie rozłączy się, bo wtyczka nie drga wraz ze skrzydłem. Poza tym przy "gorszym" lądowaniu wtyczka nie wyrywa się, tylko wysuwa ze skrzydła na kablu.
Marcin K. Opublikowano 23 Stycznia 2011 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Dzięki panowie. Zostawię w skrzydle luźne. horn3t, jak będą mocowane skrzydła?
Gość horn3t Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Dzięki panowie. Zostawię w skrzydle luźne. horn3t, jak będą mocowane skrzydła? Zwyczajnie nasuwane na bagnet i tyle. Cały układ skrzydło - bagnet- kadłub jest ciasno spasowany. Dla zabezpieczenia na łączeniu przed lotem naklejana bedzie biała taśma izolacyjna, ale i można bez taśmy.
Marcin K. Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Tez mysle nad takim rozwiązaniem. Tylko u mnie skrzydla konstrukcyjne. Troche sie tego obawiam. Bagnet bedzie wchodził ponad 40 cm w Skrzydlo w rurke aluminiową. Mysle zeby tez zrobic łączenie zewnąt kadluba na śrube... Tak dla bezpieczeństwa. Chcialbym troche agresywnie latac
Gość horn3t Opublikowano 26 Stycznia 2011 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Prace przy modelu dobiegają końca w kadłubie zostało zamontowane wyposażenie. Naprawiono mocowanie bagnetów w stateczniku poziomym, trzeba go tylko okleić. Pozostało wstawienie odbiornika pomiar kąta zaklinowania, regulacja i wyważenie.
Gość horn3t Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Kończymy temat model poskładany i podregulowany czekamy teraz tylko na właściwe warunki pogodowe. Masa do lotu wyszła 2150 g. :jupi: Po oblocie będzie relacja i jakiś filmik.
JarekF Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Ładny !! Jutro zważę swojego i porównam różnicę. Podpatrzyłem jak masz zamontowany akumulator i chyba coś zgapię od Ciebie . Muszę ten element jeszcze wykonać i również będę czekał na pogodę. W moim będzie trochę "lipa", bo mam standartowe serwa a one trochę miejsca zajmują. Chcę zastosować Lipol 2200mAh 3S, chociaż ktoś się wypowiadał w moim temacie, że 4S lepiej sobie radzi z tym modelem, więc chyba będzie zamiana. A może i serwa wymienię ?
Gość horn3t Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Twój też ładny Albatros. Ten co składałem to zasługa projektanta modelu. Użytkuje ten motoszybowiec AVOCADO od zeszłego roku podobny wymiarowo i wagowo do Albatrosa, mam w nim silnik słabszy niż w Albatrosie i na 3 celach śmiga, że hej. :shock: Półkę warto zrobić, dobrze wklejona i wlaminowana spełnia dwie funkcje znacząco wzmacnia przód i tak mocnego kadłuba oraz dobrze trzyma wszystko, bez obaw, ze coś będzie łatać luzem w kadłubie.
JarekF Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Zważyłem mojego z wyposażeniem już gotowy do lotu. Mój jest bez lotek to być może stąd ta różnica.
Piotrek_F3J Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 Zważyłem mojego z wyposażeniem już gotowy do lotu. Mój jest bez lotek to być może stąd ta różnica. i do tego konstrukcyjny podobają mi sie obydwa
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.