Skocz do zawartości

Regulator Hobby King 20A UBEC (ID: F-20A)


hubert_tata

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Do 20A na stronie HK nie ma instrukcji.

Jest do 30A, ten sam typ. 30A ESC 2A UBEC Na dole strony kliknij zakładkę "FILES"

Dzięki, nie widziałem tego pliczku, ale...

To nie to.

Nawet ostatnie zdanie o sygnale powitania nie zgadza się- mój po włączeniu sygnalizuje ilość cel (sprawdzałem 3 i 4 lipolki).

 

Edit

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6143

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo. Te same regulatory i ten sam problem z programowaniem. Przejrzałem kilkanaście instrukcji zgromadzonych na

http://www.progressiverc.com/Brushless_ESC.html

i oczywiście żadna nie pasuje. Najaktywniejszym poszukiwaczem prawdy jest chyba krtek2k. Na stronie tego regulatora

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15202

w zakładce "Discussion" opisał bipy które wydaje jego egzemplarz i coś już wyczaił. Może tam zajrzyj. Jeśli zdołasz połączyć grafikę kresek z dźwiękami silnika, jesteś w domu.

Co dziwniejsze, moje sztuki piszczą zupełnie inaczej..

"Moje" sekwencje są podzielone na 7 grup. 5 z nich jest "4-pozycyjnych", dwie pozostałe są jakby dwustanowe. Na razie boję się coś zmienić. Z opisu regulatora wynika, że ustawianych parametrów jest więcej: bat type, brake, Vprot, slowdown, timing, start, PWM i heli delay więc nawet i to się nie zgadza :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że trzeba podejść od strony dźwięków jakie słychać po wejściu do programowania i do nich dopasować specyfikację.

Ciężka sprawa, ale jeśli nawet sekwencja dźwięków się pokryje, to nie mamy zupełnej pewności co zmięniamy.

 

Próbowałem go kartą Turnigi (taka, jak do regulatorów Plush, Sentry itp), oraz kartą Feigao - nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że trzeba podejść od strony dźwięków

Bardzo proszę, może coś Wam przyjdzie do głowy. Cyframi oznaczę pewien charakterystyczny dźwięk lub ich krótką sekwencję. Tej samej cyfrze odpowiada ten sam typ dźwięku. Oto co ten regulator wypuszcza z siebie w trybie programowania:

1

2

3

4

5

1-1

2-2

3-3

4-4

5-5

1-1-1

2-2-2

3-3-3

4-4-4

5-5-5

1-1-1-1

2-2-2-2

3-3-3-3

4-4-4-4

5-5-5-5

6-6-6-6

7-7-7-7

Wygląda mi na 5 różnych wielkości (tyle różnych dźwięków) które można ustawić na 4 różne wartości (od 1 do 4 powtórzeń) plus - na końcu - dwie rzeczy "dwustanowe", które mogą być załączone lub wyłączone.

 

EDIT: Przesłuchałem "nagranie" raz jeszcze, poprawka przy 6 i 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem takie coś:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/forum/forum_posts.asp?TID=15459&PID=109940

 

But none of them suit to this ESC.

I have maped what it beeps , when I connect battery with full throtle:

- - - - (4x short)

_ _ _ _ (4x long)

 

~- ~- ~- ~- (4x tone + short)

\ \ \ \ (4x descending tone)

/ / / / (4x ascending tone)

-- -- -- -- (4x twice short)

_ _ _ _ _ _ _ _ (4x twice long)

~-~- ~-~- ~-~- ~-~- (4x tone,short,tone,short)

\\ \\ \\ \\ (4x descending twice)

// // // // (4x ascending twice)

--- --- --- --- (4x short triple)

/// /// /// /// (4x ascending triple)

~-~-~- ~-~-~- ~-~-~- ~-~-~- (4x tone,short- triple)

\\\ \\\ \\\ \\\ (4x descending triple)

and it continues and continues , i dont have enough patience to stay listen neverending sounds :)

 

So it looks very complicated , please help.

 

a pod innym linkiem

 

This worked for me :)

 

 

1) _ _ * * (longer pause)

 

 

 

2) _ _ , _ _ , _ _ , _ _ , _ _ = 2S lipo

 

 

 

3) _ _ _ , _ _ _ , _ _ _ , _ _ _ , _ _ _ = 3S lipo

 

 

 

Some ESCs (but not all of them) have the following settings. **Note** My 20A has 3A and 3B but my 12A does not.

 

 

 

3A) _ _ _ _ , _ _ _ _ , _ _ _ _ , _ _ _ _ , _ _ _ _ = not sure.. possibly a NiMH battery?

 

 

 

3B) _ _ _ _ _ , _ _ _ _ _ , _ _ _ _ _ , _ _ _ _ _ , _ _ _ _ _ = not sure.. possibly a NiMH battery?

 

 

 

4) ___ , ___ , ___ , ___ , ___ = Auto battery detect possibly. Works with my 2S or 3S

 

 

 

5) _ * , _ * , _ * , _ * , _ * = Battery protection reduce power

 

 

 

6) * _ , * _ , * _ , * _ , * _ = Battery protection hard cut off

 

 

 

7) _ ** , _ ** , _ ** , _ ** , _ ** = Battery protection ignore

 

 

 

8) WWW , WWW , WWW , WWW , WWW = Reverse

 

 

 

9) WW , WW , WW , WW , WW = Accel soft Heli mode

 

 

 

10) W , W , W , W , W = Accel normal Airplane mode

 

 

 

11) * , * , * , * , * = Timing Auto possibly?

 

 

 

12) ** , ** , ** , ** , ** = Timing soft possibly?

 

 

 

13) *** , *** , *** , *** , *** = High timing possibly?

 

 

 

14) \ , \ , \ , \ , \ = 8 Khz possibly?

 

 

 

15) / , / , / , / , / = 16 Khz possibly?

 

 

 

16) _ , _ , _ , _ , _ = Appears to be restore default

 

 

 

17) _*_ , _*_ , _*_ , _*_ , _*_ = Governor off possibly

 

 

 

18) _**_ , _**_ , _**_ , _**_ , _**_ = Governor Heli 1 possibly

 

 

 

19) _***_ , _***_ , _***_ , _***_ , _***_ = Governor Heli2 possibly

 

 

 

20) _****_ , _****_ , _****_ , _****_ , _****_ = Governor

rcmodelreviews*com

 

 

Są jeszcze inne lnki np w pdf

 

Może coś będzie pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmarnowaniu wieczora w oczekiwaniu na idiotycznie zaprojektowane bipki tego regulatora (i lekkim przeprogramowaniu mojego generatora PPM) wiem już jak ustawić:

- typ baterii (Li/Ni)

- poziom zabezpieczenia przed rozładowaniem (8.2 - 9.0 - 9.7V, w przypadku LiPo 3S)

- rodzaj ograniczania mocy napędu po rozładowaniu aku (cutoff/slowdown)

- PWM (8/16kHz)

Niestety timing wciąż przede mną :( Czy mogę jego rodzaj wywnioskować z np. dynamiki silnika podczas przyśpieszania? Jeżeli dobrze rozumiem zjawisko to wydaje mi sie, że powinny być jakieś dostrzegalne objawy. A może znacie jakieś metody? Może prąd w biegu jałowym lub na jakimś - zawsze tym samym - zestawie śmigło/napięcie/obroty? Jeśli nie, muszę sobie zbudować synchronizator oscyloskopu do kąta położenia wału.. Wtedy to po prostu zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety timing wciąż przede mną :( Czy mogę jego rodzaj wywnioskować z np. dynamiki silnika podczas przyśpieszania?

Zły timing wg mnie: najczęściej to jest zrywanie obrotów przy przyspieszaniu.

Dodajesz gazu i w pewnym momencie pisk "wrzask" i stop.

 

U mnie, w tym konkretnym przypadku, silnik po prostu nie startuje.

Tzn startuje przypadkowo, nie płynnie, raz się uda, a raz nie.

Natomiast ten sam silniczek z innym regulatorem - Turnigy Plush- hula płynnie w całym zakresie bez problemów.

Dlatego, jako pierwszy parametr do zmiany wytypowałem timing.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszukałem się następnych funkcji:

- odwracanie kierunku obrotów

- ustawianie czasu rozkręcania wirnika

Drogą eliminacji oraz pomiaru poboru prądu w stałych warunkach (silnik zabudowany outrunner AC400/14, śmigło 3-łopatowe 7x3.5, +12.0V z zasilacza lab, impuls 1500us z procesora ATmega) wygląda mi, że za timing odpowiadają bipki 3-3, 4-4 i 5-5. Tak sobie je nazwałem na kartce, a teraz: co to znaczy?

Do trybu programowania wchodzimy normalnie: gaz do dechy i włączamy zasilanie. Regulator, jak już wspomniałem wypuszcza dość głupio wymyśloną sekwencję dźwięków a najgorsze, że nie ma żadnej korelacji między tym co słyszymy, a choćby zgrupowaniem podobnych parametrów. No może o tyle, że są obok siebie "w czasie". Zgodnie z moją wcześniejszą listą, w jej pierwszych 5 wierszach dźwięki występują pojedyńczo. Niestety, specjalnie dla ludzi kompletnie bez refleksu, każdy z nich powtarzany jest 4 razy. No to mamy:

1: kropka (bardzo krótkie coś)

2: kreska (brzmi jak trzy połączone kropki, prawie bez przerw ale jednak coś tam stuka)

3: opadająca melodyjka plus kropka (trzeba to usłyszeć)

4: niski dźwięk (długości gdzieś między kropką a kreską)

5: wysoki dźwięk (raczej dłuższy od kreski)

Tak więc na początku słyszymy:

cztery kropki

cztery kreski

cztery melodyjki z kropką itd..

Jeżeli w czasie między zakończeniem pierwszego oczekiwanego przez nas dźwięku a czwartym powtórzeniem tego samego damy gaz na zero, wybraliśmy tę opcję programowania. Regulator potwierdza to dwoma "jakby kreskami" i zamiera. Pozostaje wyłączyć zasilanie, czyli nic nowego pod słońcem.

Kolejne sekwencje wyglądają tak jak na mojej liście:

dwie kropki tuż obok siebie (i tak 4 razy..)

dwie kreski (jw..)

dwie melodyjko-kropki (jw) itd..

Potem mamy trzy- i czterokrotne powtórzenia. Jak łatwo się domyślić, pod koniec mamy już 4-krotne powtórzenia poczwórnych sekwencji. No comments. Na koniec regulator HK serwuje nam wyłącznie czterokrotne powtórzenie kropko-niskiego dźwięku (typ 6 na liście) i kropko-wysokiego (typ 7). Proponuję na początek nie machać gazem tylko przyzwyczaić się do tych dźwięków. Po wygraniu całej melodii i nie wybraniu żadnej opcji zalega cisza i wypada wyłączyć zasilanie.

Acha, mój HK miał kłopoty z wchodzeniem do trybu programowania. Nie wystarczało ustawić generatora na 2ms i włączyć zasilania regulatora. Trzeba było wcześniej fizycznie odłączyć wtyczkę z generatora PPM, włączyć regulator i wtyczkę dopiero wtedy dołączyć. Ciekawe jak to będzie z normalnym odbiornikiem?

Wracając do tematu timingu. Żeby coś tu zmienić musimy doczekać się np. sekwencji 3-3 czyli dwukrotnego powtarzania dźwięku nr. 3. Dla jasności: to dwie "melodyjki z kropką" tuż obok siebie i tak czery razy. Jak usłyszymy to po raz drugi, proponuję wajchę w dół i ustawione. Czekanie do czwartego razu jest marnowaniem czasu.

Krótka lista:

1 ? (podejrzewam kalibrację gazu)

2 brake ON/OFF

3 NiMH

4 LiPol

5 8.2V

1-1 9.0V

2-2 9.7V

3-3 timing HARD(?) mój silnik pobierał tu 1.61A

4-4 timing AUTO(?) 1.58 - 1.60A

5-5 timing SOFT(?) 1.44A

1-1-1

2-2-2

3-3-3

4-4-4

5-5-5

1-1-1-1 start FAST

2-2-2-2 start SLOW

3-3-3-3 direction RIGHT/LEFT

4-4-4-4 PWM 8kHz

5-5-5-5 PWM 16kHz

6-6-6-6 overvoltage: slowdown

7-7-7-7 overvoltage: cutoff

Białe plamy postaram się wypełnić wkrótce, chociaż.. mam cichą nadzieję, że ktoś będzie szybszy.

Zaznaczam, że są to wstępne wyniki zabawy na biurku. Nie byłem w stanie przetestować wszystkich zależności, więc nie przywiązujcie się zbytnio do powyższego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Marku, sekwencje się zgadzają, ale u mnie nie pomogło:

przestawiałem kolejno 3-3, 4-4 i 5-5 i w żadnej pozycji silnik nie rusza płynnie.

Najczęściej zmiana timingu na to pomagała.

Dla pewności zmieniłem obroty 3-3-3-3 i niestety kicha, nie zmieniły się.

 

PS

Samo programowanie z nadajnika może rozładować akumulator, cykl trwa bardzo dłuuugo :lol:

Najgorsze, że chyba jednak coś jeszcze jest nie tak w objaśnieniu/domyśleniu programowanych funkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, zaczynam podejrzewać, że istnieją jakieś różne wersje tego regulatora. Przed chwilą sprawdziłem raz jeszcze: sekwencja 3-3-3-3 zmienia obroty z prawych na lewe i odwrotnie. Może dlatego nie mogę doszukać się sensu w tym, co napisał krtek2k w dyskusji na stronie tego produktu w sklepie HK? Hubert, a może Ty spróbuj pokazanych tam sekwencji. Chociaż.. jeśli dźwięki się zgadzały z moim opisem.. :(

Zaraz podłączę drugi regulator. Mam bliźniaki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 4 takie regulatorki, ale programowanie sprawdzałem na jednym - brak czasu - te sekwencje są bardzo długie.

I potwierdzam, że takie, jak Twoje.

Być może coś pomyliłem, ale dźwięk 3 jest akurat bardzo charakterystyczny, a i kierunek obrotów najłatwiej sprawdzić.

Może jutro jeszcze poćwiczę z innym egzemplarzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubert co z tym programowaniem? Dlaczego wcześniej nie działało? Akurat kierunek obrotów był OK.

Pewnie się wtedy pomyliłem, albo...

Zaraz sprawdzę jeszcze raz kierunek obrotów, bo zmieniałem timing, częstotliwość i szybkość startu, ale nie pomogło na moje silniczki (już 2 próbowałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.