Jump to content

silnik do on-road 1:10


Guest

Recommended Posts

witam !

 

zastanawiam się nad nowym silniczkiem do swojego wozidełka i proszę o pomoc w wyborze :roll:

zacznę od tego że jeżdzę głównie po asfaltach , czasem dosłownie troszkę szutru . mam model w skali 1:10 , napęd na tył . do tej pory siedział w nim regiel mechaniczny i silnik 27T czyli standartowa bida :lol: .

chcę kupić regiel nosram hawk reverse :

http://www.auta-rc.pl/nosram-hawk-reverse-p-616.html

i jakiś lepszy silniczek co by autko lepiej się zbierało i miało chociaż trochę wiekszą prędkosć max .

zastanawiam się nad dwoma silnikami :

ansmann clash 21 - http://www.auta-rc.pl/silnik-elektryczny-clash-p-137.html

i hpi saturn 20 - http://www.rc-team.pl/silnik-saturn-1136-p-19284.html

który z nich jest lepszy ? do żadnego nie znalazłem tabeli parametrów ...

 

przełożenie całkowite wyszło mi z obliczeń 5,5 : 1 .

 

czy takie silniki nie będą się męczyć z takim przełożeniem ? może celować w jakieś silniki 23T :roll: ?

proszę o pomoc w wyborze , a może macie inne ciekawe propozycje silników jakie pociągnie w/w regiel ? a może po zmianie regla stare 27T tak ożyje że nie warto sobie głowy zawracać :lol: ?

Link to comment
Share on other sites

Z własnego doświadczenia polecam silniki Tamiya BZ 23T i Tamiya TZ 23T :wink: Świetne silniki, miałem oba, jeden w asso b4, a drugi w jakimś modelu do driftu, z napędem 4x4. BZ jest do modeli terenowych, a TZ do on-road. Spokojnie dawały radę i mocy było bardzo dużo.

Polecam też dać do pakietu jedno ogniwo więcej (czyt. 7cell) :D

Link to comment
Share on other sites

Ansmanna od razu skreśl.Kiepska jakość.Padają jak muchy.

HPI już lepiej.

Poszukaj silnika Kyosho G 20

Regulator tez bez szału,wolałbym założyć za tą kasę regulator Tazer 15T.Przynajmniej na pewno nie powinien się grzać.

Link to comment
Share on other sites

kurcze , fajne silniczki proponujecie ale ...

są dość drogie jak dla mnie i nie wiem jak zniesie je dyfer :roll: podwozie szałowe nie jest , mozna by rzec że z najniższej półki , no i 2 WD ( na tył ) i silnik z takim momentem może automatycznie wyeliminować model z kontrolowanych startów bo każdy będzie się kończył zarzuceniem tyłu ... nie mam zamiaru startować w zawodach , czasem tylko pośmigać sobie w formie odpoczynku od szarej codzienności :wink:

o przegrzewanie regla się nie martwię , już mam wymyślone mocowanie , które automatycznie dociśnie radiator do mosfetów regla a regiel do podwozia . wybrałem go dlatego że jest wodoodporny ( chyba nosram'owi można ufać :roll: ) i automatyczny :wink:

zdecyduję się chyba na hpi saturn 20T , o ansmannie dziś wyniuchałem w necie kilka nieciekawych opinii ...

 

a moze taki poison 20T od carsona : http://rcmatsu.pl/Products-255290036-370-Silnik-elektryczny-540-Poison-20T.aspx ?

lepszy by był od saturna czy gorszy ?

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze nie ma ich (chyba że któryś sklep ma z zapasów),po drugie lepszy jest Carson Cup Machine.Nie dość że tańszy (przynajmniej był) to dużo szybszy.

Nie wiem jakie masz przełożenia i co to za podwozie ,ale fajnym silnikiem jest/był silnik Traxxas 12T (dwanaście zwoi).

Link to comment
Share on other sites

no dobra , przyznam się :lol:

podwozie to znienawidzone przez wszystkich BYCMO - subaru z DA :oops:

Dołączona grafika

ALE MI WYSTARCZY . to jest zresztą moje pierwsze wozidełko rc , taki swego rodzaju poligon doświadczalny :wink:

już się troche przy nim pobawiłem i teraz jeździ o niebo lepiej . zrobiłem hexy 12mm żeby nie mieć problemów z kołami , dołożyłem staby na przód i tył , podniosłem prześwit dzięki czemu nie chaczy o byle kamyk inne sa drążki kierownicze , górne "wachacze"z tyłu , w tej rurce nad silnikiem siedzi antena 2,4 gHz jak by ktoś pytał :wink: na foto widać też przesunięty aku dla lepszego rozkładu masy i przygotowane miejsce dla regla ( radiator ) .

 

przełożenia to :

zmienne - teraz jest 1,9:1

stałe (dyfer) - 2,83:1

całkowite - 5,5:1

przynajmniej tak mi wyszło z obliczeń :wink:

 

szkoda że carsony są niedostępne :| ale mogę poczekać , nie spieszy mi się :wink:

ten cup machine jakoś mi nie podchodzi jednak ...

 

doczytałem też że saturn ma oś 3mm a większość stocków 3,17mm i zębatki też często mają 3,17 . czy jak taką dam na saturna to nie będzie falować , spadać lub coś podobnego ?

 

spodobał mi się G20 z kyosho :wink: do regla by chyba pasił ? tylko czy dyfer przeżyje :roll: ? no i drogawy troche :|

 

 

PS . jak dałem fotę to teraz pewnie skończą się odpowiedzi , naogół tak jest z bycmo :|

Link to comment
Share on other sites

tu właśnie też trochę pokombinowałem policzyłem i ...

 

ori czarne były : 24/72 - 3,0:1

opcjonalne białe : 38/58 - 1,52:1

a ja mam 37/72 - 1,90:1

 

;D

Link to comment
Share on other sites

ok. teraz rozumiem :wink:

atak jest metalowy , odbiór czarny standart bycmo , ale myślę że da radę . bardziej martwią mnie trybki mech. różnicowego , bo za trwałe to chyba nie są mimo tego że są z jakiegoś metalu ...

mi raczej chodziło o to czy silniki dobrze będa pracować właśnie z przełożeniem całkowitym 5,5:1 , no i z reglem nosram hawk reverse :wink:

 

co do silników narazie mam trzech faworytów :

- kyosho g20

- hpi saturn 20t

- carson poison 20t

Link to comment
Share on other sites

Zainwestuj w Kyosho.Mój syn jeździ na nim w przednionapędowym Suzuki Swift w zawodach Rally i robi bez problemu na oesach modele na bezszczotkach.

W Bycmo pomyśl nad usztywnieniem mocowania zębatki odbierającej,bo fabryczne to porażka.

Link to comment
Share on other sites

hmm ... nie mam za bardzo pomysłu jak by to usztywnić ...

za to mam pomysł na przeniesienie napędu jak się dyfer całkiem kiedyś rozwali . wypatrzyłem dyfer od himoto 1:10 :

http://www.rcwroblik.pl/Kompletny+dyferencjal+do+modelu+elektrycznego+Himoto,57614334,01,i2.html

i obudowę do niego :

http://www.rcwroblik.pl/Obudowa+dyferencjalu+do+modelu+himoto+1%3A10,57618995,01,i2.html

myślę że dałoby się to wpasować .

zębatkę atakującą też gdzieś do niego widziałem , więc niewielkim kosztem i pracą własną można zrobić fajny napęd . oczywiście projekt uwzględnia też całkowicie inną pozycję silnika i innych elementów w podwoziu .

:wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.