Skocz do zawartości

Klapy w rwd-5 :)


Capriman

Rekomendowane odpowiedzi

właściwie bardziej to chcę zrobić klapy ze względów praktycznych, bo lotnisko mam dość krótkie i zazwyczaj po po prostu w nie nie trafiam co niestety kończy się mniejszymi lub większymi stratami. :rotfl:

 

Twój model, Twoja decyzja, ale powtórzę jeszcze raz. Klapolotki w zupełności wystarczą.

Po za tym zawsze warto poeksperymentować a nuż się uda.

Udać się może i uda, ale po co? Potniesz skrzydło, to możesz coś w nim spaprać, to raz. Dowalisz ciężaru, to dwa. A trzy, to patrz dwie linijki wyżej.

wiec nie trzeba chyba budować gigantów żeby zrobić taki bajerek jak klapy bo czegoś tu nie rozumiem?

Sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.prz.rzeszow.pl/zbigklep/t_aero.htm

 

W POMOCACH jest artykuł R. Garncarka "Analiza charakterystyk aerodynamicznych urządzeń zwiększających siłę nośną skrzydła".

 

Temat jest tam potraktowany poważnie ale kilka informacji można wykorzystać w modelarstwie - chociażby wstępnie zdecydować jaka ma być cięciwa klapy i jej wychylenia aby ta działała efektywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej

TomekBZ - dzieki za pomoce, w następnym skrzydle zrobię na pewno lepsze klapy.

Z tego co wyczytałem to przypadkowo zrobiłem klapy szczelinowe, których cięciwa może wynosić do 0,4 cięciwy skrzydła, u mnie chyba jest około 0,2 w tej chwili czyli mogłem zrobić większe......

 

Udało mi się zaprogramować klapolotki ale nawet nie miałem kiedy tego wypróbować(wieje codziennie) wiec zrobiłem też klapy w wolnej chwili, i wczoraj udało mi się przed zmierzchem oblatać model na razie na samych klapach! Po dołożeniu klap do skrzydła doszło 27gramów wiec nie jest źle.

 

Model zachowuje sie bardzo dobrze po włączeniu klap na pierwszy lub drugi poziom(prawie 90 stopni) nie zadziera ani opada tylko leci prosto jak po sznurku, a miałem przygotowany mixer wysokości nawet. Oczywiście widać znaczny spadek prędkości lotu i można latać na znacznie mniejszym gazie. Lądowania stały się chyba 2-3 razy krótsze. Startów nie cwiczyłem jeszcze. To naprawdę działa:)

 

Następnym razem postaram sie nakręcić filmik z prób na klapach + klapolotkach jak tylko pogoda pozwoli :).

 

Fotki w moim wątku:

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=33460&postdays=0&postorder=asc&start=45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.