emem18 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 nie wiem gdzie zamieścić ten temat i przyznam się szczerze że nie szukałem specjalnie czy już taki temat był... ostatnio zbudowałem sobie samolot i postanowiłem go oblatać .... za oknem śnieg -8 stopni ale słonecznie ... ubrałem się ciepło ... zabezpieczyłem elektronikę przed śniegiem i wilgocią ... sprawdziłem działanie lotek w domku .. ustawiłem lotki silnik itd... wszystko cacy poszedłem na górkę i co widzę ... serwa pchają lotki bardzo powoli ? co jest grane ? czy od zimna smar w serwach mógł się "zagęścić" i dlatego serwa tak powoli pchają lotki?? generalnie spróbowałem się "przelecieć" jednak reakcja na lotki była tak powolna że oczywiście się rozbiłem ... na szczęście samolot nisko budżetowy z możliwością szybkiej i łatwej naprawy dlatego generalnie strat prócz czasu nie ma... co wy na to ? jak u was z lataniem w zimie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcimek Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Witam! Latałem nawet przy -20st i nigdy nie miałem problemu z serwami. Ale stosowałem Hiteca i Multiplexa. Może problem jest w zasilaniu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emem18 Opublikowano 1 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 pakiet świeżo naładowany... generalnie gdyby był słaby to o tak regulator by mi odłączył zasilanie na silnik ... serwa firmy Mystery (chinszczyzna) 9g może to o to chodzi :/ :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Gdy miałem Focusa ,miałem w nim serwa hxt900 i przy -5 - -10 serwa chodziły bardzoo powoli... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Wiele serw ma w środku dużo jakiegoś smaru. To on na mrozie gęstnieje i zwiększa opory. Te przekładnie niemetalowe smaru wogóle nie potrzebują. Otworzyć, wymyć benzynką i będę działały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysiekB. Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Gdy miałem Focusa ,miałem w nim serwa hxt900 i przy -5 - -10 serwa chodziły bardzoo powoli... tej zimy kilka razy w tygodniu latam z serwami HXT900 na mrozie i nigdy mi się nie "spowalniały". Jedyny mankament jaki zauważyłem, to serwo od wysokości na mrozie zmienia minimalnie swoją wysokość na pozycję (drąg na siebie) . Ale o tyle, że to w zupełności nie przeszkadza, bo niweluje problem trymerem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcus Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 HXT900 chodziły mi przy -10 normalnie, TGY9e chodziły wolniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniello Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Jak juz jeden z kolegow trafnie zauwazyl, wszystko zalezy od smarowania trybow. Renomowane firmy, takie jak Hitec czy Futaba oferuja sprzet bardzo wysokiej jakosci, jednak jakosc ta ma swa cene-stosunkowo wysoka niestety. Firmy produkujace zas tansze zamienniki na pierwszy rzut oka rozprowadzaja artykuly rownie atrakcyjne-gabarytowo podobne, czesto ladnie przyozdobione, kolorowe. Ale nizsza cena nie bierze sie z nikad. Kupujac serwo TowerPro moim zdaniem liczymy na szczescie-jesli dopisze-serwo bedzie sluzylo przez kilka sezonow. Jesli nie-dostaniemy albo doslownie zalane jakims olejem serwo, albo pracujace chaotycznie, wariujace, albo po prostu zepsute. Nie mam doswiadczenia w lataniu na mrozie, dysponuje serwami TowerPro (ze wzgledow finansowych). I latac w zime na takich serwach z oryginalnym "smarowaniem" uwazam za samobojstwo. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emem18 Opublikowano 2 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 no właśnie też ze względów finansowych mam takie a nie inne ... generalnie jak było ciepło ( czyli na plusie) nic specjalnie się nie działo ... no niestety wygląda na to że w zimie nie polatam, a szkoda bo pogoda była wyśmienita ... co do rozebrania serw to te chyba są nie rozbieralne ... więc nic za bardzo z nich nie zrobię hmmm zastanawiałem się też czy zawias który jest zrobiony z PET-a nie stwardniał i on tak oporuje serwo ze wolno pracuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniello Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 zawiasy w roznych temp. chyba az tak nie wplywaja na prace serw. Oczywiscie, cale polaczenie serwa z powierzchnia sterowa powinno dzialac mozliwie bez luzow i leciutko, a jesli bysmy uniemozliwili ruch sterow to albo popychacz by sie urwal, albo serwo zablokowalo, albo tryby uszkodzily. Na przyszlosc radzilbym robic zawiasy z dyskietek. Moim skromnym zdaniem wolno dzialajace serwo to wina temperatury i smarowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emem18 Opublikowano 2 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 czyli nie polatam :/ też tak myślę że to wina smarowania ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 czyli nie polatam :/ też tak myślę że to wina smarowania ...A może przemyj tryby i nasmaruj np. dobrym smarem grafitowym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emem18 Opublikowano 2 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 serwa mam dokładnie te co na aukcji (nie to ze robię reklamę ale takie akurat tam znalazłem ): http://allegro.pl/mini-mikro-serwo-9g-sg-90-1-6kg-mystery-najtaniej-i1439313208.html nie wiem czy jest możliwość ich rozebrania ale dzisiaj to sprawdze jak tylko z pracy wrócę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Serwo rozbiera się odkręcając te czarne śrobki które są od dołu. Chyba kazde serwo da się rozebrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Na moje oko to to samo: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=662 a HXT900 na pewno da się rozbierać, bo tryby są jako część zamienna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fred Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 A może przemyj tryby i nasmaruj np. dobrym smarem grafitowym? nie bardzo, lepiej smarem silikonowym, stosuję w swioch srewach i jeszcze nie miałem problemu na mrozie a też używam serw niskobudżetowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.